Man veel aangekomen

25-02-2017 21:11 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is na ons huwelijk heel wat aangekomen, waardoor ik me minder en minder tot hem aangetrokken voel. Ik vind dat oppervlakkig en gemeen van mezelf, maar zo voelt het wel. Ik heb altijd geroepen dat uiterlijk niet het belangrijkste is, maar het begint steeds meer tussen ons in te staan. Ik hoop hier mijn verhaal te kunnen doen en wat herkenning en advies te vinden.



Ik was initieel lichamelijk erg aangetrokken door mijn man. Hij was erg avontuurlijk, we gingen vaak kamperen en hij was handig. Hij droeg veel zorg voor zijn lichaam en uiterlijk en ging zeker drie maal per week sporten. Natuurlijk was zijn lichaam niet het enige waar ik voor gevallen ben, maar het speelde wel een rol.

Door een zware blessure heeft hij een tijdlang niet kunnen sporten. Hij heeft veel beweging nodig om op gewicht te blijven, want hij houdt ook ontzettend veel van eten en in die periode zijn de kilo's er aangevlogen (in totaal zo'n vijftien kilogram). De kilo's storen hem ook. Hij wil graag wat afvallen, maar wil er niet zo veel voor laten. Hij vindt bijvoorbeeld dat hij nog zeker één keer per week 'verdient' om zichzelf te belonen met vettige troep. De blessure is nu reeds twee jaar hersteld en hij kan terug sporten. Hij is in die twee jaar tijd nog maar twee kilo afgevallen.



Het is niet eens zo zeer de kilo's die mij storen, maar vooral zijn passieve en lusteloze houding die hij uitstraalt, alsof hij er zich maar bij neerlegt. Zijn gewicht ontneemt mij een stuk van het plezier in bed. Hij is wat kleiner geschapen en zijn gewicht helpt hier niet bij. Ik vind het jammer dat we niet meer ongestoord kunnen genieten, terwijl dit eigenlijk niet nodig zou zijn, als hij wat harder zijn best zou doen. Ik heb hem proberen steunen. Ik kook gezond, haal geen troep in huis, ga mee sporten en plan activiteiten die hij vroeger fijn vond. Hij weet dat ik het jammer vind dat hij minder moeite doet voor mij, voor zijn lichaam en voor het plezier tussen de lakens. Het klinkt misschien dramatisch, maar het voelt alsof hij zijn wekelijkse zak chips belangrijker vindt dan het fijn hebben met mij in bed.

Ik wil hem niet kwetsen want ik hou van hem. Ik weet niet goed hoe ik dit verder kan aanpakken. Heeft iemand advies?
Dus of je het al dan niet fijn hebt tussen de lakens hangt alleen maar af van de mate waarin zijn piemel tussen de vetrolletjes door piept?



Wat een ellende.
quote:badmeester schreef op 25 februari 2017 @ 21:36:

Is het probleem nu 15 kilo vet of 15 kilo karakter als je moet kiezen?In dit verhaal hangt dat met elkaar samen.
quote:sugarmiss schreef op 25 februari 2017 @ 21:31:

Als je man nou 30 a 40 kg was aangekomen dan had ik je gesnapt.



Nu niet.Precies dit! 15 kg is wel wat veel, maar ik vind het opmerkelijk dat dat zo veel is dat het er bij jou voor zorgt dat je hem niet meer aantrekkelijk vindt. En waarom is het plezier in bed afgenomen? Komt dat door jou of door hem? Ik kan me nl niet voorstellen dat dat aan die 15 kg ligt. En dat hij 1 x p.w een zak chips wil eten is toch z'n goed recht? En overigens ook helemaal niet gek vind ik...
quote:AnneMarieZ schreef op 25 februari 2017 @ 21:35:

[...]





Ja, ook. Iets wat mij heel sterk in hem aantrok, was de manier waarop hij in het leven stond. Hij was actief, wist van aanpakken, wilde vooruit komen en werkte daar hard voor. Nu is hij passiever geworden, hij laat alles maar wat gebeuren. Ik vind het jammer dat hij minder moeite doet voor mij (en ook voor zijn eigen gezondheid).

Dat zou mij ook storen.

Ik ben zelf een sportief iemand en iemand die gezond oud wil worden, zover je dat in de hand hebt, en mijn partner zou daar ook aan voldoen.

Als dat ineens verandert en er ook geen moeite meer voor gedaan wordt, zal ik dat niet aantrekkelijk vinden. En dan heb ik het niet over de kilo's.
quote:sugarmiss schreef op 25 februari 2017 @ 21:31:

Als je man nou 30 a 40 kg was aangekomen dan had ik je gesnapt.



Nu niet.Beter nu aankaarten dan wachten tot het 30 à 40 kg is, toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 25 februari 2017 @ 21:36:

Is het probleem nu 15 kilo vet of 15 kilo karakter als je moet kiezen?



Beide, ik moet daar niet schijnheilig over doen, de extra kilo's storen mij ook. Ik vond de seks lichamelijk fijner toen hij dunner was.

Maar wat mij het meeste stoort is het feit dat hij weet dat er een 'probleem' is tussen ons, dat ik bereid ben om samen aan een oplossing te werken, maar hij dit gewoon niet wilt.
Alle reacties Link kopieren
Oh dit is niet zo handig denk ik. Ik ben ook in 2 jaar zoiets aangekomen (oa door zwangerschap). En ik zat daar best wel mee hoor maar 15 kilo kwijtraken is best n flinke klus en het lukt echt alleen als er bij jezelf n soort knop omgaat. En die was er heel lang niet terwijl ik flink baalde van mijn extra kilos. Gelukkig deed mijn vriend niet zoals jij. Hij vindt mij vast mooier wat slanker maar zeker niet onaantrekkelijk in de mollige versie.



Nu had ik zelf ineens die knop omgezet en ben nu de helft van die 15 kilo kwijt. Mijn vriend stimuleert mij en is trots. Ik denk dat als hij mij had gepusht en had uitgesproken dat hij mij niet meer aantrekkelijk vond dat dit mij niet gestimuleerd had. Ik zou gekwetst zijn en zou dan ook minder blij zijn met zijn lieve reactie nu de kilo's eraf gaan. Sterker nog ik zou denk ik behoorlijk geïrriteerd zijn dan.
En zelf ben je wel god's gift to a men??
Alle reacties Link kopieren
Lekker paprika chip! Je zeurt over een keer in de week een zak chips?
Alle reacties Link kopieren
quote:AnneMarieZ schreef op 25 februari 2017 @ 21:44:

[...]





Beide, ik moet daar niet schijnheilig over doen, de extra kilo's storen mij ook. Ik vond de seks lichamelijk fijner toen hij dunner was.

Maar wat mij het meeste stoort is het feit dat hij weet dat er een 'probleem' is tussen ons, dat ik bereid ben om samen aan een oplossing te werken, maar hij dit gewoon niet wilt.



Hoezo? Hij moet daar aan werken van jou. Het probleem ligt bij jou maar jij maakt daar zijn probleem van en biedt dan aan om te helpen.



Kijk niet meer je best doen etc. dat is wel problematisch maar wat heeft dat met sporten, kilos en eten te maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 25 februari 2017 @ 21:37:

Dus of je het al dan niet fijn hebt tussen de lakens hangt alleen maar af van de mate waarin zijn piemel tussen de vetrolletjes door piept?



Wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Lady_Voldemort schreef op 25 februari 2017 @ 21:37:

Dus of je het al dan niet fijn hebt tussen de lakens hangt alleen maar af van de mate waarin zijn piemel tussen de vetrolletjes door piept?



Wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 25 februari 2017 @ 21:37:

Dus of je het al dan niet fijn hebt tussen de lakens hangt alleen maar af van de mate waarin zijn piemel tussen de vetrolletjes door piept?



Wat een ellende.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
wijs hem erop dat overgewicht een gezondsheid risico inhoud, hartkwaal, diabetes etc

en als sporten niet meer interessant is, probeer hem op de fiets te krijgen, of geinteresseerd te krijgen in bv berg beklimmen (schotland)
quote:Groenoog schreef op 25 februari 2017 @ 22:06:

wijs hem erop dat overgewicht een gezondsheid risico inhoud, hartkwaal, diabetes etc

en als sporten niet meer interessant is, probeer hem op de fiets te krijgen, of geinteresseerd te krijgen in bv berg beklimmen (schotland)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je er niet heel blij mee bent hoor TO.

Maar buiten het gezond koken, en niet te veel troep in huis halen denk ik niet dat er nog iets is dat je kunt doen.

Hij moet het zelf willen, en als dat (nog) niet het geval is, dan houdt het voor nu op.

Die knop moet om, en dat kan hij alleen maar zelf doen.

Ik vraag me wel af of hij niet meer eet dan jij ziet, 1 zak chips in de week lijkt me het probleem niet.

Dus ja, ik vind dat je er best een beetje van mag balen, maar maak het ook niet groter dan het is.

Laat het geen probleem in je relatie worden, dat is het niet waard.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:Groenoog schreef op 25 februari 2017 @ 22:06:

wijs hem erop dat overgewicht een gezondsheid risico inhoud, hartkwaal, diabetes etc

en als sporten niet meer interessant is, probeer hem op de fiets te krijgen, of geinteresseerd te krijgen in bv berg beklimmen (schotland)Of meer seksen
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel is hij aangekomen?
15 kilo ?? Wat is nu 15 kilo, verdeelt over een heel lichaam. Of is die 15 kilo allemaal boven zijn kaboutertje gaan hangen ??
quote:Amand_ schreef op 25 februari 2017 @ 21:26:

[...]



En klein geschapen is

En dat was geen probleem toen die slanker was?

Nou eh...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook, het passieve gedrag en die 15 kilo..

Jammer dat hij van actief zo passief is geworden. Kunnen jullie niet samen gaan hiken of een stoere sport gaan doen? Of hem uitdagen om 10 km te lopen of 100 km te fietsen ofzo?

Wb de kilo's: iedereen wordt ouder maar een beetje je best blijven doen voor elkaar is wel het minste. En ik vind elke week een hele zak chips wel veel trouwens, bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 25 februari 2017 @ 21:37:

Dus of je het al dan niet fijn hebt tussen de lakens hangt alleen maar af van de mate waarin zijn piemel tussen de vetrolletjes door piept?



Wat een ellende.



Terwijl dáár dan weer wat aan te doen is.



Afijn, ik zou als ik jou was eens met man praten hoe het komt dat hij zo passief en lusteloos is, ipv op z'n gewicht te concentreren. Dáár kan ik me van voorstellen dat dat je stoort. Het klinkt als een hele karakterverandering. Focus dáár eens op, want ik kan me voorstellen dat hij, wanneer hij weer actiever en avontuurlijker is, ineens veel aantrekkelijker is, ondanks het overgewicht.



Mijn man heeft overgewicht en is niet overdreven groot geschapen. Toch hebben we heerlijke seks. Maarja, daar moet je wel sámen wat aan doen, natuurlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreemd dat hij vroeger avontuurlijk was en nu niet meer.

Of verzin je dat erbij om niet te laten merken dat je heel oppervlakkig alleen op zijn slanke versie valt?

En jij kunt ook leuke dingen doen in bed, in plaats van klagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 25 februari 2017 @ 22:06:

wijs hem erop dat overgewicht een gezondsheid risico inhoud, hartkwaal, diabetes etc

en als sporten niet meer interessant is, probeer hem op de fiets te krijgen, of geinteresseerd te krijgen in bv berg beklimmen (schotland)



Want dat zou hij zelf niet weten?



Ik weet ook dat overgewicht gezondheidsproblemen met zich mee kan brengen, toch vallen mijn overtollige kilo's me niet zomaar van 't lijf, helaas.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven