Lekker jong blaadje

24-02-2012 13:03 1535 berichten
Met grote verbazing en enige afgunst (ik ben ook maar een mens) lees ik hier het geklaag over mannen van boven de 40 die vreemdgaan / rommelen / scharrelen met een jong blaadje, duidelijk uitsluitend voor de seks.



Ik keur vreemdgaan af.



Er rest mij telkens één vraag wanneer ik dat soort zaken lees: hoe flikken die kerels dat in godsnaam?



Dus, lekkere jonge blaadjes, hoe krijg ik jullie het bed in?
Grappig onderwerp.



Ik snap dat wel hoor, dat jonge blaadjes-idee van veel mannen, want de dame in kwestie zit nog jong en strak in haar vel, heeft meestal geen psychische bagage of een cynische kijk op mannen en relaties, wil nog geen kinderen of geeft ze zelf nog niet, staat zorgeloos in het leven, heeft veel energie en is meestal sexueel vrij.



Wat een heerlijkheid als je net uit een moeizame, voorspelbare, langdurige relatie met moeder de vrouw komt .
Alle reacties Link kopieren
Toch denk ik dat juist de jongere meiden die op oudere mannen vallen juist al wel een hoop bagage hebben. Dat dát net de reden is dat ze op ouder vallen, omdat ze met leeftijdsgenoten te weinig gemeen hebben.
Sowieso wel hoor Iris
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwke_theelepel schreef op 24 februari 2012 @ 14:46:

Toch denk ik dat juist de jongere meiden die op oudere mannen vallen juist al wel een hoop bagage hebben. Dat dát net de reden is dat ze op ouder vallen, omdat ze met leeftijdsgenoten te weinig gemeen hebben.Ik denk eerder dat ze op zoek zijn naar een (in hun ogen) stabiele factor. Het liefst dan ook meteen aan huisje, boompje, beestje beginnen om zo de toekomst voor hunzelf te verzekeren. Oudere mannen zonder sex appeal kunnen toch op hun vingers natellen dat er een addertje onder het gras zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:hawkeye_jane schreef op 24 februari 2012 @ 14:49:

[...]

Ik denk eerder dat ze op zoek zijn naar een (in hun ogen) stabiele factor. Het liefst dan ook meteen aan huisje, boompje, beestje beginnen om zo de toekomst voor hunzelf te verzekeren. Oudere mannen zonder sex appeal kunnen toch op hun vingers natellen dat er een addertje onder het gras zit.Ik kan zeggen dat dat voor mij in ieder geval niet opging.
Als een man van 60 iets begint met een vrouw van 40, is die vrouw dan ook een groen blaadje?
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwke_theelepel schreef op 24 februari 2012 @ 14:51:

[...]





Ik kan zeggen dat dat voor mij in ieder geval niet opging.Ok, prima.
Alle reacties Link kopieren
Hmm wordt er nu onderscheid gemaakt tussen een ONS en een relatie met een jong blaadje?



Ik maakte op uit de OP, dat het om een ONS zou gaan, dan heeft 'bagage' toch geen invloed?



Ik vind het ook een intrigerend onderwerp, Minnaar had voor mij wel zo'n jong blaadje.. dat liep mis omdat zij 'huisje boompje beestje' verwachtte..
quote:hawkeye_jane schreef op 24 februari 2012 @ 14:49:

[...]





Ik denk eerder dat ze op zoek zijn naar een (in hun ogen) stabiele factor. Het liefst dan ook meteen aan huisje, boompje, beestje beginnen om zo de toekomst voor hunzelf te verzekeren. Oudere mannen zonder sex appeal kunnen toch op hun vingers natellen dat er een addertje onder het gras zit.Yep. Net als bij postorderbruidjes.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik 18 was ben ik gaan samenwonen met een man van 40

(6 jaar)



Dat ik 26 was ben ik getrouwd met een andere man die 16 jaar ouder was ( 7 jaar)



Nu alweer 3 jaar verder met een man die 6 jaar jonger is dan ik ben.



Heeft niets met leeftijd te maken dat ik in mijn jonge-blaadjes fase op oudere mannen scheen te vallen. Het klikte en het zijn echte liefdes geweest.



Iets met elkaar aanvoelen, elkaar respecteren enzo....
quote:amand1969 schreef op 24 februari 2012 @ 14:47:

Sowieso wel hoor Iris Hahaha, maar even serieus: zo werkt het toch wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 24 februari 2012 @ 14:53:

Als een man van 60 iets begint met een vrouw van 40, is die vrouw dan ook een groen blaadje?Ik vind van wel.. maar zullen de meningen over verdeeld zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensual_D schreef op 24 februari 2012 @ 14:54:

Hmm wordt er nu onderscheid gemaakt tussen een ONS en een relatie met een jong blaadje?



Ik maakte op uit de OP, dat het om een ONS zou gaan, dan heeft 'bagage' toch geen invloed?



Ik vind het ook een intrigerend onderwerp, Minnaar had voor mij wel zo'n jong blaadje.. dat liep mis omdat zij 'huisje boompje beestje' verwachtte..Goed punt, Sense. Dat is inderdaad het onderscheid. Daarom denk ik dat voor vele, vele mannen een ONS met een jong blaadje niet is weggelegd.
quote:Kier_V schreef op 24 februari 2012 @ 14:56:

Dat ik 18 was ben ik gaan samenwonen met een man van 40

(6 jaar)



Mijn eerlijke eerste reactie: wat mankeert die man?
Ik had het over ONSjes en SV en minnaar. Geen relatie hu bo be. Een man van 40 met een vriendin van 20 is op geen enkele manier houdbaar.
quote:hawkeye_jane schreef op 24 februari 2012 @ 14:57:

[...]





Goed punt, Sense. Dat is inderdaad het onderscheid. Daarom denk ik dat voor vele, vele mannen een ONS met een jong blaadje niet is weggelegd.Want?
Tot een jaar of 45 kan een vrouw nog wel jong blaadje genoemd worden als de man in kwestie maar oud genoeg is, in mijn beleving.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 24 februari 2012 @ 14:57:

[...]





Mijn eerlijke eerste reactie: wat mankeert die man?Die opmerking heb ik indertijd vaak gehoord. (was bijna 19 en er werd me vaak 'ouder' gegeven, zo is eea ook ontstaan)
Ik (50) had vanmorgen op een website een visit van een man van 76! Gelukkig heb ik mijn mailfilter zo ingesteld dat mannen boven de 55 jaar mij niet kunnen mailen! Deze man dacht zeker ook: dat is een lekker jong ding . . . . maar: als mijn vader nog geleefd zou hebben, zou hij dit jaar 78 worden. Dus nee, bedankt . . . . Lust zelf ook wel een lekker jong blaadje, zo vanaf 35 jaar, dusssss heren . . . . .
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 24 februari 2012 @ 14:58:

[...]





Want?Ik me niet kan voorstellen dat voor een twintig jarig bloemetje, een veertig jarig bijtje sexy is. Dan kan ze beter een lekkere dertiger nemen. Die zijn vaak wat ongecompliceerder en zitten nog strak in hun vel.
Mijn eigen ervaringen als "groen" blaadje: twee keer een fling gehad met een man van rond 55 jaar.



Nadeel: wat zijn zijn vrienden lelijk, oud en saai.

Voordeel: wat zijn hun partners lelijk, oud en saai .
Alle reacties Link kopieren
quote:carenza schreef op 24 februari 2012 @ 14:59:

Ik (50) had vanmorgen op een website een visit van een man van 76! Gelukkig heb ik mijn mailfilter zo ingesteld dat mannen boven de 55 jaar mij niet kunnen mailen! Deze man dacht zeker ook: dat is een lekker jong ding . . . . maar: als mijn vader nog geleefd zou hebben, zou hij dit jaar 78 worden. Dus nee, bedankt . . . . Lust zelf ook wel een lekker jong blaadje, zo vanaf 35 jaar, dusssss heren . . . . . !
quote:hawkeye_jane schreef op 24 februari 2012 @ 15:00:

[...]





Ik me niet kan voorstellen dat voor een twintig jarig bloemetje, een veertig jarig bijtje sexy is. Dan kan ze beter een lekkere dertiger nemen. Die zijn vaak wat ongecompliceerder en zitten nog strak in hun vel.Eens, ik zou er van gegruwd hebben toentertijd.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 24 februari 2012 @ 14:46:

Toch denk ik dat juist de jongere meiden die op oudere mannen vallen juist al wel een hoop bagage hebben. Dat dát net de reden is dat ze op ouder vallen, omdat ze met leeftijdsgenoten te weinig gemeen hebben.



Eens als ik naar mezelf kijk.



@ Iris, volgens mij komt seksuele vrijheid juist met de leeftijd. JOnge vrouwen zijn vaak nog niet zo vrij juis, nog erg bezig met hoe ze overkomen enzo, in plaats van gewoon genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 24 februari 2012 @ 14:31:

YepDat kun je ook met vrouwen van boven de 30 hoor, zijn tegenwooordig, ik zie het verschik eerlijk gezegd niet zo (ja, sommigen zijn uitgezakter, maar die zagen er dan in hun 20 ook niet zo best uit).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven