Steeds weer afwijzingen op datingsites, vanwege uiterlijk...

22-04-2015 11:41 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort over mezelf. Ik ben een alleenstaande 32 jaar oude vader van 2 jonge kids. Eigen bedrijf, leuk huis, goede regeling met mijn ex mbt de kinderen. Dus op dat opzicht heb ik het goed voor elkaar......



Nu probeer ik al weken op dating sites om leuke contacten op te doen. Ik schrijf iemand een persoonlijk bericht, let erop dat het geen "ik" verhaal is, stel leuke vragen etc. Hier krijg ik ook altijd hele leuke reacties op terug. Bericht wordt altijd wel gezien als "een genot" tussen alle andere berichten van mannen. Maar altijd met de standaard reacties :

"Je bent mijn type niet kwa uiterlijk"

"Je lijkt me een leuke man, maar je uiterlijk trekt mij niet"



Maar ook reacties als

"Een man met kids is absoluut niet aantrekkelijk"



Als dit nu 1 keer gebeurd prima, maar ondertussen in de afgelopen maanden zeker 150 van deze reacties gehad. Dit frustreert mij nogal. Hoe kun je nu op basis van een foto nou bepalen of iemand jouw type is of niet? Ik weet dat ik kwa innerlijk heel veel te bieden heb, maar door de "kortzichtigheid" van onze huidige maatschappij lijkt uiterlijk belangrijker dan het innerlijk voor anderen.



Ik heb uiteraard geprobeerd betere foto's te maken, maar goed, ik ben mijn hele leven al niet fotogeniek. En ik ga absoluut niet aan photoshop om er maar "aantrekkelijk" uit te zien. Ik ben wie ik ben.



Hoe kijken jullie hieraan? En wat kunnen jullie aanraden om de reacties om te draaien? Hoe zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Raymond8230 schreef op 22 april 2015 @ 19:59:

Op jullie advies toch eens aan de slag gegaan met een nieuwe profiel tekst. Iemand interesse deze ook te lezen?Shoot!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor!
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier komt die dan.... Graag op en aanmerkingen.... Ik heb deze geschreven met jullie opbouwende kritiek in het achterhoofd.....



De eerste vraag wat je overal leest is, wat zoek je? Tja.. iets met puzzelen en het laatste stukje?



En nu even zonder gekheid. Ik kan nu de standaard dingen vertellen die elk profiel bevat. Zoals dat ik houd van bbqen, uit eten etc. Maar wat maakt mij zo anders? Wat maakt mij uniek?



Nou, Ik heb bijvoorbeeld 1 vreemde hobby. Ik kijk graag tekenfilms. Zo heb ik alle Disney tekenfilms op blu-ray in de kast staan. En nu niet stoppen met lezen, want het heeft een reden. Deze tekenfilms laten mij namelijk ontsnappen aan de hectische zaken wereld. Ik zit de hele dag met managers, directeuren, bestuurders etc. om tafel. Door deze tekenfilms kan ik even helemaal afschakelen en lekker mee zingen met mijn dochtertje met alle nummers van Frozen, of samen met mijn zoontje alle avonturen van Spiderman kijken, en deze dan naspelen tijdens het stoeien!



Wat kan ik verder vertellen? Zoals je las werk ik in een vaak hectische zakenwereld. Dit komt doordat ik al jaren een eigen bedrijf heb. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb. De vrijheid van keihard moeten werken, en zelf te kunnen genieten van de goede resultaten. In mijn vrije tijd rij ik graag op mijn motor en squash ik zo nu en dan. Ik volg 1 keer per maand een culinaire kookclub, en ga graag even naar de bios, alleen of met vrienden.



Maar goed, hoe cliché ook, uiteindelijk ben ik ook op zoek naar iemand waarbij je dat speciale gevoel hebt. Het gevoel dat je weet dat er altijd iemand voor je is, dat je altijd even kan bellen als je wat kwijt wilt. Iemand waarbij je jezelf kunt zijn, en je niet hoeft na te denken over wat je zegt en hoe je doet als je bij elkaar bent. Eindeloos met elkaar kunnen kletsen, maar ook samen stil kunnen zijn. Dat gevoel kun je alleen ervaren bij die ene speciale vrouw. En deze vrouw hoop ik hier tegen te komen.



Voor deze speciale vrouw ga ik door het vuur en zal ik er altijd zijn.



Maar voor we op dat punt zijn, dienen we eerst de muur te laten zakken, en ons over te geven aan elkaar. En dit begint met een eerste bericht.



***** don't shoot me *****
Alle reacties Link kopieren
heel goed! alleen dat stukje over door het vuur gaan vind ik weer te cheesy. Verder top!
Ik zou het eerste stuk weghalen, een man met humor is leuk maar dit ligt er teveel bovenop. Daarnaast zou ik ook de laatste twee zinnen weglaten en wijzigen.

Dan wordt het wat mij betreft zo met wat kleine wijzigingen (zakenwereld is 1 woord, afschakelen zal wel Limburgs zijn, ik zie liever ontspannen)



Leuk dat je op mijn profiel beland bent. Ik kan nu de standaard dingen vertellen die elk profiel bevat. Zoals dat ik houd van bbqen, uit eten etc. Maar wat maakt mij zo anders? Wat maakt mij uniek?



Nou, Ik heb bijvoorbeeld 1 vreemde hobby. Ik kijk graag tekenfilms. Zo heb ik alle Disney tekenfilms op blu-ray in de kast staan. En nu niet stoppen met lezen, want het heeft een reden. Deze tekenfilms laten mij namelijk ontsnappen aan de hectische zakenwereld. Ik zit de hele dag met managers, directeuren, bestuurders etc. om tafel. Door deze tekenfilms kan ik even helemaal ontspannen en lekker meezingen met mijn dochtertje met de nummers van Frozen, of samen met mijn zoontje alle avonturen van Spiderman kijken, en deze dan naspelen tijdens het stoeien!



Wat kan ik verder vertellen? Zoals je las werk ik in een vaak hectische zakenwereld. Dit komt doordat ik al jaren een eigen bedrijf heb. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb. De vrijheid van keihard moeten werken, en zelf te kunnen genieten van de goede resultaten. In mijn vrije tijd rij ik graag op mijn motor en squash ik zo nu en dan. Ik volg 1 keer per maand een culinaire kookclub, en ga graag even naar de bios, alleen of met vrienden.



Maar goed, hoe cliché ook, uiteindelijk ben ik ook op zoek naar iemand waarbij je dat speciale gevoel hebt. Het gevoel dat je weet dat er altijd iemand voor je is, dat je altijd even kan bellen als je wat kwijt wilt. Iemand waarbij je jezelf kunt zijn, en je niet hoeft na te denken over wat je zegt en hoe je doet als je bij elkaar bent. Eindeloos met elkaar kunnen kletsen, maar ook samen stil kunnen zijn. Dat gevoel kun je alleen ervaren bij die ene speciale vrouw. En deze vrouw hoop ik hier tegen te komen.



Mocht bovenstaande je aanspreken, dan hoor ik graag van je!



Oh gut, dit is een stijl die mij helemaal niet aanspreekt, zo'n stuk proza. Ik ben meer van de bulleted lists, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Verder vind ik het een beetje stoefen om het te hebben over aan tafel zitten met directeuren en bestuurders (dat kan bovendien ook als 'simpele' boekhouder, waar niets mis mee is, maar daarom is het eigenlijk nietszeggend - we zijn allemaal serieus op ons werk). Over het algemeen ademt het wel 'metroman' uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 22 april 2015 @ 20:23:

heel goed! alleen dat stukje over door het vuur gaan vind ik weer te cheesy. Verder top!Idem, ik vond ook alleen dat vuur stukje niet zo.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
'Door het vuur gaan' vind ik juist wel mooi, het begin stukje over de puzzel vind ik veel te cheesy. Maarre, je kunt het niet voor iedereen goed doen, dus als dit uit je hart komt, doen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn commentaar is in het dik en schuin





De eerste vraag wat je overal leest is, wat zoek je? Tja.. iets met puzzelen en het laatste stukje?



En nu even zonder gekheid. Ik kan nu de standaard dingen vertellen die elk profiel bevat. Zoals dat ik houd van bbqen, uit eten etc. Maar wat maakt mij zo anders? Wat maakt mij uniek?





Ik zou een andere begin regel doen



Nou, Ik heb bijvoorbeeld 1 vreemde apparte hobby. Ik kijk graag tekenfilms. Zo heb ik alle Disney tekenfilms op blu-ray in de kast staan. En nu niet stoppen met lezen, want het heeft een reden. Deze tekenfilms laten mij namelijk ontsnappen aan de hectische zaken wereld. Ik zit de hele dag met managers, directeuren, bestuurders etc. om tafel. Door deze tekenfilms kan ik even helemaal afschakelen en lekker mee zingen met mijn dochtertje met alle nummers van Frozen, of samen met mijn zoontje alle avonturen van Spiderman kijken, en deze dan naspelen tijdens het stoeien!



Wat kan ik verder vertellen? Persoonlijk hou ik niet van zulke vraag-antwoord dingen in profiel teksten Zoals je las werk ik in een vaak hectische zakenwereld. Dit komt doordat ik al jaren een eigen bedrijf heb. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb. De vrijheid van keihard moeten werken, en zelf te kunnen genieten van de goede resultaten. Voorgaande zin zou ik niet laten beginnen met 'keihard moeten werken, maar de volgorde omdraaien. Eerst het leuke er aan zeg maar. In mijn vrije tijd rij ik graag op mijn motor en squash ik zo nu en dan. Ik volg 1 keer per maand een culinaire kookclub, en ga graag even naar de bios, alleen of met vrienden.



Maar goed, hoe cliché ook, uiteindelijk ben ik ook op zoek naar iemand waarbij je dat speciale gevoel hebt. Het gevoel dat je weet dat er altijd iemand voor je is, dat je altijd even kan bellen als je wat kwijt wilt. Iemand waarbij je jezelf kunt zijn, en je niet hoeft na te denken over wat je zegt en hoe je doet als je bij elkaar bent. Eindeloos met elkaar kunnen kletsen, maar ook samen stil kunnen zijn. Dat gevoel kun je alleen ervaren bij die ene speciale vrouw. En deze vrouw hoop ik hier tegen te komen.



Voor deze speciale vrouw ga ik door het vuur en zal ik er altijd zijn.



Ikzelf vind bovenstaande een beetje erg serieus, ik hou van luchtiger





Maar voor we op dat punt zijn, dienen we eerst de muur te laten zakken, en ons over te geven aan elkaar. En dit begint met een eerste bericht.



Veels te serieus. Wie zegt dat die vrouw ubderhaupt een muur heeft??
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Goede tekst! Mocht ik door je foto worden verleid om door te klikken op je profiel (ja, uiterlijk is nu eenmaal het eerste criterium, ik moet iemand wel "lekker" vinden...) dan zou ik als vrouw wel kunnen vallen voor je tekst.



(ware het niet dat ik zelf heb gekozen voor een leven zonder kinderen, en een man met kinderen voor mij dus echt een no-go is, maar dat staat los van jou en jouw tekst)
ik zou gillend wegrennen, sorry. Maar ik ben niet gemaakt voor datingsites. Veel succes nog!
Alle reacties Link kopieren
Tig keer achter elkaar het woord tekenfilm.

Ik vond alleen het zinnetje eerder in dit topic veel leuker en spontaner!

Nu maak je die tekenfilms iets heel gewichtigs.



Maare ik waarschuw je vast, de een zal iets in je tekst heel goed vinden en een ander fikt het af. Je vraagt het ook aan heel veel verschillende mensen op deze manier en de kans dat wij het allemaal onderling eens zijn is gering.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hem ook heel goed! Die zin van door het vuur gaan ook. Maar de allerlaatste zin zou ik anders doen. Die is nu een beetje hoogdravend. Maak het wat luchtiger. Bijvoorbeeld: "Ik hoop dat je hiervan nieuwsgierig genoeg bent geworden om me verder in het echt te willen leren kennen." Of zoiets.



Maar verder denk ik echt dat je hiermee een leuke profieltekst hebt hoor! Je komt echt leuk over.
Managers, directeuren en bestuurders, zeg je niet 3x ongeveer bijna precies hetzelfde?
quote:ikeaverslaafde schreef op 22 april 2015 @ 20:32:

Managers, directeuren en bestuurders, zeg je niet 3x ongeveer bijna precies hetzelfde? Nee.
Alle reacties Link kopieren
Ja eens 1x die eigen zaak noemen is voldoende anders komt het over als interessant doenerij.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Vinden jullie dat niet opschepperig klinken dan? Net als hectische zakenwereld (wat dan ook nog twee keer wordt benoemd)? Ik zou daar alleen eigen bedrijf in de zakelijke dienstverlening o.i.d. van maken. En dat is best druk, maar we hebben het allemaal druk op ons werk. En daarom hebben we hobby's
Alle reacties Link kopieren
Ik vond eigenlijk vooral dat

"Wat maakt mij anders, wat maakt mij uniek" een stukje waarom ik al weg zou klikken.



Wat je leukt maakt moet uit je tekst blijken, dat hoe je niet jezelf zo expliciet af te vragen alsof je jezelf ook heel bijzonder en uniek vind. Ik hou meer van nuchtere mannen die snappen dat we allemaal even uniek zijn en je je dat daarom niet zo af hoeft te vragen.



En niet om lullig te doen over je scheiding of verbroken relatie, maar ik vind dat moeilijk te rijmen met 'er altijd voor je zijn' en voor door het vuur gaan. Want de praktijk heeft al uitgewezen dat dingen soms anders lopen. Noem jezelf dan een loyale vriend of zo. Klinkt veel realistischer. (Ik besef dat ik de aanleiding van jullie breuk niet ken, maar dat weet de lezer van je profiel ook niet).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ja kort samengevat vind ik het stukje



te serieus, te hoogdravend , het er te dik bovenop liggend en te diepgaand.

Schrijf gewoon een spontaan luchtig stukje!
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor de tips en complimenten. En inderdaad, niet iedereen kan het leuk vinden. Maar dit is wel een tekst die "mij" uitstraalt.



Daarnaast luister ik ook naar jullie tips met het op me af laten komen, en wat te doen aan mijn wanhopige overkomen. Dit is iets wat wel even tijd nodig heeft. Maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. De komende weken maar eens shoppen voor een bril die beter staat dan mijn huidige veel te grote bril. En daarna eens een afspraak maken voor professionele foto's. En in die tijd leren genieten van het alleen zijn, misschien met hulp. En dan hoop ik dat het geluk mijn pad op komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik brand je niet af,



Maar geef gewoon aan dat het nogal gekunsteld overkomt. Maar zoals je leest zijn er ook dames die de tekst helemaal goed vinden.

Je hebt gelijk,

Rome is niet op 1 dag gebouwd.



Schiet me wel door mijn hoofd als je echt zo emotioneel betrokken bent als je schrijft,

Hoe het dan toch komt dat je gescheiden bent.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daarstraks nog je foto kunnen zien. Als je voor professionele foto's gaat zou ik ook eerder proberen een effen hemdje (evt. met nette pull erover) te dragen dan een ruitjeshemd. Komt in mijn ogen wat volwassener, netter over.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vind het niet te opschepperig klinken. Het is zoals het is.

Maar zoals hierboven al staat: de één vindt het leuk, de ander niet.



Ik vind het leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een leuke tekst, zeker met de aanpassingen van SilverShadow!

Maar iedereen heeft duidelijk opmerkingen over een ander stukje, dus dat is zeer persoonlijk!

Zo zou ik bij 'keihard werken in eigen bedrijfje' het gevoel krijgen dat je enkel werkt, het idee hebben dat je geen tijd hebt voor een relatie.



Dat van met managers en dergelijke aan tafel zitten, vind ik niet opschepperig. Dit heeft voor mij dat zekere 'macho' gehalte, laat me toch net wat meer opkijken naar een man.
Alle reacties Link kopieren
Dat over de muur laten zakken en het overgeven zou ik weglaten. Beetje té. Verder denk ik dat je het best prima gedaan hebt.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven