Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snorhaar schreef op 16 oktober 2014 @ 19:25:

@Neweve: Lol Maar lees nog even mijn vorige berichtje terug



Ik had dat ook een keer, een leeg profiel met alleen een adres. Ze had zelfs geen favorieten, maar was wel al een tijdje actief. Dat is eigenlijk gewoon niet leuk he. Ik was helemaal verbaasd dat ze nog wel een hurray van twee zinnen had geschreven.

!

Ik beloof hierbij plechtig beter te gaan lezen

Een leeg profiel is inderdaad een stuk minder leuk. Speciaal voor iemand uitzoeken is veel leuker.



@meetdata, november is prima

@ Cocomo, bleh sporten vlak voor etenstijd. Daar kan ik ook slecht tegen. Hopelijk gaat het goed en kan je snel van je avondeten genieten!

@lallabei, kaartje naar Nederland is uiteindelijk na 2 weken aangekomen.



Hier trouwens 3 kaartjes in de bus (Duitsland/Nederland/Italie). Ik moet vaker een weekendje weg gaan!

De Nederlandse vond ik het leukste, herfstlandschap. Duitse en Italiaanse hadden beide mooie alpen maar de voorgrond een (lelijke) stad.

Dit weekend ook weer 2 kaartjes gepost: China (Groningen, zwart/wit) en USA (groen). 1tje had ik al eerder aangevraagd maar ik vergat hem telkens op de bus te doen (kwam ik thuis en dacht ik: ik ben iets vergeten totdat even later het kwartje viel).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Leuk neweve 3 kaartjes!!



Hier vandaag een hurray uit hong Kong, ging een nijntje heen. Heb gelijk een adres getrokken: Canada! Gaat een vintagekaartje heen, dat wilde ze graag.



Heb nu best wat lange weer onderweg, verwacht komende dagen nog wat hurrays.
Alle reacties Link kopieren
Ik was van de week een beetje jaloers, iedereen kaarten of Hurray's en ik niks.

Open ik vanochtend mijn mail heb ik een hurray uit de USA.

Ze vond mijn kaart leuk.

En vanmiddag met de post 2 kaarten, een uit Rusland en eentje uit India. Ik ben echt superblij.

Wel vreemd dat mijn kaartje naar Rusland nog niet is aangekomen.

Samen met China en Duitsland nu al 15 dagen. Pffff.

Wel een nieuw kaartje getrokken voor iemand uit Taiwan.

Ik heb bij de Bruna nog wat postzegels gevonden dan de standaard. Heb er meteen 16 postzegels bij.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Mamaleintje



Hier is het nog steeds rustig, maar ik heb meer ontvangen dan verzonden dus tjaa..



Ik heb nu 2 kaartjes die al 30 dagen onderweg zijn, dan nog 3 die 16 dagen reizende zijn. Ook nog 5 expired. Een van die van 30 dagen is naar Zuid Afrika, één van de expired ook. Zo jammer.



Misschien dat ik zo nog wat adressen ga doen. Ben thuis met hoofdpijn, maar dat zakt nu gelukkig na 3 dagen weg.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Beterschap dreamer,

Vraagje, wat is expired?
Alle reacties Link kopieren
Jammer Dreamer dat je kaarten zo onderweg zijn.

En Mamaleintje, 15 dagen vind ik echt wel lang voor Duitsland?



Hier 3 Hurrays vandaag! En een kaartje, uit de Filipijnen! Een nieuw land voor mij, superleuk.



De nieuwe adressen zijn naar China/ Canada en Oekraine (ook een nieuw land).



Ga maar snel een pen en mijn kaartjesdoos pakken. Had een pakketje kaartje besteld bij muller wenskaarten. Echt leuke en snel geleverd!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamaleintje schreef op 21 oktober 2014 @ 15:23:

Beterschap dreamer,

Vraagje, wat is expired?Dat is dat ze na een bepaalde periode nog iet geregistreerd zijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg gisteren 10 adressen aan, maar ben er niet aan toegekomen. Misschien toch beter eerst 5 kunnen doen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wow Dreamer, 10 adressen, daar ben je wel even mee zoet!



Labellei, ik onthield jouw naam altijd via de Labello Maar eigenlijk moet ik nu mijn interne uitspraak gaan aanpassen, haha! Ik vind jouw getekende kaart wel lollig.



Ik kreeg gisteren een foto van een zelfgemaakte tekening van een kunststudente uit Wit-Rusland. Ze had er vast haar best op gedaan, maar dat vind ik dan weer een beetje sneu. Ik begrijp namelijk heel weinig van kunst en weet zoiets niet op de juiste waarde te schatten. Dit was dus typisch een geval "Thank you very much for your creative card!"



Vannacht kreeg ik nog een blije hurray uit de USA Daar was een kaartje naar toegegaan dat ik bijna zelf had gehouden en dat ik alleen naar iemand wilde sturen waarvan ik inschatte dat hij/zij het net zo leuk zou vinden als ik. Ze schreef "thank you for selecting the perfect card for me!". Dat maakt mij ook blij!
Alle reacties Link kopieren
Dat is een leuke hurray Snorhaar
Later is nu
Hallo dames!

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Mamaleintje, damas, neweve: allemaal goed op dreef!



@Snorhaar: grappig dat je het hebt over interne uitspraak: mijn interne uitspraak van jouw nick is namelijk: Schnorhahr!

Dus iemand heeft je verrast met mooie kunst. Ik had ooit een kaartje gefavoriet en de verzendster van dat kaartje benaderde mij toen voor een direct swap. Ze had dat kaartje namelijk zelf gemaakt en wilde nu speciaal voor mij ook een kaartje maken. Ik ging daarmee akkoord en kreeg toen een heel vaag voddig dun papiertje met wat gekras. Hahaha.



@Dreamer: voel je je al wat beter? En hoe is het gegaan met je 10 adressen? Ben je er al, voor een deel, aan toe gekomen? Ik vind 10 adressen ook wel erg veel hoor voor 1 dag. Zaten er interessante landen/profielen bij?



Ik had deze dagen meerdere Hurrays: uit Italië, Oekraïne, Polen, Taiwan en volgens mij vergeet ik nog wat.

Ook een aantal kaartjes in mijn brievenbus: USA (van de Amish), Polen (schilderij van Warschau) , Belarus (zij schreef ook namens een schoolklas maar ik zag later dat ze wel een leeg profiel had, terwijl ze toch al ergens in de 20 kaarten heeft ontvangen en verzonden). Duitsland (Bayern met voorjaarsbloemen, bier, wurst, een Bayerse man met snor en dames in dirndel jurkjes. )
Alle reacties Link kopieren
Hee goedemorgen dames!



Ik heb gisteren 5! kaartjes in mijn brievenbus! Wat maakt dat ik nu weer voorloop op de ontvangen kaartjes.

Ik had een toeristenkaart uit Denmarken, van diegene die daar bovenaan staat met verstuurde kaarten: 10887!! Het nummer op mijn kaart was 37000, zij heeft dus gewoon in haar eentje 1/3 van de verzonden kaarten daar verstuurd!

Ook had ik een kaart van een meeting uit nederland, Driebergen. Gaan wij dat ook doen? Helaas is trouwens wel het nummer verkeerd op de kaart, dus kan voorlopig nog niet registeren.

Ik had nog een kaart uit Nederland. Een hele gave kat uit Utrecht!

Verder een uberschattig kaartje uit Estland en ook een uberschattig kaartje uit Luxemburg!
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
OH.. is wel leuk als wij dat ook gaan doen



Ik heb gisteren alle 10 de kaarten nog geschreven. Vanmiddag even scannen en dan kunnen ze op de bus En ja.. toen ging ik voor mijn doen eigenlijk te laat naar bed. Ik schreef bij de tv en dat bleek ook al niet zo handig, vergat zelfs een keer kaarten van de persoon te checken.. maar ik had wel een hele originele kaart, dus die had hij gelukkig nog niet gehad (dat klinkt een beetje pompeus, maar het was 'origineel' als in 'oude kinderzegelskaart' )



Vanmiddag zal ik hier ook nog even schrijven wat ik waarheen stuurde
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhalen hier weer leuk!!



Cocomo, leuk die kaart uit Denenmarken, met dat verhaal, maakt hem toch specialer he.



Dreamer, 10 adressen, jee zeg, dan zit je wel even te schrijven!



Iemand vroeg mij naar postzegels met korting en de decemberzegels, ja ik heb ze 3 weken geleden gemaild met de vraag of ze die tzt ook zouden verkopen, het antwoord was dat ze binnenkort op de site zouden komen, maar tot op heden staan ze er nog niet..



Her en der tig hurrays lees ik en veel post op de mat, waarom is het hier dan zo stil!?



Ik kreeg niet eens een mailtje dat de kaart naar "mijn Rus" is expired.. Wat doen jullie dan, sturen jullie dan nog een berichtje naar die persoon, of laten jullie het zo!?

Het levert dus wel een nieuw adres op, weer naar Rusland een herkansing dus. Bovenaan haar lijstje stond honden kaarten, liefst van een tekkel, want die heeft ze en laat ik nu een tekkelkaart hebben. Grappig is wel dat ik een weekend lang Engels heb gesproken en dat het schrijven dus ook wat makkelijker ging.



Mijn kaart die nu het korts onderweg is is al 15 dagen bezig naar Portugal, de langste naar Thailand 29 dagen en de rest China, Taiwan en Italie zitten daar tussen met 23, 24 en 27 dagen.
Alle reacties Link kopieren
@Labellei:



@ Hertje, jij kwam weer thuis en er lagen niet eens kaarten op de kaart? (Mat, ik bedoel mat!) Ik vind het geen stijl! Heb je wel een leuk weekend gehad?



@Dreamer, ik ben benieuwd naar jouw exotische bestemmingen.



Samen kaarten schrijven klinkt grappig. Wel graag mooie kaarten (heb weleens van die officiele PC meeting kaarten gezien die ik niet mooi vond).



Ik had onverwacht al een hurray uit Taiwan na 10 dagen. Het lijkt wel alsof mijn kaarten óf snel aankomen, óf helemaal niet.



En wat heel maf is: ik trok net een nieuw adres, naar Nederland. Dit is nu mijn 3e kaart naar Nederland en alle 3 gaan naar plaatsen die vlak bij elkaar liggen in dezelfde provincie net over de grens. En dat is nou niet bepaald de dichtbevolkte randstad. Bizar!

Vandaag zijn er nog kaarten op de post gegaan naar Duitsland en USA. Zeer voorspelbare bestemmingen
Alle reacties Link kopieren
Oooeeee snorhaar komt het kaartje naar een zeer klein dorpje en is ie voor mij ? Leuk allemaal! Hier vandaag een kaartje uit Nederland. Gister zijn er 4 op de bus gegaan. Mag er nog een maar wacht even tot ik er twee mag.



Nog iemand leuke landen of grappige profielen?
Alle reacties Link kopieren
Zooo grappig dat wij elkaar kaarten zouden kunnen moeten sturen, Snorhaar. Ik heb jou nog niet gehad, daar niet van. Binnen Nederland doe ik niet aan.



Dus..

Naar Zweden en Rusland ging ons nieuwe museum

Naar Amerika het oude museum

Canada kreeg Buurman en Buurman, want was nieuwsgierig naar onze 'cartoons' (had ook muppets enzo)

Meisjes in klederdracht naar Wales/UK

Een pinquin naar Tsjechië

Schiphol naar China

IMAGINE (witte tekst op zwarte achtergrond) naar een Beatlefan

Tijger, gefotografeerd in de dierentuin naar Duitsland.

Een meisje met bloemen naar Belarus.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk bezig Dreamer! Wat ik me afvreg is Buurman en Buurman een cartoon van ons? Volgen mij zaten mij kinderen ze laatst in het Engels te kijken, maar leuk zijn ze wel die kaarten!



Snorhaar, haha, nee er lagen dus geen kaarten op de kaart en ook geen mat op de kaart, heb ik ook nog even nagekeken, haha!

Ja een heerlijk weekend gehad, dank je! Tis niet niks even op een chateau wonen



Maar het is bewezen, hier mopperen helpt! Na mijn bericht gooide de postbode een kaart uit Rusland op de mat, deze heeft er 36 dagen over gedaan. De kaart zelf is niet zo mijn ding, maar het verhaal achterop is erg leuk!

Wat ook leuk is (en mij gelijk hebberig maakt) is dat ze een hele leuke ID stempel heeft, wil ik ook, wil ik ook. Ga hem maar aan Sinterklaas vragen denk ik, of ga ik nu toch zelf op zoek...!?
Alle reacties Link kopieren
hahaha, die is leuk he, de ID stempel. Ik heb alleen wel eens zitten zoeken naar het ID, omdat ik ervan uit ging dat de stempel bij de poststempel hoorde.



Buurman en Buurman is Tsjechisch, maar wel een Cartoon waar wij naar kijken. Het is ook eigenlijk niet echt een cartoon he, het zijn poppen, maar zoals ik zei, muppets waren ook goed, dus ik vond het kunnen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik heb deze week 2 zulke enthousiaste hurray's gehad. Daar doe je het voor

Ondertussen heb ik nog 2 travelling postcards. 1 naar de USA, deze is nu 5 dagen onderweg en 1 naar Australie. Deze is nu 38 dagen onderweg maar ik vermoed dat ze de kaart wel ontvangen heeft maar niet geregistreerd want ze is meer dan een maand geleden voor het laatst online geweest. Nou ja, we zien het wel.



Dreamer: Buurman en Buurman is leuk. Mijn zoon kijkt dat ook nog graag en heeft er ook een knuffel van

Hertje, fijn dat je eindelijk een kaartje hebt ontvangen. Duurt even maar dan heb je ook wat ;)

Snorhaar, 10 dagen voor een kaart naar Taiwan is inderdaad echt heel snel. Maar wel leuk! Toevallig dat de adressen van de kaarten naar Nederland dicht bij elkaar in de buurt liggen.

Cocomo, wat leuk zeg, 5 kaarten ontvangen! Dat is nog eens een verrassing!

Labellei, leuk zeg, een aantal kaarten én hurray's ontvangen.



Ik probeer nu om het wekelijks bij 1 á 2 kaarten te houden ivm de kosten
Alle reacties Link kopieren
Leuk een knuffel van Buurman en Buurman



Ik word nu toch wel een beetje ongedurig. 2 kaarten zijn 35 dagen onderweg, 3 kaarten zijn 21 dagen onderweg en 10 kaarten zijn 5 dagen onderweg. Ik heb 2 meer ontvangen dan verzonden, dus voorlopig hoef ik geen kaartjes in de bus te verwachten, waarschijnlijk. SAAI! Ik ben natuurlijk ook enorm verwend, de afgelopen weken.
Later is nu
Hoi!

Ik had vrijdag een kaartje uit Belarus: een kerstkaartje!!! Nou ja de kerst en glitter druipt er niet van af maar ik zie toch duidelijk een kerstboom. Nog nooit eerder een kerstkaartje gehad in oktober hahaha. -> Hohoho bedoel ik natuurlijk!

Verder nog een mooie kaart van Mucha ontvangen uit Duitsland.

Vanochtend had ik nog een blije Hurray uit India. Wel sympathiek, het was in mijn ogen een supersimpel toeristisch kaartje en hij heeft er ook al vele honderden ontvangen: dan vind ik het extra leuk dat ik zo'n uitgebreide Hurray krijg.

Ook mijn Hurray uit Duitsland was leuk. Hetzelfde verhaal: simpel toeristisch kaartje, man heeft al vele honderden kaarten ontvangen en had ook nog eens een waslijst met do's en don'ts maar dus wél een blije Hurray!

Leuk!



Ik heb nu nog maar 4 kaartjes onderweg, het ziet er wat kaal uit! Maar ook ik doe nu even rustig aan vanwege bezuinigingen.



Ik ben druk aan het duimen dat mijn kaartje naar Tsjechië binnenkort wordt geregistreerd. Die is nu al 10 dagen onderweg en ik vond dat ik het perfecte kaartje voor haar had gestuurd (oude foto met teckel). Ik zat (zit) me zo te verheugen op haar Hurray.

@hertje: grappig dat jij ook net een tekkel-kaart hebt gestuurd!



Och arme Dreamer: wat een saaie tijd. Raak niet in een winterdip! En misschien krijg je nog wel een leuke surprise kaart!



Heeft iemand al een kaartje gehad van Schnorhahr? Damas misschien toch? Het zou toch wel heel erg leuk zijn als we binnen ons groepje een kaartje mogen sturen. Op dit moment heb ik het " versturen en ontvangen in eigen land" hokje uitgeschakeld. Maar wellicht vink ik 'm binnenkort toch wel weer aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk een topic over Postcrossing. Ben er nu 9 dagen aangemeld en mijn eerste twee kaartjes zijn al aangekomen :D



Mag ik hier ook meekletsen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mamavanluuk, kom gezelig meekletsen! Waar kwamen je eerste kaarten vandaan?



@hertje, kun jij er eigenlijk ook bij zijn de 29e?



Ik heb nog van niemand van jullie een kaart gekregen, er zijn bij mij namelijk nog geen Nederlandse kaarten aangekomen (niet van PC dan). En Damas, ik dacht dat jij vanuit mijn perspectief niet net over de grens woont, maar eerder "nog net in NL" Zou natuurlijk lollig zijn als ik iemand van jullie zou trekken, maar dan weet ik hier natuurlijk van niks



Grappig hoe dat zo kan zijn met die hurrays he. Soms stuur je een simpel kaartje waar iemand onverwacht blij op reageert en soms denk je dat iemand een kaart heel leuk zou kunnen vinden en krijg je een slap "thank you". Ik vind het grappig dat de multiviews van mijn stadt nu al door meerdere mensen tot favoriet zijn gekozen. Gek genoeg vind ik die wat saai om te versturen terwijl ik ze zelf wel graag zou krijgen.



Ik ben deze week naar een niet erg spectaculaire stadt verbannen voor een cursus, dus ik kan pas vrijdag weer in mijn brievenbus kijken. Die stapel kaarten moet toch een keer binnen komen. Ik loop al weken lang voor met verzonden kaarten en er komt weinig binnen. Nu sta ik op 19 - 11 qua sent en recieved.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Heb er 5 verstuurd. 3 naar Rusland (daarna uitgezet dat er meerdere naar hetzelfde land mochten) 1 naar Polen (aangekomen binnen 4 dagen) en 1 naar Duitsland (aangekomen in 6 dagen).



Moet er nu 1 naar Engeland versturen en 1 naar Amerika. Die laatste heeft er al ruim 8000 ontvangen dus even goed zoeken naar een leuke kaart.



Ben nu aan het wachten op de eerste kaarten om te ontvangen. Spannend hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven