Mijn ex was een Narcist, compleet met diagnose.

09-12-2014 23:24 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo was mijn ex.



http://tjenk.nl/narcist/



Nog steeds doe ik mijn best om er boven uit te komen en hier mag een ieder weten, dat hij me 4 tanden uit de mond geslagen heeft en zich erna op de borst klopte, dat het zijn verdienste was, dat er een bacterie in mijn mond ontdekt werd. Dat ik zwanger was van hem en het hem niet uitkwam, dat ik een abortus moest ondergaan, door met zijn knie in mijn buik te zitten, lees er in rammen. Hij sloeg mij tig keer een hersenschudding, maar zijn verdienste was daarin, dat hij aantoonde dat ik hersens had. Hij heeft me toen totaal klein gemaakt, maar dat jij me toen half dood sloeg en ik nog nergens hulp kreeg, ben ik voor me zelf gaan vechten en voor ons kindje. Was de volgende zwangerschap, die hem toen wel uit kwam. Heb moeten vluchten voor hem en nog altijd heb ik de schuld, pffff, de grafgek. Voor mijn huidige man is het zeker niet makkelijk, want ben invalide geslagen, maar ik leef nog.



Ga weg bij dit soort mensen voordat je dood bent.
Alle reacties Link kopieren
Dat je een eigen aandeel hat TO dat begrijp je denk ik best wel, maar je lijkt me nog steeds bezig te zijn met reflecteren en dat hoort bij het proces dat je na jaren van traumatisch geweld aan het doorlopen bent.

Je bent echt niet abnormaal, of zwak. Integendeel, een abnormale reactie zou zijn dat je niet je zwakke momenten gehad zou hebben in zo'n situatie.

De zure zilt die dat niet kan doorzien en zich zo veel beter wanen dan jij, laat die maar kletsen.

Jij bent met jouw eigen proces bezig en dat is een van de redenen dat je hier post. Je Ex was ronduit gevaarlijk. En jij hebt uiteindelijk de kracht gevonden sterkt te zijn en te gaan.

Dat maakt jou dus wel een sterke vrouw.



Wees daar trots op. En ga door met je proces, je bent aan het leren.

Zwakke vrouwen leren niet, vinden dat ze alles al weten, die wijzen met vingertjes en wanen zich sterker dan een ander.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Sinnombre, en wie ben jij dan om te vinden dat zij niemand mag proberen te behoeden voor de ervaring die zij heeft gehad?

En om te bepalen wat er wel en niet besproken kan worden op het Viva forum.

Beetje arrogante houding.

Als het je irriteert waarom zoek je dit topic dan nog op? Ben je niet sterk genoeg om voor je eigen innerlijke rust te kiezen?

Dat is het zelfde princiepe dat "jullie"TO voorhouden, toch?
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
quote:nola schreef op 12 december 2014 @ 12:35:

Sinnombre, en wie ben jij dan om te vinden dat zij niemand mag proberen te behoeden voor de ervaring die zij heeft gehad?

En om te bepalen wat er wel en niet besproken kan worden op het Viva forum.

Beetje arrogante houding.

?En wie ben jij om te bepalen hoe er gereageerd moet worden en om de mensen die niet in jouw straatje vallen voor zure zilt ( ? ) uit te maken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ze probeert niemand te behoeden want ze zegt dat een narcist zo geraffineerd te werk gaat dat het je overkomt en je er niks aan kunt doen tot het Veel te laat is. Ze zegt te dat ieder een van ons voor zijn charmes zou vallen. Dat is simpelweg niet waar. Het is sterk dat ze weg is gegaan, niet dat ze zeventien jaar lang is blijven hangen. Beweren dat ze juist sterke vrouwen uitkiezen is ook onjuist, bij sterke vrouwen kunnen ze niks maken. Die stapt op bij de eerste alarmbel.



Je kunt vrouwen niet behoeden want de vrouwen verdraaien alles zo in hun hoofd dat ze ervan overtuigd zijn dat hij van haar houdt, hij gedraagt zich alleen niet zo. Erg maar waar, sommige vrouwen denken gewoon niet na. Kijk hoe to bewust bij haar verkrachter blijft ook nadat hij haar kind doodt. Zelfs dat was niet reden genoeg om weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:nola schreef op 12 december 2014 @ 12:35:

Sinnombre, en wie ben jij dan om te vinden dat zij niemand mag proberen te behoeden voor de ervaring die zij heeft gehad?

...



Met welk inzicht verrijkt ze andere vrouwen nu precies waardoor ze voorkomt dat andere vrouwen in dezelfde val trappen?



Je kunt een narcist niet herkennen voordat het te laat is, maar je moet er wel bij weg gaan voordat het te laat is, is zo ongeveer de moraal van het fantastische verhaal van deze sterke vrouw die zichzelf en haar ongeboren kind vergat te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Sterker nog; ze is zelf ook weer in een val getrapt, en binnen een half jaar zwanger geworden van een drinkende, blowende, depressieve man. Als je toch al die ellendige jaren achter de rug hebt, en al kinderen hebt van verschillende mannen, dan denk je toch wel honderd keer na voor je je weer laat bezwangeren door de eerste de beste oetlul? Als je jezelf dan als sterke en onafhankelijke vrouw wilt profileren had dan alles op alles gezet om een stabiel leven op te bouwen met en voor je kinderen. Zonder meteen weer aan een man te blijven plakken (en al helemaal niet met nóg een kind erbij, van pappie numero drie).
Alle reacties Link kopieren
Kom je uit Zeeland BGB?
..popcorn?
quote:nola schreef op 12 december 2014 @ 12:35:

Sinnombre, en wie ben jij dan om te vinden dat zij niemand mag proberen te behoeden voor de ervaring die zij heeft gehad?

En om te bepalen wat er wel en niet besproken kan worden op het Viva forum.

Beetje arrogante houding.

Als het je irriteert waarom zoek je dit topic dan nog op? Ben je niet sterk genoeg om voor je eigen innerlijke rust te kiezen?

Dat is het zelfde princiepe dat "jullie"TO voorhouden, toch?



Arrogante houding, zegt Miss Nola arrogant met haar blaatsmoel.

Waarom zou jij de regels wel mogen bepalen. Maf mens.
Alle reacties Link kopieren
Ik bepaal helemaal niks. Dat deed je zelf. Ik schrijf nergens dat ik iets bepaal. Je zal mij dat in ieder geval nooit zien schrijven. In tegensteling tot sommigen.

Fijn weekend!
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Deze slachtoffers hebben vaak hetzelfde probleem:

Ze kunnen niet alleen zijn en ze zijn niet in staat voor zichzelf te zorgen. D.w.z. in plaats van de kat uit de boom kijken in een beginnende relatie storten ze zich volledig op hem omdat zij zulke lieve dingen tegen ze zeggen.

Dat wil ze horen, daarvan zijn ze afhankelijk en daarmee komen ze steeds terug.



De keer daarop treffen ze weer een soortgelijke man. Ze durven het niet aan met zichzelf, zijn niet in staat eerst aan zichzelf te werken.



Je kunt waarschuwen wat je wil maar dat helpt niet. De slachtoffers moeten inzien dat ze eerst gelukkig met zichzelf moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Waaaaahahahahahaha dit is echt vermakelijk dit forum dames! zakkie chips erbij en lachen maar :-)
soms is het goed.
Alle reacties Link kopieren
Heb je weer gezopen, motje?
Alle reacties Link kopieren
Met vrouwen die in een relatie blijven die niet gezond is, is ook wat mis. Het zou je sieren als je dat zou toegeven. Het blijkt ook uit het feit dat je nu weer voor een hulpbehoevende en verslaafde man valt.



Natuurlijk zijn narcisten erg tactisch en manipulerend bezig, waardoor er twijfel komt of het aan jezelf ligt... dat doet niets af dat de keuze te blijven of te gaan je eigen verantwoordelijkheid blijft. Twijfel over waar de schuld ligt en of het normaal is of niet, die twijfel zegt genoeg en vrouwen die blijven doen dat gewoon tegen beter weten in (been there, done that).



Had je een beter zelfbeeld, meer eigenwaarde, dan had je het nooit zover laten komen. Wel ver want dat kunnen narcisten, maar niet zo ver. Dus je gezeur over begrip is best beledigend. Je koos, kon kiezen, wilde kiezen wat je hebt gekozen. Dat je achteraf de haren uit je kop kunt trekken is een ander verhaal. Maar daar leer je ook wel mee dealen als je aan je zelf gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
@prik



Neen hoor schat, ik drink niet meer of minder dan een ander en ter uwer informatie geblowd heb ik ook niet!

Maar het zijn net zulke reacties als de jouwe die het zo vermakelijk maken hier
soms is het goed.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik niet verzonnen hoor, dat heeft je vrouw zelf geschreven. Of ben jij alweer echtgenoot nummer vier?
Alle reacties Link kopieren
Och,

heb alles gelezen en om sommige reacties moest ik echt wel lachen.



Wat ik me afvraag he, weten jullie de macht van een Narcist en hoe ze te werk gaan? Elke "sterke" vrouw weet het natuurlijk beter, zal ze nooit overkomen!

We schoppen hem de deur uit en dan ben je in de ogen van bjz een labiel mens, dan komt de raad om de deur kijken en dan ben je de bok.

Eigen bedrijf, je werkt teveel, werk je niet, je bent een hopeloos geval en je misbruikt de samenleving.



Ik ben juist langer bij die gast gebleven, omdat ik wist dat hij gevaarlijk was de kids. Zo hield ik nog enigszins de controle, was dat fout? Wat denken jullie wat hij bij de kids gedaan had als ik dat niet meer had? Soms pakte hij de kleine mee en als hij het in zijn zotte kop had, dan reed hij door een hek heen met de kleine achterin. Uiteindelijk zag BJZ in hoe gevaarlijk hij was en heeft hij geen omgangsrecht meer. Ik ben geen slachtoffer, mijn kinderen zijn dat. Zijn dus eigenlijk geen winnaars, maar mijn kinderen leven nog.

Ik heb gewonnen, juist omdat ik heb gevochten en durven te uiten, maar helaas kunnen mensen dat niet geloven.



Mijn huidige man heeft een depressie, maar hij is de beste man die ik ooit heb kunnen tegen komen! Hij Blowt niet meer, drinkt niet en is een giga papa voor mijn puber en ons kindje. Hij is heel betrokken bij het ons gezin en ja, daar ben ik blij mee!
Alle reacties Link kopieren
@prik



Dan moet je mss eens beter leren lezen of leren begrijpen wat je leest! hoewel ik hier niemand uitleg verschuldigd ben wil ik wel ff zeggen dat ik idd jarenlang geblowd heb maar daar ben ik ondertussen ook al weer zowat 3 jaar clean en wat alcohol betreft heb ik dan wel mijn grenzen mee gezocht maar kwam er al snel achter dat dat niet mijn ding was!

En dat ik met een depressie sukkel, wel klaag me maar aan! Ook ik heb namelijk mijn portie ellende in het leven gehad en krijg daar nu de rekening van gepresenteerd. Maar zoals ik al schreef, ik heb aan niemand hier verantwoording af te leggen.
soms is het goed.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij die zonder zonde is werpe de eerste steen
soms is het goed.
Dus TO heeft haar nieuwe man opgepikt in de tijd dat hij nog junk was? Lekker dan. Sommige mensen zijn verslaafd aan drama.
Alle reacties Link kopieren
quote:nola schreef op 12 december 2014 @ 18:13:

Kom je uit Zeeland BGB?



Nee.

Jij wel dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij deze sluit ik de discussie, had ik andere dingen anders kunnen doen, ja zeker.

Mijn mam had toen niet moeten overlijden, waar ik toen heel veel verdriet van had en ik de mantelzorg voor deed.

Had natuurlijk ook moeten voorkomen dat mijn toen nog man, me van de trap afsmeet en ik gehandicapt geraakt ben.

Dat mijn ex in NL niet vindbaar was, maar wel leningen op mijn naam afsloot! Dat hij niet wou bijdragen in de kosten van het onderhoud van zijn kind.

Ik had natuurlijk mijn kind aan hem moeten afgeven en hem laten dood slaan door hem.



Wat jullie mening ook is, zo was het leven en ik heb mijn kinderen beschermd, was ik dom en stom, in sommige ogen wel wellicht, maar dat boeit me niet echt.

Voordeel voor al die mij veroordelen, hoop dat jullie het niet meemaken.



Iedereen is vatbaar voor een narcist, want op hier op het forum, is een ieder zo gelukkig. Ik weet ondertussen wel de mensen die heel gelukkig staan in hun relatie en die reageren ook niet.



Nogmaals, dit bericht was om vrouwen te waarschuwen, niet om mij af te branden!
Alle reacties Link kopieren
quote:zaansmotje schreef op 13 december 2014 @ 00:40:

@prik



Neen hoor schat, ik drink niet meer of minder dan een ander en ter uwer informatie geblowd heb ik ook niet!

-)Loep je vriendin/ vrouw maar eens.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
heb je er zin aan Sinnombre?



Hij is geen junk en wat maakt voor jou iemand een junk?

Ik slik morfine tegen de pijn, hevig verslavend, ben ik nu een junkie?

Domme reactie. pffff
Alle reacties Link kopieren
zoals ik al zei sinnombre, ik ben niemand uitleg verschuldigd! Of jij moet je niemand voelen, maar dan spreek je mij maar via pb aan dan leg ik je wel uit hoe de vork aan de steel zit.
soms is het goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven