Mijn man wil/gaat op reis met mn beste vriendin

17-04-2017 19:03 455 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn man en ik zijn 1 jaar getrouwd, 5 jaar samen. Hij fietst enorm veel en gaat van tijd tot tijd met enkele vrienden op fietstripjes van 3 tot 10 dagen. Dat is nu eenmaal iets wat hij super graag doet. Reizen is onze gezamelijke hobby en samen hebben we wel al een deel van de wereld gezien. Nu wil mn beste vriendin, die hij ook zeer goed kent, graag eens iets zot doen, en een fietsreis maken, met hem. 2 weken naar Afrika is het plan. Ik mag mee, maar door mijn job is het niet mogelijk om daarvoor te beginnen trainen.

Man en vriendin gaan dus samen weg, 2 weken op fietsvakantie met de rugzak door Afrika. Het idee maakt me ondertussen letterlijk ziek. Ik wil helemaal niet de boeman zijn en zeggen dat ze niet mogen dus ik slik mn woorden in. Laat ik ze vertrekken? Hij is met zn vrienden al een 25-tal dagen weg, dat er nog bij? Ik ben er echt ziek van.
quote:Ginerva schreef op 17 april 2017 @ 19:27:

Toch maar wel bespreekbaar maken naar je man toe dat je er een knoop van in je maag krijgtJa precies.
quote:bloemenzon schreef op 17 april 2017 @ 19:08:

Hi! Herkenbaar, mijn vriend gaat eigenlijk heel vaak op reis met een aantal vrienden (backpackreizen etc). Echter neemt hij dan nooit een vriendin van me mee ofzo.

Ik denk echt dat het verstandig is als je er eerlijk over bent dat je dit niet zo leuk vind;) echt doen! Laat niet over je heen lopen, aangezien het je man+ beste vriendin zijn. Als ze normaal zijn zouden ze je begrijpen.Wat is er dan precies herkenbaar van het probleem van TO?
Met het risico dat weer een foktopic is:



Echt niet dat dat gaat gebeuren als dat mijn man was.
quote:LoveChocolate schreef op 17 april 2017 @ 19:23:

Amai,zoveel reacties :-)

Mn man heeft inderdaad een superbaan waarbij hij elke dag rond 15uur thuis is en veel kan trainen. Mn vriendin staat in het onderwijs en heeft ook die tijd.

Ik ben voornamelijk ziek van het idee dat het belangrijker is voor hem om 14 dagen een fietstocht te doen, dan om iets te doen met mij. OK, ik heb de keuze gehad, maar dat lukt gewoon niet om mee te gaan. En ik haat fietsen. Zij zijn ineens zo enthousiast, is zo moeilijk om daar dan in tussen te komen.

Daarna gaan we samen op reis, dat heb ik direct duidelijk gemaakt.

Ik denk dat ik het te ver heb laten komen.Een beetje vent had het tochtje gecanceld en bij zijn schatje gebleven want het is ook gewoon lullig dat ze nu zonder jou gaan. En wat heeft hij nou te zoeken in Afrika met een andere meid waar hij verder niks mee heeft? Nee hier had ik wel even een stokje voor gestoken.
Alle reacties Link kopieren
Raar verhaal. Ik zou erop terugkomen. Als jij je er zo ongelukkig mee voelt, wat heel normaal is, dan dient je man dat te respecteren.
Of je hem nu vertrouwt of niet, 2 weken met een andere vrouw in een tentje, wijntje erbij.

1+1 = 2.

Of je gaat mee, desnoods huur je een auto en rij je de route, of je gaat nu heel hard op de rem staan.

Je kan de kat ook op t spek binden. Al zijn ze helemaal niks van plan, er gaat wat gebeuren.
quote:LoveChocolate schreef op 17 april 2017 @ 19:23:

Amai,zoveel reacties :-)

Mn man heeft inderdaad een superbaan waarbij hij elke dag rond 15uur thuis is en veel kan trainen. Mn vriendin staat in het onderwijs en heeft ook die tijd.

Ik ben voornamelijk ziek van het idee dat het belangrijker is voor hem om 14 dagen een fietstocht te doen, dan om iets te doen met mij. OK, ik heb de keuze gehad, maar dat lukt gewoon niet om mee te gaan. En ik haat fietsen. Zij zijn ineens zo enthousiast, is zo moeilijk om daar dan in tussen te komen.

Daarna gaan we samen op reis, dat heb ik direct duidelijk gemaakt.

Ik denk dat ik het te ver heb laten komen.



Doe mij die baan. Die reis met jou ook nog dit jaar? Toe maar.



En moeilijk om ertussen te komen? Grow a pair zeg.
quote:Pluisi schreef op 17 april 2017 @ 19:31:

Of je hem nu vertrouwt of niet, 2 weken met een andere vrouw in een tentje, wijntje erbij.

1+1 = 2.

Dat is onzin natuurlijk. Niet iedere man duikt er meteen bovenop zodra er een glas wijn in zit hoor.
Je kan natuurlijk ook de kosten van de reis sparen en ineens naar een advocaat en een ander huis op zoek gaan.



Een man die dit er doordrukt ... zou ik sowieso al voor geen haar betrouwen.

God weet wat flikt ie als ie met zijn vrienden op reis is ...
quote:Lady_Voldemort schreef op 17 april 2017 @ 19:33:

[...]





Dat is onzin natuurlijk. Niet iedere man duikt er meteen bovenop zodra er een glas wijn in zit hoor.



1 glas wijn niet, nee.



Maar 14 dagen, 14 flessen ...

In 't midden van de rimboe ...
quote:Lady_Voldemort schreef op 17 april 2017 @ 19:33:

[...]





Dat is onzin natuurlijk. Niet iedere man duikt er meteen bovenop zodra er een glas wijn in zit hoor.Echt hè
Maar niemand van die vivavrouwen zou het stom vinden als HAAR man met HAAR vriendin, dus 2 mensen die elkaar normaal gesproken alleen zien via HAAR en samen eigenlijk helemaal niets hebben, 2 weken lol gingen maken zonder haar?



Ik geloof daar helemaal niks van, dat je zou zeggen: sure ga jij maar met mijn vriendin waar jij zelf verder niks mee hebt op vakantie, no problemo. Ik zou het al een tikje apart vinden als mijn man en een vriendin van me koffie gingen drinken.
quote:LoveChocolate schreef op 17 april 2017 @ 19:23:

Ik ben voornamelijk ziek van het idee dat het belangrijker is voor hem om 14 dagen een fietstocht te doen, dan om iets te doen met mij. Zeg dat gewoon tegen hem.
En hoe zou jouw man het vinden als jij 2 weken op vakantie ging met zijn beste vriend TO?



Ik denk dat mijn man me heeeeeel raar zou staan aankijken als ik dat voor zou stellen. Wat moet ik nou met zijn beste vriend op vakantie? Ik mag de beste man graag en we zien elkaar regelmatig, maar wel mét mijn man erbij.
Je gaat mee of je laat ze samen gaan, en is je relatie voorbij.



Vanavond roep je: ik heb een super idee! Ik ga mee zonder fiets. Ik huur een auto en als jullie aankomen op de camping heb ik de tentjes al opgezet en maak ik lekker eten voor jullie. S ochtens ruim ik alles weer op en rij door naar de volgende camping :-)



Kijken of ze dan nog zo enthousiast zijn....
Hier zou het ook niet gebeuren.





Hij zou niet eens met het idee komen. En zij ook niet trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dat ze mee kan op zijn korte trips met zijn fietsvrienden, maar dat je 14 dagen geen optie vindt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
...
quote:lux. schreef op 17 april 2017 @ 19:37:

Maar niemand van die vivavrouwen zou het stom vinden als HAAR man met HAAR vriendin, dus 2 mensen die elkaar normaal gesproken alleen zien via HAAR en samen eigenlijk helemaal niets hebben, 2 weken lol gingen maken zonder haar?

O ik wel hoor. Hij zou weg mogen blijven.
quote:lux. schreef op 17 april 2017 @ 19:37:

Maar niemand van die vivavrouwen zou het stom vinden als HAAR man met HAAR vriendin, dus 2 mensen die elkaar normaal gesproken alleen zien via HAAR en samen eigenlijk helemaal niets hebben, 2 weken lol gingen maken zonder haar?



.Jij zit vast een heel ander topic te lezen dan wij. Volgens mij vindt iedereen het hier op de een of andere manier een raar idee, behalve Arrrmand dan misschien.
Fijne vent , fijne vriendin

Ik zou met beide niet veel kunnen.
Dit zou ik echt naar vinden.
Alle reacties Link kopieren
En hij weet hoe jij je nu voelt? Of heb je gezegd dat het prima is, zo lang hij daarna maar met jou op vakantie gaat? In ieder geval zul je weer om tafel moeten samen.
Alle reacties Link kopieren
Nu, we doen wel heel veel samen. Mn man, ik , zijn beste vriend ( die we ooit hebben proberen koppelen met haar), en mijn beste vriendin. Dus zij 3 doen ook dikwijls vanalles samen als ik laat werk. Ja, die 3 hebben een fantastisch veel vrije tijd tegenover mij.

Het idee op zich is ook gegroeid als ik erbij zat. Maar wie had kunnen denken dat het serieus was! Ik dacht altijd dat het dronkemanspraat was. Niet dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa_ schreef op 17 april 2017 @ 19:39:

[...]



Ik twijfel ook hierover.Ik denk dat het echt is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven