Mijn ex was een Narcist, compleet met diagnose.

09-12-2014 23:24 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo was mijn ex.



http://tjenk.nl/narcist/



Nog steeds doe ik mijn best om er boven uit te komen en hier mag een ieder weten, dat hij me 4 tanden uit de mond geslagen heeft en zich erna op de borst klopte, dat het zijn verdienste was, dat er een bacterie in mijn mond ontdekt werd. Dat ik zwanger was van hem en het hem niet uitkwam, dat ik een abortus moest ondergaan, door met zijn knie in mijn buik te zitten, lees er in rammen. Hij sloeg mij tig keer een hersenschudding, maar zijn verdienste was daarin, dat hij aantoonde dat ik hersens had. Hij heeft me toen totaal klein gemaakt, maar dat jij me toen half dood sloeg en ik nog nergens hulp kreeg, ben ik voor me zelf gaan vechten en voor ons kindje. Was de volgende zwangerschap, die hem toen wel uit kwam. Heb moeten vluchten voor hem en nog altijd heb ik de schuld, pffff, de grafgek. Voor mijn huidige man is het zeker niet makkelijk, want ben invalide geslagen, maar ik leef nog.



Ga weg bij dit soort mensen voordat je dood bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 11 december 2014 @ 19:05:

Het is zo vermoeiend op het forum dat als je niet meegaat in het zelfmedelijden van een TO,

de TO niet zielig genoeg vindt en geen bewondering hebt voor het gedrag dat iemand vertoont, dat je je dan beter zou voelen dan die persoon.

Zullen we anders voortaan twee dezelfde topics van dezelfde TO openen. In het ene topic mogen de 'ah gossie' 'Superrr meid' 'Je doet het zo goed' reacties komen en in het ander komen de echte, niet altijd leukste, maar wel eerlijke reacties. Dan kunnen de overgevoelige types die de waarheid niet kunnen handelen naar het tuttentopic.Goed plan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t een beetje vreemd om een topic over een ex te openen, terwijl je een nieuwe relatie hebt. Leer loslaten. Focus je op je huidige relatie, zo te lezen is dat nu ook niet stabiel.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 december 2014 @ 19:08:

[...]





Goed plan.+1
Bah. wat een gebrek aan empathie.

Vrouwen die mishandeld worden zoeken vaak de schuld bij zichzelf.

Het is dan juist onderdeel van een proces om te mogen erkennen dat die ander je onrecht heeft aangedaan.

Door nu naar haar met het vingertje te gaan wijzen, doe je wat die man ook deed. Ervan maken dat het allemaal haar eigen schuld was.



Bij mishandeling is er maar 1 schuldig. Degene die mishandeld wordt.



Jullie denken allemaal dat dit soort dingen je niet kunnen overkomen, maar hoe vaak heb je een zwak moment gehad waarin iemand over je grens heen kon gaan? een familielid je gekwetst heeft en je toch het contact aan bent blijven gaan? Dat is hetzelfde, in het klein.



Dit is een proces he. Ik heb het ooit vergeleken zien worden met een kikker in een pan met water dat steeds een graadje heter wordt gemaakt. Die kikker blijft zitten tot hij gekookt wordt. Als je die kikker gelijk in heet water gooit, schrikt hij zich kapot en springt hij eruit, maar in een geleidelijk proces, zie je dat bijna niet aankomen, tot het heel ver gegaan is en dan ben je al zo afgebroken dat het steeds moeilijker wordt om ertegen op te staan.



Met bepaalde psychologische tactieken zijn julie allemaal hier ook te breken hoor. Ook de sterke zelfstandige vrouwen die denken dat het hen niet kan gebeuren.
quote:elfquest24 schreef op 11 december 2014 @ 19:53:..

Dit is een proces he. Ik heb het ooit vergeleken zien worden met een kikker in een pan met water dat steeds een graadje heter wordt gemaakt. Die kikker blijft zitten tot hij gekookt wordt. Als je die kikker gelijk in heet water gooit, schrikt hij zich kapot en springt hij eruit, maar in een geleidelijk proces, zie je dat bijna niet aankomen, tot het heel ver gegaan is en dan ben je al zo afgebroken dat het steeds moeilijker wordt om ertegen op te staan. ...



Tja, dit kikker-verhaal is inmiddels een broodje-aap gebleken, niet meegekregen?



Het gaat er hier om dat Tina trots vertelt een heel sterke vrouw te zijn door wat ze heeft meegemaakt, maar even vergeet dat ze niet eenmaal, maar meerdere malen voor de verkeerde relatie heeft gekozen. Lijkt me niet de juiste persoon om advies te willen geven en sowieso niet om zichzelf op de borst te kloppen hoe sterk ze wel niet is.
Alle reacties Link kopieren
.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 11 december 2014 @ 19:53:

Bah. wat een gebrek aan empathie.

Vrouwen die mishandeld worden zoeken vaak de schuld bij zichzelf.



Bij mishandeling is er maar 1 schuldig. Degene die mishandeld wordt.



.



Degene die mishandelt is de schuldige, absoluut.

Maar er is niets mis mee om te kijken naar waarom iemand voor - te - mooie praatjes valt en keer op keer vergeeft en dol is op zoete koek en zo. Dat voorkomt narigheid in de toekomst.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 december 2014 @ 20:17:

[...]





Degene die mishandelt is de schuldige, absoluut.

Maar er is niets mis mee om te kijken naar waarom iemand voor - te - mooie praatjes valt en keer op keer vergeeft en dol is op zoete koek en zo. Dat voorkomt narigheid in de toekomst.Eensch!
Alle reacties Link kopieren
Boh,



Dit bewijst maar maar weeral al de vooroordelen.

Vrouwen die zich laten slaan zijn dus zwak en moeten bij de eerste klap gaan rennen.

Heb ook veel goede reacties gelezen, waarvoor dank.



Denken die gene die mij een zwakke vrouw noemden, dat ik niet wist dat als ik weg zou gaan met een kind op jonge leeftijd, dat ik het omgangsrecht had kunnen ontlopen? Hebben jullie enig besef hoe gevaarlijk mijn ex was?

Kinderen zijn loyaal naar beide ouders toe en een narcist dwingt kinderen tot liegen tegen de mama, want als ze de waarheid vertellen tegen mama, word ze boos ! Een narcist is een manipulator, ze proberen hun omgeving te laten liegen voor hem.

Kinderen gaan daar tot een bepaalde hoogte in mee, tot ze knappen,



Zal een klein voorbeeld geven, we waren toen in in de AH en mijn ex wou een pak zalm stelen en legde dat onder zijn kratten bier, ja, ja, hij zoop ook behoorlijk. Onze zoon zag dat en hij had, dit mag toch niet mama? Ik had nee, dat kan en mag niet en wat denk je wat de papa deed? Hij dwong mijn zoon onder luid gegil om de spullen in de kar die voor hem waren terug te leggen. Want wat bezielde dat ventje van toen 11 jaar om te denken dat stelen niet mag? Daarna werden we gestraft, we mochten naar huis gaan lopen, 22 km.



Ahh ook nog zoiets, die gek was toen aan het stappen en dacht dat iedereen op zijn terug weg naar huis, wel om hem heen zou rijden, lag wel op de A2 te meuren hè.



Ik ben niet zielig, wel wil ik andere vrouwen waarschuwen want ver gaan ze.



En ja de scheiding duurde lang, 9 jaar lang inderdaad, want voor een scheiding, moet je echt wel een adres hebben. Als je ze dan nog vind ergens, blijken ze weer verhuist te zijn.

Dan begint alles opnieuw, inclusief de krant.



Maar geeft wel aan waarom vrouwen die mishandeld worden en met een narcisme te maken hebben, dat ze hier heel veel steun krijgen.



Boh, mijn man noemde me al een betweter, lol.
quote:tina69 schreef op 11 december 2014 @ 23:03:

Boh,



Dit bewijst maar maar weeral al de vooroordelen.

Vrouwen die zich laten slaan zijn dus zwak en moeten bij de eerste klap gaan rennen. .



Eh.. ja!



quote:Denken die gene die mij een zwakke vrouw noemden, dat ik niet wist dat als ik weg zou gaan met een kind op jonge leeftijd, dat ik het omgangsrecht had kunnen ontlopen? Hebben jullie enig besef hoe gevaarlijk mijn ex was?



En dus had je weg moeten gaan!



quote:Kinderen zijn loyaal naar beide ouders toe en een narcist dwingt kinderen tot liegen tegen de mama, want als ze de waarheid vertellen tegen mama, word ze boos ! Een narcist is een manipulator, ze proberen hun omgeving te laten liegen voor hem.

Kinderen gaan daar tot een bepaalde hoogte in mee, tot ze knappen,



Zal een klein voorbeeld geven, we waren toen in in de AH en mijn ex wou een pak zalm stelen en legde dat onder zijn kratten bier, ja, ja, hij zoop ook behoorlijk. Onze zoon zag dat en hij had, dit mag toch niet mama? Ik had nee, dat kan en mag niet en wat denk je wat de papa deed? Hij dwong mijn zoon onder luid gegil om de spullen in de kar die voor hem waren terug te leggen. Want wat bezielde dat ventje van toen 11 jaar om te denken dat stelen niet mag? Daarna werden we gestraft, we mochten naar huis gaan lopen, 22 km.



Ahh ook nog zoiets, die gek was toen aan het stappen en dacht dat iedereen op zijn terug weg naar huis, wel om hem heen zou rijden, lag wel op de A2 te meuren hè.



Ik ben niet zielig, wel wil ik andere vrouwen waarschuwen want ver gaan ze. Wie heeft eigenlijk die diagnose narcist gesteld?? Ik lees hier over een zeer dominante en agressieve man, maar niets dat sec te maken heeft met narcisme. Narcist = manipulator, maar manipulator ≠ narcist. Jij?
Alle reacties Link kopieren
quote:tina69 schreef op 11 december 2014 @ 23:03:

Boh,



Dit bewijst maar maar weeral al de vooroordelen.

Vrouwen die zich laten slaan zijn dus zwak en moeten bij de eerste klap gaan rennen.

Heb ook veel goede reacties gelezen, waarvoor dank.



Denken die gene die mij een zwakke vrouw noemden, dat ik niet wist dat als ik weg zou gaan met een kind op jonge leeftijd, dat ik het omgangsrecht had kunnen ontlopen? Hebben jullie enig besef hoe gevaarlijk mijn ex was?

Kinderen zijn loyaal naar beide ouders toe en een narcist dwingt kinderen tot liegen tegen de mama, want als ze de waarheid vertellen tegen mama, word ze boos ! Een narcist is een manipulator, ze proberen hun omgeving te laten liegen voor hem.

Kinderen gaan daar tot een bepaalde hoogte in mee, tot ze knappen,



Zal een klein voorbeeld geven, we waren toen in in de AH en mijn ex wou een pak zalm stelen en legde dat onder zijn kratten bier, ja, ja, hij zoop ook behoorlijk. Onze zoon zag dat en hij had, dit mag toch niet mama? Ik had nee, dat kan en mag niet en wat denk je wat de papa deed? Hij dwong mijn zoon onder luid gegil om de spullen in de kar die voor hem waren terug te leggen. Want wat bezielde dat ventje van toen 11 jaar om te denken dat stelen niet mag? Daarna werden we gestraft, we mochten naar huis gaan lopen, 22 km.



Ahh ook nog zoiets, die gek was toen aan het stappen en dacht dat iedereen op zijn terug weg naar huis, wel om hem heen zou rijden, lag wel op de A2 te meuren hè.



Ik ben niet zielig, wel wil ik andere vrouwen waarschuwen want ver gaan ze.



En ja de scheiding duurde lang, 9 jaar lang inderdaad, want voor een scheiding, moet je echt wel een adres hebben. Als je ze dan nog vind ergens, blijken ze weer verhuist te zijn.

Dan begint alles opnieuw, inclusief de krant.



Maar geeft wel aan waarom vrouwen die mishandeld worden en met een narcisme te maken hebben, dat ze hier heel veel steun krijgen.



Boh, mijn man noemde me al een betweter, lol.

Heb al veel mishandelde vrouwen hier heel veel steun zien krijgen.



Heb je er ooit al eens over nagedacht dat het misschien aan jouw manier van posten ligt?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Een psychiater, heeft de diagnose gesteld en daarna een Psychotherapeut.

Ik heb me toen laten testen omdat mijn ex zei dat ik borderline had.
Alle reacties Link kopieren
quote:AliceV schreef op 11 december 2014 @ 02:48:

Ik wil toch even nuanceren, want ik geloof wel dat Tina een sterke vrouw is.

Prachtig, hou dat vast. Ik zie vooral een verbitterde vrouw die in een val is gelopen en er nog steeds met één been in zit gezien de haat en de boosheid van haar naar haar ex. De man maakt nog steeds van alles los en dat is jammer. Het tegenovergestelde van liefde is niet haat. Het is onverschilligheid.



Want stel je voor dat je een geweldige man ontmoet, die vreselijk veel van je houdt (denk je) en met wie je een mooie en bijzondere relatie begint. En dan gaat er iets mis en je denkt dat het aan jou ligt, dus pas je je aan.

Kijk en hier zou dus mijn omslagpunt komen. Er gaat iets mis en ik denk dat het aan mij ligt? Nou nee dus. Ik ben een mens, ik maak fouten en ik ga ervan uit dat mijn geliefden daar liefdevol en genuanceerd mee omgaan. Als ik dan de eerste boze bui krijg gaan mijn bellen rinkelen.

Bigtime. Ik pas me niet aan.

En dit is precies het verschil. En dit is dus ook het moment waarop je als vrouw achter je neus moet gaat krabben.
...
Stop met jezelf een sterke vrouw noemen, het is gewoon tenenkrommend. Zoveel jaren bij hem blijven uit angst dat hij jou je kinderen ontneemt, maar wel je eigen kinderen jarenlang laten leven in zo'n onstabiele gewelddadige omgeving? Nou, sterke vrouw hoor
Alle reacties Link kopieren
Roos4.0,



ik was al bij hem weg, maar moest omgang toelaten en bjz wou het alleen doen onder toezicht van. Hij zoop als een tierelier, was mijn probleem als hij half bezopen in de auto stapte. Politie was al op de hoogte en vaak belde ik ze ook, maar dan waren ze er niet!

Hij kwam te pas en te onpas aankakken en omdat hij weigerde te scheiden, had ik geen poot om op te staan.

Ik ben gevlucht naar Belg hierom he, nadat hij me half dood sloeg, heb mijn puber onder mijn arm gepakt en we zijn gegaan! We hebben alles achter gelaten in nl, zag de kans.

Zover gaan Narcisten en mijn aandeel was, dat ik te lang hoopte op vertrouwen dat het wel goed zou komen. Laten we wel zijn, dit doet een normaal mens toch niet?



Hoor nog de kleine zeggen, nu puber, dat hij een opmerking had in de auto die meneer niet beviel, ik trek mijn handen van het stuur af en toen reden ze door een hek.



Ooit iemand van jullie een partner gehad, die zei tegen een pup, van kom maar en als hij kwam dat koppie tussen de deur knalde? Vond hij leuk om te doen, pup was de volgende dag weg.



Zie het hier in de omgeving, kindje mag niet spelen, 3 jaar oud. Ze waren hier in de tuin, mama en kindje, we hebben een grote tuin en zwembad. Papa kwam in de straat aan gescheurd na een dag werk. Kindje was aan het genieten, met water en zand, was hij het niet mee eens! Ze mochten geen lol hebben zonder hem, ze mogen hier niet meer langskomen.... Toch ken ik haar verhaal!



Waarom? Ik oordeel niet, ik luister en denk mee!

dat is wat hier veel scheeld!
Alle reacties Link kopieren
Ooit iemand van jullie een partner gehad, die zei tegen een pup, van kom maar en als hij kwam dat koppie tussen de deur knalde? Vond hij leuk om te doen, pup was de volgende dag weg.



Nee, want dan ging pup niet de deur uit, maar de partner.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Lieve schat, nogmaals, dit alles heeft niets met narcisme te maken. Jouw ex laat psychopatische trekken zien, is manipulerend en gewelddadig etc, een engerd waarvoor iedere sterke vrouw allang was weggerend..



Ga je nu richten op jouw toekomst, op jouw eigen genezing, want je 'zwelgt' nog helemaal in het geweld en treurige leven dat je met en door hem hebt gehad.

Dit alles gaat je niet helpen. Richt je op therapie voor jezelf, op het weerbaarder en inderdaad sterker maken.



Laat dit topic voor wat het nu is, het brengt je niets en het wordt tijd voor een beter leven, vind je niet?
quote:DorothyParker schreef op 12 december 2014 @ 00:16:

Ooit iemand van jullie een partner gehad, die zei tegen een pup, van kom maar en als hij kwam dat koppie tussen de deur knalde? Vond hij leuk om te doen, pup was de volgende dag weg.



Nee, want dan ging pup niet de deur uit, maar de partner.en sneller dan heel vlug ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ma_Griffe schreef op 12 december 2014 @ 00:29:

[...]





en sneller dan heel vlug ook!Waarschijnlijk zonder teelballen...
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
En uiteindelijk TO, gaat het er niet om wat je ex was of is, het belangrijkste is dat jij er in zult slagen een warm en gelukkig leven voor jezelf te creëren, gooi de ballast uit en maak jezelf een goed thuis.
Alle reacties Link kopieren
Hey vriend van TO. Vind je het niet raar om te posten in een topic over haar ex?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:DorothyParker schreef op 12 december 2014 @ 00:34:

[...]



Waarschijnlijk zonder teelballen...Dat spreekt voor zich !
TO, stop met jezelf te verdedigen. Je bent niemand hier verantwoording schuldig.

Mensen, vrouwen die dit overkomt moeten helemaal niet hun eigen 'aandeel' zien.

Die zoeken juist vaak al de schuld bij zichzelf. Dat is 1 van de redenen dat ze een makkelijke prooi zijn. Omdat zo'n man ze wijs kan maken dat ze het allemaal aan zichzelf te danken hebben.

Ik heb ervaring met werken met mishandelde vrouwen en wat jullie hier doen.. is haar nog even een trap na geven en nog eens herhalen wat deze man heeft gedaan.

Een mishandelde vrouw heeft erkenning nodig van dat haar gevoel goed zat en de ander haar dingen aangedaan heeft die fout zijn. Niet een wijzend vingertje, wat haar een schuldgevoel geeft, zodat ze gaat twijfelen aan of haar eigen waarneming wel klopt. Dat heeft ze al genoeg gehad. Ze moet juist haar kracht terugvinden. Dat doe je niet op deze manier.



Het is altijd makkelijk praten achteraf. Wat heeft ze nu aan het idee dat ze eerder weg zou moeten gaan? Buiten dat het een schuldgevoel geeft? Ik denk dat ze dat zelf ook wel weet.



En dat ze zich nu aangevallen voelt, lijkt me vrij normaal.
Elfquest, deels heb je gelijk, maar kijk eens naar de houding van TO.

De irritatie ontstaat door haar drang naar mensen zogenaamd behoeden voor dit soort situaties.

Mensen willen geen advies van vrouwen die er zo (niet door eigen schuld) hebben ingestaan.

Ik snap best dat TO behoefte heeft aan een luisterend oor, maar dit probleem is zo enorm, dat kan ze beter met een professional bespreken, niet op een Viva-forum.
quote:tina69 schreef op 11 december 2014 @ 23:03:

En ja de scheiding duurde lang, 9 jaar lang inderdaad, want voor een scheiding, moet je echt wel een adres hebben. Als je ze dan nog vind ergens, blijken ze weer verhuist te zijn.

Dan begint alles opnieuw, inclusief de krant.

.



Tina, dit klopt gewoon niet.



http://www.goeievraag.nl/ ... voortvluchtige-echtgenoot



Ik heb het zelf meegemaakt. Dat zou dan betekenen, als het zo zou kunnen gaan in Nederland, dat je ook 9 jaar fiscaal partner blijft met alle gevolgen van dien. Dat is gewoonweg onmogelijk, zo werkt het rechtssysteem hier niet, gelukkig maar!



Ik zou de laatste zijn die jou afvalt, ik heb in grote lijnen hetzelfde meegemaakt, verkeerde partnerkeuze en mishandeling door een jeugd vol mishandelingen en incest. Het verschil tussen jou en mij is echter dat ik mn kind onder mijn arm nam en naar een blijf van mijn lijf huis ging en heel goed in de gaten had dat het me niet overkwam maar dat het gebeurde omdat ik het liet gebeuren door mijn gebrek aan eigenwaarde en eigenliefde.



De liefde voor mijn kind was gelukkig net wat groter dan voor mezelf. Moraal van het verhaal; dit soort dingen gebeuren alleen als je het laat gebeuren, it take's two to tango. Erachter komen waarom je het laat gebeuren en daarmee aan de slag gaan is constructiever dan in de slachtoffer rol te blijven hangen en voorkomt dat het je weer overkomt. Want sorry dat ik het zeg; zoals ik het lees heb je nu ook weer geen lot uit de loterij.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven