Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Leuk MamavanLuuk! En natuurlijk schrijf je mee.mhet is hier geen besloten club hoor ..



Ik kreeg een blije hurray uit Tsjechië. Daar had ik een pinquin heen gestuurd van de deense winkel. Ze vind m zo leuk, ze wil m gebruiken voor zelf,te maken kerstkaart!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Dreamer!

Welkom mamavanluuk!
Alle reacties Link kopieren
En ik kreeg een enthousiaste hurray uit de UK. Allebiemde kaartjes in 5 dagen dus, met weekend er tussen. Nu stamik op 347 verzonden en ontvangen en 13 onderweg
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Welkom mama ik schrijf ook nog maar net mee, erg leuk! Snorhaar klopt hoor ik woon nog net in NL! Maar volgens mij nog geen kaartje van een Nederlandstalige Duitse ontvangen :)!



Hier een hurray uit de uk, tof! Moet bijna weer postzegels bestellen of weet iemand wanneer de kinderzegels binnenkomen? En waar halen jullie losse priorityzegels?
Alle reacties Link kopieren
Oh wow Dreamer, das al best veel ! Dan doe je ook vast al even mee!



Damas, de kinderzegels komen rond 6 november volgens degene waar ik ze besteld heb. En priority zegels schijn je bij het postafgifte punt te kunnen krijgen als ik me goed ingelezen heb.
Welkom mamavanluuk.

Inderdaad kun je priority zegels op heel veel punten kopen: in ieder geval bij alle supermarkt postkantoortjes zoals ik het altijd zeg. Kun je gewoon gratis krijgen.



@dreamer: leuk weer Hurrays! En dan heb je er ook nog zoveel in het vooruitzicht! Top! Die pinguinkaart heb ik trouwens ook nog. In ieder geval goed te horen dat die van jou zo goed ontvangen is.



@damas: ook al een Hurray uit de UK. Bij jou loopt het ook lekker door.



Mmmm.... ik krijg nu toch wel weer zin om wat adressen aan te vragen, maar ik wil dat toch eigenlijk wel uitstellen. Ik hou me in. Ik hou me in.
Ik heb nét een Hurray binnen uit Azerbeidzjan. Maar nu de vraag: is het een blije Hurray? Wat denken jullie:



Привет! Спасибо большое за очень красивую открытку.Получил её сегодня. она превосходная и очень очень милая!

Хорошего вам Дня, и всего самого хорошего!”



(Nu ken ik wel wat Russisch (toevallig!), dus ik lees wel dat zijn dank groot is. wel een blije Hurray dus.)
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 28 oktober 2014 @ 10:30:

Ik heb nét een Hurray binnen uit Azerbeidzjan. Maar nu de vraag: is het een blije Hurray?Vast wel!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha kan je niet via google translate doen? Of krijg je dan iets heeeel raars?
Alle reacties Link kopieren
Heb net mn eerste setje postzegels via postzegelsmetkorting binnen. Dacht dat ik allemaal verschillende zou krijgen maar heb allemaal dezelfde zegels gehad. Beetje jammer. Had ik er misschien bij moeten zetten dat het voor postcrossing was of is het normaal dat je allemaal dezelfde zegels krijgt?
Alle reacties Link kopieren
quote:damas schreef op 27 oktober 2014 @ 22:28:

Welkom mama ik schrijf ook nog maar net mee, erg leuk! Snorhaar klopt hoor ik woon nog net in NL! Maar volgens mij nog geen kaartje van een Nederlandstalige Duitse ontvangen :)!



Hier een hurray uit de uk, tof! Moet bijna weer postzegels bestellen of weet iemand wanneer de kinderzegels binnenkomen? En waar halen jullie losse priorityzegels?



Ik kreeg priorityzegels bij de pmk, heb nu 2 setjes over, want gebruik ze niet. Hebbuh?



Ik kreeg een "thnaks" uit Rusland, kaartje was 23 dagen onderweg.



Ik doe al 788 dagen mee, mamavanluuk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat jammer dat je allemaal dezelfde postzegels hebt! Heb je wel setjes gekocht? Ik zeg nooit iets over postcrossing.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb een pakketje van 25 besteld. Misschien dat dat dan niet goed is?



Zag het al meer hier op t forum maar Rusland duurt echt lang he. Beetje jammer dat ik 3 kaarten daarheen heb moeten sturen. Duurt het wachten nog langer.



Wat zijn de leukste of apartste landen die jullie hebben gehad? Zowel om te versturen als ontvangen.



enneh... zag ik het nou goed dat jullie bijna allemaal uit Noord Nederland komen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat laatste, dat is toeval



Ik had Israel, maar diemis expired, helaas. Verder weet ik het zo niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoef je die priority zegel niet te gebruiken dan dreamer? Dan kan ik hem ook wel laten zitten
Alle reacties Link kopieren
@Labellei, ik kom niet verder dan "privet". De rest is voor google



Mijn meest bijzondere land was Armenië, daar kreeg ik aan kaart vandaan. Sturen doe ik bijna altijd naar 5 dezelfde landen (ik heb er pas 20 verstuurd hoor, daar niet van).



Ik had een hurray uit de USA in 6 dagen, dat was een snelle! En zondag was er nog een blije Russische hurray na 35 dagen. Het loopt wel door nu met de kaarten die aankomen.



Ik vind het vinkje voor de optie wel/geen meerdere kaarten naar hetzelfde land ook maar zozo. Ik kan daarmee nog steeds om de dag een kaart naar Duitsland sturen tegen 1x in de maand naar Rusland. Vind het best leuk om binnen Duitsland te posten, maar dan weet ik bijna zeker dat die kaart de volgende dag al op zijn bestemming is, saai! Mijn vinken zijn daarom nogal labiel
Привет! (Hallo)



Ik heb vandaag 2 kaartjes gekregen: hoera!

Een Duitse had een kaartje gestuurd die ze onlangs had gekocht in Parijs. En uit Japan had ik een mooie zwarte kat.



@mamavanluuk: mijn meest bijzondere land is Azerbeidzjan waar ik vandaag dus de Russische Hurray van kreeg. En wat zonde inderdaad dat je maar 1 soort postzegel kreeg. Je had toch wel de internationale setjes besteld? Het zijn wel mooie postzegels? (Hoop ik voor je.)



@snorhaar: heb je nu zelf al een kaartje ontvangen? Je krijgt verder überhaupt wel post, ik bedoel jouw postbode is geen "hoarder"?

Mijn vinken zijn ook labiel. Ik heb nu ook al een tijdje "verzenden en ontvangen in eigen land" niet aangevinkt. Vooral ook omdat het me anders te snel gaat en dat is niet goed voor mijn portemonnee.



@dreamer: thnaks, och gossie. Ik zag trouwens zojuist op het profiel van de Japanse dat ze maar een paar zinnetjes had geschreven, waaronder: I would like to make many persons. Gossie.



Ik heb nu nog maar 3 kaartjes travelling. Ik hoop nog wel van harte dat mijn teckel kaart naar Tsjechië binnenkort wordt geregistreerd.
Alle reacties Link kopieren
Mama van luuk, fijn, bij mij duurde het eerst kaartje erg lang.

Vandaag is mijn kaart naar duitsland 23 dagen onderweg. Ik heb haar een berichtje gestuurd of er al iets aangekomen is:)

Mijn kaartje van China is aangekomen. Ik kreeg een hele blije hurray.

Gisteren een kaartje naar Polen gestuurd, ben benieuwd.

Het kaartje naar Rusland is ook al 23 dagen onderweg.

Dreamer, even volhouden je weet maar nooit. Kaartjes kunnen snel aankomen en snel verstuurd worden
Alle reacties Link kopieren
Wow wat ziet het forum er ineens anders uit.



Mamaleintje, Polen ging bij mij heel snel! Die was er in 3 dagen!



Labelli: Wat leuk weer 2 kaartjes! Ja ik heb wel internationale zegels besteld. Heb de circus Europa zegels gekregen uit 2002. Heb 8 velletjes daar nu van.....



Vandaag mijn pakketje van postzegelerop gekregen. Zit leuk ingepakt zeg! Ook gelijk de eerste kaart daarvan verzonden naar Amerika. Benieuwd hoe lang die kaart er over doet.



Zitten best leuke landen bij zo te lezen bij jullie! Vind het nu al verslavend, en dat terwijl ik alleen nog maar verzonden heb. Haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Mag ik ook meeschrijven hier? Ik ben twee weken terug weer begonnen met postcrossen. Ik was een tijdje gestopt maar inmiddels ben ik weer volop bezig. Nu alweer 8 kaarten ontvangen! Nog een paar kaarten en dan sta ik op 100 verzonden en ontvangen.



Vandaag een enthousiaste hurray uit Spanje gekregen en er gaat nu een vliegtuig naar de Oekraine toe :-)



Ik heb net ook postzegels besteld via postzegels met korting. Ben benieuwd wat ik krijg!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben weer terug van weggeweest! Ik heb een tijdje geen postcrossing gedaan, maar ik heb het weer opgepakt en al wat kaarten verstuurd.

Wat krijgen jullie allemaal blije hurray's! Dat wil ik ook! Meestal krijg ik een simpele dankjewel terug. Dat vind ik wel jammer.



Nu zijn er 4 kaarten onderweg. Naar Rusland, Amerika, Belarus en China.
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi. Ik kon 2 dagen niet op het forum. Kreeg wel diverse hurrays, waarvan een paar heel enthousiast. Mijn postzegels zijn op en ik twijfel om nu alweer te bestellen. Het ging nogal snel, de laatste tijd.
Later is nu
Okay, ik ben er ook weer na een paar dagen forumloos te zijn geweest.



Hier geen kaartjes meer ontvangen. Wel een blije Hurray uit Tsjechië. De teckel is eindelijk aangekomen! Heeft er lang over gedaan. (Korte pootjes)



Gierzwaluw en Dahlia: welkom (terug)!

Ik ben ook benieuwd naar wat voor postzegels jij dan krijgt gierzwaluw. Wellicht dat ik over een paar weekjes weer ga bestellen. Ik heb er nog maar een paar maar ik moet bezuinigen.

Volgens mij heb ik nu trouwens nog maar 1 of 2 kaarten onderweg. Dus misschien dat ik dit weekend mijn allerlaatste postzegels maar ga gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Jammer mamavanluuk van de postzegels het leukste zijn verschillende. Laatst bij de Bruna mooie gehaald.

Leuk dahlia en gierzwaluw dat jullie weer begonnen zijn.

Vandaag een hurray gehad uit Taiwan. Hij vroeg ook of ik een kaart terug wou, en een kaart uit Ukraine getrokken.
@mamaleintje: wat voor postzegels heb je bij de Bruna gekocht? (Even nieuwsgierig .)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven