Lekker jong blaadje

24-02-2012 13:03 1535 berichten
Met grote verbazing en enige afgunst (ik ben ook maar een mens) lees ik hier het geklaag over mannen van boven de 40 die vreemdgaan / rommelen / scharrelen met een jong blaadje, duidelijk uitsluitend voor de seks.



Ik keur vreemdgaan af.



Er rest mij telkens één vraag wanneer ik dat soort zaken lees: hoe flikken die kerels dat in godsnaam?



Dus, lekkere jonge blaadjes, hoe krijg ik jullie het bed in?
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 24 februari 2012 @ 13:06:

Tja...



Mijn zusje is een aantrekkelijke meid van 23 en doet het momenteel ook met een (ongetrouwde) veertiger.



Ik denk dat het ermee mee te maken heeft dat mannen in de leeftijd zelfverzekerder zijn en beter weten hoe ze het moeten aanpakken.



En het is spannend hè? Veel meiden hebben nou eenmaal de fantasie om een keer een seksrelatie of affaire met een oudere man aan te gaan.

Echt? Het aantrekkelijk want zelfverzekerd zijn kan ik me zeker voorstellen, maar als fantasie een affaire met specifiek een oudere man hoor ik nou nooit in m'n omgeving. Dan eerder een bloedmooie jongere man.

Ben zelf trouwens helemaal niet van de oudere mannen. Maar ook allang geen groen blaadje meer (alhoewel ik destijds ook niet op veel ouder viel).
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 24 februari 2012 @ 13:13:

[...]



Ik zou mekapot schamen om in de kroeg aan te pappen met een meisje dat nog op dagelijkse basis naar MTV kijkt. Ik zou het gevoel krijgen dat ik in het hele dorp nagekeken zal gaan worden als die vieze ouwe man.



Of werkt dat niet zo?



Niet iedere 24-jarige kijkt dagelijks naar MTV hoor.



En in mijn ervaring word je door de vrouwen nagekeken als een viespeuk en door de mannen als een koning.
Alle reacties Link kopieren
Wat is eigenlijk een oud blaadje en wat is een jong blaadje?



Een vrouw tussen de 20-30 met een man van 40 is toch niet opzienbarend?

Of gaat het om een nog groter verschil?

Zelf denk ik bij `jong blaadje´ aan een oudere man (ca. 55+) met een meisje van 20- .
En wat de oudere man misschien ook wel aantrekkelijk maakt, is dat je niet gelijk te maken hebt met een man met hoge verwachtingen, die het liefst een relatie incl. huisje-boompje-beestje wil. Ervan uitgaande dat hij die fase al is ontgroeid, zeg maar. Het is wat vrijblijvender.
Alle reacties Link kopieren
Als jongedame voel je je nog jonger en meisjesachtiger, als je een oudere vent hebt. En je weet dat je zijn ego ook een boost geeft. Je leert de partners van zijn vrienden kennen, en je voelt je nog jonger en in het bezit van iets kostbaars: jeugd/jong zijn. Het ligt er ook aan hoeveel waarde je hecht een jong en jeugdig zijn, waarom het toch zo'n scorebord is voor mannen? Ik snapte het 10 jaar geleden niet, en ik snap het nu nog niet. Ik heb veel vrienden om me heen met oudere partners, en stiekem vind ik dat dus de mannen met ballen. Het zijn ook vaak de leukere mannen, waar je de leukste gesprekken mee hebt. De jongens die met een 10 jaar jonger meisje aankomen, vind ik stiekem weer een beetje losers. Dit zijn dan ook de types, die koketteren met hun auto, baan, huis en beetje een grote bek hebben.
quote:2Italy2 schreef op 24 februari 2012 @ 13:25:

[...]



1) geld

2) "goed verzorgd" uiterlijk

3) geld afhankelijke utilities (zoals auto, huis, heul veul vakanties)

4) dom kunnen kletsen (diepgang is niet nodig)

5) vadergevoelens kunnen opwekkenIk kan een hoop waarmaken en/of faken, maar ik zet even vraagtekens bij dat 'dom lullen'. Ik kan me niet voorstellen dat het alleen domme meiden zijn die iets met een verrtiger willen, gezien de post van _lupine.
quote:_lupine_ schreef op 24 februari 2012 @ 13:30:

En wat de oudere man misschien ook wel aantrekkelijk maakt, is dat je niet gelijk te maken hebt met een man met hoge verwachtingen, die het liefst een relatie incl. huisje-boompje-beestje wil. Ervan uitgaande dat hij die fase al is ontgroeid, zeg maar. Het is wat vrijblijvender.

Ik maak notities hoor! This is the good stuff.



Maarruh... hoe kom ik erachter of zij hoge verwachtingen heeft? Daar zit 'em nou juist de clou (wegens dat 'relatie voor de seks'). En zeg nou niet 'gewoon vragen'.
Wel ff uitkijken!!
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik nou vaak over zitten denken.

Voordat ik wat met mijn vriend kreeg heb ik leuke tijden gekend , hele leuke tijden..echt hele, hele leuke tijden...ahem

Met iemand die precies twee keer zo oud was als ik. Ik 25 hij 50.



De aantrekkingskracht..tsja.

Ik hou van mannen met levenservaring.

Mannen waaraan je kan zien dat ze wat mee hebben gemaakt.

Die zelfverzekerd zijn, niks te bewijzen hebben en gewoon zichzelf zijn.

Ook was hij belachelijk goed in bed en hij droeg me op handen .



Mijn vriend en ik schelen acht jaar maar toch heb ik met hem hetzelfde.

Hij had ook niet de drang zich te bewijzen of leuker voor te doen.

Levenservaring ook wel.

Dus mss dat dat het is.
quote:jeane_avril schreef op 24 februari 2012 @ 13:30:

Als jongedame voel je je nog jonger en meisjesachtiger, als je een oudere vent hebt. En je weet dat je zijn ego ook een boost geeft. Je leert de partners van zijn vrienden kennen, en je voelt je nog jonger en in het bezit van iets kostbaars: jeugd/jong zijn. Het ligt er ook aan hoeveel waarde je hecht een jong en jeugdig zijn, waarom het toch zo'n scorebord is voor mannen? Ik snapte het 10 jaar geleden niet, en ik snap het nu nog niet. Ik heb veel vrienden om me heen met oudere partners, en stiekem vind ik dat dus de mannen met ballen. Het zijn ook vaak de leukere mannen, waar je de leukste gesprekken mee hebt. De jongens die met een 10 jaar jonger meisje aankomen, vind ik stiekem weer een beetje losers. Dit zijn dan ook de types, die koketteren met hun auto, baan, huis en beetje een grote bek hebben.Ik heb het twee keer gelezen maar ik lees twee tegengestelde dingen. Zou je het anders kunnen formuleren?
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik een jonge meid.

En ik val best wel eens voor een (veel) oudere man.

Uiteraard niet als mr Right.



Maar neem nu bijvoorbeeld George Clooney.

Eigenlijk veel te oud voor mij. Maar hoe hij er uitziet en zijn uitstraling.

Geweldig. Denk een combinatie van charme, charisma en knap.



Als ik de kans kreeg? Yes, ik ging zeker voor een ONS.
Beter te laat dan over tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd het idee dat je iemand aantrekkelijk vindt/ voor een ander valt zonder achterliggende gedachte.

Althans, niet omdat het `vaderfiguren´ zouden kunnen zijn of omdat er geen toekomstplannen zouden spelen bij een ouder iemand.





Mr. Right, ik blijf me erover verbazen dat sommige vrouwen op zoek zijn naar een Mr. Right.

Wat denk je dan te kunnen vinden bij een Mr. Right?
quote:amand1969 schreef op 24 februari 2012 @ 13:31:

[...]





Ik kan een hoop waarmaken en/of faken, maar ik zet even vraagtekens bij dat 'dom lullen'. Ik kan me niet voorstellen dat het alleen domme meiden zijn die iets met een verrtiger willen, gezien de post van _lupine.



Neeeeee, op niveau zullen we maar zeggen. Toen jij lekker stond de rocken op Bruce lag vriendin lief nog in de luiers (of nog geeneens). Er is dus sprake van een behoorlijke generatiekloof. Je moet je dus gaan verdiepen in Bieberachtige dingetjes om mee te kunnen praten.

Daar staat tegenover dat zij niet snapt waar jij het over hebt als je praat over die Wende of wat dan ook in de eighties.
quote:2Italy2 schreef op 24 februari 2012 @ 13:38:

[...]

Neeeeee, op niveau zullen we maar zeggen. Toen jij lekker stond de rocken op Bruce lag vriendin lief nog in de luiers (of nog geeneens). Er is dus sprake van een behoorlijke generatiekloof. Je moet je dus gaan verdiepen in Bieberachtige dingetjes om mee te kunnen praten.

Daar staat tegenover dat zij niet snapt waar jij het over hebt als je praat over die Wende of wat dan ook in de eighties.Dat trek ik niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 24 februari 2012 @ 13:35:

[...]



Ik heb het twee keer gelezen maar ik lees twee tegengestelde dingen. Zou je het anders kunnen formuleren?Waar lees jij een tegenstelling?
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 24 februari 2012 @ 13:03:

Dus, lekkere jonge blaadjes, hoe krijg ik jullie het bed in?

Gewoon even president van een invloedrijke natie worden. Dan ist zo gepiept.
quote:amand1969 schreef op 24 februari 2012 @ 13:39:

[...]



Dat trek ik niet hoor.Joh,. ff investeren dan trekt zij jou wel
Alle reacties Link kopieren
Wat een vooroordelen allemaal zeg.
quote:jeane_avril schreef op 24 februari 2012 @ 13:39:

[...]



Waar lees jij een tegenstelling?Ik heb het nog een keer gelezen en volgens mij snap ik het nu wel; jij vind mannen die een vrouw hebben die ouder is dan zij zelf wel stoer. Toch?
quote:2Italy2 schreef op 24 februari 2012 @ 13:38:

[...]





Neeeeee, op niveau zullen we maar zeggen. Toen jij lekker stond de rocken op Bruce lag vriendin lief nog in de luiers (of nog geeneens). Er is dus sprake van een behoorlijke generatiekloof. Je moet je dus gaan verdiepen in Bieberachtige dingetjes om mee te kunnen praten.

Daar staat tegenover dat zij niet snapt waar jij het over hebt als je praat over die Wende of wat dan ook in de eighties.



Ervaringen waardoor je gefrustreerd bent? . Mijn vriend is 12 jaar ouder, hij ging naar de uni toen ik op de lagere school zat (gelukkig pas elkaar leren kennen toen ik voor de wet volwassen was ). Als we het over vroeger hebben, dan hebben we twee verschillende soorten "vroeger" maar hoeft niet te betekenen dat de ene helemaal niets weet van de andere diens tijdsgeest, belangrijke gebeurtenissen en het is ook nog eens fijn om iets verschillends te melden hebben..



Dus nee, dom lullen hoort er zeker niet bij, alleen wanneer het een domme lul / doos betreft maar daar kan je ook niet veel mee anders mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 24 februari 2012 @ 13:38:

[...]





Neeeeee, op niveau zullen we maar zeggen. Toen jij lekker stond de rocken op Bruce lag vriendin lief nog in de luiers (of nog geeneens). Er is dus sprake van een behoorlijke generatiekloof. Je moet je dus gaan verdiepen in Bieberachtige dingetjes om mee te kunnen praten.

Daar staat tegenover dat zij niet snapt waar jij het over hebt als je praat over die Wende of wat dan ook in de eighties.



Hier ben ik het niet mee eens.

Ik kan ook een partner van dezelfde leeftijd treffen met compleet andere smaak in muziek en hobby's.



In mijn geval waren er juist veel raakvlakken.

Ik hou veel van oudere muziek, klassiek, naast de moderne dingen.

We lazen dezelfde boeken e.d.

Juist interessant als je er vanuit twee verschillende invalshoeken tegenaan kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Geld, status, aanzien, verzorgd en charismatisch uiterlijk, zorgzaam, galant, vrouwvriendelijk, complimenteus, niet seksistisch, belezen, intelligent, mooie auto

Geen vervelende ex, geen kinderen.
12 jaar vind in niet zoveel heur. Dan ben je echt geen groen blaadje.



Een vent van 50 met een meiske van 22, dat is oude bok/groen blaadje.
quote:amand1969 schreef op 24 februari 2012 @ 13:33:

[...]

Maarruh... hoe kom ik erachter of zij hoge verwachtingen heeft? Daar zit 'em nou juist de clou (wegens dat 'relatie voor de seks'). En zeg nou niet 'gewoon vragen'.



Dat is het moeilijke inderdaad. Intuïtie? Een beetje afgezaagd, maar ik denk toch dat je op je gevoel moet afgaan.



Ik heb het hier toevallig van de week veel over gehad met een vriendin. Wij (28 jaar) zoeken eigenlijk allebei een minnaar.

We willen wel de aandacht en seks, maar op het moment om uitlopende redenen even geen relatie.



En dat is makkelijker gezegd dan gedaan, omdat de verwachtingen zo moeilijk te peilen zijn en omdat ze nog eens kunnen bijdraaien. Mijn laatste lover bleek uiteindelijk toch meer te willen en omdat ik hem niet wilde kwetsen, ben ik ermee gestopt.



Als ik dan toch een indicator noem, dan is het wel de frequentie van het contact. Als de ander vaak belt om gewoon een beetje te kletsen en iedere keer vraagt wanneer de volgende afspraak is, dan is het vrijblijvende eraf in mijn ervaring.



Belt de ander gewoon af en toe op om te vragen of je zin hebt om te spreken en bij een 'nee' ook gewoon jammer, maar helaas denkt, dan is wel een scharrel.
Mss moet Amand zijn droomdefinitie van groen blaadje eens omschrijven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven