Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo

Ik ben nog steeds in voor een meeting, 1 en 8 november kan bij mij ook nog steeds. Ik denk dat het enige dat werkt gewoon een datum prikken is. Kan ook via een doodle met deadline. We kennen elkaars pc profielen, dus zo kunnen we ook berichten sturen Morgenavond heb ik evt tijd om er naar te kijken.



Cocomo, het blijft bizar die 13 september kaarten bij jou!



In een verveelde bui heb ik trouwens ook de profielen van mamavanf en neweve gevonden Neweve, wij hebben een veel gemeen qua werk/ studie achtergrond, leuk! Ik zal nog even een kaart bij jullie favoritiseren
Alle reacties Link kopieren
Lekker veel geschreven weer! Hier nog 3 kaarten ontvangen, 2 Duitse, 1 uit Belarus! Echt weer leuk. Heb nu allemaal kaartjes onderweg de laatste in Nederland, echt vlakbij zelfs 😊!



Het wordt weer tijd voor hurrays!



Vind het erg leuk om telkens te lezen vanwaar jullie versturen en ontvangen! Dan denk ik oh ja, gaaf!!
Alle reacties Link kopieren
Idd hertje, ik lig ook al onder de brievenbus.

Verwacht eerlijk gezegd de aankomende twee weken nog niks.



Inmiddels het kaartje naar belarus gezonden. De rest van mijn kaarten zijn al 9 dagen onderweg. Ik wist niet dat het zo lang kon duren. En ik ben al mis ongeduld dus.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik iemand in Duitsland blij gemaakt. Mijn kaartje is aangekomen en hij heeft hem gefavoriet, en hij heeft een heel verhaal bij het kaartje gezet. Over wat voor brug het is en wanneer die gebouwd is enzo. Echt heel leuk. En mijn kaartje naar tsjechië is aan gekomen. Gek wel dat mijn Duitse kaartje sneller is dan mijn Nederlandse kaartje!
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen (nog even)



Leuk he als een kaartje als favoriet wordt gemerkt. Ik had vandaag ook een favoriet, wel een enorm oud kaartje (2 jaar gelden ofzo verstuurd).

Vandaag een adres naar China getrokken maar er stond gewoon geen beshrijvijng, niks, nada, noppes alleen een adres. Die krijgt dus het simpelste kaartje uit mijn collectie. Gaat waarschijnlijk vanmiddag op de post want ik ben vergeten m in mijn tas stoppen (oeps).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! De klas heeft het kaartje ontvangen.

Slechts 2 dagen was deze onderweg (Tsjechie)

Ze vonden vooral de koe op de kaart zo leuk
Alle reacties Link kopieren
Tot mijn stomme verbazing net een kaart op de mat uit Nieuw Zeeland!!!! Heel leuk natuurlijk, maar nu sta ik wel heel erg voor op ontvangen kaarten!



Mijn kaart naar Rusland is nu 55 dagen onderweg, laat hij daar nog binnen komen de komende dagen, zou wel zielig zijn, mijn 2e verstuurde kaart expired...



Meeting ik ben ook nog steeds voor, maar begreep dat qua datum anderen leidend waren, dus hou me ff koest Ik zeg wel of ik kan of niet als er wat bekend is.



Zo voorlopig ben ik even uit de lucht, ik heb een lang weekend vrij en ga een weekend weg, een familielid bezoeken die in België woont. Dinsdag een hele lange werkdag evenals woensdag en dan even herfstvakantie thuis houden met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn weekend Hertje, geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
@Neweve: Lol Maar lees nog even mijn vorige berichtje terug



Ik had dat ook een keer, een leeg profiel met alleen een adres. Ze had zelfs geen favorieten, maar was wel al een tijdje actief. Dat is eigenlijk gewoon niet leuk he. Ik was helemaal verbaasd dat ze nog wel een hurray van twee zinnen had geschreven.



Mamaleintje, geduld eeeehm tja. Daar kan ik niks over zeggen



Winters, wat grappig om een schoolklas te trekken.



Hertje, Nieuw-Zeeland, wat leuk! Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Hier een overzichtje voor de meeting. Roepen jullie maar als er iets niet klopt! Ik hoop ook dat ik niemand vergeten ben.



Ik heb alleen de data erin gezet die serieus genoemd zijn (door Labellei, op basis van zowel Dreamer als Cocomo aanwezig, als ik het goed begrepen heb). Over lege vakjes heb ik geen informatie, bij een ? weet diegene het zelf nog niet.



1. Nov 8. Nov 29. Nov 20. Dec 3. Jan Dreamer -- + ? ? Cocomo + -- + + + Labellei + + + + +Neweve -- ? Snorhaar + + + ? +



Hertje en Winters (?) hadden aangegeven een concreet voorstel af te wachten.

Damas en Mamavanf, voor jullie te ver? Of overwegen jullie wel te komen?

Dreamer, weet je al meer over de 29e nov?
Alle reacties Link kopieren
Ow, niet onbelangrijk:

Ik heb een paar nieuwkomers en/of mensen die hier nog niet zoveel gepost hebben niet in mijn vorige bericht genoemd. Jullie zijn natuurlijk van harte welkom om erbij te zijn, ik weet alleen niet hoe de afstand voor jullie is en of jullie überhaupt interesse hebben in een meeting. Vandaar. Wie wel wil komen, maar nog niet genoemd is, kan het best even roepen.
Ooh wat goed van je Snorhaar!



Ik had in mijn hoofd dat Cocomo de 29ste ook niet kon komen, maar zij moet dan wellicht om 15.30 uur weg.

Ik zal in ieder geval duimen dat Dreamer de 29ste wél kan komen. Dan kun jij ook nog wat meekrijgen van het Sinterklaas-gebeuren Snorhaar!





En ik heb verder écht wel een (sociaal) leven hoor...
Alle reacties Link kopieren
8 November gaat mij niet lukken. Volgens mij heb ik op de rest van de datums nog niks.

Hmm, binnenkort dan ook maar gauw even een kruidvat treinkaart kopen.



Er is nu al 1 kaartje binnen gekomen. Alleen is deze niet voor mij, maar voor mijn dochter. Ze is jarig vandaag
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan ik de 29e november, de 20e december en de 3e januari wel



Verder weinig nieuws op pc gebied. Ben veel op pad geweest, computer thuis heeft weer allemaal reclame-popup ellende.. heb helemaal geen zin meer er achter te gaan ;-(



Ik had het de vorige keer opgelost, probleem is weer ontstaan toen ik de week weg was. Dit keer kan man dus niet beweren dat ik 'weer eens iets' gedaan heb .. Heb wel ongeveer een idee bij welke 'files' het probleem zit, maar ik durf niet zomaar wat weg te gooien. Dus.. combi van geen tijd en weinig computer.. = geen postcrossing. Het is wat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hee hoi!



de 29ste kan ik inderdaad wel, maar ik heb dan een volleybalwedstrijd om 17:45 in de stad. Dus zo ook vanuit de stad die kant op kunnen, moet dan naar Zernike. Dan dump ik 's ochtends mijn sporttas gewoon even bij een teamgenootje. Echt, wie zet er nu een volleybalwedstrijd om 17:45. Wat een vervelende tijd.



Ik denk, het is toch vrijdag, laat ik mijn 2 kaartje die ik mag gaan sturen maar even gaan sturen. 1 kaartje mag naar Duitsland. Daar gaat een leuk katje heen. Mijn andere kaartje mag naar Fin zonder favorieten, zonder tekst in haar profiel, helemaal niets. Daar gaat maar een van mijn waarom-heb-ik-deze-in-hemelsnaam-gekocht-kaartje heen. Dan moet je maar iets in je profiel zetten.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Oo.. verder onderzoek wijst uit dat ze nog maar 4 kaartjes heeft verzonden en nog geen heeft ontvangen. Ik zal eens zeggen dat het leuker is als er iets in het profiel staat.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Nee de meeting wordt hem niet voor mij, maar jullie heel veel plezier en ik hoor graag hoe het was!



Vandaag enorm verwend door de postbode! Maar liefst 3 kaarten op de mat! Ik sta nu op 13 verzonden en 13 ontvangen en 5 traveling.



Ze kwamen uit: Duitsland, Rusland en USA... ALASKA! Zo gaaf!



Ik ga even nog een hurray afwachten en dan mag ik een extra kaart travelling. Dan kan ik er 3 tegelijk schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Oh en het leuke was, weer allemaal kaartjes die aansluiten op mijn profiel. De mensen maken mij telkens zo blij daarmee. Uit Rusland zelfs bijpassende postzegels!
Alle reacties Link kopieren
Ik had verder geen kaartjes vandaag. Wel een blije hurray uit Taiwan. Ik maakte haar een dag blij..
Later is nu
Hallo allemaal!



Het is weer Postcrossing Vrijdag. Dus ik zal ook eindelijk weer eens een update doen!





Afgelopen week(end) heb ik in totaal 10 kaartjes verstuurd. (Verspreid over 3 dagen) .

Dus ik heb een paar dagen op mijn max van 12 travelling postcards gestaan.

Na een paar dagen kwamen de eerste Hurrays al weer binnen: Finland was erg blij met haar muzikale kunstkaart, de USA was blij met zijn bizarre-wc-op-de-maan-kaart, de Zwitserse bibliothecaresse was blij met haar boekenkaart en de Duitse had een hele gezellige blije Hurray voor haar aapjes.

Mijn kaart naar Rusland is ook aangekomen na 28 dagen. Zij was erg blij met de paddenstoelen (was ook één van haar wensen) .



Vandaag zijn er weer 4 kaartjes gepost:

Italie: martinitoren by night

Tsjechië: is gek op haar hond, een teckel en houdt van historische foto's en stomtoevallig vond ik vanmiddag in Stad een perfect kaartje: een oude foto van een meisje met teckel.

Polen: aapjes

Duitsland: een multiview van Stad. Hij had trouwens een behoorlijke wensenlijst, op zich prima, Maar hij had ook een behoorlijke lange lijst van kaartjes die hij juist absoluut niet wil. En dan ook steeds NOT ipv not. Maar gelukkig wil hij juist wel toeristische kaartjes.



Ik heb deze week 1 kaartje gekregen. Uit Taiwan.

Het is een briefkaart: zonder afbeelding dus. Ze heeft op de witte kant haar verhaaltje geschreven met nog wat tekeningetjes van Taiwanees eten.



Tot zover mijn egopost. Ik doe zo nog even een sociopost.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het al dat het vandaag de dag van de post(zegel?) is. Jammer dat ik er niets mee kan. Leuk dat hier zoveel activiteit is
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mooi, heel mooi Het resultaat lijkt me duidelijk:



Za 29 november 13.00 uur Viva Postcross-meeting in het Noorden

trefpunt: station



Deelnemers (zoals het er nu uitziet): Dreamer, Cocomo, Labellei, Winters, Snorhaar.

Nog meer gegadigden?



Leuk dat het er toch van gaat komen!
Alle reacties Link kopieren
Damas, wat cool een kaart uit Alaska!



Labellei, was die zelf getekende kaart dan tenminste wel leuk?



Dreamer, lopen pc en de pc alweer wat beter inmiddels?



Dan de balans van mijn postcross week:



Verstuurd 3

Ontvangen 0

Hurrays 0



Ik sta nu al een week op 15 verstuurd en 10 ontvangen, dus er moet wel een stapel heel exotische kaarten naar mij onderweg zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de 29ste genoteerd! Leuk
It ain't me
joepie!!!!! We hebben een datum! Super. Uiteraard zal ik er zijn.



Nu mijn beloofde socio post. (Met een vleugje ego).



@Snorhaar: wat schneu, dat jouw brievenbus én jouw digitale brievenbus leeg zijn gebleven deze week. Maar waarschijnlijk zijn er inderdaad de meest exotische ansichten naar jou onderweg! Ik gok dat jouw postbode volgende week komt met "Groeten uit": Trinidad en Tobago, Oezbekistan, Mozambique, de Seychellen en uit Europa: Monaco (prince Albert himself). Maar het is maar een gok natuurlijk!



En vwb de getekende kaart uit Taiwan:

Ze hebben in ieder geval wel blij eten daar. Het lacht je tegemoet.



@damas. Wat super dat je zulke leuke kaarten krijgt. En Alaska is inderdaad cool. Stond er ook een grizzlybeer op?

En ik snap dat jij niet kan komen op de 29ste. Wel jammer! Maar de volgende keer zoeken we wel iets meer jouw richting uit: ik denk aan Antwerpen of... Parijs. Wel gefinancierd door de Viva, natuurlijk.



@hertje: als het goed is geniet jij nu van je weekendje weg. Je hebt het goed voor elkaar: al die mooie herfsttinten bij zomerse temperaturen!

Heb verder een goede week en hopelijk kun jij de 29ste ook komen!

Oh en jij had het ook over de decemberzegels. Had je daarover contact gehad met postzegels met korting?

Ik moet ook weer nieuwe postzegels bestellen. Ik heb nu nog maar een paar mooie en nog een paar van die sombere internationale postzegels (Willem Alexander in het grijs, wie heeft dat verzonnen?)



@Dreamer: hè bah, wat irritant: die computerproblemen. Maar hopelijk heeft jouw brievenbus geen problemen en komt er nog wel wat leuks binnen.

De dag van de postzegel heb ik ook gemist. Terwijl het volgens de site wel gaat om een "grootschalig filatelistisch evenement".



@Cocomo: wat jammer dat jouw Fin een leeg profiel heeft. Die moet nog inburgeren in Postcrossing-land.

En jij vroeg nog om mijn nick. Nou dat is niet zo heel erg bijzonder hoor. In het kader van "wat moet ik nu in vredesnaam weer verzinnen" heb ik gekozen voor een variant van de titel van het boek "les belles images" . Maar dan enkelvoud + afgekort. Heeft iig niets met de Libelle of Labello te maken.



@mamaleintje: jij gaat binnenkort vast ook een kaartje krijgen: ik gok volgende week al wel. En heb je inmiddels al weer een nieuwe Hurray?



@Mamavanf: wat goed dat de 100 is behaald. De fanfare moest wel veel geduld opbrengen.... nu op naar de 200!



@winters: wat leuk van die klas uit Tsjechië. Fijn dat ze de koe konden waarderen. Leuk idee ook trouwens om met een klas te gaan Postcrossen. Ik ben het nog niet eerder tegengekomen.



@neweve: en is jouw brievenbus inmiddels gevuld? En is het kaartje in Nederland ook aangekomen? Misschien is de ontvanger op vakantie.... en kom jij ook de 29ste?



Ik had vandaag nog een kaartje uit Duitsland. Van een konijn en cavia. Ik vond vooral de postzegel mooi van le petit prince. (Der kleine Prinz) .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven