Verliefd - dilemma

18-04-2014 20:34 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,





Tijd terug heb ik een meid leren kennen. In het begin liet ze me koud, bovendien heeft ze een vriend. Dus een dubbele reden om haar links te laten liggen. We hadden echter eerst wat gewoon contact. Dat is uitgelopen tot ik durf wel te zeggen een goede vriendschap. We kunnen het erg goed met elkaar vinden, doen zo nu en dan wat samen. Vond ik ook leuk, wat onderbreking en wat gezelligheid, maar het is voor mij nu meer dan een vriendschap geworden. Ik ben verliefd.



Ik merk aan haar dat zij mij ook zo nu en dan meer dan leuk vind. Zij gooit bijvoorbeeld geen barrière op als dichtbij sta. Ze deinst niet terug...we lachen veel met elkaar, we hebben erg veel gemeen. Als zij geen relatie had gehad, dan hadden wij denk ik nu een relatie gehad.



Alleen nu ik vlinders in mijn buik krijg, begin ik onzeker te worden. Ik durf ook niet verder te gaan, omdat ik ook niet de vriendschap om zeep zou willen helpen.

Maar ik wil ook niet dat zij denkt dat ik wil dat het alleen bij vriendschap blijft. Zij heeft immers een relatie en zal naar mijn idee ook iets minder snel het initiatief durven nemen.

Ik heb haar als een heel leuk, spontaan, gezellig iemand leren kennen. Als mijn gelijke. Iemand waar ik verder mee wil in het leven.



Hebben jullie tips? Hoe kan ik subtiel als het ware pushen?

Of gewoon het gesprek brengen op dat ik gevoelens voor haar begin te krijgen? Ik ben begin gewoon zo onzeker te worden dat ik dat soort dingen gewoon minder goed durf.
Waarom niet zeggen zoals je het nu aangeeft te willen zeggen? Jij kan dat het beste aanvoelen. Tevens heeft het geen zin om te willen regisseren, want het loopt toch nooit helemaal zoals je denkt. Zijn er voor haar nog praktische problemen die een belemmering kunnen zijn zoals koophuis? Ik ben er verder geen voorstander van, maar als het toch gaat zoals het gaat dan maar op de eerlijkste en minst pijnlijke weg.
Alle reacties Link kopieren
Sterker nog, als mijn beste vriend en ik wat leuks gedaan hebben knuffel ik hem en zeg ik ook nog...het is dat ik al een vriend heb, maar anders!!!

We zijn wel eens samen op vakantie geweest, hij kent mijn ouders, ik ken zijn ouders



En dan nog voel ik niets diepers voor mijn beste vriend dan een hele mooie waardevolle vriendschap
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Doet háár mening in deze ook nog ter zake?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:aurora83 schreef op 19 april 2014 @ 12:04:

Waarom niet zeggen zoals je het nu aangeeft te willen zeggen? Jij kan dat het beste aanvoelen. Tevens heeft het geen zin om te willen regisseren, want het loopt toch nooit helemaal zoals je denkt. Zijn er voor haar nog praktische problemen die een belemmering kunnen zijn zoals koophuis? Ik ben er verder geen voorstander van, maar als het toch gaat zoals het gaat dan maar op de eerlijkste en minst pijnlijke weg.Ik zal kijken hoe het vergaat. Verder hebben we beide nog niets. We staan beide nog aan het begin van ons leven. Allebei in de twintig. Zij zit niet in een relatie van vele jaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 19 april 2014 @ 12:01:

Dit bijvoorbeeld vind ik helemaal niet zo bijzonder, gewoon vriendschap:



"Toen zei ze uit zichzelf dat ze het erg gezellig vond. Dus voor mijn gevoel hadden we eigenlijk vrij snel een zeer goede vriendschap.

Als we elkaar weer zien dan kijken we elkaar aan met allebei een glimlach van oor tot oor. We praten uitgebreid met elkaar over van alles en nog wat. Het botert gewoon erg goed. Ik heb het al die tijd beschouwt als een steeds hechter wordende vriendschap.

Ik vertelde haar eens iets...over iets wat ik vond. Tijd later, komt ze er zelf op terug. Ze zei zo van "je had gelijk".

Ik had echt zoiets van "Wauw....de dingen die ik zeg, die blijven echt hangen. Het zijn niet alleen beleefdheidspraatjes" Bovendien denkt ze dus aan mij als ik er niet bij ben. Dat had ze al eens eerder van "Ik dacht nog aan je toen...enz enz". Toen ik er ook niet bij was. "



Echt je klampt je vast aan een grasprietje en bouwt er een heel verhaal omheen.



Daar zit hem juist het verschil. Dat ik er bij ben en jij niet.

Ik klamp me niet vast aan een grasprietje alsof zij de enige zou zijn waarmee ik een relatie zou kunnen hebben. Als je zelf een relatie hebt weet je hoe zoiets begint. Anders zou ik bijna medelijden met je gaan krijgen dat je denkt dat iedereen enkel vrienden wil zijn en blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 19 april 2014 @ 12:22:

Doet háár mening in deze ook nog ter zake?Absoluut, maar zij deelt niet mee aan dit gesprek...is het wel?
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik niet smart ass.



Jij wilt meer.

Jij ziet meer dan vriendschap.

Jij beslist wel even dat zij weg moet bij haar vriend voor jou.



Wat nou als zij jou keihard in je bek uitlacht en zegt: ik hou van mijn vriend, doe eens normaal zeg. Ik zet mijn relatie niet op het spel omdat jij waanideeën hebt.



Doet dat dan ter zake of bind je haar in je huis vast?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 19 april 2014 @ 12:36:

Dat bedoel ik niet smart ass.



Jij wilt meer.

Jij ziet meer dan vriendschap.

Jij beslist wel even dat zij weg moet bij haar vriend voor jou.



Wat nou als zij jou keihard in je bek uitlacht en zegt: ik hou van mijn vriend, doe eens normaal zeg. Ik zet mijn relatie niet op het spel omdat jij waanideeën hebt.



Doet dat dan ter zake of bind je haar in je huis vast?Naja, dan heb jij ergens de afslag gemist en mij verkeerd begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat jíj een afslag mist.

Maar aangezien je alles beter weet ga ik nu iets leukers doen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 19 april 2014 @ 12:43:

Ik denk eerder dat jíj een afslag mist.

Maar aangezien je alles beter weet ga ik nu iets leukers doen.Doe dat.
Als iemand een relatie heeft en verliefd wordt op iemand die beter bij hem of haar past (en netjes de relatie verbreekt voordat er meer gebeurt) dan betekent dat niet gelijk dat die persoon dat in een volgende relatie ook weer zou doen.



Het kan gebeuren dat je iemand tegenkomt met wie je zoveel gemeen hebt, zo'n klik en aantrekkingskracht hebt en dat die persoon beter bij je past. Heel verdrietig voor degene die achterblijft maar die dingen gebeuren.



Als zij ook echt verliefd op jou zou zijn dan moet ze eerlijk zijn naar haar vriend toe. En als jij echt heel erg verliefd op haar bent en meer wil dan moet je eerlijk zijn en het contact verbreken of je over je gevoel heen zetten door tijdelijk afstand te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Trek je niet teveel aan van de zure reacties op dit forum. Ik sta zelf aan de andere kant van een bijna identieke situatie en ik herken wat je beschrijft ontzettend. Ik vind dat je er (tot nu toe in elk geval) netjes mee omgaat. Ik denk dat je het beste gewoon eerlijk kunt zijn over je gevoelens, zonder verder iets te proberen, haar voor het blok te zetten of het gevoel te geven dat je allerlei verwachtingen van haar hebt. Ze zal niet zo snel iets ondernemen, laat staan haar relatie verbreken, zolang ze niet zeker weet hoe jij erin staat. Maar als je haar dat vertelt, en haar verder de ruimte geeft, wie weet?
Alle reacties Link kopieren
quote:oldspice schreef op 19 april 2014 @ 12:28:

[...]





Daar zit hem juist het verschil. Dat ik er bij ben en jij niet.

Ik klamp me niet vast aan een grasprietje alsof zij de enige zou zijn waarmee ik een relatie zou kunnen hebben. Als je zelf een relatie hebt weet je hoe zoiets begint. Anders zou ik bijna medelijden met je gaan krijgen dat je denkt dat iedereen enkel vrienden wil zijn en blijven.Ik zit in een hele leuke relatie en heb ook een paar hele goede vriendschappen (met mannen en vrouwen) met wie ik veel lach, tegen wie ik zeg dat ik het gezellig met ze heb en die een speciale plek in mijn hart hebben. Sterker nog, ik nodig ze vaak genoeg uit voor een borrel in de kroeg soms met, soms zonder mijn vriend. En dan ben ik ook blij ze te zien. En toch wil ik niks seksueels of romantisch van ze. Grote kans dat jouw love-interest er net zo instaat, maar dat wil je kennelijk niet horen. Ook prima.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Verder eens met bella, je ziet al helemaal een relatie voor je en beslist al voor haar dat ze haar vriend op moet zeggen. Zonder er uberhaupt met haar over gesproken te hebben. Tja.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:cowgirl2 schreef op 19 april 2014 @ 13:00:

Trek je niet teveel aan van de zure reacties op dit forum. Ik sta zelf aan de andere kant van een bijna identieke situatie en ik herken wat je beschrijft ontzettend. Ik vind dat je er (tot nu toe in elk geval) netjes mee omgaat. Ik denk dat je het beste gewoon eerlijk kunt zijn over je gevoelens, zonder verder iets te proberen, haar voor het blok te zetten of het gevoel te geven dat je allerlei verwachtingen van haar hebt. Ze zal niet zo snel iets ondernemen, laat staan haar relatie verbreken, zolang ze niet zeker weet hoe jij erin staat. Maar als je haar dat vertelt, en haar verder de ruimte geeft, wie weet?cowgirl12 maakt speciaal een account aan om in dit topic TO gelijk te geven? Interessant.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:cowgirl2 schreef op 19 april 2014 @ 13:00:

Trek je niet teveel aan van de zure reacties op dit forum. Ik sta zelf aan de andere kant van een bijna identieke situatie en ik herken wat je beschrijft ontzettend. Ik vind dat je er (tot nu toe in elk geval) netjes mee omgaat. Ik denk dat je het beste gewoon eerlijk kunt zijn over je gevoelens, zonder verder iets te proberen, haar voor het blok te zetten of het gevoel te geven dat je allerlei verwachtingen van haar hebt. Ze zal niet zo snel iets ondernemen, laat staan haar relatie verbreken, zolang ze niet zeker weet hoe jij erin staat. Maar als je haar dat vertelt, en haar verder de ruimte geeft, wie weet?



Bedankt voor de reactie(s) (Piet ook). Het is fijn om te horen dat er ook mensen zijn die het herkennen en/of begrijpen dat dit wellicht een wat moeilijkere situatie is dan anders.



Ik zie wel even hoe het verloopt. Dat ze nog in een relatie zit, maakt mij van de ene kant meer onzeker dan anders. Ik zou het respecteren en accepteren als ze zegt dat ze toch meer voor haar huidige vriend voelt. Ik kwam met niks, ik ga dan met niks.

In principe heb ik de afstand willen bewaren. De afstand is echter veel kleiner geworden. Waar ze in het begin nog net wat terug deinsde...en dat is niet dat ze opeens 10 meter naar achter springt, zoals sommige hier misschien denken...is dat nu niet het geval. Misschien herkennen jullie het wel, of let maar eens op, als je dicht bij iemand komt, of die net 2 cm ofzo van je weg buigt of niet. Is dat het enige? Nee, het is een heel scala aan dingen.

Het is anders dan anders. Het verschil merk ik goed met andere vriendinnen in mijn vriendenkring.



Ik heb haar ook niet anders benaderd, van "Het wordt wat, het wordt wat!". Ik heb haar gewoon als een vriendin behandeld, maar nu merk ik steeds meer dat er een verliefd gevoel de kop op gaat steken.

Ze heeft ook niet de deur dichtgegooid zoals summerdance. Die gewoon stellig zegt: "Het is dat ik een vriend heb, maar anders!!!".

Ze heeft het ook nauwelijks over haar vriend. Dat terwijl we dikwijls praten over de dingen die we hebben meegemaakt. Laatst zei ze wel dat ze bij haar vriend was, maar verder geen woord over hem gehoord. Alleen zijn moeder had weer iets positiefs gedaan wat ze vertelde. Maar dat was ook het enige wat ze er toen over vertelde.

Dat terwijl ik bij andere vriendinnen toch wat vaker de verhalen hoor.



En nu ze me weer mee vroeg.....ja dan begint het toch wat meer te dagen en bloeit bij mij in ieder geval de liefde langzamerhand op.



Ik wil haar niet voor het blok zetten, of het vertrouwen schaden door inderdaad misschien meer te verwachten dan dat er is. Alleen direct de confrontatie aan gaan, gezien het feit dat ze nog in een relatie zit...het zal wat meer moeite kosten, maar ik zal kijken hoe ik het aanvoel...alleen wie weet hebben jullie nog tips, om dit ter sprake te brengen,...?



Ik zal het als kennisgeving aannemen, om er vervolgens er een eigen draai van te maken als het moment daar is. En ja, eerlijkheid staat bij mij bovenaan...ook richting haar huidige vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 19 april 2014 @ 14:37:

[...]





Ik zit in een hele leuke relatie en heb ook een paar hele goede vriendschappen (met mannen en vrouwen) met wie ik veel lach, tegen wie ik zeg dat ik het gezellig met ze heb en die een speciale plek in mijn hart hebben. Sterker nog, ik nodig ze vaak genoeg uit voor een borrel in de kroeg soms met, soms zonder mijn vriend. En dan ben ik ook blij ze te zien. En toch wil ik niks seksueels of romantisch van ze. Grote kans dat jouw love-interest er net zo instaat, maar dat wil je kennelijk niet horen. Ook prima.



Ja en jij houdt dan verder ook afstand...doet even leuk en gezellig met vrienden, maar deel je ook dezelfde interesses, voelen jullie elkaar bijna naadloos aan? Lach je keihard met ze om een grap, of komt er bij het zien van elkaar al een glimlach op jullie gezicht, zonder dan ook maar een woord te hebben gesproken, terwijl je elkaar diep in de ogen aan kunt kijken...?

Als je een ander oprecht complimenteert over iets, zeg je dan bedankt en praat je al gauw over wat anders, of komt er een glimlach en glunder je...

Als je vrienden dichtbij je komen, buig je dan wat terug, om de afstand te bewaren of sta je toe dat ze in je persoonlijke zone komen? Jij onderneemt dingen met je vrienden, je vriend is dikwijls mee, of heb je toch contact met iemand, bij wie je je vriend verder totaal buiten beschouwing laat. Zijn alle andere punten van hierboven dan ook van toepassing...of houdt het daar al op?



Er zit een wezenlijk verschil tussen aardig zijn, gezellig mee doen en echt om elkaar gaan geven. Of ben jij van mening dat zodra je een relatie hebt, deze vast ligt voor de rest van je leven. Was je allereerste vriend ook diegene waar je nu nog steeds gelukkig mee bent, of is dit voor jou net zo goed nummertje zoveel?



Als je er niet bij bent, zou ik je toch vriendelijk doch dringend willen vragen open te zijn in je oordeel, desnoods vragen te stellen en niet het gelijk willen veroordelen alsof het niets kan zijn en dat ik mij wel moet vergissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:maar deel je ook dezelfde interesses, voelen jullie elkaar bijna naadloos aan? Lach je keihard met ze om een grap, of komt er bij het zien van elkaar al een glimlach op jullie gezicht, zonder dan ook maar een woord te hebben gesproken, terwijl je elkaar diep in de ogen aan kunt kijken...?Om je vragen even te beantwoorden op mijn beurt: mijn voormalige beste vriend en ik hadden precies de band die jij beschrijft. Tot hij meer bleek te verwachten. Ik voelde dat niet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 19 april 2014 @ 15:59:

[...]





Om je vragen even te beantwoorden op mijn beurt: mijn voormalige beste vriend en ik hadden precies de band die jij beschrijft. Tot hij meer bleek te verwachten. Ik voelde dat niet zo.



Dat kan. Ik houd ook een slag om de arm. Het maakt me ook meer onzeker dan anders.



Alleen ik weet één ding wel zeker en dat is dat als het verder niet ter sprake komt, of ik op een andere manier gewoon laat blijken. "Meid, ik vind je meer dan leuk..." dat ik het zeker op niets uit zal lopen. Wie weet loopt ze inderdaad gewoon met dezelfde gedachtes rond. Ik wil het op een normale, subtiele manier aan het licht brengen. Zodat we er ook niet beide om de hete brij heen gaan draaien.



Misschien dat je kan vertellen hoe het verlopen is bij jou? Kwam het gewoon ter sprake? En zijn jullie nog steeds gewoon vrienden, of hebben jullie gezegd dat het beter was de wegen te laten scheiden....?
Je maakt je veel te druk. Geloof mij dat als zij ook gevoelens voor jou heeft, waar jij van overtuigd lijkt te zijn, ze er nu met dat gedraai niet gelukkiger op wordt en ook niet is in haar huidige relatie en blij is als het tenminste uitgesproken wordt, al wordt het een lastige situatie daarna. Dat is de focus, niet het ingangetje hoe en wat te zeggen. Beter gewoon: 'ik wil je wat vertellen'.
Alle reacties Link kopieren
quote:aurora83 schreef op 19 april 2014 @ 16:39:

Je maakt je veel te druk. Geloof mij dat als zij ook gevoelens voor jou heeft, waar jij van overtuigd lijkt te zijn, ze er nu met dat gedraai niet gelukkiger op wordt en ook niet is in haar huidige relatie en blij is als het tenminste uitgesproken wordt, al wordt het een lastige situatie daarna. Dat is de focus, niet het ingangetje hoe en wat te zeggen. Beter gewoon: 'ik wil je wat vertellen'.



Of ze gevoelens heeft is nog niet zeker. Het begint er wel op te lijken.

Inderdaad is het de situatie daarna het lastige. Maar dat zit onlosmakelijk verbonden als ik er over ga beginnen.

Dus ik denk na over hoe ik het aan ga pakken.



Wil het niet regisseren, maar wel even doordacht hebben.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat je het de hele tijd hebt over eerlijkheid en dat dit zo belangrijk is voor je en zo

En juist zo iets essentieels als dit, lieg je.....



Ik vind het maar raar!



Net als Nem heb ik ook ooit eens zo'n vriend gehad zoals jij beschreef TO

Tot hij met het lood in zijn schoenen vertelde dat hij meer voor me voelde dan dat

Ik vond het vreselijk om hem te moeten zeggen dat ik gewoon niet verliefd op hem was, ook al was hij uit het boekje de ideale partner voor mij.



Hij heeft het er heel moeilijk mee gehad toen ik een relatie kreeg met mijn vriend, maar sinds hij zelf ook superleuke vriendin heeft zien we elkaar weer wat regelmatiger.



Ik bewonder hem tot de dag van vandaag om zijn toen getoonde eerlijkheid
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 19 april 2014 @ 17:02:

Grappig dat je het de hele tijd hebt over eerlijkheid en dat dit zo belangrijk is voor je en zo

En juist zo iets essentieels als dit, lieg je.....



Ik vind het maar raar!



Net als Nem heb ik ook ooit eens zo'n vriend gehad zoals jij beschreef TO

Tot hij met het lood in zijn schoenen vertelde dat hij meer voor me voelde dan dat

Ik vond het vreselijk om hem te moeten zeggen dat ik gewoon niet verliefd op hem was, ook al was hij uit het boekje de ideale partner voor mij.



Hij heeft het er heel moeilijk mee gehad toen ik een relatie kreeg met mijn vriend, maar sinds hij zelf ook superleuke vriendin heeft zien we elkaar weer wat regelmatiger.



Ik bewonder hem tot de dag van vandaag om zijn toen getoonde eerlijkheidWaarover zou ik dan moeten liegen Summerdance?
Alle reacties Link kopieren
quote:oldspice schreef op 19 april 2014 @ 15:20:

[...]





Als je er niet bij bent, zou ik je toch vriendelijk doch dringend willen vragen open te zijn in je oordeel, desnoods vragen te stellen en niet het gelijk willen veroordelen alsof het niets kan zijn en dat ik mij wel moet vergissen.Mozes kriebel zeg, kan je er niet tegen dat iemand een andere kijk op de zaken heeft? Dan moet je geen topic openen (en dubbelnicken onder cowgirl2 btw).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:oldspice schreef op 19 april 2014 @ 17:10:

[...]





Waarover zou ik dan moeten liegen Summerdance?

Over het belangrijkste wat er in een vriendschap is

Eerlijkheid over je gevoel!



Ik hoop, nee ik ga ervan uit dat mijn vrienden eerlijk tegen me zijn

En jij...jij bent dat niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven