Onze eigenaardigheden ...

22-10-2014 14:40 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieder van ons heeft wel iets "raars" in zijn/haar gedragingen. Ik geef de aftrap :

- het geluid van de autoradio "moet" altijd op een even getal staan (10 of 12 NOOIT 11)

- houten vorkjes/lepeltjes/ijscostokjes raak ik alleen aan met mijn tanden - nooit met tong/lippen of gehemelte





wat zijn jullie "afwijkingen"
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Of in de soep dipt ofzo yukkkk
Ik kan er niet tegen als iemand eten gaat zitten bereiden in mijn keuken wat niet voor mij bestemd is.



Ik kan het niet verklaren, maar ik wil het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet tegen de geur van warme melk, maar ik hou wel heel erg van warme chocolademelk, dus als ik de melk uit de magnetron haal hou ik mijn neus dicht totdat er genoeg cacao in zit.



En ik ben een ongelooflijke schoonmaak-/ opruimfreak.

Compleet gestressed als dingen niet netjes zijn.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:classicqueen schreef op 22 oktober 2014 @ 17:57:

Ik weet echt niet waarom, maar ik kan niet normaal een toetje/ijs eten.

Mijn bord ziet er na 2 minuten uit als een slagveld.

En van ijs (bolletjes) maak ik altijd een 'heksenpapje'. (zo

noemen we dat thuis altijd)

Ik ga een poging doen om het uit te leggen: ik vind ijs als het een hard bolletje is niet zo lekker, ik ga erin zitten roeren zodat het wat zachter wordt. Altijd al gedaan, echt ik snap de logica zelf niet . dit doe ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik kan niet samenwerking in de keuken met mensen die hun eigen ingevingen hebben over een gerecht.

My way is the way!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



- Ik kan er niet tegen om aan een hout ijsstokje te likken, alleen al dat idee!



- Als ik deuren van wc's in openbare ruimtes open maak doe ik mijn mouw over mijn hand.



- Vreselijk als mensen appel eten!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben soms een beetje zoals Monk, ik wil niet dat mijn warme maaltijd elkaar aanraakt, weet niet waarom maar gruwel ervan als mijn vlees de aardappelen aanraakt .
Alle reacties Link kopieren
Ik volg recepten tot op de gram precies. Hoewel ik dat niet eigenaardig vind, vinden vrienden dat soms wel grappig. Voor bakken is het nodig om het precies te doen en voor koken heb ik gewoon geen gevoel wat bij elkaar past, dus is het wel zo slim.



In bed zeg ik soms 'dag buurman' tegen mijn vriend als we gaan slapen, maar dat vind ik vooral grappig.



Verder hou ik er niet van om vreemde mensen aan te raken in de trein. Dan ga ik het liefst zo ver mogelijk van ze af zitten. Ligt er soms trouwens nog wel eens aan hoe die persoon eruit zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 22 oktober 2014 @ 15:43:

Ik lik mijn chipjes af voor ik ze op eetOhja, dat doe ik ook...
quote:belgali schreef op 22 oktober 2014 @ 18:06:

[...]





dat doet mijn dochtertje ook ... probeer het haar altijd af te leren omdat ik het zelf juist vies vind dat half gesmolten papje - genetisch is het dus niet bepaald die rare trekjes



Bij mij ook niet... jammerdebammer...

Suikersping: high five!



Missmisery: ik ben niet goed in opruimen, maar ik kan ook niet goed tegen chaos.

Ik ben ook (en dat is wel genetisch) erg pietepeuterig. De raamdecoratie (hoe heet dat nou, van die lappen die je naar beneden trekt....) moet op de centimeter gelijk hangen.

En dingen moeten op een bepaalde manier staan, een centimeter naar rechts of links dat vind ik dan irritant, en de kussens op de bank moeten netjes staan.

Oww en er moet overal in huis een pen liggen. Niet bij mekaar in een bakje (heb ik wel maar zit bijna geen pen in), maar op de tafel, in de keuken enz. , anders word ik nerveus.

Mijn ex-vriendje vond dat altijd heel erg irritant, best fijn dat dat nu weer kan zonder dat iemand gaat zeuren ..
Alle reacties Link kopieren
WC papier MOET met het vel van de muur afhangen.



Overal waar ik kom en het papier hangt tegen de muur aan: ik draai het om.

Waar ik ook ben.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
OMG, wat een grappig maar tegelijkertijd freaky topic!



Ik las iets over snoepjes op kleur sorteren voor je ze eet. Dat doe ik ook. Van die mini-gummibeertjes bijvoorbeeld.



WC-rol móet inderdaad met het velletje aan de voorkant.

Ik draai 'm ook om, maar alleen bij onze eigen toiletten of bij familie.



En wat ik ook las: het bed móet opengeslagen en de gordijnen móeten open 's ochtends.



De vaatwasser moet ook op mijn manier worden ingeruimd.

Vroeger verlangde ik dat anderen dat ook zo deden, tegenwoordig sta ik 'm gewoon opnieuw zelf te schikken.



Eigenlijk hou ik er in zijn algemeenheid van dat dingen op de plaats worden teruggezet waar ze stonden. Ik word iedere week ook weer zwáár getest door mijn hulp



Mijn god, ik ben eigenlijk verschrikkelijk 'anal' (zo noemen wij het hier) nu ik zo opsom. Maar goed, het wordt me ook regelmatig verteld door mijn man hoor, de arme stakker weet inmiddels wat de pijnpunten zijn hier in huis. Maar godzijdank is ie zelf net zo , maar dan weer met andere dingen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:classicqueen schreef op 22 oktober 2014 @ 19:26:

Ik ben ook (en dat is wel genetisch) erg pietepeuterig. De raamdecoratie (hoe heet dat nou, van die lappen die je naar beneden trekt....) moet op de centimeter gelijk hangen.



En dingen moeten op een bepaalde manier staan, een centimeter naar rechts of links dat vind ik dan irritant



O, die herken ik dus ook, de vouwgordijnen op een bepaalde hoogte.



En dus spullen weer op dezelfde manier op dezelfde plaats.

Ik heb mijn hulp wel eens gevraagd of ze de dingen weer terug wil zetten zoals ze stonden. Ze keek me heel raar aan. Met als gevolg dat ik wekelijks alles verschoven zie staan op mijn vensterbanken en ik het hele huis weer doorloop om alles weer terug op z'n plek te zetten
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik kan niet tegen het geluid van piepschuim en ballonnen. Echt NIET!



Ik kan er niet tegen als iemand anders mijn brood smeert of mijn eten opschept. Vind ik echt heel naar en het gebeurt nooit precies goed. Ontbijtjes op bed doe je mij geen plezier mee, als het brood is. Een zelfgesmeerde verrassingsboterham van mijn kinderen kauw ik met gepaste tegenzin weg, maar ik vind het vreselijk.





Mensen die je bestek willen lenen (mag ik even jouw mes, bij het brood smeren) of mensen die voorstellen gezellig samen een taartje/toetje/ijsje te delen en dan met z'n tweeën en drieën van hetzelfde bord eten. Ooit een etentje met collega's gehad waarbij het toetje als een soort tapas werd opgediend, dus verschillende schalen met van alles. En ipv dat iedereen wat op z'n bord schepte aten ze allemaal gebroederlijk van 1 schaal.



Afschúwelijjk. Kan er nog nachtmerries van krijgen. Ga. Met. Je. Vork. Uit. Mijn. Eten.



En ik ben normaal niet vies van mensen, maar dit vind ik vreselijk.
Oh men als er iemand iets van mijn bord eet pislink word ik dan. Je blijft van mijn eten af ! Of als ik het eten op tafel zet eb en me omdraai om nog wat te pakken dat dan de rest al in de pannen zit
Ik herken wel wat eigenaardigheden, maar vind dat eigenlijk wel logische dingen. Waarom zou je bijv. je wekker op 07.01 zetten, terwijl 07.00 of 07.15 veel mooier staat en veel logischer is? Net als het volume van de autoradio. Hij staat bij mij op 10 (in de stad) of 12 (op de snelweg), van 11 naar 10 of 12 scheelt bijna niets, dus waarom zou je hem daarop zetten? 13 kan natuurlijk helemaal niet, want dat is 13.

'Echte' eigenaardigheden, misschien dat ik niet kan tegen helemaal opgewikkelde telefoonsnoeren. Dat iemand dus blijkbaar iedere keer zijn hoorn zo neerlegt dat het snoer steeds meer opwikkelt, en uiteindelijk niet meer te hanteren is. Die draai ik dus altijd weer normaal bij collega's. Ik kan ook niet tegen glazen die aan de rand van de tafel staan. Ik heb zelfs wel eens tijdens een bedrijfsbezoek het koffiekopje van mijn gesprekspartner (directeur van dat bedrijf) midden op de tafel gezet, terwijl we met ongeveer 20 man aan die tafel zaten, dus dat was wel lullig (ging soort van ongemerkt). Ik heb maar een grapje gemaakt over dat ik kleine kinderen heb en dat dat een beetje ingebakken zit
quote:understatement schreef op 22 oktober 2014 @ 18:26:

n bed zeg ik soms 'dag buurman' tegen mijn vriend als we gaan slapen, maar dat vind ik vooral grappig.

Ik zeg soms 'hallo' als ik een andere ruimte in huis inloop, zelfs als ik alleen thuis ben. Een teken dat ik dan heel vrolijk ben.
Ik ben zo'n pig die bij het opscheppen van het eten gaat bepalen naar wie welk bord gaat. Hoe aantrekkelijker opgeschept, hoe groter de kans dat ik 'em lekker voor mijzelf hou.



Ramen open en dekbed openslaan heb ik ook, laatst had mijn man dat niet gedaan en dat heeft hij geweten. Ik doe thuis nooit aan subtiele hints, als ik wat gedaan wil krijgen door mijn man dan vraag ik hem dat. Maar van dát had ik toch de hoop dat hij dat doorhad.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet altijd de bruine M&M's als eerste op. Die andere kleurtjes staan zo vrolijk bij elkaar! En ik pak nooit de voorste boterham uit de zak, altijd de boterham die daarachter zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een eigenaardigheid, ik bewaar mijn eten.

Nadat ik genoeg gegeten heb gaat mijn bord op het aanrecht.

Ik eet er nooit meer van maar toch...



Vriend vindt dit verschrikkelijk maar hij mag het echt niet weggooien. Het moet er blijven staan, tot zeker de volgende ochtend.



That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets met symmetrie.. Veel dingen staan kaarsrecht en gelijkmatig.. In mijn keukenkastjes staat op gelijke afstand. M'n eetkamerstoelen, m'n plantenpotten, m'n gordijnen.. Alles op gelijk afstand, hoogte..



In m'n kledingkast hangt alles op kleur én op dezelfde kledinghangers.. Die hangers moeten dan dezelfde kant op hangen..



Sja..
Nou ja.. dat dus..
Ik bewaar mijn avondeten ook. En een paar uur later, als het restje koud is, eet ik het rustig op. Lekker, maar mijn vriend gruwelt.



Het geluid of het gevoel van piepschuim is voor mij minstens net zo dodelijk als het geluid van nagels op het schoolbord, ik krijg echt kippenvel. Een wollen trui met mijn nagels voelen net zo trouwens.



Tot slot: geen natte handdoeken op bed. Gewoon echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Haha, veel herkenbare dingen



Ik pak ook zelden het eerste artikel in de supermarkt.

Bij een agenda of aantekeningen moet het ook meteen opnieuw als het niet netjes gaat (gelukkig gebruik ik geen agenda meer en schrijf ik nooit aantekeningen meer).

Ik eet veel dingen per even aantallen. Vooral als ik snoep eigenlijk. Dus 2 dropjes, of 4. Maar niet 1 of 3.

Ik hang schilderijen, fotolijsten, kunstwerken recht, kan er níet tegen als er een scheef hangt. Nooit, maakt dus ook niet uit waar het is (laatst heeft iemand me in een museum nog net kunnen tegenhouden )

En zo heb ik vast nog veel meer rare tics. Die ik zelf niet raar vind natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
In de auto til ik bij iedere lantaarnpaal mijn tenen even op...ik vraag me nu wel af of ik dat ook doe als ik zelf rijd, denk het niet...
Ik vergeet er nog eentje. Als ik 's nachts naar het toilet moet, kan ik gewoon niet in de spiegel kijken als het licht niet aan is. Het licht moet gewoon aan. En na afloop meteen alle deuren achter me sluiten en terug het bed in.



Best een bizarre, eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven