Mijn man wil/gaat op reis met mn beste vriendin

17-04-2017 19:03 455 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn man en ik zijn 1 jaar getrouwd, 5 jaar samen. Hij fietst enorm veel en gaat van tijd tot tijd met enkele vrienden op fietstripjes van 3 tot 10 dagen. Dat is nu eenmaal iets wat hij super graag doet. Reizen is onze gezamelijke hobby en samen hebben we wel al een deel van de wereld gezien. Nu wil mn beste vriendin, die hij ook zeer goed kent, graag eens iets zot doen, en een fietsreis maken, met hem. 2 weken naar Afrika is het plan. Ik mag mee, maar door mijn job is het niet mogelijk om daarvoor te beginnen trainen.

Man en vriendin gaan dus samen weg, 2 weken op fietsvakantie met de rugzak door Afrika. Het idee maakt me ondertussen letterlijk ziek. Ik wil helemaal niet de boeman zijn en zeggen dat ze niet mogen dus ik slik mn woorden in. Laat ik ze vertrekken? Hij is met zn vrienden al een 25-tal dagen weg, dat er nog bij? Ik ben er echt ziek van.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 17 april 2017 @ 19:49:

[...]





Teveel slechte ervaringen van vriendinnen inderdaad.



Zowat elke man die alleen op reis gaat, gaat vreemd, is mijn ervaring.Denk niet dat het klopt dat iedere man vreemd gaat op vakantie
...
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 17 april 2017 @ 19:48:

[...]





Hele nachten met zijn 2 in een tentje of op een hotelkamertje.

Hele avonden in een restaurantje / aan een meer / ... gezellig pratend.Heb jij weleens een hele dag gefietst ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Eleonora-1 schreef op 17 april 2017 @ 19:48:

[...]





Volgens mij wordt dat niet gezegd maar zegt niet iedereen direct aan vreemdgaan te denken.

Dat het prima zou zijn dat hij gaat met die BV heb ik nog helemaal niet gelezen.Nee ik zou ook niet direct aan vreemdgaan denken maar dat stond ook niet in de OP, dat TO daaraan denkt. Dus daaruit concludeerde ik dat mensen het dan wel prima vonden omdat ze niet bang zouden zijn voor ontrouw.
quote:TinyBel schreef op 17 april 2017 @ 19:51:

Waarom moeten ze overigens persé naar Afrika om te fietsen?



Nederland (of desnoods heel de Benelux) niet groot genoeg om een week rond te fietsen?

Wat maakt dat voor verschil dan?



Ik zou het niet willen, hij weet waarom en zou niet eens op het idee komen.
Ik vind het van die vriendin net zo shady.



Mijn ervaring is echter wel dat serieuze fietsers veel potentie problemen hebben, dus of ie hem nog overeind gaat krijgen na een dag op z'n kloten zitten...



Maarre serieus, ging mij niet gebeuren dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 17 april 2017 @ 19:51:

Waarom moeten ze overigens persé naar Afrika om te fietsen?



Nederland (of desnoods heel de Benelux) niet groot genoeg om een week rond te fietsen?Maakt de afstand wat uit? Weg is weg, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 april 2017 @ 19:51:

[...]



Heb jij weleens een hele dag gefietst ?Ja maar een man kan niet 14 dagen zonder seks, dat begrijp je toch wel.
quote:LoveChocolate schreef op 17 april 2017 @ 19:41:

Nu, we doen wel heel veel samen. Mn man, ik , zijn beste vriend ( die we ooit hebben proberen koppelen met haar), en mijn beste vriendin. Dus zij 3 doen ook dikwijls vanalles samen als ik laat werk. Ja, die 3 hebben een fantastisch veel vrije tijd tegenover mij.

Het idee op zich is ook gegroeid als ik erbij zat. Maar wie had kunnen denken dat het serieus was! Ik dacht altijd dat het dronkemanspraat was. Niet dus.



En nu voel je je buitengesloten.

Is logisch, ook al zat je er bij toen er over gesproken werd.



Is inkorten een optie?

Als je verder niet zit met angst voor ontrouw of zo, dat je aangeeft dat je het vakantieplan, zoals het er nu ligt, te lang vindt?



Wat zou voor jou aanvaardbaar zijn áls er ook maar iets aanvaardbaar is van dit idee?
Alle reacties Link kopieren
Ga toch heen.

Hoe trouw je ook bent, 14 dagen met een leuke vrouw in een tentje zonder seks....dat kan geen enkele man....

Dit vind ik echt vragen om problemen, als ze er al niet zijn!

Spreek je gevoelens uit, zowel tegen je man als tegen je vriendin.

Ik vind het overigens niet van empathie getuigen deze (dronkenmans)plannen om te zetten in concrete daden.....ik zou dát sowieso al niet op prijs stellen.
quote:TinyBel schreef op 17 april 2017 @ 19:51:

Waarom moeten ze overigens persé naar Afrika om te fietsen?



Nederland (of desnoods heel de Benelux) niet groot genoeg om een week rond te fietsen?Je kan niet een verschil tussen Afrika - Benelux bedenken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 17 april 2017 @ 19:43:

[...]





Ga een gesprek aan met je man, als hij weet wat dit met je doet zal hij misschien niet gaanNah.... alles is toch al voorbereid en geregeld? Of niet TO?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
...
Alle reacties Link kopieren
Trouw of niet trouw, ik zou het gewoon niet leuk vinden. Ik zou willen dat hij ijkt naar een gezamenlijk moment om samen met mij, zijn partner, wat leuks te doen ipv me zo vaak alleen te laten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak lees je niet dat de beste vriedin er met de echtgenoot vandoor gaat? Dit is inderdaad de kat op het spek binden. Een relatie verandert heel erg als je 2 weken samen afziet en samen in een tent of kamer slaapt. Als ze in een hotel gaan, gaan ze echt geen 2 kamers huren. Misschien soms zelfs wel samen in een bed als er geen 2 bedden zijn.



Ook al heb je een goede relatie met alle vertrouwen in zo'n situatie kan alles opeens heel anders voelen/worden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 april 2017 @ 19:52:

[...]



Maakt de afstand wat uit? Weg is weg, lijkt mij.



In de Benelux rijd ik met veel liefde naar gelijk waar 's avonds om ze te gaan opwachten.

En het bespaart een vliegtuigticket.
quote:biekoe schreef op 17 april 2017 @ 19:53:

Ga toch heen.

Hoe trouw je ook bent, 14 dagen met een leuke vrouw in een tentje zonder seks....dat kan geen enkele man....

Dit vind ik echt vragen om problemen, als ze er al niet zijn!

Spreek je gevoelens uit, zowel tegen je man als tegen je vriendin.

Ik vind het overigens niet van empathie getuigen deze (dronkenmans)plannen om te zetten in concrete daden.....ik zou dát sowieso al niet op prijs stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:biekoe schreef op 17 april 2017 @ 19:53:

Ga toch heen.

Hoe trouw je ook bent, 14 dagen met een leuke vrouw in een tentje zonder seks....dat kan geen enkele man....

Dit vind ik echt vragen om problemen, als ze er al niet zijn!

Spreek je gevoelens uit, zowel tegen je man als tegen je vriendin.

Ik vind het overigens niet van empathie getuigen deze (dronkenmans)plannen om te zetten in concrete daden.....ik zou dát sowieso al niet op prijs stellen.Daarmee zeg je dus ook dat geen enkele vrouw 14 dagen zonder rampetampen en kontjeketsen en palen kan. En wie zegt dat die vriendin leuk is ? Misschien is het wel een spook om te zien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:SpringDing schreef op 17 april 2017 @ 19:54:

[...]





Je kan niet een verschil tussen Afrika - Benelux bedenken? Wat zijn de big 5 van de Ardennen eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn 1 jaar getrouwd, 5 jaar samen. Hij fietst enorm veel en gaat van tijd tot tijd met enkele vrienden op fietstripjes van 3 tot 10 dagen. Dat is nu eenmaal iets wat hij super graag doet. Reizen is onze gezamelijke hobby en samen hebben we wel al een deel van de wereld gezien. Nu wil mn beste vriendin, die hij ook zeer goed kent, graag eens iets zot doen, en een fietsreis maken, met hem. 2 weken naar Afrika is het plan. Ik mag mee, maar door mijn job is het niet mogelijk om daarvoor te beginnen trainen.

Man en vriendin gaan dus samen weg, 2 weken op fietsvakantie met de rugzak door Afrika. Het idee maakt me ondertussen letterlijk ziek. Ik wil helemaal niet de boeman zijn en zeggen dat ze niet mogen dus ik slik mn woorden in. Laat ik ze vertrekken? Hij is met zn vrienden al een 25-tal dagen weg, dat er nog bij? Ik ben er echt ziek van.



Pardon
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 17 april 2017 @ 19:54:

[...]





In de Benelux rijd ik met veel liefde naar gelijk waar 's avonds om ze te gaan opwachten.

En het bespaart een vliegtuigticket.Dan hebben ze bij de lunch al lang aan elkaars zadelpijn geroken, joh.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:TinyBel schreef op 17 april 2017 @ 19:54:

[...]





In de Benelux rijd ik met veel liefde naar gelijk waar 's avonds om ze te gaan opwachten.

En het bespaart een vliegtuigticket.

Dus je wil er elke avond heen rijden?



Wippen ze toch gewoon overdag.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 april 2017 @ 19:51:

[...]



Heb jij weleens een hele dag gefietst ?



Ik wel.

Vroeger gingen we als gezin jarenlang op fietsvakantie.

Vier weken lang maar liefst.

De hele zooi inpakken in de vroegte, fietsen, de hele dag, op de plaats van bestemming het kampement weer opbouwen, inclusief water halen en dan moest er nog gekookt worden.

Ik was fantastisch in vorm als kind maar het was keihard werken, zo'n fietsvakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 17 april 2017 @ 19:55:

[...]





Wat zijn de big 5 van de Ardennen eigenlijk?

Everzwijn

Hert

Leeuwerik

Haas

Tortelduifjes
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:biekoe schreef op 17 april 2017 @ 19:53:



Hoe trouw je ook bent, 14 dagen met een leuke vrouw in een tentje zonder seks....dat kan geen enkele man....







Sjeez alle mannen nog wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven