Onze eigenaardigheden ...

22-10-2014 14:40 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieder van ons heeft wel iets "raars" in zijn/haar gedragingen. Ik geef de aftrap :

- het geluid van de autoradio "moet" altijd op een even getal staan (10 of 12 NOOIT 11)

- houten vorkjes/lepeltjes/ijscostokjes raak ik alleen aan met mijn tanden - nooit met tong/lippen of gehemelte





wat zijn jullie "afwijkingen"
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigenaardigheden...



Where to begin?! Als ik in de auto zit en ik rij niet fantaseer ik altijd dat er grote soort messen uit de auto steken die een dun schilletje van de aarde afsnijden zodat hij helemaal mooi vlak wordt Daar kan ik heel rustig van worden, denken: en die lantaarnpaal weg, en dat huisje, en die brug... Heerlijk glad. Haha.



Ik móét als ik me aankleed eerst een string aan en dan de rest, ik kán niet eerst iets anders aan, dus soms loop ik een kwartier in de kou op zoek naar een string terwijl ik allang een tshirt, trui en bh bij de hand heb en dus voor niks sta te bibberen.



Ik draag wel 2 verschillende sokken, maar niet een heel donkerblauwe en een zwarte, waarbij je het verschil nauwelijks ziet, of twee die dezelfde kleuren zijn, maar waarvan dat ribbeltjesrandje aan de bovenkant van een andere grootte is.



Als ik mijn man kus steek ik mijn kin naar voren en duw met mijn kin tegen de zijne (kennelijk, ik had geen idee ).



Ik begin opnieuw aan mijn aantekeningen als er op de eerste bladzijde al een fout woord staat omdat ik het zo zonde vind van nette aantekeningen als er dan op de eerste pagina al iets doorgekrast is.... Heb zelfs eens een nieuwe agenda gekocht omdat ik het foute telefoonnummer van de dokter had opgeschreven en het zo lelijk vond dat er nu gekras in mijn nette agenda stond



Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:belgali schreef op 22 oktober 2014 @ 16:30:

spuit-elf : ideaal ! ik ben dol op de oranje - nu nog iemand vinden voor de groene Ik meld me! De gele en de oranje eet ik dan weer niet...
Alle reacties Link kopieren
mijn agenda moet ook netjes blijven ... dus schrijf ik afspraken die nog kunnen veranderen op kleine post-it briefjes die ik dan kan verplakken naar een andere dag ... achteraf schrijf ik ze dan definitief (netjes) in

en ik heb dan ook nog een google agenda digitaal, dus eigenlijk is dat hele papieren ding sowieso overbodig



maar we zijn verder helemaal normaal hoor ...
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik douche op slippers. Ook thuis. Dat gevoel van die tegel-voegen onder je blote voeten, vreselijk.



Ik gruwel van voeten. In alle soorten, vormen en maten.



Houten lepels en ijs-stokjes; check. Ik krijg al kippenvel als ik er aan denk.



winegums vind ik de gele en oranje verschrikkelijk. Dit is vooral omdat ik ze ontzettend vies vind, trouwens. Niet zo zeer vanwege de kleur



Ik heb de neiging dingen in 'paartjes' te kopen, met boodschappen doen. 2 pakken sap, 2 pakken toast, 2 blikjes tomatenpuree, noem maar op. Geen idee waarom, het viel me laatst ineens op toen ik me bedacht "waarom pak ik er 2?"

Alleen met dingen die ook wel op gaan of langer houdbaar zijn. Ik zal bv niet 2 verpakkingen gehakt mee nemen, terwijl ik er maar één nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:belgali schreef op 22 oktober 2014 @ 16:44:

mijn agenda moet ook netjes blijven ... dus schrijf ik afspraken die nog kunnen veranderen op kleine post-it briefjes die ik dan kan verplakken naar een andere dag ... achteraf schrijf ik ze dan definitief (netjes) in

en ik heb dan ook nog een google agenda digitaal, dus eigenlijk is dat hele papieren ding sowieso overbodig



maar we zijn verder helemaal normaal hoor ...



JA hahahahaaaa ik was eens een week mijn agenda kwijt, heb ik, neuroot als ik ben, mijn afspraken naderhand nog in zitten vullen WAAROM in godsnaam? Ik weet niet, ik had het gevoel dat ik dat 'moest' doen.



Ik heb mijn agenda onlangs de deur uit gedaan, die iPhone agenda geeft een hoop rust
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet tegen pluisjes aan iemands kleren, al ben je nog zo vreemd voor me, ik trek dat pluisje van je shirt af.



Ik pak geen trapleuningen, deurklinken vast. Vooral in openbare ruimtes niet, ik vind dat zo vies als een ander (wie dan ook) eraan gezeten heeft, je weet nooit waar diegene het laatst met zijn of haar handen gezeten heeft.



En inderdaad, bestek tegen tanden.

Dan wil ik graag blèrren dat diegene normaal moet eten.



Als ik er zo verder over nadenk heb ik echt heel veel eigenaardigheden, beetje bij beetje komen er steeds meer omhoog.
quote:suiker_spinnetje schreef op 22 oktober 2014 @ 16:58:

Ik heb de neiging dingen in 'paartjes' te kopen, met boodschappen doen. 2 pakken sap, 2 pakken toast, 2 blikjes tomatenpuree, noem maar op. Geen idee waarom, het viel me laatst ineens op toen ik me bedacht "waarom pak ik er 2?"

Alleen met dingen die ook wel op gaan of langer houdbaar zijn. Ik zal bv niet 2 verpakkingen gehakt mee nemen, terwijl ik er maar één nodig heb.Oh dat doe ik ook vaak! Dan heb ik één die ik direct kan gebruiken en één op voorraad. Handig. Ofzo.
quote:loesjesss schreef op 22 oktober 2014 @ 15:17:

De wc-rol moet met het velletje van de muur af hangen. Als hij andersom hangt, hang ik hem weer 'goed'. Zelfs bij anderen thuis...
Alle reacties Link kopieren
Niet tegen bepaalde geluiden (van anderen) kunnen zoals kuchen, eetgeluiden, ademen, dat heeft een naam: misofonie.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Als alle cijfers op de digitale klok gelijkstaan doe ik een wens.



Ik haat het geluid en gevoel van krakende knieën.



Ik ben een irritante penklikker als ik niet oplet.



Ezelsoren moeten altijd rechtsbovenin.
Elliot, en als je de pagina omslaat dan? Dan zit de ezelsoor toch linksboven?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet voor het slapen gaan altijd controleren of alle kranen ook echt dicht zijn zodat ze niet kunnen druppen en alle deuren gesloten, ook van de koelkasten, en alle elektriciteit uit. Het idee dat nog iets aan of open staat, maakt dat ik zo in de stress schiet, dat ik niet kan slapen.



Dit maakt ook dat het vertrekken wanneer we op vakantie gaan, veel spanning bij mij oproept.
* ik pak nooit het voorste artikel, altijd de tweede op de derde naar achteren.



*ik plas altijd staand (als vrouw zijnde) elders maar ook thuis. Ben er heel bedreven in.



* producten uit de onderste schappen (dicht bij de vloer) neem ik niet. Ben zelfs al eens naar een andere supermarkt gegaan om bokkenpootjes te kopen omdat de bij de appie onderaan stonden en bij de jumbo op heuphoogte.
Alle reacties Link kopieren
Holy shit, wat een fantastisch topic!



Ik orden glazen in keukenkastjes. Niet alleen bij mijn thuis, maar ook op werk, of bij vrienden als ze even niet kijken. Gewoon, soort bij soort en dan in een rijtje. Of als het allemaal verschillende glazen zijn alsnog een beetje op grootte of kleur. Hahah



Nu lijk ik vast heel netjes, maar niets is minder waar: ik lepel een kroket altijd uit met friet.



En als ik ergens ben en ik krijg iets te drinken, en ik heb toevallig zicht op het 'glazen assortiment' dan heb ik meteen een lievelingsglas waarvan ik hoop dat ik eruit mag drinken, en dan vind ik het oprecht jammer als het drankje ergens anders in zit.



Koppen van bankbiljetten in mijn portemonee doe ik ook, en word ook pissig op de pinautomaat als ze er slordig uitkomen. Of op een kassiere als ze geld rommelig aan me teruggeeft.
quote:ikeaverslaafde schreef op woensdag 22 oktober 2014 17:20 Elliot, en als je de pagina omslaat dan? Dan zit de ezelsoor toch linksboven?Nee, want dan lees ik door en dan is ie "weg" (ook al kan ik de vouw nog zien) . Dus als ik stop met lezen dan moet ie rechtsboven.
Alle reacties Link kopieren
Kroket uitlepelen met friet? Doe ik ook! Nog wat mayo erbij, lekker!
Alle reacties Link kopieren
O ja, ik kijk bij mensen die aan het koken zijn on de pan, het liefst ook in de koelkast.(niet bij iedereen hoor).

Als ik bij mijn schoonouders ben, en ik moet iets uit de koelkast hebben, kijk ik altijd wat er nog meer in staat, mijn schoonmoeder zegt dan ook altijd 'zit nou niet zo te scheumen, ik kan het je zo ook wel vertellen.

Dingetje wat ik van mijn vader heb, die doet dat ook altijd, maar ik moet altijd wel even kijken
Alle reacties Link kopieren
net bij het avondeten nog een eigenaardigheid ontdekt: ik drink bij de soep ... mijn vriend kijkt me elke keer aan alsof ik gek ben (kan kloppen)



toen ik hem over het onderwerp vertelde, gaf hij me nog eentje: de rolluiken - bestaat eigenlijk uit twee onderdelen: ten eerste moeten alle knopjes van de electrische rolluiken rechtop staan (in neutraal) ... hij laat ze gewoon uitrollen naar boven of onder en laat het knopje dan scheef staan aaarrghghghgh !!! Moet ik weer een rondje door het huis maken. En ten tweede ben ik eens terug naar binnen gelopen toen ik al in de auto zat omdat ik vond dat de rolluiken "lelijk" (lees niet allemaal even hoog) half open stonden.



Leuk dat ik veel herken van jullie "tics" ... blote voeten vind ik ook erg. Sommige vind ik dan weer hilarisch grappig.

Zou er trouwens ook een naam bestaan voor die angst voor houten dingen in je mond ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Weer een leuk topic! Ik zit vol eigenaardigheden.

Mijn wekker moet aflopen op de kwarieren zeg maar, 07:30 uur en niet 07:31 bijv. Ik kan niet tegen aardewerk, dat kan ik niet aanraken. Ik pak ook zelden het voorste artikel in de supermarkt. Als ik iets opschrijf en het naar mijn mening niet netjes genoeg, moet het over net zolang tot ik tevreden ben. Ik moet altijd 2 kleuren lippenstift gebruiken.



Dit is wat me nu te binnen schiet. Ik heb er nog meer, maar weet het nu even niet.
We hebben gekleurde plastic bekers van de Ikea. Die moeten bij mij op kleur staan. Eerst blauw, dan groen, geel, oranje en dan roze. Als manlief ze in een andere volgorde zet moet het van mij opnieuw, of ik doe het zelf.
Alle reacties Link kopieren
- In een volle lift staan en dat je dan de adem van al die mensen ruikt.

- Met blote voeten over nat gras of gras dat in de schaduw ligt lopen vind ik zo'n vies gevoel. Ik ga daarom ook altijd in de zon liggen bij het zwembad.

- Ik kan er niet tegen als mensen naar me kijken terwijl ik eet. Dat werkt echt op mijn zenuwen en wordt dan soms letterlijk misselijk. Behalve bij mijn ouders en familie, vermijd ik etentjes zoveel mogelijk.
Ik weet echt niet waarom, maar ik kan niet normaal een toetje/ijs eten.

Mijn bord ziet er na 2 minuten uit als een slagveld.

En van ijs (bolletjes) maak ik altijd een 'heksenpapje'. (zo

noemen we dat thuis altijd)

Ik ga een poging doen om het uit te leggen: ik vind ijs als het een hard bolletje is niet zo lekker, ik ga erin zitten roeren zodat het wat zachter wordt. Altijd al gedaan, echt ik snap de logica zelf niet .
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje12 schreef op 22 oktober 2014 @ 17:38:

Weer een leuk topic! Ik zit vol eigenaardigheden.

Mijn wekker moet aflopen op de kwarieren zeg maar, 07:30 uur en niet 07:31 bijv. Ik kan niet tegen aardewerk, dat kan ik niet aanraken. Ik pak ook zelden het voorste artikel in de supermarkt. Als ik iets opschrijf en het naar mijn mening niet netjes genoeg, moet het over net zolang tot ik tevreden ben. Ik moet altijd 2 kleuren lippenstift gebruiken.



Dit is wat me nu te binnen schiet. Ik heb er nog meer, maar weet het nu even niet.Jaa dat heb ik ook! En dan zegt man: wat maakt het uit joh? Maar ik kan dan dus gewoon niet slapen. Het. Moet. Goed. Staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:classicqueen schreef op 22 oktober 2014 @ 17:57:

Ik weet echt niet waarom, maar ik kan niet normaal een toetje/ijs eten.

Mijn bord ziet er na 2 minuten uit als een slagveld.

En van ijs (bolletjes) maak ik altijd een 'heksenpapje'. (zo

noemen we dat thuis altijd)

Ik ga een poging doen om het uit te leggen: ik vind ijs als het een hard bolletje is niet zo lekker, ik ga erin zitten roeren zodat het wat zachter wordt. Altijd al gedaan, echt ik snap de logica zelf niet .dat doet mijn dochtertje ook ... probeer het haar altijd af te leren omdat ik het zelf juist vies vind dat half gesmolten papje - genetisch is het dus niet bepaald die rare trekjes
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
quote:Aztec schreef op woensdag 22 oktober 2014 15:21 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ketller in "Onze eigenaardigheden ..."" class="messagelink">ketller schreef op 22 oktober 2014 @ 15:16</a>:</b>

Ik moet nekken van nat brood</div></blockquote>In welke situatie heb je nat brood? Als er bv een snee in de gootsteen valt oid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven