Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.



Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:







Oh ja, en we komen van hier .



Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 21 juli 2014 @ 20:17:

Oh ja, en ik wil helemaal geen zwoele nacht. Ik heb het hier al eens eerder geschreven: het woord 'zwoel' suggereert voor mijn iets met seks, en als er iets is waar ik tijdens zo'n plaknacht echt heel erg niet aan moet denken is het wel seks. Ik vind het al erg genoeg om in mijn eentje mijn bed uit te moeten drijven van het zweet, daar heb ik echt geen gezelschap bij nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:sebastiaan1234 schreef op 21 juli 2014 @ 20:09:

Lekker! Lichte regen de hele dag (goed voor de plantjes), een aangename temperatuur met maxima van 19 tot 24 graden (heel normaal) en zwaar bewolkt. Eindelijk weer een dagje om lekker een boek te lezen of gewoon naar de stad gaan zoeken naar zwemkleding. Bijna iedereen had een jas en lange broek aan. Koukleumen noem ik ze! Ik had gewoon een T-shirt en korte broek aan. Mijn lichaam voelt nu veel minder warm!Wat heerlijk voor jou, Sebastiaan! Ik was ook blij met de regen, zowel voor mezelf als voor de planten. Ik heb één struik op ons balkon die de afgelopen weken elke ochtend slap hing van de droogte. Vanochtend niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:emma12345 schreef op 21 juli 2014 @ 20:39:

Ben blij dat ik de hitte overleefd heb! Wat een ellende!

Gelukkig is het alweer 21 juli; over een maandje gaan we écht richting herfst! YES!!Yeah!
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 21 juli 2014 @ 21:34:

Geen Droomhuis Gezocht vanavond

Verdomme, had me er echt op verheugd.



Verder is het de zomer gelukt: het heeft me eronder gekregen. Ben gevloerd en lig voor pampus op de bank. Ik kan niet meer... en dan is juli nog niet eens voorbij en augustus moet nog komen

Wat een pure doffe ellende zeg.



Nee, dat was me ook al opgevallen. Ik zag jouw post en ik ben direct gaan kijken wanneer en op welke zender dat zou komen, maar ik vond niets. RTL8 had wel de zwoele zomeravondfilm "return to the blue lagoon"! Ik moest direct aan jou denken.



Ik zat er gisteren ook even helemaal doorheen. Nu zit ik, dankzij de regen vandaag, een paracetamol en een natte handdoek strijdlustig op de bank: ik geef niet op.



Alle reacties Link kopieren
Hier ook een super zomer hater.

Ik tel de dagen af, dat ik weer in de striemende regen mag lopen, met een paar ijskoude handen.



Heerlijk
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren






Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 21 juli 2014 @ 22:25:

[...]





Nee, dat was me ook al opgevallen. Ik zag jouw post en ik ben direct gaan kijken wanneer en op welke zender dat zou komen, maar ik vond niets. RTL8 had wel de zwoele zomeravondfilm "return to the blue lagoon"! Ik moest direct aan jou denken.



Ik zat er gisteren ook even helemaal doorheen. Nu zit ik, dankzij de regen vandaag, een paracetamol en een natte handdoek strijdlustig op de bank: ik geef niet op.



[img]http://www.albatros-amsterdam.nl/wp-con ... lustig.jpg[/img]





Goed van je! Ik merk dat ik heb opgegeven. De hitte heeft gewonnen en me er helemaal onder gekregen...



Net het Noorderlicht-programma van Joanna Lumley gekeken. Erg mooi maar het werkte alleen maar deprimerend in plaats van me op te vrolijken. Toen ze echt het Noorderlicht zag werden de sneeuw, ijs, prachtige landschappen en vissershuisjes me echt teveel en kon ik wel janken. Maar heb het niet gedaan want dat leek me niet zo gezellig voor vriend.



Het was zo mooi, ze ging zelfs naar Spitsbergen. En wij zitten hier rond de Evenaar in tropisch Nederland



Ik plak weer van het zweet, zal ik ooit mijn mooie handschoenen nog aan kunnen? Zal ik ooit nog een sjaal nodig hebben? Vooral met die global warming zie ik het zo ontzettend negatief allemaal... En bang dat Nederland echt fulltime tropisch wordt
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 22 juli 2014 @ 00:02:

[...]







Goed van je! Ik merk dat ik heb opgegeven. De hitte heeft gewonnen en me er helemaal onder gekregen...



Net het Noorderlicht-programma van Joanna Lumley gekeken. Erg mooi maar het werkte alleen maar deprimerend in plaats van me op te vrolijken. Toen ze echt het Noorderlicht zag werden de sneeuw, ijs, prachtige landschappen en vissershuisjes me echt teveel en kon ik wel janken. Maar heb het niet gedaan want dat leek me niet zo gezellig voor vriend.



Het was zo mooi, ze ging zelfs naar Spitsbergen. En wij zitten hier rond de Evenaar in tropisch Nederland



Ik plak weer van het zweet, zal ik ooit mijn mooie handschoenen nog aan kunnen? Zal ik ooit nog een sjaal nodig hebben? Vooral met die global warming zie ik het zo ontzettend negatief allemaal... En bang dat Nederland echt fulltime tropisch wordt



Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik ben echt een paar dagen goed ziek geweest van de warmte. Toen ik gisteren de huisarts belde voor advies vertelde de assistente mij dat heel veel mensen momenteel ziek van de warmte zijn (inclusief verhoging en een snelle hartslag), dat dat komt door de plotselinge overgang naar de extreme hitte. Die overgang hebben we nu gehad, en het wordt ook niet meer zo extreem heet, dus misschien was dit het ergste. Misschien heb je iets aan die gedachte?



Ik heb vannacht voor het eerst weer redelijk geslapen en heb het ook niet meer zo bloedheet. Ik probeer het positief in te zien. Ik heb een baan, dus ik kan niet bij de pakken gaan neerzitten, ik moet verder.



Heel veel sterkte!
Oooh wat is het héérlijk weer op dit moment! Ik stond vanmorgen op en keek naar buiten. Klein beetje mistig, dat natte gras! Ik zie en ik ruik het najaar!!!
quote:emma12345 schreef op 21 juli 2014 @ 20:39:

Ben blij dat ik de hitte overleefd heb! Wat een ellende!

Gelukkig is het alweer 21 juli; over een maandje gaan we écht richting herfst! YES!!
Alle reacties Link kopieren
Nog een verslagen wintervriend dient zich aan Mij lukt het ook even niet meer om positief te blijven en ik ben het zooooo zat.

Gisteren was het hier best te doen; wel warm maar in ieder geval even 1 dagje geen 16 zonuren meer! Vandaag helaas weer voorbij en de eerste wolkjes dienen zich pas week in het weekend aan.



Deze week veel zon en rond de 30 graden, vanaf volgende week zakken we naar rond de 25 graden. (Als er vanaf nu nou elke week 5 graden af gaat, kan het in september vriezen Kunnen we mooi even de winter 2013/2014 verrekenen, hahaha)



Gisteren was ik thuis aan het werk op de laptop, had eindelijk een document af en bij het opslaan was het ineens verdwenen! Uiteindelijk gewoon terug gevonden, maar ik heb zo gejankt Niet eens om het verloren werk, maar ik ben zo'n aansteller met dit weer! Word er moe van..



Hebben jullie ook altijd die stomme angst als het dan eindelijk bijna september is, dat we dan ook weer nóg dichter bij de volgende lente en zomer zijn? Nu zijn we tenminste een eindje op weg in de zomer, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het over een paar maanden alweer bijna allemaal opnieuw begint Moet ik niet aan denken, weet ik. Maar het is lastig.



Ik heb nergens zin in, nergens trek in, continue hoofdpijn en klam. Ik vind het moeilijk om genoeg te eten met dit weer en water drinken komt mijn neus uit! Ik heb lekkere siroop gekocht, maar soms lijkt drinken gewoon zinloos tegen de dorst.

Ik ga ook steeds maar vroeg naar bed 's avonds, gewoon van ellende.

Alle reacties Link kopieren
Pff het is hier in de flat alweer 28 graden.

Vandaag ook nog reclame vouwen en bezorgen.



Morgen ook nog verjaardag van broer vieren .

Gisteren taart gebakken , maar hij is ingestort.Gek zo voel ik me nu ook:)



Ik heb ook al maanden geen jas aangehad trouwens.

Zit hier nu in bikinibroekje.Kan daar geen krant mee rondbrengen zeker?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was wel even een lekker bijkomertje. Heb de temperatuur in de huiskamer terug kunnen brengen tot 24 graden. Mij viel het ook op dat mensen gisteren een jas aan hadden . Snap ik niets van, het was gewoon boven de 20 graden....



Helaas staat de zon alweer aardig aan de hemel te fikken. Ik heb een klein hoopje dat, nu ik al 35 graden doorstaan heb, ik als het nu weer rond de 30 graden wordt het wel mee vindt vallen. Of zou dat ijdele hoop zijn?



Mag ik ook nog even klagen over zonnebrandcreme? Ik moet op mijn gezicht zonnebrandcreme smeren omdat ik last heb van melasma (pigmentvlekken). Wat een vieze plakkerige meuk is dat toch eigenlijk....kunnen ze daar nou niet iets voor verzinnen? Vooral in combinatie met mijn mega-zweethoofd tijdens deze temperaturen. Ik zie er uit alsof ik in geen dagen mijn gezicht fatsoenlijk gewassen heb. Bah!
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, kan best hoor, Miedo Balen van je taart! Wel mooi metaforisch ja... Succes met werken!



Oh die zonnebrand Noeske, goor is dat he! Vind het ook altijd zo stinken (waarschijnlijk vooral gewoon zomer-associatie). En dat de zon staat te 'fikken' heb je echt gelijk in, zo voelt het!

En mensen die demonstratief met een jas aan liepen buiten Omdat het sinds lange tijd even 24 graden was in plaats van 38.



Dat is trouwens ook zo met airco's. Mijn vriend werkt wél op een kantoor, met goede airco. Als collega's dan binnenkomen, zetten ze vaak de airco lager of zelfs uit omdat ze het 'koud' hebben. WTF?! Dat lijkt me helemaal vreselijk; heb je de heerlijke luxe van zo'n ding, moet je alsnog gaan zitten zweten en puffen in je shirtje.
Alle reacties Link kopieren
De laatste winterdag is trouwens al 1,5 jaar geleden. Nederland, het land van de eeuwige zomer

Valt het jullie ook op dat een voorspelling van een warme/zonnige dag altijd uitkomt, en dat er zo vaak onterecht regen wordt voorspeld? Zeker de afgelopen weken ben ik zo vaak blij gemaakt met een dooie mus! Het is nou weer nooit zo dat ze heel de dag zon voorspellen en dat het vervolgens op de dag zelf regent dat het giet (oh dat zou een leuke verrassing zijn he )



Ik las op het KNMI dat het al gewoon 60% van de tijd te warm is voor de tijd van het jaar; de langjarige gemiddelden zullen ook steeds verder naar boven verschuiven (waarschijnlijk met + 2.5 graad in 2050). De winters worden zachter (of blijven gewoon echt helemaal weg ) en de zomer langer en extremer.

Ik hoop ook altijd dat ik aan die hitte ga wennen tijdens zo'n lange tropische zomer, maar voorlopig vind ik het nog steeds niet uit te houden!



Oh, en een jas? Wat is dat??
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 22 juli 2014 @ 00:02:

[...]







Goed van je! Ik merk dat ik heb opgegeven. De hitte heeft gewonnen en me er helemaal onder gekregen...



Net het Noorderlicht-programma van Joanna Lumley gekeken. Erg mooi maar het werkte alleen maar deprimerend in plaats van me op te vrolijken. Toen ze echt het Noorderlicht zag werden de sneeuw, ijs, prachtige landschappen en vissershuisjes me echt teveel en kon ik wel janken. Maar heb het niet gedaan want dat leek me niet zo gezellig voor vriend.



Het was zo mooi, ze ging zelfs naar Spitsbergen. En wij zitten hier rond de Evenaar in tropisch Nederland



Ik plak weer van het zweet, zal ik ooit mijn mooie handschoenen nog aan kunnen? Zal ik ooit nog een sjaal nodig hebben? Vooral met die global warming zie ik het zo ontzettend negatief allemaal... En bang dat Nederland echt fulltime tropisch wordt



Bah, balen zeg! In plaats van een opkikker wordt zo'n programma dan een extra domper.



Ja, het komt goed! Niets duurt eeuwig, ook een hittegolf niet. Na zonneschijn komt regen! Na warmte komt kou. Na bikinitijd komt de tijd voor dikke jassen en handschoenen.



En ja, ik had gisteren een aardig grote mond, na de allereerste dag met regen in lange tijd. De doping (in de vorm van paracetamol) hielp ook mee. Want nu zit ik weer met angst en beven naar de thermometer te kijken en ik vraag me af hoe ik de dag zal doorkomen. Toen ik opstond had ik een heel erg brak gevoel en zonet wilde ik de hagelslag in de koelkast zetten en de boter in de kast.... Ik had het net op tijd door, maar het betekent voor mij wel dat de hersenen even niet meer meewerken.



Ik ga maar even googelen op tips om tropische nachten te doorstaan en zoeken op sites met zonnewerende folie en zo.



*zingt*

I get knocked down,

But I get up again,

You're never gonna keep me down
Alle reacties Link kopieren
quote:jen16 schreef op 22 juli 2014 @ 10:54:



Dat is trouwens ook zo met airco's. Mijn vriend werkt wél op een kantoor, met goede airco. Als collega's dan binnenkomen, zetten ze vaak de airco lager of zelfs uit omdat ze het 'koud' hebben. WTF?! Dat lijkt me helemaal vreselijk; heb je de heerlijke luxe van zo'n ding, moet je alsnog gaan zitten zweten en puffen in je shirtje.





Gisterenavond was ik nog druk in de weer met het doorluchten van ons huis. Wat denk je; manlief kreeg het koud......

Hij ging onder een fleece-dekentje zitten.....

Verder is ie wel lief, hoor
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Miedo, gewoon doen, in bikini! Wel goed insmeren, hè?



Noekske, is dat een speciaal middel dat je moet gebruiken of is het gewone zonnebrand, die je in de winkel koopt?



Jen16, er zijn ook geurloze varianten, die gebruik ik altijd. Want ik smeer me ook in als ik naar kantoor moet (half uur fietsen en ik wil niet verbranden) en ik wil niet naar zomer en strand ruiken op mijn werk.... Bijvoorbeeld Nivea voor kinderen. Heeft ook een lekker hoge beschermingsfactor.



Ik kan me een jas als bescherming tegen de regen wel voorstellen. Al was het alleen maar omdat je er. Iet uit wilt zien als een deelneemster aan een wet t-shirt-wedstrijd. Maar dan doe ik hem wel uit zodra het stopt met regenen.



Die statistieken van het KNMI maken mij ook wel bang, ook voor de nabije toekomst. En het helpt niet als mensen tegen me zeggen dat het maar een paar dagen per jaar is, zo'n hittegolf. Een warme herfst, terwijl je op verkoeling wacht, is ook niet fijn!



En voor iedereen die zich voelt als een ingestorte taart: en sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 22 juli 2014 @ 11:10:

[...]



Gisterenavond was ik nog druk in de weer met het doorluchten van ons huis. Wat denk je; manlief kreeg het koud......

Hij ging onder een fleece-dekentje zitten.....

Verder is ie wel lief, hoor





Ik weet precies hoe je je dan voelt!
Alle reacties Link kopieren
LunaLoona, het is geen speciaal middel, hoor. Gewoon zonnebrandcreme. Ik heb van mezelf al een vette huid dus van die zonnebrandcreme wordt mijn huid niet blij. Heb zelfs gigantisch dure gekocht (van Jetske Ultee) maar het blijft een drama...
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Noeske, je hebt dan wel een heel raar exemplaar uitgekozen hoor!



En Luna, goede tip van die geurloze variant. Ik smeer me eigenlijk veel te weinig in (want ik verbrand nooit, vind het zo''n gedoe, en het stinkt zo). In mijn foundation zit overigens wel factor 20, maar die smeer ik dan natuurlijk weer niet op mijn armen (Die trouwens loeibruin zijn, ziet er niet uit).



Ik zou tekenen voor maar een paar dagen per jaar dit weer!



terug ook voor alle ingestorte, gesmolten taartjes
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 22 juli 2014 @ 11:22:

LunaLoona, het is geen speciaal middel, hoor. Gewoon zonnebrandcreme. Ik heb van mezelf al een vette huid dus van die zonnebrandcreme wordt mijn huid niet blij. Heb zelfs gigantisch dure gekocht (van Jetske Ultee) maar het blijft een drama...Ik heb met dit weer ook meer last van pukkels, of ik nu zonnecrème gebruik of niet... Scrubben met een zachte scrub helpt een beetje. Vervelend is dat hè? Je kunt er niet met en je kunt er niet zonder...
Alle reacties Link kopieren
quote:jen16 schreef op 22 juli 2014 @ 11:24:

Noeske, je hebt dan wel een heel raar exemplaar uitgekozen hoor!











Dat weet ik. We zijn echt tegenpolen, toch gaat dat al ruim 20 jaar prima samen.



Ik ga me zo weer buiten begeven met de hond. Ik zie er nu al tegen op . De hond vindt het trouwens ook niks. Wat misschien een tip is voor mede-hondeneigenaars. Voor het wandelen sproei ik haar lekker nat met de tuinslang. Ik heb de indruk dat dat scheelt tijdens het wandelen. Tegen de tijd dat je weer terug bent van de wandeling is ze weer opgedroogd dus ook geen natte-hondenlucht in huis .
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Hier nog wat tips om te slapen met dit warme weer. En voor degenen met een plat dak op de woning: natspuiten met de tuinslang brengt verkoeling!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven