Internetdaten - Wie nog meer?

03-01-2014 10:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het laatste topic dat ik hier over kon vinden was inmiddels een beetje dood gebloed omdat volgens mij iedereen naar een facebook groep is verhuisd. Vandaar dat ik een nieuwe aanmaak.

Onder een nieuwe naam vanwege herkenbaarheid, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook op date gebied.



Wie is er nog meer aan het internetdaten geslagen en heeft zin om ervaringen uit te wisselen?

Het lijkt mij leuk om alle leuke en minder leuke dingen te kunnen spuien hier.
@ law, niet cynisch worden. Voor mannen gaat daten gewoon t-r-a-a-g. Het beste is er maak op te rekenen dat het even gaat duren. Tenzij je het gevoel hebt dat je geen extra nieuwe vrouwen leert kennen.



@ imogen, mooi zo! Gewoon doorgaan!



@ qian, waarom leg je zelf geen contact als je de profielen leuk vindt?



Ik heb vorige week een date gehad die bijna de soep in liep omdat mijn date niet alleen wilde afspreken voor een stationswinkel waar er twee van op het station waren, maar besloten had toen ik er niet was (verkeerde winkel) te sms-en dat ze bij een café zat met adres erbij. (Ik heb geen smartphone en vragen valt tegen op een plek met mensen die ook de stad niet kennen.)



Maar de date was leuk. Ik had merkte wel dat ik te veel aan het woord was, maar dat al mijn pogingen om het om te keren niet lukten. Ze had een wat afwachtende houding en daarom merkte ik niet goed of zij mij leuk vond. En of ik haar ook als vriendin zie zitten.



Inmiddels heb ik nog steeds geen reactie op mijn vraag naar een tweede date, dus ik denk dat geen antwoord weer eens het antwoord is.
Alle reacties Link kopieren
Sybreed: balen lijkt me dat dan, als je niks meer hoort.



Imogen: ik ben pas lid sinds zaterdag. Leuk contact gehad met een man gisteren, berichtjes over en weer. Maar mijn foto was toen nog niet goed gekeurd. Hij was erg nieuwsgierig naar hoe ik eruit zag. Nu doet mijn foto het weel en wacht ik nu zo'n 24 uur op antwoord van hem.

Er kunnen natuurlijk veel redenen zijn waarom hij nog niet heeft geantwoord. Sommige mensen moeten ook gewoon werken... ( Ben zelf op dit moment werkzoekend). Ik hoop niet dat hij alweer afhaakt. Ik vond het echt leuk.



Verder krijg je ook van e-darling heel veel mail en dat vind ik echt irritant. Je krijgt twee keer per dag nieuwe partnervoorstellen en mailtjes als "die en die " heeft een nieuwe foto toegevoegd. En dat profiel heb ik dan nog niet eens bekeken.



Toch is het aanbod van mannen niet overweldigend groot. Je doet van te voren een test over wie jij bent en wat je zoekt. En dan volgen er matches.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
@Imogen: denk dat je het in ieder geval ook niet al te serieus moet nemen, wordt je alleen maar gek van. Ik gebruik sinds gisteren een nieuwe app van het Paiq team: Into my Life. Wel grappig, paar contacten, waarvan 1 gelijk een dubbele fout slaat: niet sportief (ik poog het in ieder geval te zijn) en niet weten wie Steve Jobs is.... WHAT?!?



@Qian: leuke nickname :-) Die truuk heb ik al eens gebruikt, dreigen je account op te heffen maar toch nog even een telefoonnr. achterlaten
If you can't do it right, it's not worth doing
Alle reacties Link kopieren
@Law als ze niet sportief maar wel superslank is wat maakt het dan uit? Ik ben nooit sportief geweest, was ook nooit nodig. Nu is het nodig en sta ik er gewoon hoor in die sportschool Ik ben dus niet sportief maar sport wel. En ik denk met mij heel veel vrouwen.



Ik krijg ook veel berichten van mannen die veel ouder zijn, terwijl ik toch duidelijk een leeftijdsgrens heb aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
Nou wat mij is overkomen... Zit ik gisteren een beetje gezellig te tinder chatten met iemand, zat n beetje te balen dat lunch date toch tegenviel, zeg ik ik ga koffie zetten. Zegt ie doe mij maar n cappucino. Ik: kom maar halen dan! Hij woont op 25 km. Wilde hij niet want nogal moe van werk en net thuis. Zegt ie: kom jij anders n wijntje halen. En ik, waarom mag joost weten, ben in de auto gestapt. Doe ik nooit, altijd in cafe etc... Maar mijn gevoel zei doen!



Kom ik daar aan, eerste wat hij zegt, das toch ook raar, vrouw alleen naar onbekende vent etc etc. ik zeg ja, dat is zo, maar ik ben er. Uren lang zitten kletsen muziek luisteren filmpjes kijken, op veilige afstand van elkaar. En op een gegeven moment kijken we elkaar aan en BAM. Kus etc. zaten helemaal in elkaar vast. Ik geloof dat ik verliefd ben! En aan zijn reactie te merken heeft hij het ook zwaar te pakken... Hij komt vanmiddag naar mij toe... Na zn werk.



What did just happen???
Alle reacties Link kopieren
Law, steve jobs is ook niet meer, dus who cares.
Alle reacties Link kopieren
@mamapino: het is ook meer de mentaliteit hè, gewoon gezellig samen hardlopen. Slank hoeft ze van mij niet te zijn, ben ik zelf ook niet.



@Imogen: leuk te horen dat de impromptu date is geslaagd :-) Zo zie je maar dat het letterlijk om de hoek kan zijn... Nee Steve is niet meer, maar who cares... ach de man heeft heel veel betekend voor jouw en mijn smartphone, muziek, etc... Beetje algemene kennis kan voor niemand kwaad vind ik.
If you can't do it right, it's not worth doing
Alle reacties Link kopieren
Haha nee hoor je hebt helemaal gelijk. Wereldvreemde personen... Praat zo lastig!
@ Reske, het is balen, maar gelukkig was ik er zelf nog niet uit.



Krijg je die matches aangeboden of kun je zelf neuzen? Want koppelsystemen als paiq leveren zo zelden passende mensen op.



@ imogen, Goed bezig. En wat een mazzel dat een dergelijke bizarre actie resultaat oplevert! Ik ga mijn volgende contact meteen vragen of ik nu mag langskomen...
Alle reacties Link kopieren
@Law ja ik snap t, als dat iets is wat je graag samen zou doen dan is sportiviteit wel enigszins handig



Ik ben een geloof ik een beetje stom geweest. Leuk gesprek met leuke man (denk ik),hij wil voor zaterdag afspreken voor koffie. Super natuurlijk alleen heb ik hem net op facebook opgezocht en.... daar staat ie nog als getrouwd met. Hij zegt nu een jaar gescheiden te zijn en een paar maanden ook van tafel en bed. En nu twijfel ik... Argh
Alle reacties Link kopieren
@Mamapino: Als je gescheiden bent, ga je toch niet voor de lol op facebook je status op getrouwd laten staan. Ik zou het hem vragen, maar eigenlijk lijkt het me duidelijk. Auw.
Alle reacties Link kopieren
Mamapino: voor mij zou het een no go zijn, wat een loser... ( sorry)



Sybreed: Je krijgt de matches aangeboden. Ik vind ze niet a, llemaal passend, maar vaak toch wel. Paiq ken ik niet, dus daar kan ik het niet mee vergelijken.



Imogen: wat bizar, maar ook: wat leuk!



Man waar ik zondag leuk mee heb zitten kletsen laat niks meer van zich horen. Ik vind het echt jammer. Vooral omdat ik zo'n goed gesprek met hem had gehad ( dacht ik...) dat ik dacht: hij is anders, hij is niet zo oppervlakkig. Hij had ook niet negatief gereageerd op de rolstoel eigenlijk. En nu dan toch stilte... Wat ik dan jammer vindt is: hoe moeilijk is het te zeggen: je bent toch niet mijn type, succes verder. Dat is ook niet leuk, maar dan weet je het in ieder geval. Niks meer laten horen vind ik zo laf... Maar ja. Maar weer verder kijken...
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
@Renske. Ja, is ook laf! Flauw, als iets zo`n kleine moeite is. Je zou nog kunnen vragen of de stilte betekent dat hij geen contact meer wilt.



Laat je je er niet door uit t veld slaan! Imogen zou zeggen: next! (toch?)
Alle reacties Link kopieren
quote:sybreed schreef op 18 augustus 2014 @ 19:31:

@ qian, waarom leg je zelf geen contact als je de profielen leuk vindt?



Ja goede vraag, omdat lid worden 20 euro kost voor een maand, en ik het over een paar weken weer wat rustiger heb

En omdat -zoals we eerder hier bespraken- ik toch het idee had dat als ik eerst op een man reageer, het meestal niet uitloopt op verdere gesprekken.

Of misschien is het luiheid
Alle reacties Link kopieren
Hi! Leuk om van anderen te lezen hoe ze het daten ervaren.



Ik date nu sinds een jaar regelmatig via paiq (ook weleens via het echte leven). Vind paiq een leuke site (vergeleken met lexa en relatieplanet). Mijn ervaring is dat ik minder ongewenste berichten ontvang van mannen die buiten de zoek range vallen.



Inmiddels heb ik nu zoveel date ervaring dat ik amper nog nerveus ben voor een ontmoeting. Soms wel verwarrend wanneer de ander wel nerveus is en er daardoor minder ruimte is voor een ontspannen gesprek. Ik neig daardoor al snel te denken dat de ander mijn type dan niet is. Herkennen jullie dit?



Vandaag ook zo'n date gehad, leuke vent, knap ook maar lachte veel gespreksonderwerpen weg. Eenmaal thuis weet ik dan echt niet wat ik ervan moet denken, de echte klik kwam niet tot stand. Mag je zoiets verwachten tijdens een eerste date? Voorafgaand aan de date hebben we uren aan de telefoon gehangen, we hebben genoeg raakvlakken maar toch lukte het me niet om verbinding te krijgen met hem (ok dat klinkt zweverig, maar zo voelt het). Herkenbaar?
Doubt kills more dreams than failure ever will
Alle reacties Link kopieren
Helloooo, nou ik ben exclusief aan het gaan... gisteren is hij langsgekomen en blijven slapen.. was erg gezellig en het idee dat ik hem al tijden ken.



Had nogal wat contacten lopen via de verschillende media en dat heb ik nu meest afgeblazen... accounts op de verschillende dating sites (gratis accounts) allemaal afgesloten. eerst maar ns even in alle rust dit gaan bekijken.



Ik kan uit ervaring zeggen dat (althans zo werkt het bij mij) als je op de eerste date niet echt een klik hebt, dat je het dan beter kunt vergeten. Ik had dat met die lunch date van maandag: ernorm leuk van te voren op de whatsapp, en ook tijdens de date heel gezellig, echt een enorm lekker ding, maar geen klik. En dan die bizarre actie van mij op maandag avond... leuke vent om te zien hoor maar niet een echt lekker ding of zo... maar dus wel een klik...



En dan nog: geen idee of dit een paar weken uithoudt maar dat is nu om te onderzoeken.



Dus klik (=verbinding) moet er zijn, anders idd..: NEXT!
@ mamapino, dat van dat getrouwde is heel raar. Bovendien zegt hij eerst gescheiden te zijn en daarna van tafel en bed. En zelfs als je de volgorde omdraait kan die scheiding van tafel en bed makkelijk gelogen zijn.



Maar whatever, jij bent niet stom, want jij kon het ook niet weten. Hij is stom.



@ qian, uiteraard wordt je eerder afgewezen als je een reactie stuurt. Is ook logisch omdat er in het andere geval in het begin interesse (of desperateness) is. Maar terwijl jij achterover leunt raken een paar van die leuke kerels in gesprek met vrouwen die hen wel aanspreken en zoeken niet verder... Of zien 40 leuke vrouwen en spreken eerst andere aan... Of denken dat ze een geweldig exemplaar als jou niet kunnen krijgen... Of jouw profiel geeft de indruk dat zij niet de doelgroep zijn...



Ik vind het grappig dat iedereen het normaal vind om voor alles hard te werken, maar liefde als vanzelf moet gaan voor vrouwen.



@ vivafleur, als man kijk ik de kat eerder uit de boom en probeer een tweede date, maar eigenlijk hoort de klik er meteen al te zijn.



@ reske, niet antwoorden is laf. Als jij zelf het gevoel hebt dat je die persoon echt leuk vind zou ik nog vragen naar een antwoord. Maar als je, zoals bij mij, nog geen klik had, kun je het beter laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vivafleur: ik heb weinig ervaring met daten maar als het contact eerst leuk was en het goed voelde via app en telefoon zou ik het geloof ik nog een kans geven. Misschien is hij de tweede keer minder nerveus?



Helaas kan ik hem geen bericht meer sturen. Bij e-darling werkt het zo dat als ik iemand een bericht heb gestuurd, diegene eerst moet antwoorden voor ik weer een bericht kan sturen. Hij had zijn e-mailadres gegeven, ( zodat ik een foto kon sturen) maar dat adres werkt niet. Eerst dacht ik nog dat het een fout was, maar hij zal wel expres een punt te veel of te weinig hebben getypt...



Maar goed: NEXT dus.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
quote:Qian schreef op 19 augustus 2014 @ 22:54:

[...]En omdat -zoals we eerder hier bespraken- ik toch het idee had dat als ik eerst op een man reageer, het meestal niet uitloopt op verdere gesprekken.

Of misschien is het luiheid



Blij dat je het benoemt! Ik dacht altijd dat alleen mij dat gebeurde :-D



En luiheid... Ach, als je op voorhand al "weet" dat er weinig tot geen reactie komt, why bother.. Ik snap dat wel. Dan maar de hoek om lopen en hopen op die knal, haha!
If you can't do it right, it's not worth doing
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier ook komen meeschrijven ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoopy80 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:26:

Mag ik hier ook komen meeschrijven ?Nou vooruit
If you can't do it right, it's not worth doing
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor Snoopy, in dit topic komen en gaan mensen
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Als ik ook aan mag sluiten, graag .



Ik had dit al in het Tinder topic geplaatst, maar misschien dat het toch meer hier thuis hoort.



Ik heb sinds gisteravond Tinder, vrij snel een meisje gevonden waarmee het klikte. Eigenlijk al na een paar berichtjes nummers uitgewisseld en sindsdien blijven we maar whatsappen. Wanneer verwacht zij dat ik haar vraag om wat te gaan drinken of om bijvoorbeeld naar de bios te gaan? Nu al, of pas over een paar dagen? Ik heb totaal geen ervaring met online daten.
Alle reacties Link kopieren
Eeh ik denk dat je dat zelf moet aanvoelen Thomas. Je kan het voorzichtig voorstellen, als ze toehapt weet je dat. Als ze nog even wil wachten weet je dat ook.



Leuke man in kwestie heeft een berichtje gestuurd dat hij met iemand aan het daten is en dat het leuk is en dat hij niet meer met mij verder gaat. Ik ben blij dat ik toch nog iets gehoord heb en vind dat ook wel netjes. Ergens nog steeds jammer, zondag mocht ik hem nog leren paardrijden en nu is iemand anders leuker. Maar goed, we hebben aan imogen gezien hoe snel het kan gaan. En woorden zijn snel getypt.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
@thomas,



Ik zou niet te lang wachten. Tenzij je van chatcontacten houdt.

Als zij graag er weken tussen wil, dan is er iets mis denk ik.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven