Ik haat het land van mijn schoonouders

21-01-2013 10:28 449 berichten
anoniem_64c36d4e3b8a5 wijzigde dit bericht op 30-10-2013 09:54
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn god, wat heb je gedaan met je leven? Je man kon zo heel makkelijk naar het rijke westen komen, door met een Europeaan te trouwen. Hoe is je man eigenlijk in Nederland, hanteert hij dezelfde opvattingen die gelden in de Algerijnse cultuur? Zijn mannen en vrouwen gelijk in zijn opzicht, mag je werken, mag je mannelijke vrienden hebben, mag je zonder hem naar buiten, mag je zelf bepalen wat voor kleding je aan doet?



Als ik jou was, zou ik heel erg oppassen. Heb je de verhalen niet gehoord van kinderontvoering door de niet-westerse vader tijdens vakanties naar de schoonfamilie? Er zijn zelfs verfilmingen daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Ammenooit niet! Ik zou mijn kind never meenemen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Nou lijkt me duidelijk. Die link die Saaaaar plaatst zegt voldoende. Niet gaan, dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad ook niet met kind daarheen gaan. Het is een land met een achterlijke cultuur en je hebt als vrouw geen enkel recht. Voor je het weet zit je alleen in het vliegtuig terug. Zonder man en zonder kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bammetjebam schreef op 21 januari 2013 @ 11:05:

Oh mijn god, wat heb je gedaan met je leven? Je man kon zo heel makkelijk naar het rijke westen komen, door met een Europeaan te trouwen. Hoe is je man eigenlijk in Nederland, hanteert hij dezelfde opvattingen die gelden in de Algerijnse cultuur? Zijn mannen en vrouwen gelijk in zijn opzicht, mag je werken, mag je mannelijke vrienden hebben, mag je zonder hem naar buiten, mag je zelf bepalen wat voor kleding je aan doet?



.



Ze zijn 5 jaar samen en tussen hen gaat het goed.

Wat heeft jouw posting voor toegevoegde waarde?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Van die verhalen over 1x per week een beetje water over je heen en in ongewassen kleren rondlopen, krijg ik de kriebels en dan heb ik het er nog niet eens over dat er geen toiletpapier is, Wat een viezigheid. Ik ben altijd zo blij dat ik niet in zo'n smerig land geboren ben waar je als vrouw ook nog eens helemaal op de onderste tree staat.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog met een Egyptenaar was getrouwd, hebben we een weekje bij zijn ouders gelogeerd en daarna heerlijk in een hotel.



Je weet toch dat het een heel andere cultuur is en dat de normen en waardwen in de islamitische cultuur anders zijn?



Als het zo onhygienisch is, zou ik daar niet met een baby willen logeren, maar gewon naar een hotel gaan.
Alle reacties Link kopieren
TO ik denk dat het echt heel belangrijk is dat je een goed gesprek hierover hebt met je man. En SAMEN een oplossing zoekt waar jullie je allebei in kunnen vinden.



Hij wil zijn familie zien, dat zou jij ook willen als je ver van huis woonde. Je kind heeft daar een familie en wortels die hij ook moet leren kennen. Hoe dan ook zit je door je kind nu min of meer vast aan algerije. Dus zoek een manier waarop jullie naar ieders tevredenheid naar algerije kunnen gaan. Niet per se dit jaar, je baby is nu nog heel klein. Maar dit is een lange termijn probleem, dus PRAAT.
Alle reacties Link kopieren
Sneu dat er direct verwijzingen komen naar ontvoering btw.



We horen alleen de gevallen waar het wel plaatst vind, niet de gevallen waar het gewoon een goed huwelijk is en het gewoon goed gaat. Die verwijzingen zijn eigenlijk gewoon dom.

TO heeft ze vast eindeloos gehoord en houd er in haar achterhoofd vast ook rekening mee, gegrond of ongegrond, dat is wat er constant geroepen wordt.



En sowieso is dat niet haar vraag.
---
anoniem_64c36d4e3b8a5 wijzigde dit bericht op 30-10-2013 09:55
Reden: privacy
% gewijzigd
Ik zou nooit met een baby een paar weken onder die omstandigheden doorbrengen in een land met een negatief reisadvies en een afwezige echtgenoot. Dat is één.



In de tweede plaats vind ik dat er wel erg makkelijk van uit wordt gegaan dat die man een vrouwenonderdrukkend babyrovend monster is. Daar is in de post van TO geen enkele aanwijzing voor te ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 21 januari 2013 @ 11:09:

TO ik denk dat het echt heel belangrijk is dat je een goed gesprek hierover hebt met je man. En SAMEN een oplossing zoekt waar jullie je allebei in kunnen vinden.



Hij wil zijn familie zien, dat zou jij ook willen als je ver van huis woonde. Je kind heeft daar een familie en wortels die hij ook moet leren kennen. Hoe dan ook zit je door je kind nu min of meer vast aan algerije. Dus zoek een manier waarop jullie naar ieders tevredenheid naar algerije kunnen gaan. Niet per se dit jaar, je baby is nu nog heel klein. Maar dit is een lange termijn probleem, dus PRAAT.Ze kunnen veel praten, maar nu is het gewoon een ernstig onveilig gebied. Elk gesprek zou nu prematuur zijn.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 21 januari 2013 @ 11:10:

Sneu dat er direct verwijzingen komen naar ontvoering btw.



We horen alleen de gevallen waar het wel plaatst vind, niet de gevallen waar het gewoon een goed huwelijk is en het gewoon goed gaat. Die verwijzingen zijn eigenlijk gewoon dom.

TO heeft ze vast eindeloos gehoord en houd er in haar achterhoofd vast ook rekening mee, gegrond of ongegrond, dat is wat er constant geroepen wordt.



En sowieso is dat niet haar vraag.Hear hear.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik zou niet meer meegaan. Als je man wil gaan dan gaat ie maar alleen (of met jullie kind) Heb jij ook lekker vakantie en kunt 'ns met vriendinnen op reis naar 'n leuke vakantiebestemming.



Je had van te voren kunnen bedenken dat 'n relatie met 'n buitenlander uit 'n andere cultuur problemen met zich mee zou brengen. Je had 't ook op tijd af kunnen kappen toen bleek dat je zijn cultuur/afkomst/vaderland niets vond.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 21 januari 2013 @ 11:11:

[...]





Ze kunnen veel praten, maar nu is het gewoon een ernstig onveilig gebied. Elk gesprek zou nu prematuur zijn.Ik bedoel ook niet dat ze NU moet gaan. Dat zou ik ook niet doen(baby te klein, situatie te onveilig) maar wel voor de toekomst! Beter het nu uitpraten dan ermee rond blijven lopen waardoor de spanning zich opbouwt.
Alle reacties Link kopieren
Harissa, hoe sneu ik het voor mijn man zou vinden, ik zou thuis blijven met kind.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Je maakt je geen zorgen om niks! Het is er niet veilig! Zowel qua hygiëne als qua aanslagen.

En lekker dan: je man weet dat je het daar moeilijk hebt, maar wil desondanks toch graag een maandje over. En hij wil ook niet met je naar buiten. En er is niets mogelijk om het wel een beetje dragelijk te maken. Echt, no way in hell dat ik daar in dat open riool ging zitten met mijn kind. Hij gaat maar lekker alleen en laat hem foto's meenemen van zijn kind.
Harissa, misschien dat je beter kan wachten tot de situatie daar weer wat veiliger is en je kindje wat ouder. Ik denk dat nu gaan onverstandig is, met alle gevaren in het land momenteel.



Lastige situatie hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 21 januari 2013 @ 11:13:

[...]



Ik bedoel ook niet dat ze NU moet gaan. Dat zou ik ook niet doen(baby te klein, situatie te onveilig) maar wel voor de toekomst! Beter het nu uitpraten dan ermee rond blijven lopen waardoor de spanning zich opbouwt.



Maar wat is er dan uit te praten?

Je kunt absoluut niet op deze situatie anticiperen. Natuurlijk kun je praten over zijn gevoel, natuurlijk moet hij zijn ei kwijt kunnen. Maar iets concreets valt absoluut niet te plannen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw posting lees dan snap ik steeds beter waarom je niet wil gaan hoor. Dat is het niet. Lastig voor jou en je man, want hij wil natuurlijk zijn kindje showen aan familie.

Ik zou toch zeker minimaal wachten tot het wat rustiger is in het land.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:diedietje schreef op 21 januari 2013 @ 10:48:



Wat zijn vrienden hem zullen adviseren:



Waarom houdt je man vrouw zo weinig rekening met jou?

Je man vrouw wist dat hij zij met een 'westerse' Algerijn trouwde dus houdt hij zij daar ook maar rekening mee! En anders kan ie alleen blijft ze maar thuis en ga jij alleen met jullie kindje



Ik begrijp je gevoel ergens wel, hoor. Maar als je gelukkig bent in je relatie (en dat is blijkbaar het geval) zou ik toch echt wel even "doorbijten". Het is nu eenmaal je man zijn geboorteplaats. Hij wil zijn vrienden en familie zijn. Je zou wel kunnen voorstellen om ook nog eens goedkoop op vakantie te gaan, omdat jij daar wel eens behoefte aan hebt.



Maar: je kindje gaat echt niet dood van eventjes geen/minder groente/fruit te eten. Idem van douchen. En zo'n kleintje kan je wel snel even wassen met een klein beetje water, hé. Babybedje enz. zijn allemaal luxe-dingen. Kindjes kunnen echt wel zonder, hoor.



Ik vrees voor jou dat, als jij moeilijk gaat doen, je je man ontzettend gaat teleurstellen en dat dat jullie relatie moeilijk kan maken.



En om die reden begrijp ik ook nog niet goed dat je nog geen basiskennis hebt van de taal. Na vijf jaar huwelijk en zeker nu met een kindje, zou je toch wel de moeite kunnen opbrengen om de taal een beetje te leren, als respect naar hem en zijn familie.
Dan ga je gewoon niet. Jij hebt je best gedaan en hebt alternatieven uitgereikt en je hebt hem zo'n beetje gesmeekt om alsjeblieft af en toe een half uurtje te gaan. Hij gaat nergens in mee, dus jij ook niet meer vanaf nu. Ik zou echt weigeren om in zo'n ranzig huis 24/7 binnen te zitten en te kijken hoe mijn kind in elkaar gerost wordt.
Je man vindt dat je het maar allemaal voor hem over moet hebben, zo'n ellendige vakantie. En wil jou niet beloven om iets met jou alleen te ondernemen (wandelen) etc.

En de rest van je leven kun je een leuke vakantie wel gedag zeggen, aangezien jouw man altijd naar zijn familie wil.



Besef je wel in wat voor relatie je zit?
Lupine, wie zegt dat het kind in elkaar gerost wordt daar? Wat een rare aanname zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven