Onze eigenaardigheden ...

22-10-2014 14:40 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieder van ons heeft wel iets "raars" in zijn/haar gedragingen. Ik geef de aftrap :

- het geluid van de autoradio "moet" altijd op een even getal staan (10 of 12 NOOIT 11)

- houten vorkjes/lepeltjes/ijscostokjes raak ik alleen aan met mijn tanden - nooit met tong/lippen of gehemelte





wat zijn jullie "afwijkingen"
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
quote:jufster83 schreef op 22 oktober 2014 @ 21:17:

In de auto til ik bij iedere lantaarnpaal mijn tenen even op...ik vraag me nu wel af of ik dat ook doe als ik zelf rijd, denk het niet...

Dit doe ik ook. Dat is echt een dingetje wat ik onbewust al sinds mijn kindertijd doe.



Ik ben best gek eigenlijk
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:jufster83 schreef op 22 oktober 2014 @ 21:17:

In de auto til ik bij iedere lantaarnpaal mijn tenen even op...ik vraag me nu wel af of ik dat ook doe als ik zelf rijd, denk het niet...



O dat doe ik ook! Maar die durfde ik niet te schrijven

In de bus doe ik het ook vaak.

Hoeft niet eens bij lantaarnpalen, kan ook bij andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 22 oktober 2014 @ 21:22:

[...]



Dit doe ik ook. Dat is echt een dingetje wat ik onbewust al sinds mijn kindertijd doe.



Ik ben best gek eigenlijk Vast niet zó gek, we zijn al met zijn drieën
quote:bloosje schreef op 22 oktober 2014 @ 20:27:

Ik heb iets met symmetrie.. Veel dingen staan kaarsrecht en gelijkmatig.. In mijn keukenkastjes staat op gelijke afstand. M'n eetkamerstoelen, m'n plantenpotten, m'n gordijnen.. Alles op gelijk afstand, hoogte..



In m'n kledingkast hangt alles op kleur én op dezelfde kledinghangers.. Die hangers moeten dan dezelfde kant op hangen..



Sja..



Oh en dat is raar?



Heb ik ook en vind ik doodnormaal
Alle reacties Link kopieren
quote:rietjepietje1 schreef op 22 oktober 2014 @ 18:23:

Ik ben soms een beetje zoals Monk, ik wil niet dat mijn warme maaltijd elkaar aanraakt, weet niet waarom maar gruwel ervan als mijn vlees de aardappelen aanraakt . Ik heb dat wanneer er sla/salade bij het avondeten is. Dat eet ik dus niet tegelijkertijd op mijn bord met de warme hap. Dus eerst de sla en dan de rest.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 22 oktober 2014 @ 21:31:

[...]





Vast niet zó gek, we zijn al met zijn drieën
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het moeilijk om stapeltjes te zien waar een deel niet goed recht ligt. Dan moet ik het stapeltje even corrigeren.

En sorteren, een bak met suikerzakjes waar een melkpoeder tussen ligt, daar kan ik niet tegen, die melk moet er tussen uit en terug naar zijn melkbroertjes. En dat doe ik dus ook in de winkel. De ordening van de schappen kan me weinig schelen, maar de verzamelingen moeten kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik heel veel met even getallen heb moet het volume van tv of radio moet altijd op een 5 of een 0 eindigen. Dus als bijv 100 de max is dan op bijv. 50, 55 of 60.



Op het werk heb ik volgens mij wel wat autistische trekjes, m'n buro mort opgeruimd zijn anders word ik onrustig haha. Ook heb ik zo m'n eigen volgorde in bepaalde werkwijze en het liefst heb ik dat andere het ook zo doen haha!



Volgens mij heb ik nog wel meer aparte trekjes maar kan er niet echt op komen.. Ik ga er nog even over nadenken :-)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, allergisch voor bepaalde geluidjes! Mensen die bijv appels of wortels eten.. Kan er niet tegen! (Mijn afwijking, dat weet ik heel goed dus zal er nooit wat van zeggen en probeer maar gewoon in en uit te ademen en op m'n werk te focussen). ?
Alle reacties Link kopieren
quote:loesjesss schreef op woensdag 22 oktober 2014 15:17 De wc-rol moet met het velletje van de muur af hangen. Als hij andersom hangt, hang ik hem weer 'goed'. Zelfs bij anderen thuis...Haha dat doe ik ook.. Ik denk dat heel veel mensen dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dekbed openslaan en de gordijnen opendoen als opsta doe ik ook. Ik kan er niet tegen als iemand een appel afhapt dat geslurp bij het afhappen brrrr, daar krijg ik de kriebels van. Als ik inparkeer moet de auto altijd recht in het parkeervak staan. Als ik tank tank ik altijd voor een afgerond bedrag. Ik zet mijn digitale wekker altijd een uur vooruit .
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me wil alle etiketjes van de kruiden, blikjes, pakjes, etc naar voren in de kast ... zo verleidelijk om stiekem als ze naar de wc is de keukenkastjes open te gooien en alles een slag te draaien



Anderzijds kan zij me dan plagen/pesten/zeg maar tot de rand van de afgrond brengen door met een satestokje lekker tussen haar tanden te gaan peuteren grrrr
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
quote:Miss.Innuendo schreef op 22 oktober 2014 @ 19:50:

[...]





O, die herken ik dus ook, de vouwgordijnen op een bepaalde hoogte.



En dus spullen weer op dezelfde manier op dezelfde plaats.

Ik heb mijn hulp wel eens gevraagd of ze de dingen weer terug wil zetten zoals ze stonden. Ze keek me heel raar aan. Met als gevolg dat ik wekelijks alles verschoven zie staan op mijn vensterbanken en ik het hele huis weer doorloop om alles weer terug op z'n plek te zetten





Erg herkenbaar. Ik heb nog niet zo heel lang hulp in de huishouding, echt ik ben alles kwijt als zij geweest is.

Heb nog niet haar nek omgedraaid daarom , ga ik ook niet doen maar het is idd. wel even wennen, haha...
Onder de douche mag ik geen hele draai maken. Als ik me omdraai voor het pakken van de shampoo, moet ik diezelfde kant weer terug draaien. Anders gebeurd er iets Heel Ergs. Als ik niet meer weet welke kant ik ben omgedraaid, dan kan ik het Erge afwenden door eerst een hele draai te maken en dan diezelfde hele draai terug te maken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al mijn kruiden en specerijen en boeken op alfabet staan.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Ik irriteer ma aan een schijnende zon in huis.

In de slaapkamer moet het gordijn dichtblijven (het liefst altijd maar dat kan natuurlijk niet)

Ook in de woonkamer doe ik bij een scherp zonnetje het gordijn dicht, ook al irriteert het niet in m'n gezicht ofzo.. En zit ik aan de andere kant van de kamer..



Ik klink zo net als een kluizenaar die niet van de zon houdt.. Maar dat is niet zo, helemaal niet zelfs. Zolang het maar niet door een raam komt.. En zeker niet als ik net wakker ben!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op woensdag 22 oktober 2014 22:29 Onder de douche mag ik geen hele draai maken. Als ik me omdraai voor het pakken van de shampoo, moet ik diezelfde kant weer terug draaien. Anders gebeurd er iets Heel Ergs. Als ik niet meer weet welke kant ik ben omgedraaid, dan kan ik het Erge afwenden door eerst een hele draai te maken en dan diezelfde hele draai terug te makenHaha! Ja dat is behoorlijk dwangmatig
Alle reacties Link kopieren
Mooi topic!



Ik heb ook cijfer-eigenaardigheden: oneven getallen vind ik per definitie niet mooi en gebruik ik dus ook zo weinig mogelijk in het dagelijks leven. De autoradio gaat inderdaad ook nooit op een oneven getal. Ik luister liever naar zenders met even getallen en als we ooit kinderen krijgen, dan heb ik dat toch liever in een even jaar.



Nooit het eerste product in het schap pakken: check.

Een hekel hebben aan mensen die hoorbaar ademhalen: check.

Een tekst opnieuw schrijven of zelfs een nieuwe kaart kopen bij een spelfout of als ik mijn handschrift niet netjes genoeg vind: check.
Alle reacties Link kopieren
eigenlijk een gevaarlijke: mijn adem inhouden als ik een tunnel inrij en op gevaar van knappende longen die net zo lang inhouden tot ik er weer uit ben ... stom maar zo heerlijk om dan "aaaagggh" weer adem te kunnen halen bij het uitrijden

Note to self - niet proberen in de Gotthard tunnel ...
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend veel irritatie m.b.t. etende mensen zeg! :o

Ik kan er niet zo goed tegen als een kamerdeur voor niets open staat. Die doe ik dus bijna altijd dicht, houd niet van open deuren.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de provinciegrens overga in de auto steek ik mijn ene been iets naar voren. "Mijn linkerbeen is lekker eerder in Overijssel"

En dan moet bij de volgende grens dat voorrecht geschonken worden aan het andere been.



Ik eet snoep in even aantallen. Dropje links en rechts tegelijk ik mijn mond. En als er een overblijft eerst netjes verdelen en daarna pas eerlijk opeten. In mijn mond geen stiefkindjes. En m&m op kleur. Mag dan trouwens wel een combi van rood en geel zijn, maar dan rood en geel voor de linkerkaak EN rood en geel voor de rechterkaak (uiteraard ongeveer even grote m&m's)



En ik tel de slagen van mijn fietswiel naast auto's en tussen bomen/lantarenpalen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
....
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet tegen het geluid als ik iemand hoor tandenpoetsen.

Kopjes in de kast moeten allemaal met de oortjes dezelfde kant op staan.

Ik heb er zoveeeeeel

En ook ik word chagrijnig als het niet gaat zoals ik wil
Alle reacties Link kopieren
Als ik voor het douchen een washandje heb gepakt, doe ik altijd eerst een puntje in mijn mond en kauw ik er even op.



En een lastige: ik durf niet op bepaalde plekjes op mijn lichaam te duwen met mijn vingers. Niet op mijn handpalmen, niet onder mijn kin en ook niet mijn borsten. Dat laatste is heel vervelend, want ik kan dus geen controle doen op knobbeltjes en zo. Ik kan het gewoon echt niet.
Wat een heerlijk topic!

Veel dingen zijn herkenbaar..



Ik kan niet tegen menselijke geluiden, zelfs hoesten o.i.d. vind ik echt verschrikkelijk. Laat staan 'eetgeluiden.' Kan daar echt de bibbers van krijgen. Ik vraag dan ook regelmatig aan vriend hoeveel 'herrie' ik maak tijdens het eten.



De vloer moet schoon zijn bij mij, anders kan ik niet lekker op de bank zitten. Echt, dan is het alsof mijn ogen alleen maar naar dat vuiltje op de vloer worden getrokken. Ach, de vloer blijft lekker schoon zo



Eten op mijn bord mag elkaar niet raken. Owee als er een stukje broccoli tussen de aardappels ligt! Ik prak dan ook nooit.



Nat brood! O wat vies!



Waar ik echt blij van kan worden is: toen ik nog studeerde, kwam het weleens voor dat ik een a4 vol had geschreven met (mooie, anders moest het over) aantekeningen, aan beide kanten. Als je dan het papier omslaat, dan 'kraakt' het. Och, wat een fijn geluid. Ik kan gerust dan minutenlang die bladzijdes omslaan, puur voor dat geluid. Met het opruimen gooi ik die bladzijdes dan ook niet weg, want ja, DAT geluid.



Leren en aantekeningen maken deed ik trouwens nooit aan het bureau, nee op de grond. Altijd. Leren op een stoel met een bureau voor me kon ik niet. Ik zat altijd op de grond.



Verder ben ik heel normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven