Ik haat het land van mijn schoonouders

21-01-2013 10:28 449 berichten
anoniem_64c36d4e3b8a5 wijzigde dit bericht op 30-10-2013 09:54
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 21 januari 2013 @ 11:15:

[...]





Maar wat is er dan uit te praten?

Je kunt absoluut niet op deze situatie anticiperen. Natuurlijk kun je praten over zijn gevoel, natuurlijk moet hij zijn ei kwijt kunnen. Maar iets concreets valt absoluut niet te plannen.

Er zijn zat oplossingen. Als een hotel geen optie is is er vast een gezin in de buurt dat hun huis 2 weken beschikbaar wil stellen tegen betaling zodat TO met haar gezin gewoon een eigen plek heeft.



Ook doen de meeste gemixte stellen die ik ken altijd een combi van familiebezoek en vakantie met het gezin (in TO's geval stel ik voor dat ze voor het vakantie-gedeelte uitwijkt naar Tunesie, gewoon in een resort).



Oplossingen zat. Maar TO's man moet wel de ernst van de situatie inzien en zien hoe TO zich erover voelt. Voor hem is de situatie immers normaal want hij heeft altijd zo geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar jouw post maakt 't niet beter.



Jouw man wil nergens garanties voor geven, niet eens of je een keer met hem naar buiten mag gaan.

Misschien gaan ze je kindje slaan want iedereen mag daar opvoeden??



Never nooit dat ik zoiets zou toestaan. Ik zou echt absoluut niet gaan.

Heel sneu voor je man maar dan moet hij ook maar eens wat aanpassingen doen. Wel oplossingen bedenken niet alleen maar zeggen dat hij niets kan garanderen.



Hoewel, eigenlijk zou ik gewoon niet gaan.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
[quote]erebus schreef op 21 januari 2013 @ 11:15:

[...]

(...)

Maar: je kindje gaat echt niet dood van eventjes geen/minder groente/fruit te eten. Idem van douchen. En zo'n kleintje kan je wel snel even wassen met een klein beetje water, hé. Babybedje enz. zijn allemaal luxe-dingen. Kindjes kunnen echt wel zonder, hoor.

quote]

Dat gaan ze dus wel Erebus. De babies gaan daar wel dood. En voor een kindje dat de hygiënische omstandigheden in Nederland gewend is, is het zo mogelijk nog gevaarlijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook wel eens met erebus, ware het niet dat de situatie in het thuisland nu gewoon onveilig is.

Dus ook voor het kind, die onhygiënische omstandigheden gewoon niet gewend is.

En dus ziek kam worden daar.
Alle reacties Link kopieren
Harissa, voor mij zou het echt geen optie zijn om te gaan. Je man gaat maar alleen.

Echt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:erebus schreef op 21 januari 2013 @ 11:15:

[...]





Ik begrijp je gevoel ergens wel, hoor. Maar als je gelukkig bent in je relatie (en dat is blijkbaar het geval) zou ik toch echt wel even "doorbijten". Het is nu eenmaal je man zijn geboorteplaats. Hij wil zijn vrienden en familie zijn. Je zou wel kunnen voorstellen om ook nog eens goedkoop op vakantie te gaan, omdat jij daar wel eens behoefte aan hebt.



Maar: je kindje gaat echt niet dood van eventjes geen/minder groente/fruit te eten. Idem van douchen. En zo'n kleintje kan je wel snel even wassen met een klein beetje water, hé. Babybedje enz. zijn allemaal luxe-dingen. Kindjes kunnen echt wel zonder, hoor.



Ik vrees voor jou dat, als jij moeilijk gaat doen, je je man ontzettend gaat teleurstellen en dat dat jullie relatie moeilijk kan maken.



En om die reden begrijp ik ook nog niet goed dat je nog geen basiskennis hebt van de taal. Na vijf jaar huwelijk en zeker nu met een kindje, zou je toch wel de moeite kunnen opbrengen om de taal een beetje te leren, als respect naar hem en zijn familie.





Jij zou serieus naar een onveilig gebied gaan met je kind?? 3 weken zonder voldoende hygiëne met een klein kind??



Heb jij zelf kinderen?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
---
anoniem_64c36d4e3b8a5 wijzigde dit bericht op 30-10-2013 09:58
Reden: privacy
% gewijzigd
Het is wel een enorm dilemma.

Je man redeneert waarschijnlijk dat wat goed genoeg is voor zijn familie voor jou en jullie kind ook best moet kunnen voor een paar weekjes. Vanuit zijn standpunt kan ik dat begrijpen.

Vanuit jou standpunt begrijp ik dat je echt niet wil, en daar heb je hele goede argumenten voor.



Dit lijkt me wel iets dat je tot de bodem uit moet praten/vechten (dat had je eigenlijk moeten doen voor je kinderen kreeg), want dit lijkt me een potentiële bom onder je relatie. Dit is een probleem dat ieder jaar terug gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Nja wat is "onvoldoende hygiëne"? Ik vind het nogal een vage term.



Mijn moeder nam mij als klein kind ook mee naar india in the middle of nowhere. Verminderde hygiëne? Zeker. Maar voor een groot deel heb je dingen ook gewoon nog zelf in de hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 21 januari 2013 @ 11:18:

[...]



Er zijn zat oplossingen. Als een hotel geen optie is is er vast een gezin in de buurt dat hun huis 2 weken beschikbaar wil stellen tegen betaling zodat TO met haar gezin gewoon een eigen plek heeft.



Ook doen de meeste gemixte stellen die ik ken altijd een combi van familiebezoek en vakantie met het gezin (in TO's geval stel ik voor dat ze voor het vakantie-gedeelte uitwijkt naar Tunesie, gewoon in een resort).



Oplossingen zat. Maar TO's man moet wel de ernst van de situatie inzien en zien hoe TO zich erover voelt. Voor hem is de situatie immers normaal want hij heeft altijd zo geleefd.



Ik ben het nog steeds niet met je eens

Maar dat komt vooral omdat ik gewoon NIET zou gaan zolang de situatie daar zo erbarmelijk is.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Harissa: kunnen jullie geen huis huren van een gezin in de buurt tegen een mooie betaling? En wat vindt je man van het idee 1 week bij familie en dan nog 1 week naar tunesie als gezinnetje oid?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bammetjebam schreef op 21 januari 2013 @ 11:05:

Oh mijn god, wat heb je gedaan met je leven? Je man kon zo heel makkelijk naar het rijke westen komen, door met een Europeaan te trouwen. Hoe is je man eigenlijk in Nederland, hanteert hij dezelfde opvattingen die gelden in de Algerijnse cultuur? Zijn mannen en vrouwen gelijk in zijn opzicht, mag je werken, mag je mannelijke vrienden hebben, mag je zonder hem naar buiten, mag je zelf bepalen wat voor kleding je aan doet?



Als ik jou was, zou ik heel erg oppassen. Heb je de verhalen niet gehoord van kinderontvoering door de niet-westerse vader tijdens vakanties naar de schoonfamilie? Er zijn zelfs verfilmingen daarvan.Is dit een serieuze reactie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan TO. Je mag het land niet uit zonder toestemming. Nee! Niet doen.

En dan alle andere ellende in dit land momenteel. Ik zie alleen maar redenen om niet te gaan. Hoe jammer dat ook is voor je man, ik begrijp het wel dat hij graag naar zijn ouders wil met jullie kind. Maar dan alleen onder hele andere omstandigheden, het is daar niet veilig, niet hygienisch, geen gezonde omgeving voor een kind. Hier moet je je kind niet aan blootstellen!
Alle reacties Link kopieren
quote:harissa schreef op 21 januari 2013 @ 11:10:

Ik mag trouwens niet eens het land uit met mijn eigen kind, dan moet mijn man een papier ondertekenen dat het toegestaan is, weer een heel gedoe.



Brr... of is dit in alle landen zo ?



quote:Ik heb hem gevraagd of hij asjeblieft met mij naar buiten wil gaan dan voor een wandelingetje, maar dat wil hij ook niet beloven.



Maar wat zijn zijn redenen dan ? Je bent nu toch ook familie (getrouwd, met kind ?) ? Je bent geen geheim meer toch ? En hoe druk kan hij het drie weken lang zijn dat hij geeneens tijd heeft om zich met jou te bemoeiene ?



quote:Opvoeden is daar: slaan. Iedereen bemoeit zich ook met de opvoeding, het is niet omdat je de mama bent dat jouw regels gelden.Na ja, genoeg redenen om deze keer niet te gaan en duidelijke afspraken maken voor een volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 21 januari 2013 @ 11:20:

Nja wat is "onvoldoende hygiëne"? Ik vind het nogal een vage term.



Mijn moeder nam mij als klein kind ook mee naar india in the middle of nowhere. Verminderde hygiëne? Zeker. Maar voor een groot deel heb je dingen ook gewoon nog zelf in de hand.





Kleine kinderen zijn erg kwetsbaar. Bij vervuild water kan een kind al een ernstige darminfectie oplopen en sterven indien er niet snel genoeg ingegrepen wordt.

Hetzelfde bij besmet eten.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 21 januari 2013 @ 11:21:

Harissa: kunnen jullie geen huis huren van een gezin in de buurt tegen een mooie betaling? En wat vindt je man van het idee 1 week bij familie en dan nog 1 week naar tunesie als gezinnetje oid?Ze vond Tunesië ook kut. En man heeft gezegd dat er geen woningen beschikbaar zijn. Woningnood enzo. Dus daar houdt het ook op.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 21 januari 2013 @ 11:23:

[...]





Kleine kinderen zijn erg kwetsbaar. Bij vervuild water kan een kind al een ernstige darminfectie oplopen en sterven indien er niet snel genoeg ingegrepen wordt.

Hetzelfde bij besmet eten.En dit heb je dus voor een groot deel zelf in de hand. Zolang je zorgt dat je kind alleen fleswater binnen krijgt en je zelf het eten maakt (dan maar een paar weken geen vlees bijvoorbeeld) heb je wat dat betreft het grootste risico al vermeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 21 januari 2013 @ 11:07:

[...]





Ze zijn 5 jaar samen en tussen hen gaat het goed.

Wat heeft jouw posting voor toegevoegde waarde?Dat mag Harissa zelf beslissen door wel of niet te antwoorden. Ze laat niets los over hun huwelijk, en hoe haar man omgaat met haar gevoelens richting zijn familie en de Algerijnse cultuur. Het zal vast heel goed gaan tussen hun als ze zich opstelt als de traditionele vrouw die het huishouden regelt, kind opvoedt, en haar man gehoorzaamt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet bijgelezen dus misschien mosterd maar:

- ouders naar NL halen lijkt me geen optie, want dan kan het kind gevoflsmatig dus niet leren wennen aan het land van zijn vader. Ik bedoel als ik met buitenlandse partner ergens ga wonen dan wil ik wel dat mijn kind NL leert kennen en niet alleen nederlandse familieleden. Dus als man dat niet als oplossing zou zien snap ik dat wel. (en nee, het maakt gevoelsmatig geen verschil of dat thuisland een derdewereldland is of niet; het is toch je thuis)



-dat je het gevaar als reden gebruikt om niet te gaan kan best rationeel zijn of lijken, maar als het je eigen land is waar onrust is, is het nog steeds je eigen land en ik denk dat je het dan anders ziet dan als je het als buitenstaander op tv volgt



-dat man alleen iets met vrienden wil doen, herken ik. Dat wil ik ook als ik in NL op visite ben. Ik kan vriend wel overal mee naar toe nemen omdat hij zich verveelt of mijn familie niet mag maar dan veranderen de vriendschappen met mijn vrienden wel drastisch, want dan moet vriend in het gesprek worden betrokken en hij spreekt de taal niet dus moeten we over op het engels. Dat zorgt er dus voor dat ik liever alleen naar vrienden ga (maar ik geef partner dus wel de keus om niet eens mee naar NL te komen)
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het heel erg om dit te zeggen, maar zorg dat je het paspoort van je kind niet uit het oog verliest als hij straks alleen zijn ouders gaat opzoeken.

Ik wil je man nergens van beschuldigen, echt niet, maar in een andere cultuur kunnen wel eens hele andere opvattingen ontstaan en ook onder invloed van zijn familie rare dingen gebeuren.



Heb je je ouders achter je staan? Kan je dit bespreekbaar maken met je man? Heb je mensen om jullie heen die hem kunnen laten inzien dat dit beter is voor jullie kind?
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 21 januari 2013 @ 11:23:

[...]



Ze vond Tunesië ook kut. En man heeft gezegd dat er geen woningen beschikbaar zijn. Woningnood enzo. Dus daar houdt het ook op.Geloof me: als ze echt zo arm zijn en je geld biedt doen ze het wel hoor. 150 euro per week en een gezin verkast zo naar familie met wie ze dan weer de opbrengst delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 21 januari 2013 @ 11:17:

Je man vindt dat je het maar allemaal voor hem over moet hebben, zo'n ellendige vakantie. En wil jou niet beloven om iets met jou alleen te ondernemen (wandelen) etc.

En de rest van je leven kun je een leuke vakantie wel gedag zeggen, aangezien jouw man altijd naar zijn familie wil.



Besef je wel in wat voor relatie je zit?Dit, dit zou me nog het meest benauwen. Want deze discussie heb je nu voortaan ieder jaar, ieder jaar de rest van je leven!!! Je man gaat zijn familie niet opgeven voor jou. Reken er maar op dat die leuke vakantie er nooit gaat komen. Als je besluit dat je hier niet in mee wilt gaan, dan moet je daar nú actie op ondernemen. Je man gaat er over 5 jaar niet opeens anders over denken. Maak je je wel eens een voorstelling over hoe de rest van je leven er uit komt te zien? Bevalt je dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bammetjebam schreef op 21 januari 2013 @ 11:24:

[...]



Dat mag Harissa zelf beslissen door wel of niet te antwoorden. Ze laat niets los over hun huwelijk, en hoe haar man omgaat met haar gevoelens richting zijn familie en de Algerijnse cultuur. Het zal vast heel goed gaan tussen hun als ze zich opstelt als de traditionele vrouw die het huishouden regelt, kind opvoedt, en haar man gehoorzaamt.TO heeft daar net een hele post over geschreven
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 21 januari 2013 @ 11:24:

[...]



En dit heb je dus voor een groot deel zelf in de hand. Zolang je zorgt dat je kind alleen fleswater binnen krijgt en je zelf het eten maakt (dan maar een paar weken geen vlees bijvoorbeeld) heb je wat dat betreft het grootste risico al vermeden.



Prima.

Nu nog een oplossing voor de bomaanslagen.



(flessenwater is ook niet altijd overal beschikbaar)
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaaana schreef op 21 januari 2013 @ 11:21:

[...]





Is dit een serieuze reactie?Ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven