Single 30+ mannen zijn losers

27-03-2016 10:33 330 berichten
Ik vind het zo raar. Ik hoor vaker van vriendinnen dat ze de meeste single mannen maar losers vinden. Of het zijn players. Of ze hebben te veel bagage.



De dames zijn ook gewoon single, maar ze vinden zichzelf zelfstandig en kieskeurig. Ze vinden zichzelf in elk geval prima relatiemateriaal. Terwijl de mannen met weinig relatie-ervaring worden afgedaan als losers.



Gisteren weer gehoord van een vriendin die druk aan het daten is. Ze had een leuke vent ontmoet. Maar toen ze hoorde dat hij (41 jaar) nog nooit had samengewoond haakte ze af. Terwijl ze zelf 38 is en nooit langer dan 1 jaar relaties heeft volgehouden. Dat is toch raar? Ze vindt zichzelf een soort Sex in the city-meid ofzo. En de man in kwestie is nu een halve autist.
Alle reacties Link kopieren
O en vergeet niet dat de mannen allemaal een vrouw hebben liefs zonder kinderen,bloedmooi moet zijn,interessant beroep, liefs eigen huis en een dikke bankrekening voor allerlei super activiteiten en vakanties.



nou heren de meeste hebben bloedjes van kinderen waar gezorgd voor dient te worden. Waardoor je geen uitgebouwde carriere kon hebben en je bankrekening niet vet is en je als vrouw blij bent dat je de huur kan betalen en af en toe een nieuwe fiets.



wat een droevenis voor die mannen.



ik dacht toch werkelijk dat liefde was dat je dol op elkaar zou zijn om wie je bent maar het lijkt om het plaatje van hebzucht en sex te gaan.
quote:Timetraveler schreef op 27 maart 2016 @ 10:54:

Tja de liefde is natuurlijk ook gewoon geluk hebben. Je moet maar net iemand tegenkomen die jou net zo leuk vindt als jij hem of haar. Je kunt je kansen vergroten maar je kunt niks afdwingen. Tegelijkertijd lijkt het me wel handig om goed naar jezelf te blijven kijken en je af te vragen wat jij zelf aan iemand te bieden hebt, en of jouw verwachtingen van de ander realistisch zijn.Ja, en dat blijkt nog best lastig..
quote:miedo schreef op 27 maart 2016 @ 10:49:

ik merk wel dat sommige single 30+ mannen wel erg veel eisen hebben qua uiterlijk..

En in mijn omgeving ken ik ook wel een paar al jaren single vrouwen die het geweldig met zichzelf getroffen hebben .

Heeft een man een dialect of geen computer dan wordt hij door deze vrouwen gelijk afgeschreven Dit is zeker zo, je moet er minstens als model uitzien, anders word je niet eens een blik waardig gekeurd. En knappe vrouwen zijn vaak zo zelfverzekerd dat (sympathieke) mannen er niet op durven af te stappen. Sja.
quote:estrellas2 schreef op 27 maart 2016 @ 10:47:

Mijn broer is 40 en single.

Helaas is hij gewoon nog niemand tegen gekomen en ik denk zelf, hoe langer het duurt, des te moeilijker het zal worden om zijn leven met iemand te delen. Hij is immers al zo lang alleen. Hij heeft een goede baan waarvoor hij ook veel moet reizen, veel vrienden (die wel allemaal gezinnen hebben) en hij is misschien een beetje verlegen als het op vrouwen aan komt.

Maar een loser? Nee dat vind ik niet.

Wel vind ik het jammer voor hem, omdat ik weet dat hij wel graag wil en zich af en toe eenzaam voelt, maar ook wel voor mij en mijn ouders omdat er waarschijnlijk geen schoondochter (of zoon misschien?!) of kleinkinderen / neefjes of nichtjes zullen komen.



Als je ouder single bent, man of vrouw, dan heb je gewoon meer baggage.

Wat bekrompen van je vriendin om zichzelf beter te vinden dan een mannelijke single.Herkenbaar. Ik zie het ook somber in voor mijn broer :( Terwijl het een erg leuke vent is.
Alle reacties Link kopieren
Vind het overigens vrij bizar (ben nu 26 dus het begint hier ook al aardig te komen) hoe mensen zich rond deze leeftijd opeens met een noodgang willen conformeren aan het maatschappelijk ideaalbeeld. En iedereen die daar niet aan voldoet, die is niet normaal of een loser. Te achterlijk voor woorden eigenlijk..



Zie zelfs heel veel mensen die zich in een totaal niet passende relatie wurmen, omdat ze dan in ieder geval maar iets hebben, en zenuwachtig worden van de naderende dertig. Zie het nu bij mijn zus ook gebeuren : Heeft net drie maanden een relatie met haar vriend, maar ergert zich aan van alles en nog wat van die jongen. Maargoed ze is ook al bijna dertig, en ze heeft nu in ieder geval iemand..



Onbegrijpelijk gewoon.
quote:MarindaH schreef op 27 maart 2016 @ 11:02:

[...]





Serieus, dat is wat je eruit haalt?Het staat er toch echt. Die anderen vind ik ook belachelijk maar Als er werkelijk mensen zijn die een weduwnaar/weduwe losers vinden, mogen die eens goed in de spiegel kijken.
quote:Dubbs schreef op 27 maart 2016 @ 10:50:

Ik vind er trouwens echt geen verschil inzitten. Er zitten leuke mannen bij, en hele stomme. Net als dat je 20er bent.Maar hoe ouder hoe meer bagage. Da's gewoon een feit.
quote:Dubbs schreef op 27 maart 2016 @ 11:08:

[...]





Het staat er toch echt. Die anderen vind ik ook belachelijk maar Als er werkelijk mensen zijn die een weduwnaar/weduwe losers vinden, mogen die eens goed in de spiegel kijken.Nee, dat staat er niet. Dat is een gevalletje 'bagage'. De OP gaat namelijk niet alleen maar over losers.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat mensen met een heel voor opgezet plan gaan daten. Wanneer de ander dan niet helemaal in eisen van het plan past haakt men af. Men vergeet echter dat nooit iemand alle boxen meer afcheckt en men ontneemt zichzelf de kans om de ander echt te leren kennen zonder voor opgezet plan.



Ik ontdek op dit moment in groepen dat de meeste mensen juist heel leuk zijn en humor hebben. Ook mannen al duurt het soms wat langer voordat iemand los komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het blijft de restantenbak, de 30+ dating markt. Veel dingen waar wat aan mankeert, hier en daar een geweldig item dat is blijven liggen en veel tweedehandsjes, soms goed en soms beetje afgeleefd.



Geldt overigens voor mannen en vrouwen. De vijver is nou eenmaal kleiner, en als iemand van 36 nog nooit een relatie heeft gehad zegt dat iets. Hoeft niet negatief te zijn, maar dat zegt wel iets.
Alle reacties Link kopieren
Waar wonen die broers van jullie??
aan het typen...
Als je 18 bent en je komt iemand tegen dan groei je er samen in, je leert elkaar accepteren, je hebt geen eisenlijstje, enz.

Ik was 16 toen ik mijn man tegenkwam, daar zitten ook nadelen aan, maar als je samen volwassen wordt leer je elkaar wel erg goed kennen en je raakt aan elkaar gehecht. Kan ook verkeerd uitpakken, als je niet meer van elkaar loskomt in een slechte relatie, maar ik denk dat je op je 30e anders start met een relatie en een ander ook sneller afschrijft. Als je 18 bent telt alleen 'hebben we het leuk samen' zonder al teveel ingewikkelde verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Denk eerlijk gezegd dat dit sterker geldt voor vrouwen dan voor mannen.



Uiteindelijk is het nog altijd zo dat vrouwen vaker een passieve rol innemen tijdens het 'versierspel' en mannen een actieve. Als je als dertigjarige vrouw nog geen relatie hebt of hebt kunnen krijgen stel je hoogstwaarschijnlijk of te hoge eisen aan een man, of wordt er simpelweg niet op je gejaagd. Met name het laatste is toch wel een goede raadgever dat er iets niet helemaal oké is met je, want geloof mij : Je hoeft echt geen model te zijn willen mannen in je geïnteresseerd zijn. Zat mannen die gewoon op een 'gemiddelde' vrouw vallen.



Als gemiddelde man kan het echter een stuk lastiger zijn. Om mij heen zijn het alleen de echt knappe / lange mannen die uit zichzelf aandacht van vrouwen krijgen. Als je dus een 'gemiddelde' en wellicht ietwat verlegen man bent, kan het al gauw een lastig verhaal worden en kan je gaan wachten tot je een ons weegt maar voor je het weet ben je de dertig gepasseerd en vrijgezel (zolang je zelf niet in actie komt) .
En Wouter is een prachtvoorbeeld van waar het misgaat. Dat soort mannen loopt dan rond, met denkbeelden als 'mannen zijn actief en vrouwen passief en mannen jagen'

Alle reacties Link kopieren
quote:rozea schreef op 27 maart 2016 @ 11:13:

Waar wonen die broers van jullie?? Pb me maar voor zijn adres, hij is echt leuk
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
[quote]Return-of-the-Sid schreef op 27 maart 2016 @ 11:13:

Het blijft de restantenbak, de 30+ dating markt. Veel dingen waar wat aan mankeert, hier en daar een geweldig item dat is blijven liggen en veel tweedehandsjes, soms goed en soms beetje afgeleefd.



klopt, ik noem dating voor 30+ vaak ook grabbelen in de restantenbak.

Toch is het voor single mannen duizend maal makkelijker om in real life een leuke vrouw tegen te komen.

Al die sociale clubjes is 80 % vrouw en single boven de 30.

De 30+ single mannen blijven massaal thuiszitten lijkt het wel...
quote:rozea schreef op 27 maart 2016 @ 11:13:

Waar wonen die broers van jullie??

Ja, vertel!

Alle reacties Link kopieren
quote:Return-of-the-Sid schreef op 27 maart 2016 @ 11:17:

En Wouter is een prachtvoorbeeld van waar het misgaat. Dat soort mannen loopt dan rond, met denkbeelden als 'mannen zijn actief en vrouwen passief en mannen jagen'

Langzaam maar zeker keert het tij, maar je kunt toch niet ontkennen dat dit over het algemeen gezien nog steeds de 'tendens' is?
Er wordt gehengeld! Da ma nie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Return-of-the-Sid schreef op 27 maart 2016 @ 11:13:

Het blijft de restantenbak, de 30+ dating markt. Veel dingen waar wat aan mankeert, hier en daar een geweldig item dat is blijven liggen en veel tweedehandsjes, soms goed en soms beetje afgeleefd.



Geldt overigens voor mannen en vrouwen. De vijver is nou eenmaal kleiner, en als iemand van 36 nog nooit een relatie heeft gehad zegt dat iets. Hoeft niet negatief te zijn, maar dat zegt wel iets.Er zijn ook zat mensen die wél een relatie hebben, waarmee iets mankeert. Ken er zat met psychiatrische problemen, angststoornissen en zelfs autisme die gewoon een relatie hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn toen thuiswonende broer was tegen de 30 toen hij zijn eerste serieuze relatie kreeg.

Ontzettend verwend (alles werd hem aangegeven thuis) en een moederskindje.



Dat bepaald toch wel mijn beeld van vrijgezelle mannen van 30
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 27 maart 2016 @ 11:22:

Er wordt gehengeld! Da ma nie!beetje flauw om te zeggen
Alle reacties Link kopieren
quote:levim schreef op 27 maart 2016 @ 11:26:

Mijn toen thuiswonende broer was tegen de 30 toen hij zijn eerste serieuze relatie kreeg.

Ontzettend verwend (alles werd hem aangegeven thuis) en een moederskindje.



Dat bepaald toch wel mijn beeld van vrijgezelle mannen van 30 En, heeft zijn (ex) vriendin hem ondertussen op kunnen voeden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Return-of-the-Sid schreef op 27 maart 2016 @ 11:13:

Het blijft de restantenbak, de 30+ dating markt. Veel dingen waar wat aan mankeert, hier en daar een geweldig item dat is blijven liggen en veel tweedehandsjes, soms goed en soms beetje afgeleefd.



Geldt overigens voor mannen en vrouwen. De vijver is nou eenmaal kleiner, en als iemand van 36 nog nooit een relatie heeft gehad zegt dat iets. Hoeft niet negatief te zijn, maar dat zegt wel iets.Ik vind dat je nog behoorlijk veel onzin uit kraamt voor iemand die haar man heeft weten kennen op z'n 16e. Niet beledigend bedoeld maar je wil ergens over praten waar je geen weet van hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 27 maart 2016 @ 11:22:

Er wordt gehengeld! Da ma nie!Voel je je gepasseerd?
aan het typen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven