totaal in de war...verliefd of niet? allebei of alleen ik?

08-05-2014 17:25 505 berichten
Alle reacties Link kopieren
OP verwijdered wegens herkenbaarheid en ook is situatie nu heel anders:



toch een vervolg, ik had er toen ik dit eerder schreef nooit op gerekend maar tussen toen, mei en nu, werd alles duidelijk:



Beiden al heel lang verliefd. OP afstand, in stilte. Ik getrouwd al die tijd, daarom hield hij afstand. Tot hij ook een relatie kreeg.

Toen hij een jaar bij haar was kregen wij contact; ik gaf hem een soort groen licht door open te gaan staan en heb niet langer te negeren, mijn gevoel kon ik niet langer wegstoppen. Ik was ook benieuwd of ik nou alles zelf had verzonnen; en hoe het zou zijn als ik die mysterieuze man echt zou kennen.



Dus...wat je dan eigenlijk al lang weet doordat je het voelt was ook waar; het spatte er van alle kanten van af. Ik heb dit in mijn hele leven nooit zo sterk gevoeld. Niet alleen fysiek ontstijgt het alle niveaus van aantrekking die je je maar kunt bedenken (wist niet dat dit bestond; nooit gedacht. Niet zoals in de film; maar zoals ik nog nooit ergens anders heb gezien of kon bedenken). Misschien nog veel meer (nee allebei gigantisch) is er een mentale klik. Onze gesprekken zijn voor mij zo bevrijdend, fijn, ontspannen, ongedwongen maar tegelijk ook zo ontzettend open en eerlijk; er is niets wat we niet zouden kunnen bespreken. Aan hem zou ik met het grooste gemak al mijn geheimen vertellen. Geheimen die ik mijn hele leven nooit verteld heb aan wie dan ook. Geheimen die zo diep zitten dat ik ik ze zelf niet eens meer ken, omdat het van die dingen zijn die je niet met anderen bespreekt; die veel te persoonlijk zijn. Hij is een soort haven, als ik bij hem ben, alleen al in de buurt, dan voelt dat als thuis.



Meer nog dan een fysieke bevlieging, is dit een zo bijzondere vriendschap dat ik; zelfs als ik hem nooit meer zou spreken, hem voor altijd in mij heb zitten. In gedachten, hart, gevoel. Heel vreemd...ik heb dit nooit eerder zo gehad. Het is zelfs zo dat ik me hiervoor altijd alleen of incompleet of onzeker voelde. Maar sinds ik hem ken heb ik sprongen gemaakt in het organiseren van allerlei stappen, veranderingen in mijn leven door voor het eerst eerlijk naar mijzelf te zijn. Te zien wie ik ben, wat ik wil, te zien wat ik kan en daar in ook geloven. En uit zaken durven stappen die mij meer gevangen hielden in een soort houdgreep, puur uit hang naar zekerheid en veiligheid. Alles is in sneltrein vaart gegaan. Ik voel me een ander mens. Het is alsof ik eindelijk die persoon heb ontmoet die me heel maakt. Of hij nou bij me in de buurt is, of alleen in gedachten (heel vaag, ik weet het; ik probeer mijn gevoel te beschrijven maar das moeilijk)



En dat terwijl wij na ons eerste contact ongeveer 2.5 maand onafscheidelijk zijn geweest in tekst en woord, elkaar zien, mailen, samen, whatsappen, zien, : zo vaak het kon. Direct vertelde ik het mijn man en dit heeft geleid tot een open gesprek hierover met iedereen die ervan wist of betrokken was. Maar daarna onvermijdelijk ook tot een soort 'stilstand' waarin we beiden proberen uit te vinden wat het juiste is om te doen met ons beider relaties.

Mijn man heeft hem gevraagd ons die ruimte te geven en ondanks dat we dat in het begin bijna niet konden, probeert hij dat nu wel te respecteren.



Dat heeft hij hem beloofd en hij houdt zich hier aan. De keren dat we het niet konden laten om na die periode van waanzinnig intens contact ineens 'in de kou te staan' en naar elkaar toegetrokken werden; spraken we toch in de stad af en bleef het bij praten en daarna weer loslaten. Het was alsof het voor ons soms zo moeilijk is om elkaar niet te zien; dat we het nu allebei heel hard wel proberen om afstand te houden, maar toch na een tijd elkaar weer opzoeken: toevallig of gestuurd. Elkaar dan even spreken en kunnen zien helpt dan weer om de tijd daarna gescheiden te zijn en allebei ons te richten op de dingen die we zelf uit te zoeken hebben. Hij twijfelt enorm aan of hij toekomst ziet met zijn relatie. Latent al, want hij heeft zich er nooit volledig in kunnen storten vanaf het begin, maar sinds wij dit contact legden is die twijfel zo erg geworden dat hij dit nu met haar bespreekt en zo probeert uit te vinden of hij door wil.



Alleen door ruimte geven, (wederzijds), lukt dat denk ik...Ik heb er nu vrede mee dat het op deze manier gaat; elkaar af en toe gewoon kunnen zien. Natuurlijk was er een tijd dat ik hem het liefst zo vaak mogelijk zag, maar nu dat niet meer kan omdat we open zijn geweest naar de omgeving en de omgeving hier ook iets van vond, is het gek genoeg ook prima en voldoende om alleen maar aan hem te denken : dan voelt het al alsof hij bij me is...Hij zit in mijn gedachten, altijd. Kijkt mee met alles wat ik doe. In gedachten deel ik alles met hem sinds we echt contact hebben.



We staan er allebei dubbel in; we willen elkaar niet volledig loslaten, maar omstandigheden en integer handelen naar onze partners dwingen ons om toch die afstand te nemen. En na een lange tijd zonder contact zoeken we of bewust contact of weten we dat we elkaar ergens zullen zien via vrienden; en dan is het er weer. Het gaat misschien nooit weg? Ook als ik hem dus niet zie, gaat het niet weg. Dat bleek al uit het feit dat voor we echt contact kregen ik hem al 2 jaar niet uit mijn kop kreeg.



Inmiddels ben ik zo ver dat ik met mijn man alles bespreek; van wat er mis zat en of zit, wat ik daar mee wil. Wat ik wil in het algemeen en dat ik (en daar staat hij achter) alle stappen moet gaan zetten om dichterbij mezelf te komen (wat ik wil). Ook als ik daar rust voor nodig heb, door vb apart te gaan wonen, dan steunt mijn man mij hierin. Ondanks alles is hij altijd blijven hopen dat wij er samen uit komen; het gaat nu zelfs goed tussen ons. Door alles open te gooien heb ik eigenlijk - zij het via een pijnlijke manier - mezelf gedwongen tot eerlijkheid op alle vlakken; ook twijfels die er bij mij heel diep weg waren genegeerd over mijn relatie; ik sprak ze uit. Enerzijds praten we daardoor meer, is onze relatie echter en eerlijker aan het worden en kunnen we daardoor dichterbij elkaar; de afstand is meer weg.



Nu zit ik alleen nog met 1 ding; Hij zit nu in mijn systeem; veel meer nog dan mijn man; hij is een soort deel van me hoe gek dat ook klinkt; alles wat ik meemaak deel ik als het ware in gedachten met hem. Ik voel me zelfs niet meer onzeker, incompleet of 'alleen': Voor het eerst in mijn leven voel ik me prima zoals ik ben en ben ik ook heel gelukkig als ik alleen ben; maar ik moet eerlijk toegeven dat dat ook komt doordat hij gevoelsmatig 'bij me' is...



Ik weet dat het allemaal heel debiel klinkt...ik weet ook niet wat ik hier mee wil. Sowieso wilde ik het graag kwijt;ook aan degenen die dit meelazen en er het hunne van dachten. Gewoon als antwoord op een groot vraagteken. Ik wil ook dat jullie weten dat ik hem totaal niet idealiseer: ik zie doordat ik hem nu ken ook heel veel mindere of moeilijke kanten; het gevoel is er alleen geen cm minder om: ook niet meer. Het is gewoon zoals het is; hij is zoals hij is. En zelfs met die dingen...is hij prima zoals hij is. Geen God ofzo, verre van; iemand die ook fouten heeft gemaakt, maar ook veel heeft meegemaakt...Iemand die probeert opnieuw in het leven en het geluk te geloven. Een breekbaar iemand...en iemand die dat niet verhult.



Toch hoop ik zo dat ik binnenkort een echte keuze kan maken: Alleen verder, en dan niet eens met die andere man (dat zou hier nu de tijd niet voor zijn; beide relaties achter de rug of er nog half in). Of met mijn relatie verder. Nu heb ik namelijk van 2 kanten het allerbeste: Ik ken hem nu eindelijk en onze verliefdheid is uitgesproken, zij het nu dan op afstand. En qua huwelijk is eindelijk die beerput met onuitgesproken ruis uitgesproken en is er dus nu feitelijk een perfeste 'clean slate' om opnieuw te beginnen. En ik heb geluk dat ik, na mijn eerlijkheid hierover, een man heb die heel graag met me door wil.



Ergens voelt het echter toch zo dat als ik doorga, ik dan ons alle 3 voor de gek houdt; en de hele wereld die dit stilzwijgend inmiddels weet om ons heen.
quote:contemplatingfaraway schreef op vrijdag 09 mei 2014 08:32 ik heb nooit gezapige kutwijven gezegd. Wel gezapig en onwijs burgerlijk.



Ik zei dat jullie mij neerzetten als een kutwijf, terwijl ik juist eerlijk probeer te zijn. Tov mijn man en mij zelf.



Die ander weet nog niet eens ergens van.



toch een beetje een slecht geheugen zas Gut sorry! Heb ik je toch helemaal verkeerd begrepen! Nee, dan heb ik niks gezegd, hoor. Gewoon lekker doorgaan, meid. Je bent echt hartstikke fair naar je man toe, echt!
Alle reacties Link kopieren
Maar wat ik niet snap he... wat maakt het uit of die man je leuk vindt of niet?? Je bent getrouwd en wil dat blijven. Dus die hele vraag 'wat zou hij denken, vinden en voelen' is totaal niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
quote:guillaumette schreef op 08 mei 2014 @ 20:55:

[...]



Denk jij dat TO jouw post snapt ?Nee, tot nu toe snapt zij geen enkele van mijn posts, zie mijn motto.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
To, jij lijkt misschien eerlijk, maar dat is het niet. Je blijft investeren in de verliefdheid, alles waar je in investeert wordt groter. Kortom dit is helemaal niet fair richting jezelf of je man.



Die meneer die jou aanstaart speelt met jouw aandacht voor zijn eigen ego en weet allang hoe de vork in de steel zit. Hij stapt niet op je af omdat hij je a. niet leuk genoeg vindt of b. omdat hij geen gebonden vrouw wil benaderen.



Je had dit al jaren geleden kunnen afkappen, niet door zijn gevoelens te onderzoeken, maar door er zelf niet meer in te investeren en door op de betreffende man af te stappen met de vraag of 'hij iets van je aan heeft'.



Blijkbaar reageer jij ala Bambi het hertje in de koplampen waardoor het voor deze man alleen maar leuker wordt om met je gevoelens te spelen.



Grow out off it.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
misschien heb je gelijk...maar hoe schakel je je gevoel dan uit. Zo makkelijk om te zeggen maar ik weet niet hoe ik ineens moet doen alsof ik geen gevoel meer (voor hem) heb.



en na 2 jaar ineens zeggen 'heb ik wat van je aan' klinkt toch ook redelijk agressief...



ik wil hier ook van af ...echt waar.



maar misschien kan ik dan nog maar het beste gewoon hem ontlopen, negeren, nooit meer aankijken of gewoon boos terug kijken.



iets zeggen durf ik tegen iedereen maar niet tegen he. stom i know ...
Alle reacties Link kopieren
Wanneer jij er niet meer in investeert dan blijft het gevoel nog wel, het wordt na verloop van tijd vanzelf minder, speelt weer eens op, niet in investeren en je zult zien dat de wereld er over 6 mnd tot een 1 jaar alweer heel anders uit ziet. En ga anders gewoon niet meer naar die stomme feestjes en ipv daarvan iets gezelligs met je man doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Stop met jezelf allerlei sprookjes in jouw hoofd halen.

Stop met deze dromelarij.

Stop met kijken naar die man.

Stop met aandacht besteden aan die man.



Ga jouw aandacht op de vriendin met wie jij samen naar die feestjes gaat richten.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Je bent getrouwd, hij is niet verliefd op je.

Misschien vraagt HIJ zich juist af, waarom JIJ zoveel naar hem kijkt..anders zie je niet dat hij kijkt..
Life is good!
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen kan jij zo een serie schrijven met als titel:

Wat gaat er op dit moment door mijn hoofd?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou de enige die zich afvraagt wat voor paasei haar man is? Als mijn man tegen mij zou zeggen dat hij al 2 jaar verliefd is op een ander en niet weet wat hij ermee moet doen, zou ik zijn koffer inpakken en bij de deur zetten en hem heel veel plezier wensen met die ander.

TO, ik vind je heel egoïstisch en zeer puberaal en vooral respectloos naar je man toe.
Alle reacties Link kopieren
ik ben getrouwd en ik wil hier dus ook vanaf.



iedereen hier weet ZEKER dat hij niets voor mij voelt, maar niemand hier kan een reden verzinnen waarom hij dan wel continu om me heen hangt, me opzoekt en naar me staart.



zelfs de man hier niet.



hoe jullie dan zeker kunnen weten dat hij niet geinteresseerd is, dat begrijp ik gewoon niet.



geef daar eens antwoord op als je hier dan toch je tijd vuil aan maakt.
Alle reacties Link kopieren
bovendien gaan we altijd met een groepje van 4 meiden, die zijn allemaal getrouwd en allemaal hebben ze wel een zoiets gehad,



dus why the fuck doen jullie of je neus bloedt
quote:contemplatingfaraway schreef op 09 mei 2014 @ 09:30:

misschien heb je gelijk...maar hoe schakel je je gevoel dan uit. Zo makkelijk om te zeggen maar ik weet niet hoe ik ineens moet doen alsof ik geen gevoel meer (voor hem) heb.



en na 2 jaar ineens zeggen 'heb ik wat van je aan' klinkt toch ook redelijk agressief...



ik wil hier ook van af ...echt waar.



maar misschien kan ik dan nog maar het beste gewoon hem ontlopen, negeren, nooit meer aankijken of gewoon boos terug kijken.



iets zeggen durf ik tegen iedereen maar niet tegen he. stom i know ...



Gevoel voor hem? Je hebt nog nooit met hem gesproken zelfs?



Echt, dat je om zoiets ook maar kunt twijfelen. Straks hangt ie extreem rechts aan, of klinkt ie als Jan Smit. En dan, toch maar weer op je eigen man focussen?
Alle reacties Link kopieren
eikels haha ik heb hem WELLLL gesproken.



lezen dude, fuck it



lebowski heel simpele vraag. Ik had de vraag wat simpeler moeten stellen voor de mensen en hun niveau hier, realiseer ik me nu:



Waarom staart een man continu naar een vrouw, hangt om haar heen, en kijkt als hij denkt dat ik het niet zie. Waarom stuurt hij vrienden op me af en wacht altijd tot hij met mij alleen over blijft, echt als enige, aan het einde van een feest.



dat lieve mensen...is de vraag: als hij me niet leuk vind, waarom dan wel
quote:contemplatingfaraway schreef op 09 mei 2014 @ 10:40:

eikels haha ik heb hem WELLLL gesproken.



lezen dude, fuck itIk heb een cursus begrijpend lezen gevolgd, en als ik "Het aller aller raarste van alles is dus dat hij al die tijd me nooit aan heeft gesproken...en nog steeds niet. " begrijp ik daar uit dat hij je nooit heeft aangesproken. Hij heeft wel langs je heen gepraat over jassen ja, dat dan weer wel, en ooit voor werk, maar nooit iets persoonlijks.
Hm, ik ben onzichtbaar.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent degene die verliefd is.

Dat zeg jij zelf al.

Jij bent degene die zo obsessief bezig is met hem.

Constant loopt te loeren naar hem.

Dusdanig dat jij een gedetailleerd minutenverslag over hem kunt schrijven.



Als een getrouwde vrouw mij op feesten constant zou beloeren

zou ik ook terug kijken,

me afvragen wat zij moet,

onderzoeken of zij een avontuur wil scoren

en kennelijk heeft hij dat via zijn vriend gedaan

waarop jij volgende geantwoord hebt:

quote:contemplatingfaraway schreef op 09 mei 2014 @ 10:30:" Maar ik ben getrouwd he....?" Hij kende toen mijn man nog niet en zei:"Oh....dus jullie zijn hier niet op mannenjacht!?" ik zei nee etc etc.."

Duidelijk, jij bent getrouwd en wilt geen avontuur.

Wat heeft hij dan verder aan jou?



Jij zit door jouw verliefdheid de hele situatie moeilijk te maken voor jezelf.

Die verliefdheid waar jij zegt niets mee te willen doen en

die jij maar blijft voeden door obsessief te blijven loeren naar hem.

Jij bent jouw eigen probleem.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:contemplatingfaraway schreef op 09 mei 2014 @ 10:40:

eikels haha ik heb hem WELLLL gesproken.



lezen dude, fuck it



lebowski heel simpele vraag. Ik had de vraag wat simpeler moeten stellen voor de mensen en hun niveau hier, realiseer ik me nu:

Zeg, tief op met je niveau. Mijn niveau ligt heel wat hoger, ik sta tenminste niet al twee jaar van een afstand te geilen op een man die ik amper ken, terwijl ik getrouwd ben.
Alle reacties Link kopieren
Goeie cursus dan...vooral dat ze je hebben geleerd om een hele post te moeten lezen om alle info te hebben. We hebben wel kennisgemaakt, ongeveer 2 jaar terug dus. Lang gesprek, wel waar mijn man bij stond
quote:contemplatingfaraway schreef op 09 mei 2014 @ 10:47:

Goeie cursus dan...vooral dat ze je hebben geleerd om een hele post te moeten lezen om alle info te hebben. We hebben wel kennisgemaakt, ongeveer 2 jaar terug dus. Lang gesprek, wel waar mijn man bij stondJa, voor werk, staat daar bij. Lees het eens terug, zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
daarna werd het contact ongemakkelijk, ging ik hem heel erg ontlopen en ging hij daarna steeds voor mijn neus staan staren.
Alle reacties Link kopieren
ok prima joh hij haat me
Hij ziet je als een potentieel neuk slachtoffer. Als hij een relatie wou was hij al lang bij je gekomen. Denk dat je makkelijk lijkt voor hem. Omdat je getrouwd flirt...
Alle reacties Link kopieren
kijk daar heb ik wat aan, okee dan ben ik er nu uit bonusbakkie
quote:contemplatingfaraway schreef op 09 mei 2014 @ 10:52:

ok prima joh hij haat meLol dramaqueen. Je bent goed in van niets iets maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven