Technisch gezien was het geen vreemdgaan, maar toch...

05-10-2012 09:39 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo een lekker wazige titel.

Mijn partner en ik hebben last van wat sleur in de relatie. Op zich niet vreemd, druk gezin, druk leven, minder tijd voor elkaar. Ik ben zelf nogal een flirt. Partner kreeg iemand van lang geleden op facebook en daar bleek dat zij hem en hij haar indertijd leuk vond. Er werd wat geflirt in de chat. Geen probleem, ikzelf weet hoe vleiend een beetje flirten kan zijn.



Alleen sloeg partner een beetje door. Dacht (te) ver door aan hij en zij samen, kreeg van die pretlichtjes in zijn ogen en begon zich verliefd te gedragen. Het chatten en het flirten gingen mij te ver. Hij meldde zich aan op de datingsite waar zij ook staat etc. Daar was ik het niet bepaald mee eens. Hij gaf aan haar te verwijderen als ik dat wilde. Dus ik zei verwijder haar maar. Dat zou hij doen, want hij wilde mij, onze relatie wilde hij niet kwijt enzovoort.



Vervolgens bleef hij met haar chatten. In die chat maakten ze plannen om achter mijn rug om af te spreken, contact te houden via sms/ping/whatapp etc. Hij wilde een andere mail en facebook erbij maken zodat ik er niet achter zou komen etc. Ik was ineens een ex met wie hij het eventueel nog wel wilde proberen en die hysterisch en overdreven en stom/dom deed om hem te vragen haar te verwijderen.



Ik kwam daar achter en ben ontploft. Niet zozeer omdat hij interesse had in een ander, dat kan gebeuren, maar omdat hij achter mijn rug om mee doorgaat en niet aangeeft dat hij iets mist in de relatie. Niet praten over waar je mee zit, nee je gevleid voelen door iemand op de chat van wie je niet eens meer weet hoe ze er uit ziet en met wie je drie dagen weer contact hebt en dáár dan je relatie en gezin voor op het spel willen zetten.



Anyway, ze is verwijderd, nummers zijn verwijderd, hij zit niet meer op de datingsite en we hebben inmiddels veel gepraat. Technisch gezien is hij niet vreemdgegaan. Maar het zit me toch niet lekker. Mijn vertrouwen heeft een behoorlijke deuk opgelopen en ik weet eigenlijk niet zo goed wat daarmee te doen. Ik kan in zijn telefoon, facebook en mail als ik wil. Ik kan alles controleren. Maar dat vind ik eigenlijk ook niet fijn. Ik ben zijn moeder niet en tegelijkertijd heb ik behoefte om wel die controle te hebben. Ik ben gewoon gekwetst.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk het feit dat hij je een hysterische ex noemde tegen die ander, waar velen hier vooral over vallen, nog niet het meest alarmerende. Dat lijkt me vrij logisch, want als hij aandacht wil van een andere vrouw zegt 'ie niet dat 'ie een relatie heeft, maar hij heeft wel een excuus nodig om niet altijd beschikbaar te zijn.

Ik denk dat hij gewoon een crush had, en dan doe je gekke dingen.

Wat me het meest zorgen baart is dat hij het, wat je zelf al zegt, niet zelf heeft afgekapt maar omdat jij erachter kwam. En dat hij zich aanmeldde op een datingsite, dat vind ik echt heel erg raar. Hoe komt hij erbij?!

Misschien naïef van mij maar ik geloof opzich wel dat hij echt geschrokken is en dat dit geen gewoonte zal worden. Ik vind, zeker omdat je een gezin hebt, dat dit niet gelijk 'exit' is. Ik zou toch proberen hem weer te gaan vertrouwen. Als je je af gaat vragen of hij nou niet dit of dat aant doen is als je er niet bij bent, leid jezelf dan af. En hij mag ook zeker je vertrouwen weer terug gaan winnen, door bijvoorbeeld te sms'en of te bellen hoe het gaat op z'n werk ofzo. Ik heb er niet zo'n tips & trucks voor als die er al zijn, maar volgens mij is het toch ook veelal iets wat je gewoon moet dóen. Wat met de tijd weer komt. En als het niet lukt kun je dan nog uit elkaar gaan. Ik zou het eerst een tijd proberen.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Alle reacties Link kopieren
De gedachte dat er van mijn kant meer input is dan output is er al langer. Hij neemt mij makkelijk voor lief, gaat ervan uit dat ik de boel wel regel en draaiende hou. Een heikel punt tussen ons. Hij vind dat hij op zijn manier zijn uiterste best doet. Dat was ook een van de redenen om mijn eigen huis te willen. Mijn eigen stukje waar ik ´de baas´ ben. Zonder rekening te moeten houden met alles en iedereen. Het is ook bewust ingericht op een manier die ik mooi vind en ik zet er spullen neer zoals ik ze wil hebben.



Ik weet niet of het contact echt gestopt is. Zoals ik al zei heb ik toegang tot alles. Zijn facebook, mail, telefoon en pc. Hij is niet handig genoeg om alles te verwijderen mocht er wel nog iets spelen. Ik kan veel meer met computers, ook dingen terug halen mocht hij een poging tot verwijderen doen. Zijn telefoonrekening is gespecificeerd, dus ook daar kan ik een en ander op controleren als ik wil. Maar zo wil ik niet leven. Ik ben godnondeju zijn moeder niet. Ik ben zijn partner en hij zou het respect moeten opbrengen om op een normale manier met mij om te gaan. Bovendien, als hij ECHT zou willen, zou hij wel een manier vinden om contact te hebben. Of zij zou wel een manier vinden.



Afvallen en aan mijn lichaam/geest werken doe ik niet voor hem. Zeker niet, dan was ik ook nooit zo ver gekomen als ik nu ben. Ik wilde veranderen en ben dat gaan doen. Ook als deze relatie stukloopt ga ik gewoon verder op de weg waar ik nu op zit. Ik krijg mijn leven terug en geen enkele man is het waard om dat weer kwijt te raken!
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt dat hij zich heeft aangemeld op de datingsite omdat zij daar ook op stond en hij wilde zien hoe ze er uit zag. Haar profielfoto op FB is niet heel duidelijk. Dat hij ook gewoon om een foto had kunnen vragen als dat was wat hij wilde, was niet bij hem opgekomen. Dat knaagt. Want eerlijk gezegd geloof ik dat ´ik wilde een betere foto zien´ verhaal niet. Ik denk eerder dat het een manier was om buiten FB om contact te hebben met haar.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik allemaal.

Ik zou hem nooit meer kunnen vertrouwen en dit zou onze relatie dus ook schaden. Maar misschien kun jij dingen wel beter relativeren, geef het dan nog een kans. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een tijdje in je eigen huis gaan zitten en bedenken of je hem eigenlijk wel mist, wat je haalt uit je relatie en of je nog steeds blij wordt als je hem weer ziet. Maar als dit allemaal goed zit, dan zou ik nog steeds niet weten of ik het hem zou kunnen vergeven.
Alle reacties Link kopieren
Gezeik, dat vind ik een goede omschrijving. Ik heb geen zin in al dat drama. Hij deed dit want hij miste dat. Het voelt als blablabla. Ik ben ook eigenlijk gewoon heel kwaad. Als hij nu gewoon gezegd had dat hij iets miste of dat we meer tijd voor elkaar moesten vrij maken. Maar nu zegt hij dat hij het idee had dat onze relatie aan het aflopen was en dat wilde hij niet, dus ging hij flirten en plannen maken met een ander. Snapt u het nog? Ik niet meer eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie heel goed wat je schrijft, maar snappen doe ik het niet.

Misschien heb je het al genoemd, maar hoe lang zijn jullie samen? En kinderen dus ook samen?

Zonder je te beledigen wil ik wel even kwijt dat jouw man op mij erg zwak overkomt. De relatie loopt even niet lekker en dus trekt hij zijn eigen plan maar even buiten jouw rug om? Dat is gewoon vals en erg onbetrouwbaar en daar hou ik niet van.

Alle reacties Link kopieren
quote:missfiona schreef op 05 oktober 2012 @ 11:58:

Maar nu zegt hij dat hij het idee had dat onze relatie aan het aflopen was en dat wilde hij niet, dus ging hij flirten en plannen maken met een ander. Snapt u het nog? Ik niet meer eigenlijk.

Hij tracht zich er achteraf uit te kletsen en kletst zich nu vast in argumenten die hij achteraf bedenkt . Die waarschijnlijk helemaal niet speelden toen hij het zo gezellig had met haar. Je zal maar een kloothommel zijn en er niet echt reden voor hebben , hoe klets je dan je eigen straatje schoon?



Ik zou dit niet serieus nemen en hem zeggen de verantwoording voor zijn eigen gedrag op zich te nemen i.p.v smoesjes achteraf voor zichzelf te bedenken die direct met jou en jullie relatie te maken hebben.



En de bedrogen partner mag dan naast belogen te zijn, misschien verdriet voelen ook nog gaan bedenken hoe het is gekomen dat haar/zijn partner een ander wel lekker vond. Want ja het kwam ook echt door de relatie dat dit gekozen werd. Bullshit vind ik dat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:missfiona schreef op 05 oktober 2012 @ 11:58:

Gezeik, dat vind ik een goede omschrijving. Ik heb geen zin in al dat drama. Hij deed dit want hij miste dat. Het voelt als blablabla. Ik ben ook eigenlijk gewoon heel kwaad. Als hij nu gewoon gezegd had dat hij iets miste of dat we meer tijd voor elkaar moesten vrij maken. Maar nu zegt hij dat hij het idee had dat onze relatie aan het aflopen was en dat wilde hij niet, dus ging hij flirten en plannen maken met een ander. Snapt u het nog? Ik niet meer eigenlijk.Nee snap ik niet. En ik begrijp nu beter waarom je je zorgen maakt dat het nog eens zou kunnen gebeuren en dat je boos bent over zijn passiviteit aangezien het meer en breder voorkomt. Geen tips, begrijp heel goed dat je het even niet meer weet .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo ergerlijk wanneer iemand zelf kiest om iets te doen en dan achteraf een ander daarvoor verantwoordelijk wil stellen. Kinderachtig gedrag en het slaat in mijn ogen nergens op.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Philein schreef op 05 oktober 2012 @ 12:03:

Ik zie heel goed wat je schrijft, maar snappen doe ik het niet.

Misschien heb je het al genoemd, maar hoe lang zijn jullie samen? En kinderen dus ook samen?

Zonder je te beledigen wil ik wel even kwijt dat jouw man op mij erg zwak overkomt. De relatie loopt even niet lekker en dus trekt hij zijn eigen plan maar even buiten jouw rug om? Dat is gewoon vals en erg onbetrouwbaar en daar hou ik niet van.

Inderdaad. Heel zwak om zijn heil bij een andere vrouw te gaan zoeken als er naar zijn idee iets mis is in jullie relatie. Een erg nare karaktertrek. Want je kun wel raden wat er gebeurt als er nog eens een keer iets niet lekker loopt.
Alle reacties Link kopieren
We kennen elkaar negen jaar, zijn zeven jaar samen. Hebben samen kinderen.



Zwak, tja. Het is echt de eerste keer dat zoiets gebeurd. Dat hij ineens helemaal hoteldebotel is. Het achter mijn rug om is kwetsend en heeft het vertrouwen een hele grote deuk gegeven. Het hoteldebotel zijn van iemand die je amper kent, alleen van vroeger en die je al jaren (denk minimaal 20 jaar) niet hebt gezien vind ik raar. Dat het dus om de aandacht ging, geloof ik wel. Het is niet dat hij op haar lekkere lijf of vlotte babbel is gevallen, want dat heeft hij niet gezien of gehoord voordat hij hoteldebotel werd.



Tering wat is dit lastig. Ik baal zo dat ik ineens in deze positie zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:missfiona schreef op 05 oktober 2012 @ 12:13:



Tering wat is dit lastig. Ik baal zo dat ik ineens in deze positie zit.Ja dat snap ik
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat sta je hier sterk in zeg, heel knap onder deze omstandigheden. Maar wat lijkt het me loodzwaar.
anoniem_110984 wijzigde dit bericht op 05-10-2012 12:16
Reden: al beantwoordt net
% gewijzigd
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat je helemaal klem zit nu. Maar begin eens met het niet alleen jouw probleem te laten zijn en hem er volop in te betrekken. Wat wil hij eigenlijk? Heeft hij überhaupt spijt? Doet hij zijn best (weer) voor jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
Hij praat het niet goed dat hij dit gedaan heeft. Hoeft hij ook niet te proberen en dat weet hij. Ik heb gevraagd waarom en zijn reden is dat hij niet nadacht op dat moment (maar wel genoeg om te gaan bedenken hoe hij achter mijn rug om kon gaan), dat hij de aandacht erg prettig en vleiend vond (dat zou ik ook vinden en dan nog niet achter mijn partners rug omgaan en hem/haar beledigen en wegzetten als hysterisch en niet helemaal normaal) en dat hij dacht dat het tussen ons aan het aflopen was (soort van geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt) en dat hij dit soort aandacht mist tussen ons (maar dat ga je dan niet bespreken met je partner natuurlijk).



Ik merk dat ik in een soort achtbaan van emoties zit. Boos, verdrietig, gekwetst, teleurgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Hm tja, en als ik dit laatste stukje dan weer lees denk ik toch weer: dit gaat 'm niet worden. Hoe hij over jou heeft gesproken doet 'm vooral de das om. Valt niet goed te praten, klaar.

Ben (was) je gelukkig met hem?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het zijn probleem is en ik zou het zijn probleem laten zijn totdat hij zegt: Inderdaad ik was een enorme hufter en prevaleerde eigen belang boven ons belang en ik ga hier eens goed over na denken hoe het komt dat ik dat doe en kies.



Dan neemt hij daadwerkelijk eigen gedrag op zich. Nu schreeuwt hij wat in het rond als een kat in het nauw en geeft jou het idee dat jullie zonder dat jij er ook maar iets van af wist, problemen in de relatie hadden.



En de bedrogen partner jij maar denken: wanneer dan? Is het gezegd? Hoe kan dit dan? Heb ik zelf wel in dit huis gewoond de laatste weken? etc..

Zijn paniek is jouw verwarring.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Waren we gelukkig? Ja en nee. Er is altijd wel gedoe geweest tussen ons. Soort van niet met en niet zonder elkaar kunnen en allebei behoefte aan een eigen plek/stuk. Vooral ik. Allebei een eigen huis was mijn idee. De relatie anders invullen dan man, vrouw, kinderen, huisje, boompje, beestje was mijn idee. Ideeën waar ik nog steeds volledig achter sta. Ik heb behoefte aan die ruimte en tijd en plek voor mezelf. Zolang ik die tijd, ruimte en plek heb, kan ik openstaan voor de ander. Sinds die twee huizen, is het stukken beter gegaan tussen ons. Veel minder stress en geruis. Ja, wel wat sleur en ingedut. Met kinderen en drukke levens gebeurd dat. Daar moet je aan werken, maar dan moet een van de twee wel aangeven dat er iets mis gaat.



Hij doet nu wel moeite, probeert me in alles tegemoet te komen, heeft begrip, belt regelmatig, smst, zegt van mij te houden, laat zijn telefoon etc. liggen waar ik erbij kan, laat mail en FB openstaan etc. Hij zegt dat hij een lul is geweest en dat dit een ontzettend stomme actie was en dat hij nu inziet wat hij zou kwijtraken en dat ik het ben met wie hij verder wil en met wie hij oud wil worden. En aan de ene kant wil ik het zo graag geloven, in zijn armen storten en gewoon weer samen zijn. En toch vreet het hele gedoe aan me. Ik word er moe van. Heb genoeg aan mijn hoofd om er ook nog eens bij te gaan bedenken of mijn partner wel eerlijk is en of ik soms nog even moet checken of er geen rare dingen gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
missfiona, ik zou een relatie waar ik iemands wachtwoorden heb, computeraccount inkan en telefoonrekening moet checken om hem te controleren, echt niet willen. Ik denk dat je of er een punt achter moet zetten of hem een tweede kans geven en dan met schone lei beginnen, dus geen controle etc. want een relatie met controle en wantrouwen wil je niet toch?

moeilijk, kan me voorstellen dat je vertrouwen echt geschaad is, ook doordat hij loog en nare dingen over je zei. dat vind ik persoonlijk ook erger dan avond zoenen/ in bed belanden met onbekende.
Alle reacties Link kopieren
Meid heel veel sterkte hiermee, zit je man soms zonder werk, dat hij het uit verveling deed? Ik zie ook wel om me heen wat de sociale media kaptmaakt. Jullie zijn natuurlijk wel een hele tijd bijelkaar, hebben samen kinderen.



Je kan het even aankijken of het idd eenmalig is of dat dit een voorbode is, en ik vertel je dit omdat mijn ex me ook totaal verried door tegen een ander te zeggen dat onze relatie niet zoveel meer voorstelde, en dat is zo kwetsend, idd nog erger dan dat ze een keer sex hebben met een ander.



Je word gekwetst tot op het bot, ik zou zeggen hou hem goed in de gaten ook al wil je dat niet. Je kan het nog een kans geven als je het hem kan vergeven, maar bij mij zouden wel de alarmbellen voor de toekomst gaan rinkelen.



Sterkte.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Nee, hij heeft een baan. Best wel een drukke zelfs. Dat hele chatten is met name ´s avonds en ´s nachts geweest. Ik heb de hele chatlogs gelezen. Ook dat hij op haar had zitten wachten, haar niet wilde missen etc.
Alle reacties Link kopieren
Hoe hij over jou praat of heeft gepraat is niet goed. Maar ik vind de manier waarop jij over hem spreekt ook niet helemaal gelijkwaardig klinken, eerlijk gezegd. Los van dit voorval presenteer jij je als de 'sterkere' en na deze toestand kijk je helemaal op hem neer voor mijn gevoel.

Ben je niet gewoon klaar met hem en toe aan een nieuwe start? Iets wat je trouwens vaker ziet bij mensen die veel gewicht verliezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:niccifrench schreef op 05 oktober 2012 @ 12:32:

Meid heel veel sterkte hiermee, zit je man soms zonder werk, dat hij het uit verveling deed? Ik zie ook wel om me heen wat de sociale media kaptmaakt. Jullie zijn natuurlijk wel een hele tijd bijelkaar, hebben samen kinderen.



Je kan het even aankijken of het idd eenmalig is of dat dit een voorbode is, en ik vertel je dit omdat mijn ex me ook totaal verried door tegen een ander te zeggen dat onze relatie niet zoveel meer voorstelde, en dat is zo kwetsend, idd nog erger dan dat ze een keer sex hebben met een ander.



Je word gekwetst tot op het bot, ik zou zeggen hou hem goed in de gaten ook al wil je dat niet. Je kan het nog een kans geven als je het hem kan vergeven, maar bij mij zouden wel de alarmbellen voor de toekomst gaan rinkelen.



Sterkte.



Bij mijn ex wisten heel veel mensen niet eens van mijn bestaan af!! Hier kwam ik ook heel laat achter. Zijn familie en dichtbijstaande vrienden wel, maar zijn collega's en vele vrouwen blijkbaar niet.



Ik weet het niet, ik zou hem, gezien de situatie, hem de voordeel van de twijfel geven al is dit heel lastig.
Alle reacties Link kopieren
@Miss Fiona, waarom ik zeg hou het in de gaten dat is omdat ik uiteindelijk wel aan kant werd gezet. Het is zo pijnlijk om dat soort dingen te lezen, vreselijk. Die lul is ook niet zo slim geweest om de geschiedenis te wissen, en dat hij op die datijngstite moest om haar foto beter te kunnen zien? Verdorie het zijn loosers, mijn ex is precies zo.



@Nikkie79, begrijp je opmerking niet helemaal over gewicht verliezen?
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven