Ik haat het land van mijn schoonouders

21-01-2013 10:28 449 berichten
anoniem_64c36d4e3b8a5 wijzigde dit bericht op 30-10-2013 09:54
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:madille schreef op 21 januari 2013 @ 11:24:

-dat man alleen iets met vrienden wil doen, herken ik. Dat wil ik ook als ik in NL op visite ben. Ik kan vriend wel overal mee naar toe nemen omdat hij zich verveelt of mijn familie niet mag maar dan veranderen de vriendschappen met mijn vrienden wel drastisch, want dan moet vriend in het gesprek worden betrokken en hij spreekt de taal niet dus moeten we over op het engels. Dat zorgt er dus voor dat ik liever alleen naar vrienden ga (maar ik geef partner dus wel de keus om niet eens mee naar NL te komen)Het verschil is dat jij je man niet bij je ouders opsluit en niet naar hem omkijkt. TO mag het huis niet uit, spreekt de taal niet en mag nergens aan deelnemen. Ze zit in een huis met twee kamers te wachten totdat ze weer naar huis mag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bammetjebam schreef op 21 januari 2013 @ 11:24:

[...]



Dat mag Harissa zelf beslissen door wel of niet te antwoorden. Ze laat niets los over hun huwelijk, en hoe haar man omgaat met haar gevoelens richting zijn familie en de Algerijnse cultuur. Het zal vast heel goed gaan tussen hun als ze zich opstelt als de traditionele vrouw die het huishouden regelt, kind opvoedt, en haar man gehoorzaamt.





OMG, hoe gek verzin je ze, typecast even een heel huwelijk.



Vaatje vooroordelen nog niet op?
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 21 januari 2013 @ 11:24:

[...]



En dit heb je dus voor een groot deel zelf in de hand. Zolang je zorgt dat je kind alleen fleswater binnen krijgt en je zelf het eten maakt (dan maar een paar weken geen vlees bijvoorbeeld) heb je wat dat betreft het grootste risico al vermeden.Dit zou voor mij als volwassene okee zijn, maar voor een baby van 1 zou ik het risico echt niet willen nemen. Laat staan als je in een achterlijk gebied woont, ver van een (Westers) ziekenhuis...
Nevernooitniet dat ik daar 3 weken opgesloten ging zitten met mijn jonge kind.

De druppel voor mij: dat ik niet op eigen gelegenheid met kind het vliegtuig naar huis mag pakken.



Erg verstandig als je niet gaat.

Sterkte Harissa
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 21 januari 2013 @ 11:26:

[...]



TO heeft daar net een hele post over geschrevenJa, die zag ik nu net pas. Er zat nogal wat tijd tussen het schrijven van mijn post en het daadwerkelijk plaatsen van mijn post. Mijn welgemeende excuses hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 21 januari 2013 @ 11:26:

[...]





Prima.

Nu nog een oplossing voor de bomaanslagen.



(flessenwater is ook niet altijd overal beschikbaar)

Ook daar kun je je op voorbereiden. In de meest achtergebleven gebieden van india kun je fleswater krijgen (weet natuurlijk niet hoe dat in algerije is). Als dat winkeltje dan wat verder weg is neem je dus 20 liter in een keer mee.



Overal valt wel iets voor te bedenken, Dat de veiligheid daar nu niet al te best is ben ik het wel mee eens. Maar ik zou dan ook niet nu gaan met kind. Over 5 jaar is dat kind er echter ook nog, en is de situatie misschien wel heel anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:cosima schreef op 21 januari 2013 @ 11:28:

[...]





Dit zou voor mij als volwassene okee zijn, maar voor een baby van 1 zou ik het risico echt niet willen nemen. Laat staan als je in een achterlijk gebied woont, ver van een (Westers) ziekenhuis...En geen enkele mogelijkheid om zelf te beslissen of je naar huis gaat.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik hoop van harte dat je niet gaat. Wacht een paar jaar tot je kindje wat groter en minder kwetsbaar is. Laat je man nu alleen gaan om zijn familie te bezoeken.



Misschien kan je huisarts bemiddelen en je man uitleggen welke risico's een kind van 1 jaar daar loopt.



Mocht je besluiten toch te gaan, neem dan voldoende potjes, pyjamapapjes etc. mee. Is daar wel schoon drinkwater te koop?
---
anoniem_64c36d4e3b8a5 wijzigde dit bericht op 30-10-2013 09:58
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Bammetjebam schreef op 21 januari 2013 @ 11:24:

[...]



Dat mag Harissa zelf beslissen door wel of niet te antwoorden. Ze laat niets los over hun huwelijk, en hoe haar man omgaat met haar gevoelens richting zijn familie en de Algerijnse cultuur. Het zal vast heel goed gaan tussen hun als ze zich opstelt als de traditionele vrouw die het huishouden regelt, kind opvoedt, en haar man gehoorzaamt.



Als je wat beter leest wel.



Maar wat schokkend zeg, dat je met zulke aannames een gesprek binnenkomt. Niet normaal zeg!
Slim Janneke44, die tip van de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 21 januari 2013 @ 11:28:

[...]



Ook daar kun je je op voorbereiden. In de meest achtergebleven gebieden van india kun je fleswater krijgen (weet natuurlijk niet hoe dat in algerije is). Als dat winkeltje dan wat verder weg is neem je dus 20 liter in een keer mee.



Overal valt wel iets voor te bedenken, Dat de veiligheid daar nu niet al te best is ben ik het wel mee eens. Maar ik zou dan ook niet nu gaan met kind. Over 5 jaar is dat kind er echter ook nog, en is de situatie misschien wel heel anders.Ze mag het huis niet uit. Grote kans dat de familie de opvoeding daar overneemt omdat TO niets in huis mag doen. Dus familie maakt eten en drinken en vind het water goed genoeg. Gaat geen 20 km rijden voor een paar flessen water.
Alle reacties Link kopieren
quote:newkitten schreef op 21 januari 2013 @ 11:31:

[...]





Ze mag het huis niet uit. Grote kans dat de familie de opvoeding daar overneemt omdat TO niets in huis mag doen. Dus familie maakt eten en drinken en vind het water goed genoeg. Gaat geen 20 km rijden voor een paar flessen water.

En daarom is het belangrijk dat TO een plek voor haarzelf heeft.



Het kan echt allemaal als je wilt...maar ik vrees dat TO's man niet wil. Dat icm een paar andere dingen die ze vertelt kan ik niet rijmen met het goede huwelijk dat ze blijkbaar heeft.
Alle reacties Link kopieren
Is het voor je man niet bespreekbaar dat hij dit keer alleen gaat en jij en kind over 2 jaar meegaan?



Al snap ik ook dat hij zijn (jullie) kind met zijn familie wil delen.

Ondanks keuzes etc, is het wel een situatie, waarin het soms lastig is als je familie niet dichtbij is.



Maar voor de gezondheid en vooral nog veiligheid van je kindje zou ik bespreken om dit keer weer alleen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de tip van iemand die stelde om te wachten tot het kindje wat groter is, wel een hele goede!



Zie daar alleen maar voordelen eigenlijk....



Zo hoeft Harissa niet verplicht 3 weken binnen te zitten, is kindje veilig en kan man lekker zijn eigen gang gaan bij familie.



Iedereen tevreden!



(ik ga stelselmatig al jaren niet mee op 'vakantie' naar het land van mijn vent... omdat het voor mij GEEN vakantie is dus en ik het vertik om weken geleefd te worden)
Alle reacties Link kopieren
Harissa. Als hij jou zo goed zou begrijpen en het beste met jou en jullie kind voorheeft, dan zou hij het niet eens overwegen om je 3 weken in een smerig gat te laten zitten terwijl hij met zijn vrienden op stap gaat. Hij wil zijn familie en vrienden zien, datis zijn goed recht. Jij hebt daar helemaal niets te zoeken en voor jullie kind is het vooral gevaarlijk. Niet gaan. Als hij dat niet snapt, dan is hij niet wijs.
quote:- ouders naar NL halen lijkt me geen optie, want dan kan het kind gevoflsmatig dus niet leren wennen aan het land van zijn vader. Ik bedoel als ik met buitenlandse partner ergens ga wonen dan wil ik wel dat mijn kind NL leert kennen en niet alleen nederlandse familieleden. Dus als man dat niet als oplossing zou zien snap ik dat wel. (en nee, het maakt gevoelsmatig geen verschil of dat thuisland een derdewereldland is of niet; het is toch je thuis)TO's kinderen zijn Nederlander en zouden dat als thuisland moeten zien, niet het land waar hun vader toevallig vandaan kwam. Als de kinderen oud genoeg zijn (ouder dan 16) kunnen ze 'ns mee die kant uit mits het veilig is. Verder zou ik ze gewoon opvoeden met normale vakanties in westerse landen ipv met familiebezoek in 'n oorlogsland.
Alle reacties Link kopieren
Harissa, kun je niet alleen de laatste week gaan ? dan ga je gewoon samen met je man terug.

Of iets van niet genoeg vacantiedagen kunnen opnemen ?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 21 januari 2013 @ 11:34:

[...]



TO's kinderen zijn Nederlander en zouden dat als thuisland moeten zien, niet het land waar hun vader toevallig vandaan kwam. Als de kinderen oud genoeg zijn (ouder dan 16) kunnen ze 'ns mee die kant uit mits het veilig is. Verder zou ik ze gewoon opvoeden met normale vakanties in westerse landen ipv met familiebezoek in 'n oorlogsland.Nee, ze zijn Nederlands EN Algerijns !
Als man zich hier zo goed aangepast heeft dan moet hij toch ook snappen dat hij jou daar geen 3 weken met een kind bij zijn familie kan dumpen en zelf leuk met vrienden de hort op kan gaan?

Dan moet hij toch ook snappen dat het nu alles behalve veilig is om naar Algerije af te reizen?

Waarom moet jij eigenlijk mee als hij daar toch niet naar je omkijkt,laat hem dan alleen gaan dan heeft hij alle tijd voor zijn familie en vrienden.

Never nooit niet dat ik daar met een kind naartoe zou gaan en al helemaal niet in de wetenschap dat ik niet eens met mijn kind het land kan verlaten zonder zijn toestemming.!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 21 januari 2013 @ 11:27:

[...]





OMG, hoe gek verzin je ze, typecast even een heel huwelijk.



Vaatje vooroordelen nog niet op?

Waaruit maak je op dat ik mijn reactie als waarheid neerzet voor hun huwelijk? Let even op de woordjes "zal" en "als", die impliceren dat ik een vermoeden uitspreek, die in redelijk veel gevallen voorkomt, zoals praktisch heel Algerije. Zo raar is het niet om je dit af te vragen als de man uit een cultuur komt waarbij er op die manier tegen het huwelijk en vrouwen wordt aangekeken. In veel gevallen word je als mens gevormd door de omgeving waar je uit opgroeit en de normen en waarden die je worden aangeleerd.



Jammer dat je niet verder kijkt dan de "omg hoe gek verzin je ze".
quote:harissa schreef op 21 januari 2013 @ 10:28:

Samengevat: ik zie er tegenop om 3 weken naar een land te gaan waar ik niet in kan reizen, waar ik opgesloten zit in een klein kamertje, waar man en vrouw ongelijk worden behandeld, ik niet kan communiceren met de mensen en nu ook nog eens met een klein kindje. Ik weet niet wat ik kan verwachten (mijn man kan me hier ook geen duidelijkheid in geven) en dat vind ik erg moeilijk.Dan ga je toch niet?! Niemand kan jou dwingen om naar zo'n land te gaan.



Als je dan toch gaat lijkt het je dan niet beter om naar een goed westers hotel te gaan en je schoonouders vanaf daar te bezoeken of zelfs daar te ontvangen?



Dat jezelf drie weken in een klein kamertje wordt opgesloten is koeltoer zullen we maar zeggen en overleef je wel, maar je hebt wel de verantwoordelijkheid voor je kind. Je gaat toch je kindje niet in gevaar brengen door het aan die gevaarlijke omstandigheden bloot te stellen.



Oh ja, en dan is er nog het risico dat je terugkeert zonder kind..
anoniem_88091 wijzigde dit bericht op 21-01-2013 11:39
Reden: schoot me nog iets te binnen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaaana schreef op 21 januari 2013 @ 11:29:

[...]





Als je wat beter leest wel.



Maar wat schokkend zeg, dat je met zulke aannames een gesprek binnenkomt. Niet normaal zeg!Zie mijn reactie op Zusenzo, bedankt
---
anoniem_64c36d4e3b8a5 wijzigde dit bericht op 30-10-2013 09:59
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik wil zeggen: kies voor je kind.



Als je baby ziek wordt of wat dan ook, zul je jezelf nooit vergeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven