Technisch gezien was het geen vreemdgaan, maar toch...

05-10-2012 09:39 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo een lekker wazige titel.

Mijn partner en ik hebben last van wat sleur in de relatie. Op zich niet vreemd, druk gezin, druk leven, minder tijd voor elkaar. Ik ben zelf nogal een flirt. Partner kreeg iemand van lang geleden op facebook en daar bleek dat zij hem en hij haar indertijd leuk vond. Er werd wat geflirt in de chat. Geen probleem, ikzelf weet hoe vleiend een beetje flirten kan zijn.



Alleen sloeg partner een beetje door. Dacht (te) ver door aan hij en zij samen, kreeg van die pretlichtjes in zijn ogen en begon zich verliefd te gedragen. Het chatten en het flirten gingen mij te ver. Hij meldde zich aan op de datingsite waar zij ook staat etc. Daar was ik het niet bepaald mee eens. Hij gaf aan haar te verwijderen als ik dat wilde. Dus ik zei verwijder haar maar. Dat zou hij doen, want hij wilde mij, onze relatie wilde hij niet kwijt enzovoort.



Vervolgens bleef hij met haar chatten. In die chat maakten ze plannen om achter mijn rug om af te spreken, contact te houden via sms/ping/whatapp etc. Hij wilde een andere mail en facebook erbij maken zodat ik er niet achter zou komen etc. Ik was ineens een ex met wie hij het eventueel nog wel wilde proberen en die hysterisch en overdreven en stom/dom deed om hem te vragen haar te verwijderen.



Ik kwam daar achter en ben ontploft. Niet zozeer omdat hij interesse had in een ander, dat kan gebeuren, maar omdat hij achter mijn rug om mee doorgaat en niet aangeeft dat hij iets mist in de relatie. Niet praten over waar je mee zit, nee je gevleid voelen door iemand op de chat van wie je niet eens meer weet hoe ze er uit ziet en met wie je drie dagen weer contact hebt en dáár dan je relatie en gezin voor op het spel willen zetten.



Anyway, ze is verwijderd, nummers zijn verwijderd, hij zit niet meer op de datingsite en we hebben inmiddels veel gepraat. Technisch gezien is hij niet vreemdgegaan. Maar het zit me toch niet lekker. Mijn vertrouwen heeft een behoorlijke deuk opgelopen en ik weet eigenlijk niet zo goed wat daarmee te doen. Ik kan in zijn telefoon, facebook en mail als ik wil. Ik kan alles controleren. Maar dat vind ik eigenlijk ook niet fijn. Ik ben zijn moeder niet en tegelijkertijd heb ik behoefte om wel die controle te hebben. Ik ben gewoon gekwetst.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:missfiona schreef op 05 oktober 2012 @ 10:22:

[...]

Ik wil denken dat er een moment was dat hij wel tot inkeer was gekomen, maar zeker weten doe ik dat niet.



Ja, dat is lastig. Als je het hem vraagt zal hij waarschijnlijk zeggen dat hij natuurlijk niet zomaar had afgesproken. Maar ja, dit had je ook niet verwacht van hem.



Kan hij zelf zeggen waarom hij al die dingen schreef, terwijl hij je blijkbaar niet kwijt wilt?
O bah, wat een herkenbare rotsituatie!!



Mijn ex noemde mij geen ex, maar had wel meer contact met een collega dan hij naar mij toe afschilderde. En toen ik (voor de zoveelste keer, maar nu heel serieus) vroeg 'moet ik me zorgen maken om die collega?' was zijn antwoord "daar hebben we het juist vanavond over gehad"...



Het idee dat hij eerder met haar had gepraat over zijn (mogelijke) verliefdheid, vond ik erger dan als hij 'gewoon' een keer met haar had gesext op een personeelsfeestje ofzo. Ik ben toen ik er achter kwam direct vertrokken, maar niet voorgoed, na een week of twee met veel gepraat besloten we samen verder te gaan. Twee jaar later gebeurde iets vergelijkbaars met wél sex, toen was het echt einde verhaal.



Het is kut. Ik kan je verder totaal geen advies geven. Ik heb wel het gevoel dat je partner dit eigenlijk niet wil. Mijn ex gaf gewoon toe dat hij 'altijd de deur op een kier had staan', iets wat ik misschien ergens wel voelde, maar nooit uitgesproken was. Dat gevoel krijg ik niet van de verhalen die jij nu schrijft.



Geef het tijd, daar zou ik mee beginnen. Ga samen een weekend weg om even tot elkaar te komen. Ga alleen een weekend weg, om even tot jezelf te komen.
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije, jouw man heeft het verkloot, en jij hebt ergens de beslissing genomen dat het te repareren was. Dat je het nog een kans zou geven. MissFiona staat nog voor die beslissing, is nog bezig met zich te bedenken in hoeverre zij als Malle Pietje of erger is neergezet door haar eigen man. Dat hangt ook af van de afspraken die ze vantevoren hebben gemaakt, en de impact die de wijze waarop hij die heeft gebroken op haar hebben.



En, als ik eerlijk ben, jij weet ook pas achteraf na twintig jaar dat het bij die ene keer is gebleven, toch?
Alle reacties Link kopieren
"

...relatie ... druk gezin ... druk leven ...

We hebben beide ons eigen huis ...

"



Waarom hebben jullie ieder een eigen huis ?

Speelt er meer of hebben jullie daar een goede reden voor ?
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt dat het alleen maar om de aandacht ging. Hij voelde zich weer gewild. Iemand gaf hem aandacht. Aandacht die hij mist tussen ons. Ik ben niet zo romantisch/knuffelig ingesteld. Ik ben niet zo van het handjes vasthouden, lieve smsjes sturen etc. Hij is daar wel van. Vind het leuk om kaartjes naar elkaar te sturen en om te knuffelen etc. En daar heeft hij op zich wel een punt. Hij heeft dat nodig, ik heb dat in het begin wel actief gedaan en dat is met de tijd ingezakt. Ik had andere dingen aan mijn hoofd. Hij heeft wel geprobeerd om dit stukje terug te krijgen, maar ik heb daar niet voor opengestaan. Dat is een werk/leerpunt voor mij. Neemt niet weg dat hij erover had moeten praten in plaats van die aandacht elders zoeken.





Wat ik nu wil of ik hem nog wil weet ik niet. Kan ik hiermee leven? Kan ik hem vertrouwen? Kan ik er nu wel vanuit gaan dat hij dingen bespreekt met mij als er iets dwars zit?
Alle reacties Link kopieren
Missfiona,



Ik zou kunnen zeggen wat ik zou doen, wat jij moet doen enz, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het onmogelijk op voorhand kan zeggen wat ik zou doen en dat ik niet genoeg weet over jouw relatie om er tips over te geven.



Toch wil ik je veel sterkte en wijsheid wensen in hoe het nu verder moet.
Alle reacties Link kopieren
quote:missfiona schreef op 05 oktober 2012 @ 10:34:

Wat ik nu wil of ik hem nog wil weet ik niet. Kan ik hiermee leven? Kan ik hem vertrouwen? Kan ik er nu wel vanuit gaan dat hij dingen bespreekt met mij als er iets dwars zit?

Dat zijn vragen waar hij antwoord op moet geven.

Overigens goed dat je zelf ziet waar het mogelijk mis ging in de aandacht, terecht of onterecht. Kan het zijn dat hij wel heeft geprobeerd te praten erover, maar omdat het jou niet ligt en je hoofd er niet naar stond, jij hem niet voldoende gehoord hebt? Praat niets goed, maar is misschien voor jou wel een aandachtspunt in een eventuele gezamenlijke toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Ik praat het niet goed. Maar ik begrijp het wel.



Jullie hebben een prima relatie. Echter je begint je OP al zelf om te melden dat jullie wat sleur hebben.



En ineens is daar een dame met veel aandacht voor hem. En hij ook voor haar. He, Dat is spannend, denk hij. Aandacht van een andere vrouw is altijd leuk. Speciaal als de relatie wat sleur begint te krijgen. Hij krijgt echt een boost. Zeg maar gerust een oppepper. En als ze gaan mailen en de dame in kwestie gaat daar spannend in mee gaan ze steeds een stapje verder.



Dat gebeurt ongemerkt, als je niet uitkijkt. En voor je weet heb je een afspraak gemaakt voor een ontmoeting in real. Hij heeft zijn verstand niet gebruikt. De spanning heeft het op dat moment gewonnen van het normale denken.



Gelukkig heeft hij op tijd ingezien dat dit natuurlijk niet kan in een relatie. En heeft gekozen voor zijn relatie.



Hierdoor heeft die relatie wel een tik opgelopen. Maar, afhankelijk van misfiona zal blijken of het nog goed kan komen.



-------------------------

Even om over na te denken: Stel het zou andersom gebeuren. missfiona (last van sleur) komt een man tegen op b.v. Facebook of elders. En die laat haar weer die heerlijke, mooie verleidelijke vrouw voelen. Waar ze een grote glimlach van op haar gezicht krijg. En bij een beetje heen-en-weer mailen gaan die mailtjes ook behoorlijk de diepte in.



Zou dat ook kunnen gebeuren? En zou je vriend je kunnen vergeven? Of juist niet? Even om over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:een_man schreef op 05 oktober 2012 @ 10:32:

"

...relatie ... druk gezin ... druk leven ...

We hebben beide ons eigen huis ...

"



Waarom hebben jullie ieder een eigen huis ?

Speelt er meer of hebben jullie daar een goede reden voor ?Ieder een eigen huis is omdat vooral ik, hij in mindere mate, het nodig heb om mijn eigen stek te hebben. Ik wil niet altijd bij elkaar zijn. Voor mij is een eigen plek een stukje rust inbouwen. Dat is ook iets dat niet gaat veranderen, mocht onze relatie dit wel overleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er hetzelfde over als Marijemarije. Ik heb niet het idee uit je posts dat je een enorme womanizer hebt maar iemand die in de aandachtsval gelopen is. Dan kunnen mensen domme dingen doen. Ze kunnen er wel van leren, het betekent niet automatisch dat ze het weer zullen doen.



Neemt niet weg dat het heel erg kut is, dat zijn woorden écht niet kunnen en dat ik ook pissig, verdrietig en wantrouwend zou zijn. Ik denk dat ik tijdelijk dat tweede huis zou betrekken, voor rust voor mijzelf en om hem in zijn sop gaar te laten koken, eikel. Maar of dat de beste en meest constructieve reactie is, betwijfel ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 05 oktober 2012 @ 10:40:

Ik praat het niet goed. Maar ik begrijp het wel.



Jullie hebben een prima relatie. Echter je begint je OP al zelf om te melden dat jullie wat sleur hebben.



En ineens is daar een dame met veel aandacht voor hem. En hij ook voor haar. He, Dat is spannend, denk hij. Aandacht van een andere vrouw is altijd leuk. Speciaal als de relatie wat sleur begint te krijgen. Hij krijgt echt een boost. Zeg maar gerust een oppepper. En als ze gaan mailen en de dame in kwestie gaat daar spannend in mee gaan ze steeds een stapje verder.



Dat gebeurt ongemerkt, als je niet uitkijkt. En voor je weet heb je een afspraak gemaakt voor een ontmoeting in real. Hij heeft zijn verstand niet gebruikt. De spanning heeft het op dat moment gewonnen van het normale denken.



Gelukkig heeft hij op tijd ingezien dat dit natuurlijk niet kan in een relatie. En heeft gekozen voor zijn relatie.



Hierdoor heeft die relatie wel een tik opgelopen. Maar, afhankelijk van misfiona zal blijken of het nog goed kan komen.



-------------------------

Even om over na te denken: Stel het zou andersom gebeuren. missfiona (last van sleur) komt een man tegen op b.v. Facebook of elders. En die laat haar weer die heerlijke, mooie verleidelijke vrouw voelen. Waar ze een grote glimlach van op haar gezicht krijg. En bij een beetje heen-en-weer mailen gaan die mailtjes ook behoorlijk de diepte in.



Zou dat ook kunnen gebeuren? En zou je vriend je kunnen vergeven? Of juist niet? Even om over na te denken.



Maar dat is het dus, hij zag het niet zelf in. Hij is ermee gestopt omdat zij erachter kwam.

Fundamenteel verschil.



Oh, en MissF heeft die situatie aan de hand gehad, en zij IS het gesprek met partner aangegaan, en heeft het afgekapt. Zij IS eerlijk en open geweest, conform de afspraken.
Alle reacties Link kopieren
Rob, je schrijft: Gelukkig heeft hij op tijd ingezien dat dit natuurlijk niet kan in een relatie. En heeft gekozen voor zijn relatie. Maar dat is gelul. Hij heeft namelijk niets ingezien, ik heb hem betrapt. En daarna zag hij dat het misschien niet zo een goed idee was.

Daarnaast heb ik al eerder meegemaakt dat iemand me wel erg kon bekoren. Dit heb ik besproken met mijn partner en het contact afgebroken. Ik heb niet plannen zitten maken om achter partners rug om hem toch te ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
Partner is geen womanizer of player. Verre van zelfs. Het handjevol mensen die weten wat er speelt, geloven ook bijna niet dat het echt gebeurd is. Dat juist uitgerekend partner zoiets zou doen is voor hem onvoorstelbaar. Partner is het type trouwe hond. Dat maakt het aan de ene kant makkelijker om te geloven dat dit een eenmalige uitglijder is. Aan de andere kant, als zélfs hij zoiets kan uithalen, dan is niemand meer te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:EssentialBliss schreef op 05 oktober 2012 @ 09:43:

Voor mij zou het exit vriend zijn. Een man die van je houdt en je respecteert gedraagd zich zo niet.



Dit dus.



Voor mij zou het over en uit zijn. Dit vind ik nog erger dan een keertje "per ongeluk" zoenen met iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tia.Dalma schreef op 05 oktober 2012 @ 10:31:

En, als ik eerlijk ben, jij weet ook pas achteraf na twintig jaar dat het bij die ene keer is gebleven, toch?



Helemaal zeker weet ik het natuurlijk nooit, maar ik vertrouw hem wel volkomen en maak me in elk geval nooit zorgen.



Weet ik het pas na 20 jaar? Misschien kan ik het pas zeggen als 1 van ons doodgaat, dat we elkaar altijd trouw zijn gebleven. Je weet gewoon niet wat de toekomst brengt.



Het vertrouwen tussen ons was denk ik na een jaar of 1,5 weer op het oude niveau. Als het niet was terugkomen, was ik ook niet met hem aan kinderen begonnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:missfiona schreef op 05 oktober 2012 @ 10:48:

Rob, je schrijft: Gelukkig heeft hij op tijd ingezien dat dit natuurlijk niet kan in een relatie. En heeft gekozen voor zijn relatie. Maar dat is gelul. Hij heeft namelijk niets ingezien, ik heb hem betrapt. En daarna zag hij dat het misschien niet zo een goed idee was.

Daarnaast heb ik al eerder meegemaakt dat iemand me wel erg kon bekoren. Dit heb ik besproken met mijn partner en het contact afgebroken. Ik heb niet plannen zitten maken om achter partners rug om hem toch te ontmoeten.

Misschien heb ik van het verhaal niet alles goed begrepen. Ok, maar als ik zo lees hoe je schrijft over hem voorspeld dat weinig goeds. Je bent behoorlijk pissig op hem. Terecht natuurlijk. Maar wil je dat het weer goed wordt in jullie relatie of heeft hij de zaak verknald.?

Dat ligt nu bij jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:missfiona schreef op 05 oktober 2012 @ 10:52:

Partner is geen womanizer of player. Verre van zelfs. Het handjevol mensen die weten wat er speelt, geloven ook bijna niet dat het echt gebeurd is. Dat juist uitgerekend partner zoiets zou doen is voor hem onvoorstelbaar. Partner is het type trouwe hond. Dat maakt het aan de ene kant makkelijker om te geloven dat dit een eenmalige uitglijder is. Aan de andere kant, als zélfs hij zoiets kan uithalen, dan is niemand meer te vertrouwen.



Ik snap je gevoel hierover. Toch denk ik dat hier juist het probleem voor hem in kan zitten. Hij is niet zo, hij kent die kant van zichzelf wrs niet goed. Dan zie je het ook niet aankomen wanneer het je "overkomt", dan blijft het in je hoofd onschuldig. Jij kent jezelf hierin wrs veel beter, dan hoor je die innerlijke alarmbellen wanneer er iets in je gebeurt. Hij niet denk ik zo.



Kan het mis hebben natuurlijk . Maar mensen zonder die zelfkennis lopen er veel dommer in, die zitten tot hun nek erin voordat ze beseffen wat er nou eigenlijk gebeurd is en wat ze gedaan hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarijeMarije schreef op 05 oktober 2012 @ 10:56:

[...]





Helemaal zeker weet ik het natuurlijk nooit, maar ik vertrouw hem wel volkomen en maak me in elk geval nooit zorgen.



Weet ik het pas na 20 jaar? Misschien kan ik het pas zeggen als 1 van ons doodgaat, dat we elkaar altijd trouw zijn gebleven. Je weet gewoon niet wat de toekomst brengt.



Het vertrouwen tussen ons was denk ik na een jaar of 1,5 weer op het oude niveau. Als het niet was terugkomen, was ik ook niet met hem aan kinderen begonnen.





Mooie post.



Ik denk trouwens ook Dalman te kunnen vertrouwen. Al stel ik het de laatste tijd wel eens op de proef voor mijn gevoel, hier slaat door geboorte kind twee ook de sleur en de vermoeidheid toe, wat ten koste gaat van ons als Tia en Dalman ipv mama-en-papa-van-de-jongens. Moeten we snel iets aan doen. Ook al vindt Dalman vreemdgaan echt het meest stompzinnig domme dat ie kan bedenken.



Fijn dat je én realistisch kunt zijn over welk niveau van vertrouwen haalbaar is (het vertrouwen op het kunnen vertrouwen ) én je compleet veilig en senang voelt bij je man.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet meer dan normaal dat je hem nu niet vertrouwd en je bedondert voelt....!



Misschien dat je vertrouwen nog terug komt en misschien niet.

De tijd zal het leren.

als je kinderen met hem hebt, ga je ook niet zo snel bij hem weg lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Al is bij hem weggaan niet zo moeilijk. Ik heb mijn eigen huis en inkomen, dus ik hoef niet aan dat soort dingen te denken. Of dat hoeft me niet tegen te houden. Ik hoef niet te denken waar ik dan heen zou moeten gaan.

Maakt nadenken over de relatie wel makkelijker omdat er minder haken en ogen aanzitten. Ik denk nu aan wat haal ik uit de relatie, levert het voor mij (emotioneel) genoeg op om hiermee door te gaan en aan dit hele gebeuren voorbij te kunnen gaan of is het van mij uit vooral input en weinig output.
Alle reacties Link kopieren
Tia, de periode na de geboortes van de kinderen trokken hier ook een flinke wissel op onze relatie. Ook in die periode vertrouwde ik hem volkomen, maar heb ik wel regelmatig vinger aan de pols gehouden (hoe gaat het met ons, hebben we nog echt contact). En samen met een fles wijn op de bank is in zo'n periode soms al genoeg.



En ik heb een topvent en ben daar ook heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Fiona, fijn dat je inderdaad je leven zelf op orde hebt. Dan kun je de relatie heel sec bekijken zonder al die vragen er omheen.



Lijkt me wel heel moeilijk om je relatie te 'kwantificeren' in input en output. Kijk uit dat je het niet teveel beredeneert, maar ook naar je gevoel luistert.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dat gevoel, dat het vooral input is en weinig output? Heb je dat al langer en is dit een goede aanleiding om erover na te denken of verrast de gedachte je?
Alle reacties Link kopieren
quote:missfiona schreef op 05 oktober 2012 @ 10:52:

Partner is geen womanizer of player. Verre van zelfs. Het handjevol mensen die weten wat er speelt, geloven ook bijna niet dat het echt gebeurd is. Dat juist uitgerekend partner zoiets zou doen is voor hem onvoorstelbaar. Partner is het type trouwe hond. Dat maakt het aan de ene kant makkelijker om te geloven dat dit een eenmalige uitglijder is. Aan de andere kant, als zélfs hij zoiets kan uithalen, dan is niemand meer te vertrouwen.



Een eenmalige uitglijder of hij is echt geraakt door deze vrouw. Dat zou voor mij dan veel gevoeliger liggen, dan een player die zonder daadwerkelijke betekenis erachter maar wat rondflirt en verder.

Wat ik me afvraag is hoe je nu echt zeker weet dat dit contact gestopt is. Ook al zit jij erbij dat hij zegt dat het contact klaar is en hij voor zijn relatie gaat, dat kan ook later weer goedgemaakt worden met haar.

Verder noem ik dit wel vreemdgaan, emotioneel vreemdgaan.

Het is de vraag of hij echt stuk van deze actie is en of hij jou de ruimte gaat geven om het proces aan te gaan dit te verwerken. Of dat het hem niet snel genoeg gaat en hij het meer gezeur vindt straks en er zelf een vertaling van maakt dat hij technisch gezien niet is vreemdgegaan. Daar ligt de crux, hoe het verder zal verlopen en wat hij nog meer voor acties in de toekomst neemt. Zo zie ik het.
Alle reacties Link kopieren
Miss Fiona, Ik denk dat je diep in je hart wel weet wat je keuze is. Spijt me dat ik het zeg maar deze man verdiend jou niet. Ik zou altijd wantrouwig naar hem blijven en het feit dat hij zich zo makkelijk laat paaien door een andere vrouw zou voor mij wel genoeg zeggen.Je schrijft dat hij een twinkeling in zijn ogen had en zich verliefd gedroeg, dat heeft niks meer te maken met dat hij zich gevleid voelde door haar aandacht, gaat al verder dan vleien. Ook wil ik zeggen dat ik het super van je vind dat je zo bent afgevallen...doe dit voor jezelf en niet voor hem. Ik zeg, werk aan jezelf en zorg dat jij er niet aan onder door gaat. Ik wens je veel sterkte/suc6. Groetjes Phoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven