Internetdaten - Deel 5

03-01-2016 17:36 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
2016 is begonnen. Een nieuw jaar met veelal nieuwe voornemens, en bij velen staat het vinden van een partner hoog op de lijst. Vele van ons schrijven en discussiëren al langer over dit onderwerp, en daardoor zijn we ondertussen alweer beland bij deel 5 van ons topic.



Iedereen is welkom om mee te lezen en te schrijven. Echte regels zijn er niet. Respect voor elkaar is belangrijk! De schrijfsters (en schrijvers) zijn in het algemeen lief voor elkaar, maar ook recht door zee en direct. Dat maakt dit zo'n geweldig topic!



Dus heb je vragen mbt Internetdaten? Of heb je juist twijfels? Is je relatie na vele jaren eraan, of ben je al een dating veteraan? Moet je echt even je verhaal kwijt over die geweldige of misschien wel verschrikkelijke date? Hier kan het allemaal!
Winkje wat jammer,dan lijkt alles te kloppen wat gevoel betreft en dan passen jullie levens niet bij elkaar. En toch denk ik dan,als het gevoel echt echt echt helemaal goed is,dan zijn jullie beiden bereid om je aan te passen naar elkaar toe,of zie ik dat verkeerd?

in elk geval voor jou: .



Mok,jij gaat lekker,en wat een heerlijk *luxeprobleem*



Rens ,nog 1 weekje en dan: fijne vakantie!



Rebecca: you go girl!



Hier geen lijntjes meer, helemaal niks ( is het klaar nu? misschien is het tijd voor een datingsite pauze.?) ) maar even rust is ook wel lekker merk ik. Inmiddels tinder geinstalleerd op de tablet ( wat op mijn telefoon niet lukt???? downloaden lukt wel maar installeren doet hij niet?) en daar kom ik weer allemaal dezelfde gezichten tegen.
Alle reacties Link kopieren
Joah en ik vind het zo'n lekker ding ook. Borreldate, dan. Ex-date weet ik nog niet.
Wat leuk Mok! Ben heel benieuwd hoe morgen dan weer verloopt.



Wink: wat ontzettend jammer om te lezen zeg, na alle moeite leek het nu wellicht te gaan bloeien. Afstand zou daarin niet het punt moeten zijn, als het goed zit, zit het goed.



Renske: pas op jezelf hoor in deze drukte! Was dat niet zo vanwege het feit dat er mensen te kort zijn en jij daarom ook bleef? Want dan moet je dat voor ogen houden en dat Je er dus niet van wakker gaat liggen. Meer dan dat kun je niet doen. Maar die vakantie is natuurlijk een heerlijk vooruitzicht.



Lady: soms is niks ook wel even lekker hoor. daten kost toch bergen energie.



Date: nu twee dagen verder nog erg mee bezig. Contact gaat gewoon door, derde date wel gepland. Al is het maar om erachter te komen of de muur zakt.

Date is wel echt voor mij interessante type man. Triggert veel, vermoed de muren ook daardoor. Beetje dubbel dus, maar sowieso goed om door te daten.
Alle reacties Link kopieren
Mikki, goed dat je de handdoek niet gelijk in de ring gooit. Wie weet wat er verder gebeurt!



Lady : even pauze is best fijn om je gedachten weer op orde te krijgen en weer met de alledaagse belangrijke zaken bezig te zijn. De kriebel om te gaan daten komt vanzelf wel weer. Of niet. En dan weet je ook genoeg.



Ik ben ook benieuwd morgen! Will keep you posted
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik kom even bij lezen hier



@AmyFarahFowler: waarom zou je Tinder links laten liggen, ik vind de Tindermannen tot nu toe gezelliger dan de Lexa mannen, RP nog niet geprobeerd maar dat lijkt me ongeveer hetzelfde als Lexa. Kwestie van geluk denk ik, eikels zitten overal :p



@winkje87: wat jammer kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Misschien lijken jullie juist teveel op elkaar qua persoonlijkheid en loopt het daarom niet helemaal lekker? Spijt moet je nooit hebben als je er op dat moment gelukkig van werd.



@Re__ske: druk op het werk, dat ken ik maar al te goed. Soms moeilijk om het achter te laten. Hopelijk kun je dat wel op je vakantie, lekker genieten! Nergens aan denken.



@Theemok1: klinkt goed, lekker ding, nooit verkeerd natuurlijk



Inmiddels 2.5 date gehad met IcehockeyMan, erg leuke vent, heeft alleen nooit tijd, ontzettend veel vrienden, sporten etc etc. Heb ik zin om daarop te wachten? Nah nee niet echt, we zullen wel zien of hij nog tijd vrij maakt of niet.



Donderdagavond maar weer aangemeld op Tinder, had zomaar 19 matches binnen een uur waaronder enkele erg gezellige types. twee toegevoegd op Whatsapp, van 1 direct spijt, die gaat op de block. De ander toch wel erg leuk, ik zal hem Motorman noemen.



Een 1e date afgesproken op Valentijnsdag ... haha ... gistermiddag vroeg hij opeens of ik koffie wilde gaan drinken want hij was wel erg nieuwsgierig. Nou prima, ik was inmiddels ook wel nieuwsgierig, ivm carnaval overal hier in de regio bij hem thuis afgesproken, iets wat ik normaal gesproken echt nooit zou doen maar het blijkt een oud collega van mijn broertje te zijn...

Ik heb dus eerst even mijn broertje uitgehoord maar was allemaal oke, leuke vent etc. Dus, toch maar naar zijn huis, wat gedronken, was wel erg gezellig dus ook nog blijven eten en daarna volledig uit de hand gelopen.



Alle datingprotocollen gebroken maar goed, het was wel erg gezellig, klikte direct op alle vlakken.

Lekker ding ook
@ rens, jammer dat je het nu druk hebt. Maar het is in ieder geval leuk om een vakantie in het verschiet te hebben! Wie weet wie je tegenkomt, ook al is de kans natuurlijk altijd klein (het bizarre aan elk concert, festival whatever is dat ik hoor dat anderen daar altijd iemand tegenkomen daar en ik zelf nooit).



@ wink, Het is goed dat je het geprobeerd hebt. Besef dat je misschien geleerd hebt waar je echt warm voor loopt en ook wat niet goed werkt.



weet je, gelijke karakters zijn zelden goede matches (ik denk dat gevers mogelijk een uitzondering zijn, maar die zoeken juist vaak hopeloze projecten) al krijgen ze wel makkelijk wat met elkaar. Ik klik ontzettend goed met drukke, chaotische mensen die vaak ook nog ADHD hebben of ik er inmiddels van verdenk. Kunnen vaak goed tegen mijn rommelige levensstijl. Zijn ook vaak mijn projecten geweest en ik moet zeggen dat ik ze nog steeds een beetje help, maar ik wil ze voor geen goud meer hebben als vriendin omdat er niets meer van de grond komt.



Graag een zwervend bestaan van vrijheid leiden is waarschijnlijk prima te doen met een trouwe volgers, maar anders zit je met twee agenda's die niet samen te voegen zijn.



@ brennan, Inner Circle kan ik geen ervaring over hebben, want ik kom er waarschijnlijk niet eens in. Wat mij wel altijd opviel als ik er iets over las, was dat het meer leek alsof inner circle-mensen eerder bezig waren met het vinden van een liefde als een carrière-stap benaderen. En waarschijnlijk lijkt iedereen daardoor erg op elkaar.



Ik wil wel toegeven dat ik wat betreft in de Hummerdiscussie val.



Ik : "Het is bizar en onveilig om met een halve tank rond te rijden, waarbij de eigenaar zelf niet meer hoeft uit te kijken in het verkeer (en dat ook niet kan) omdat alles om hem heen toch verkruimeld wordt!"

Eigenaar: "Dat zeg je alleen omdat je hem zelf niet kan betalen en jaloers bent!"



Het helpt dan niet bepaald dat ik van mijn zorgsalaris niet kan verwachten dat ik er ooit een kan betalen, al weet ik zeker dat ik als ik tot de 2% mensen behoor die dat wel kunnen er nog steeds geen wil.



Verder is tijdens ziekte (ik geloof dat ik na vier dagen eindelijk aan het herstellen ben. Ben wel doodop van vier nachten niet slapen) een vriendin wel handig. Als een biologisch wapen door de supermarkt schuifelen, af en toe genante nietsbuien hebben en je zo sexy als Jabba de Hutt te voelen is niet leuk en met een vriendin (zelfs als ze ook ziek is) kun je die taak tenminste verdelen.
@ wolvega, waarheid, ik denk dat het ook is dat leuke mensen overal zitten. Is trouwens wel leuk dat het uit de hand loopt. Geniet er van.
@Syb; herkenbaar; soms is het gewoon handig als iemand een kop thee voor je maakt als je niet van de bank afkomt



@Wink; Ach wat klote. Maakt niet uit of je het zelf stop hebt gezet of niet, dit soort dingen zijn gewoon kut. Betekend ook dat er een hoop twijfel aan vooraf is gegaan, maar je hoeft je nooit af te vragen wat er gebeurt was als je hem niet gebeld had toentertijd. Schrale troost.



@Wolvega; good for you! Hoop dat er een vervolg komt!



@Mikki; je muurtje klinkt bekend hoor Kwam het door iets wat hij zei of deed? Goed dat er nog een date komt!



@Mok; dat zijn de betere luxeproblemen!



@Rens; je bent een lieverd, en helemaal gelijk ook. Wakker liggen van je werk is klote. Is er wel licht aan het einde van de tunnel? Geniet van je vakantie! Lijkt me heerlijk, een weekje naar de zon.



Ik zat van de week een van de vorige delen terug te lezen (had niks te doen ) en man oh man, wat heb ik veel gedate. Als ik de types terugplaats bij de posts is het waarschijnlijk ook niet zo raar dat er weinig resultaat is geweest. Was verhelderend.

Ik heb Tinder er even afgegooid; een Tinder pauze kan nooit kwaad. Nog wel wat gesprekjes lopen, maar ik doe het even rustig aan. Trouwens ook niets meer gehoord van NMM of TL-man, dus ook die zijn mooi doodgebloed, wat ik ook niet erg vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof oprecht dat het in mijn geval niet aan een gebrek aan interesse of verliefdheid ligt van beide, en dat maakt het een beetje verdrietig.

Het werkt gewoon niet omdat we te ver naar elkaar toe moeten bewegen in levensstijl en dat ons karakter dat niet van nature makkelijk doet. Dat was eigenlijk in het begin al te merken, dat we beide aan het wachten waren op de ander om te bewegen. Beide te veel individuen.

Komt wel weer goed, maar nu dus even wat treurig.
Alle reacties Link kopieren
Haha, nou syb, ik rij in iets wat wel enige overeenkomsten heeft met m hummer en het is niet zo zwart wit. Je vermorzelt niet alles omdat het kan. Hoewel ik eerlijk toegeef wel eens de neiging te hebben sloompies te willen aanduwen. Je weet wel, die kansloze gasten die met 60 een snelweg invoegen....



Rens, lekker vakantie in vooruitzicht. Ik ook: 2 trips: 1 met mn oudste kind en 1 ver weg met allebei. Voor hun de eerste keer ver weg!! En met latter: op erg laag pitje. Hii had de afgelopen weken erg druk en geen tijd in zn hoofd voor mij. Begint te keren, de appjes stromen weer binnen en we gaan elkaar morgen weer zien. Zou n reden kunnen zijn om t uit te maken. Ad andere kant: niets nieuws en als ik m weer zie weet ik zeker dat ik weer blij ben. Daarnaast echt geen zin in andere kerels dus ik vind t wel best zo. Ik hou verder ook geen rekening met hem (trips gaan met kids, niet met hem). Eigenlijk vergelijkbaar met wink en dr muzikant: alleen zijn wij n stuk ouder, hebben de kids al en hebben we allebei geen zin in daten. En elkaar leuk. Dus n relatie? Ja, maar niet echt standaard. Moet wel zeggen dat ik vorige week n hele leuke vent ben tegengekomen (vriend van n kennis). Maar ik loop er nog niet erg warm voor. Iig niet dat ik overweeg om de exclusiviteit op te geven. Lijkt wel of ik steeds meer op latter begin te lijken. Geen ruimte in mn hoofd. Haha!!
Alle reacties Link kopieren
De hummer discussie heb ik even gemist of zo? Dat stuk volg ik in ieder geval niet.



Haha, ja Syb, een partner kan soms handig zijn, al komt het best vaak voor in een relatie dat je dan samen ziek bent hoor. Ik heb het met een ex wel eens gehad. Woonden we samen, tegelijk ziek. Liepen we als twee zombies door de Ah. Ach, ik reken er niet op hoor dat ik iemand ontmoet hoor op vakantie. Zou leuk zijn natuurlijk maar ik ga er niet van uit. Zou toeval zijn inderdaad.



Wolvega: Haha, alle regels gebroken! Wel fijn dat het zo leuk was en door je broer wist je dat het safe was dus dat is mooi. Geniet er maar van! Hoe kun je trouwens 2.5 date met iemand hebben?



Amy: even tinderpauze kan misschien geen kwaad inderdaad. Haha, ik heb ook wel eens terug gelezen hoor. Best leuk soms en kan ook verhelderend werken inderdaad. Je vind het dus niet erg van NNM man? Lijkt me best raar, na een half jaar is dan toch het contact weg. Aan de andere kant is het een sukkel, dus kun je er beter gelijk helemaal klaar mee zijn.



WinK: Dat IS ook gewoon heel verdrietig en daarom heel pijnlijk. Dat je wel van iemand houd, maar dat het gewoon niet "past." Wees maar een tijdje extra lief voor jezelf!



Mikki: wel goed dat je door date, dat is de enige manier om erachter te komen.

Het klopt dat ik mocht blijven omdat er mensen te kort waren en er is nog steeds een te kort daarom is het ook druk.



Mok: Haha, jij geeft met je "luxe probleem"even de positieve noot die het topic nodig heeft! Ben ook heel benieuwd!



Imo: Geniet van je reisjes! Verhaal over Latter klinkt helder, zou alleen prettig zijn als ie eens leerde wat duidelijker te communiceren. Ik krijg nu ( misschien ten onrechte - ga uit van jou posts) het idee dat als het hem "teveel" wordt hij je (even_ "dumpt" om dan na een paar weken weer terug te krabbelen. Jij bent daar nu aan "gewend", stelt je erop in, zodat het minder erg lijkt. Ik snap je, maar vind dat ie soms wel wat aardiger met je om mag gaan, ook al kun jij zelf prima van je afbijten.



Dat IC klinkt trouwens niet echt leuk. Beetje daten "voor de elite." Hoewel, dat was een andere site...



Amy: Ik heb ook een paar jaar geleden eens Pepper geprobeerd. Vond het toen niet zo leuk en ook best duur.



Qua werk is er wel licht aan het einde van de tunnel ja. We zijn onderbezet, dat duurt nog ruim een maand. Plus dat ik het druk heb omdat ik nog zoveel mogelijk af wil ronden voor de vakantie, dus ik doe het ook een beetje zelf.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Wink het enige dat ik me afvraag: met wat meer afstand: denk je er dan nog zo over? Het gaat allemaal zo snel lijkt t. Als je elkaar nou echt zo leuk vindt, zijn de opties dan allemaal de revu gepasseerd?



Rens, hou je taai, en neem dit van deze wijze ouwe vrouw aan: je werk is wat t is. Het heeft geen zin om meer te doen wat je kan. Hou je grenzen helder. Ik heb in het verleden ook van die momenten gekend tot uitvallen aan toe en het blijkt dat alles toch wel loopt. Zelfs al laat je het uit je handen vallen. Niets mis met hard werken maar het moet niet ten koste gaan vsn jou. En met latter: je hebt helemaal gelijk. Echter: als het me niet zint dan meld ik dat. En daarnaast: puur opportunisme. Op dit moment prima. Mooie momenten tellen nog zwaarder. Dus is het prima voor mij. De balans slaat (nu nog) goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen knoop doorgehakt hoor, want hij is er nu nog twee weken niet. Dus ik heb nog twee weken afstand en bedenktijd in ieder geval.

Wat mij vooral zo dwars zit is dat hij op mijn plan om een periode (niet eens zo'n lange) in het buitenland te gaan werken zo opmerkelijk reageerde en daardoor gekwetst was. Dit heeft mij zo aan het denken gezet. Ook dat we dit soort dingen al na een maand hebben lijkt me gewoon niet zo goed. Het is nogal een heftige relatie in meerdere zinnen van het woord.
@winkje: wat jammer zeg, dan denk je dat iemand goed bij je past, en nu dit..

misschien was het zijn eerste reactie en draait hij later bij. Succes met het nemen van je beslissing.



@amy: klinkt als een verstandig besluit, zo'n Tinderpauze. Kost veel tijd en energie. Mijn ervaring is dat je steeds investeert in gesprekken, maar dat de meeste toch niets opleveren. Omdat er nog een interessanter/knapper/leuker persoon opduikt...



@Wolvega: Een date op Valentijnsdag, leuk! Het duurt alleen nog wel even.



@Theepot: goed bezig! Leuk! Ex-date, je hebt dus al eerder met 'm gedate? Is dat lang geleden?

Succes alvast.





En verder... bedankt voor jullie reacties w.b.t. mijn date. We hebben leuk app contact. Woensdagavond weer afgesproken, ik kijk er echt naar uit om hem te zien. Bij hem thuis, we gaan samen koken... (en wat niet meer ;)) Maar ik vind het ook wel spannend. Tijdens onze eerste date hebben we allerlei thema's besproken: werk, studie, familie, hobby's. Nu ben ik bang dat we geen gespreksstof meer hebben, vooral omdat we beide nogal introvert van aard zijn en niet zo 'outgoing'.

Wat voor onderwerpen zou ik nog meer aan kunnen snijden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Re__ske schreef op 07 februari 2016 @ 16:58:



Wolvega: Haha, alle regels gebroken! Wel fijn dat het zo leuk was en door je broer wist je dat het safe was dus dat is mooi. Geniet er maar van! Hoe kun je trouwens 2.5 date met iemand hebben?





Haha nou, we hadden een date gepland maar ik kwam hem de week ervoor tegen in de stad tijdens het stappen.

Dat was dus de date 0.5 :P
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 07 februari 2016 @ 18:17:

Wat voor onderwerpen zou ik nog meer aan kunnen snijden?



Muziek! Kan ik uren over praten.

Vakantieplannen, vakanties uit het verleden, je middelbare schooltijd, hoe je als puber was, dat soort dingen
Alle reacties Link kopieren
Rebecca: Hoe vaak heb je hem nu gedateerd? Vind je het wel verstandig om thuis af te spreken?
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
quote:Re__ske schreef op 07 februari 2016 @ 20:47:

Rebecca: Hoe vaak heb je hem nu gedateerd? Vind je het wel verstandig om thuis af te spreken?



We hebben 1 date gehad.

Met mijn vorige date spraken we de derde keer thuis af, bij hem. Toen kon ik prima mijn grenzen aangeven.

Er hoeven niet altijd wilde plannen achter te zitten, of ben ik nu heel naief?
quote:Wolvega schreef op 07 februari 2016 @ 20:23:

[...]





Muziek! Kan ik uren over praten.

Vakantieplannen, vakanties uit het verleden, je middelbare schooltijd, hoe je als puber was, dat soort dingen





Bedankt voor de suggesties. Over muziek ben ik wel snel uitgepraat ;)

De andere onderwerpen zijn leuk, maar ook tricky, in mijn geval dan.

Bijna mijn hele puberteit een eetstoornis gehad (t/m nu) en depressieve periodes... word lastig om daar omheen te praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 07 februari 2016 @ 21:18:

[...]





We hebben 1 date gehad.

Met mijn vorige date spraken we de derde keer thuis af, bij hem. Toen kon ik prima mijn grenzen aangeven.

Er hoeven niet altijd wilde plannen achter te zitten, of ben ik nu heel naief?



Ik weet het niet. Ik ken hem niet.



Ik heb wel eens een tweede date bij mij thuis gehad. Dat ging prima maar ik had wel een back-up. Een vriendin die vlakbij woont was op de hoogte.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Rebec. Heb je veel moeite om gesprekken te hebben en zelf vragen te stellen of onderwerpen aan te snijden? Als het een opgave is lijkt het me lastig voor jou. Blijf voor nu nog even op neutraal terrein afspreken. Het kan geen kwaad. Je date nog niet zo lang. Het is fijner nu ervaring op te doen.
@Renske; Dat is misschien wel slim. In de stad waar hij woont, woont ook een vriendin van mij. Die zou ik evt. op de hoogte kunnen stellen.

@Patleeuw: Het ligt er helemaal aan wie ik voor me heb. Met vriendinnen kan ik uren kletsen. De vorige keer vielen er ook geen akward stiltes, maar dat was vooral omdat ik nogal uitgebreid vertelde. Maar goed, de anekdotes zijn ook wel een keer op, en dan....



Ik ben in elk geval uitgenodigd om samen te koken en te eten. Hij is behoorlijk afwachtend, dus ik zie er niet echt gevaar in. Maar wie weet dat ie anders is op vertrouwd terrein, you never know.. ;)
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal.



Wink. Jullie hebben duidelijk het goed afgewogen. Als de levenstijlen uit elkaar liggen kan je altijd kijken of naar elkaar groeien mogelijk is. Jammer dat jullie zien dat dit niet kan lukken in de toekomst.



Mikki; Wat jammer dat er muren zijn opgetrokken om je heen. Is er iets uit het verleden waardoor het gebeurd. Of is het een zelfbescherming dat hij je niet zou kunnen doorgronden.

Het klopt dat ik relaxter sta in het daten. Ik heb wat gas teruggenomen met speuren en lijntjes te leggen. Werkt verhelderend.



Wolvega. Al is er een regel gebroken, geeft toch niets. Je hebt er van genoten. ; )



Amy. Kort na het contact buurtvrouw heb ik wel wat lijntjes gehad (wat alleen app gesprekken bleven), maar deed het een stuk rustiger aan. Even op de dagelijkse of andere dingen focussen. Ik ben het sporten weer gaan oppakken. En ja, veel dates gehad, zonder dat het iets moois heeft opgeleverd. Een paar stappen terug kan heel goed werken denk ik. Verhelderend.



Mok: Leuk dat borreldate zo gezellig was. Ik ben benieuwd hoe ex date morgen is.



rens: Lijntjes zijn niet tot een date gekomen. Bij een bleek het in de toekomst praktisch niet te gaan. Verder contact niet zinvol. Een die had in het profiel over de kinderen niet gelezen. Verder wat lijntjes, maar weet nog niet of er een date van komt. Zit er na buurtvrouw wat nuchterder in.
Rebecca zou je idd wel nu al thuis afspreken? Belangrijkste is natuurlijk dat jij je er goed bij voelt om bij hem thuis af te spreken, als je zelf twijfelt gewoon niet doen. Waar ik me een beetje zorgen over maak is of je tegen deze man in durft te gaan als hij jouw grenzen niet respecteert? Ik ken de man natuurlijk niet dus misschien is het wel helemaal niet van toepassing maar je komt hier erg onzeker over en je hebt wel een beetje lef nodig om te vertrekken tijdens een date bij iemand.

Ik hoop natuurlijk dat alle zorgen onterecht zijn en je Wolvega-achtige verhalen hier kan posten na woensdag.



(Beetje mosterd, zie net je reactie dat je er geen kwaad in ziet )



Ga je hem trouwens snel opnieuw zien Wolvega? Klinkt namelijk als een super geslaagde date.
@Rebecca; ik ben het met Brennan eens; daarbij denk ik wel dat het een beetje naïef is om niets te verwachten met een thuisdate. Je noemt ook nogal wat issues op.



@Pat; ook wat rust dus. Ik zou ook eens wat meer moeten gaan sporten; die curves kunnen altijd minder tenslotte



@Wink; je kunt nog even aan het idee wennen dus. Zo jammer als je overeen denkt te komen, juist met dat soort dingen en dat dat dan juist niet werkt. Ben het wel met je eens dat zoiets een wisselwerking is. Hij kan er moeite mee hebben dat jij weggaat, hij zou er dan op z'n minst begrip voor moeten kunnen hebben dat jij dat ook hebt bij hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven