Man veel aangekomen

25-02-2017 21:11 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is na ons huwelijk heel wat aangekomen, waardoor ik me minder en minder tot hem aangetrokken voel. Ik vind dat oppervlakkig en gemeen van mezelf, maar zo voelt het wel. Ik heb altijd geroepen dat uiterlijk niet het belangrijkste is, maar het begint steeds meer tussen ons in te staan. Ik hoop hier mijn verhaal te kunnen doen en wat herkenning en advies te vinden.



Ik was initieel lichamelijk erg aangetrokken door mijn man. Hij was erg avontuurlijk, we gingen vaak kamperen en hij was handig. Hij droeg veel zorg voor zijn lichaam en uiterlijk en ging zeker drie maal per week sporten. Natuurlijk was zijn lichaam niet het enige waar ik voor gevallen ben, maar het speelde wel een rol.

Door een zware blessure heeft hij een tijdlang niet kunnen sporten. Hij heeft veel beweging nodig om op gewicht te blijven, want hij houdt ook ontzettend veel van eten en in die periode zijn de kilo's er aangevlogen (in totaal zo'n vijftien kilogram). De kilo's storen hem ook. Hij wil graag wat afvallen, maar wil er niet zo veel voor laten. Hij vindt bijvoorbeeld dat hij nog zeker één keer per week 'verdient' om zichzelf te belonen met vettige troep. De blessure is nu reeds twee jaar hersteld en hij kan terug sporten. Hij is in die twee jaar tijd nog maar twee kilo afgevallen.



Het is niet eens zo zeer de kilo's die mij storen, maar vooral zijn passieve en lusteloze houding die hij uitstraalt, alsof hij er zich maar bij neerlegt. Zijn gewicht ontneemt mij een stuk van het plezier in bed. Hij is wat kleiner geschapen en zijn gewicht helpt hier niet bij. Ik vind het jammer dat we niet meer ongestoord kunnen genieten, terwijl dit eigenlijk niet nodig zou zijn, als hij wat harder zijn best zou doen. Ik heb hem proberen steunen. Ik kook gezond, haal geen troep in huis, ga mee sporten en plan activiteiten die hij vroeger fijn vond. Hij weet dat ik het jammer vind dat hij minder moeite doet voor mij, voor zijn lichaam en voor het plezier tussen de lakens. Het klinkt misschien dramatisch, maar het voelt alsof hij zijn wekelijkse zak chips belangrijker vindt dan het fijn hebben met mij in bed.

Ik wil hem niet kwetsen want ik hou van hem. Ik weet niet goed hoe ik dit verder kan aanpakken. Heeft iemand advies?
quote:Vivavivi schreef op 25 februari 2017 @ 22:28:

En ik vind elke week een hele zak chips wel veel trouwens, bah.



Serieus?????



Iemand die de hele week gezond eet en maarliefst (??!!!) 1 x p.w. een zak chips eet, dat vind jij veel? Wat is er mis met naast gezonde voeding ook eens genieten van iets lekkers wat minder gezond is?!
quote:AnneMarieZ schreef op 25 februari 2017 @ 21:35:

[...]





Ja, ook. Iets wat mij heel sterk in hem aantrok, was de manier waarop hij in het leven stond. Hij was actief, wist van aanpakken, wilde vooruit komen en werkte daar hard voor. Nu is hij passiever geworden, hij laat alles maar wat gebeuren. Ik vind het jammer dat hij minder moeite doet voor mij (en ook voor zijn eigen gezondheid).Klinkt voor mij alsof hij tegenwoordig een veel geschiktere kerel is dan vroeger
quote:Gooloib schreef op 25 februari 2017 @ 21:48:

En zelf ben je wel god's gift to a men??to women, yes indeed
quote:7102 schreef op 25 februari 2017 @ 21:49:

Lekker paprika chip! Je zeurt over een keer in de week een zak chips?per dag is more like it
Ik zou erg gekwetst zijn als mijn vriend zo over mij zou praten en ik zou het vreselijk vinden als hij ook nog zo zou gaan pushen. Dan zou onze relatie wel over zijn. Ik heb iemand nodig die mij gewoon accepteert zoals ik ben. Mocht het nou zo zijn dat hij mij na gewichtstoename niet meer aantrekkelijk vind, dan kunnen we er heus wel over praten hoor. Maar het moet niet zo zijn dat hij mij wel even vertelt wat ik wel of niet kan eten, of elke keer aandringt om de fiets te pakken, et cetera.



Overigens zijn vriend en ik allebei op dieet, maar voor onszelf, niet voor elkaar. Mijn vriend zou me voor gek verklaren als ik 'voor hem' zou gaan afvallen.



Mijn moeder pushte mij vroeger wel, werkte alleen maar averechts.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het helemaal en worstelde er ook mee. Je kunt nog zo vinden dat iemand zichzelf mag zijn maar...als diegene dan langzaam maar zeker van n goed uitziende gezonde partner verandert in iemand die met n toenemde flinke buik vooral op de bank hangt... Hmm blijk ik plotseling toch minder stellig te zijn in de overtuiging dat het niet uit zou moeten maken (want het maakt wel uit! Het verminderd echt de aantrekkingskracht, merk t bv ook als ik naar oude foto's kijk, en echt de rimpels no problem dat is de tijd, maar die buik...) En nee Gods gift to mankind ben ik ook niet maar ik ben wel veel meer allert op t niet aankomen van gewicht of t verliezen van conditie.



'Gelukkig' is hij door familiaire belasting onder controle bij n cardioloog en die heeft nu echt heel duidelijk gezegd dat dit zeer ongezond is voor hem gezien reeds aanwezig risico en nu wil hij er zelf ook wat aan gaan doen. Maar wel errug blij dat die arts de boodschap zo heeft gebracht dat ik nu bezorgd mag zijn over zijn gewicht (en nee ik ga niet pushen, weet dat dat niet werkt) en dat we dus echt op de gezonde toer moeten.
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 25 februari 2017 @ 22:28:

Ik snap het ook, het passieve gedrag en die 15 kilo..

Jammer dat hij van actief zo passief is geworden. Kunnen jullie niet samen gaan hiken of een stoere sport gaan doen? Of hem uitdagen om 10 km te lopen of 100 km te fietsen ofzo?

Wb de kilo's: iedereen wordt ouder maar een beetje je best blijven doen voor elkaar is wel het minste. En ik vind elke week een hele zak chips wel veel trouwens, bah.



1 zak chips per week is niet veel, 15 kilo aankomen wel. En het is to haar goed recht om daar van te balen. 15 kilo is gewoon veel.

Los van dat het ook ongezond is. En op een passief iemand zou ik ook afknapper.



Maar wat je kunt doen? Samen sporten? Ik zou het echt niet weten.
Ik zou nog een zak chips opentrekken en naar het gat van de deur kijken. Vind je me niet meer geil? Prima. Doei.
Wat kan er dan in vredesnaam niet meer in bed dat je hier zo dramatisch over doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:aatjuhh123 schreef op 25 februari 2017 @ 22:22:

15 kilo ?? Wat is nu 15 kilo, verdeelt over een heel lichaam. Of is die 15 kilo allemaal boven zijn kaboutertje gaan hangen ??



Ja huhhh ik snap er niks van?



Ik ben 20 kilo zwaarder geweest en had het toch wel heel bizar gevonden als mijn partner zo'n topic had geopend. Het had ook geen invloed op de seks trouwens en ik was ook niet onaantrekkelijk vind ik zelf. De meeste kleding die ik toen droeg pas ik nu ook gewoon. Zelfs al was ik nóg 10 kilo zwaarder geweest dan nog was ik nog steeds dezelfde leuke vrouw en ik mag hopen dat mijn partner me dan nog steeds leuk vond. Heel veel mensen gaan wel van die fases door dat ze zwaarder of juist te licht zijn, volgens mij.



Mijn ex is denk ik wel 40 kilo aangekomen (had z'n redenen) maar ik heb hem nooit minder aantrekkelijk gevonden, merkte geen verschil in m'n gevoelens. Maargoed ik zou ook geen relatie kunnen hebben met een man met een kleine piemel dus dat probleem qua seks zal ik nooit hebben.



Dat hij zelf niets doet om het te veranderen vind ik relevanter.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnneMarieZ schreef op 25 februari 2017 @ 21:44:

[...]Maar wat mij het meeste stoort is het feit dat hij weet dat er een 'probleem' is tussen ons, dat ik bereid ben om samen aan een oplossing te werken, maar hij dit gewoon niet wilt.Dit dus, het gewicht en zijn nonchalante houding lijken het probleem niet te zijn. Ben je wel eerlijk bezig en niet dingen bij hem aan het zoeken terwijl het probleem bij jezelf ligt?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp is de man van TO nu 13 kilo zwaarder dan bij hun huwelijk. Ik denk dat TO in haar handjes moet knijpen, want veel mensen komen heel wat meer aan door de jaren heen.
Alle reacties Link kopieren
Met maar één zak chips in de week of maar één vettige hap in de week mag je je handjes dichtknijpen hoor. Zou me eerder druk maken om die kleine Jan van 'm.
Alle reacties Link kopieren
Vind het raar dat mensen zo makkelijk over die 15 kilo doen. Het is nogal wat.



TO, heel rot dit, zeker omdat het met zijn houding te maken heeft. Da's eigenlijk een dubbele afknapper. Dit is niet de man waar jij destijds voor hebt gekozen. Hij zal zelf echter de motivatie moeten vinden. Elk pondje komt door het mondje, zeker als hij aanleg heeft om dikker te worden. Heeft hij de moed bij voorbaat al opgegeven, dat hij geen poging tot vermindering wil doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Oakes schreef op 26 februari 2017 @ 02:26:

Vind het raar dat mensen zo makkelijk over die 15 kilo doen. Het is nogal wat.









Ik vind het ook raar. En dat je daar als partner niks van mag zeggen vind ik nog vreemder.

Nee, je moet je man/vrouw maar lekker vatsig en slonzig laten worden onder het mom van houden van of vooral niet oppervlakkig zijn.
15 kilo lijkt zoveel nog niet. Ik ben ook 15 kilo aangekomen sinds ik mijn man heb leren kennen. Ik ben prima op gewicht nu. Het jonge meisjeslichaam ben ik kwijt. Dat hoort erbij.



Maar als jouw man nu wel overgewicht heeft kan ik me voorstellen dat je dat wellicht minder aantrekkelijk vind. Maar het moet van hem uit komen om daar iets aan te doen. Jij kan proberen hem weer te stimuleren om te gaan bewegen. Toch vind ik dat liefde meer is dan iemand zijn gewicht.
quote:salinarosseno schreef op 26 februari 2017 @ 02:56:

[...]





Ik vind het ook raar. En dat je daar als partner niks van mag zeggen vind ik nog vreemder.

Nee, je moet je man/vrouw maar lekker vatsig en slonzig laten worden onder het mom van houden van of vooral niet oppervlakkig zijn. Omdat pushen en zeuren averechts werkt. Liefde en ondersteuning werkt wel. Daarom zeggen mensen dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op 26 februari 2017 @ 02:56:

[...]





Ik vind het ook raar. En dat je daar als partner niks van mag zeggen vind ik nog vreemder.

Nee, je moet je man/vrouw maar lekker vatsig en slonzig laten worden onder het mom van houden van of vooral niet oppervlakkig zijn.



Dit dus.



En ik vermoed dat diegene die er geen probleem in zien zelf tig kilo's zijn bijgekomen. Want als je zelf probeert gezond te leven en fit te blijven is het gewoon erg om te zien dat je partner steeds dikker en inactiever wordt. En om dan tegen je pensioen een partner te hebben die obees is en met allerlei kwalen aan huis gekluisterd zit ipv te kunnen reizen en leuke dingen doen... nee bedankt, dat zou het voor mij ook niet zijn.
Als je partner verandert van Floortje Dessing in ma Flodder kan ik me heel goed voorstellen dat je het daar over hebt (en iets eerder ook). Als je trouwt met ma Flodder en ze verandert in Floortje Dessing lijkt me dat ook reden voor een goed gesprek.



Maar dan gaat het niet alleen over gewicht maar over een hele levenshouding. Alleen 15kg meer of minder zou voor mijn geen reden zijn om mijn partner minder aantrekkelijk te vinden of daar een goed gesprek over te voeren. Levenshouding en die uit elkaar groeien wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 25 februari 2017 @ 21:49:

Lekker paprika chip! Je zeurt over een keer in de week een zak chips?Ik zeur hierover nooit tegen hem, maar het ergert mij heel erg. Hij 'mag' gerust chips eten, maar waarom moet die zak leeg? Hij gaat ook geregeld iets gaan afhalen voor hemzelf, of als hij een broodje besteld, dan besteld hij ook een dessert. De kilo's zijn er in een paar maanden aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je door middel van sporten denkt af te vallen dan eet je verkeerd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 25 februari 2017 @ 22:32:

[...]





Terwijl dáár dan weer wat aan te doen is.



Afijn, ik zou als ik jou was eens met man praten hoe het komt dat hij zo passief en lusteloos is, ipv op z'n gewicht te concentreren. Dáár kan ik me van voorstellen dat dat je stoort. Het klinkt als een hele karakterverandering. Focus dáár eens op, want ik kan me voorstellen dat hij, wanneer hij weer actiever en avontuurlijker is, ineens veel aantrekkelijker is, ondanks het overgewicht.



Mijn man heeft overgewicht en is niet overdreven groot geschapen. Toch hebben we heerlijke seks. Maarja, daar moet je wel sámen wat aan doen, natuurlijk.



Wat valt er dan aan te doen?

Ik heb geprobeerd om het een kans te geven, maar het lukt mij niet om voorbij zijn buik te kijken in bed.

De gemakkelijkste oplossing is dat de kilo's er niet zijn. Ik vind het jammer dat ons seksleven nog beperkter is geworden. Er zijn minder standjes mogelijk, zijn libido is ook veel minder, het is voor hem allemaal wel goed zo.
quote:salinarosseno schreef op 26 februari 2017 @ 02:56:

[...]





Ik vind het ook raar. En dat je daar als partner niks van mag zeggen vind ik nog vreemder.

Nee, je moet je man/vrouw maar lekker vatsig en slonzig laten worden onder het mom van houden van of vooral niet oppervlakkig zijn.



Nou inderdaad zeg. Mijn man kwam op den duur ook langzaam maar zeker kilo's aan (in totaal ruim 20 denk ik). Ik heb toen tegen hem gezegd dat het mij niet om zijn buik ging, maar dat ik me wel zorgen maakte om zijn gezondheid. En dat hij nu nog jong is, straks gaat die buik er niet meer af. Ik vond mijn man dus nog wel gewoon aantrekkelijk (anders dan bij TO). Maar heb wel gezegd dat ik het zonde vond.

Anyway, ik heb niet gepusht of gezeurd en op den duur was man het zelf zat en is fanatiek gaan sporten en op zijn voeding gaan letten. In zo'n twee jaar tijd is hij die ruim 20 kg weer afgevallen, ben trots op zijn discipline! En hij zit zelf ook veel beter in zijn vel en had nooit gedacht dat hij het sporten zo leuk zou vinden.
quote:AnneMarieZ schreef op 26 februari 2017 @ 07:34:

[...]





Ik zeur hierover nooit tegen hem, maar het ergert mij heel erg. Hij 'mag' gerust chips eten, maar waarom moet die zak leeg? Hij gaat ook geregeld iets gaan afhalen voor hemzelf, of als hij een broodje besteld, dan besteld hij ook een dessert. De kilo's zijn er in een paar maanden aangekomen.Lastig idd. Als hij zelf iets aan zijn gewicht wil doen dan kun je hem erop wijzen om ipv die zak leeg te eten een klein schaaltje te pakken en dat 1 keer te vullen. Dat hij 1 keer in de week een vette hap mag. En in de pauze op zijn werk gaat lopen. Zoiets?
- je kan toch ook een schaaltje pakken



- jij kan toch ook een halve fles wijn pakken



einde discussie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven