Verliefd - dilemma

18-04-2014 20:34 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,





Tijd terug heb ik een meid leren kennen. In het begin liet ze me koud, bovendien heeft ze een vriend. Dus een dubbele reden om haar links te laten liggen. We hadden echter eerst wat gewoon contact. Dat is uitgelopen tot ik durf wel te zeggen een goede vriendschap. We kunnen het erg goed met elkaar vinden, doen zo nu en dan wat samen. Vond ik ook leuk, wat onderbreking en wat gezelligheid, maar het is voor mij nu meer dan een vriendschap geworden. Ik ben verliefd.



Ik merk aan haar dat zij mij ook zo nu en dan meer dan leuk vind. Zij gooit bijvoorbeeld geen barrière op als dichtbij sta. Ze deinst niet terug...we lachen veel met elkaar, we hebben erg veel gemeen. Als zij geen relatie had gehad, dan hadden wij denk ik nu een relatie gehad.



Alleen nu ik vlinders in mijn buik krijg, begin ik onzeker te worden. Ik durf ook niet verder te gaan, omdat ik ook niet de vriendschap om zeep zou willen helpen.

Maar ik wil ook niet dat zij denkt dat ik wil dat het alleen bij vriendschap blijft. Zij heeft immers een relatie en zal naar mijn idee ook iets minder snel het initiatief durven nemen.

Ik heb haar als een heel leuk, spontaan, gezellig iemand leren kennen. Als mijn gelijke. Iemand waar ik verder mee wil in het leven.



Hebben jullie tips? Hoe kan ik subtiel als het ware pushen?

Of gewoon het gesprek brengen op dat ik gevoelens voor haar begin te krijgen? Ik ben begin gewoon zo onzeker te worden dat ik dat soort dingen gewoon minder goed durf.
Alle reacties Link kopieren
Je verwart aardig doen met verliefd zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 20 april 2014 @ 12:08:

[...]



Tsja, je weet wat ze zeggen hè over Viva vrouwen

Vrouwen met een mening!

En laat ik die nou inderdaad hebben, een eigen mening

Het zou niet zo veel zin hebben om de mening van een ander hier te gaan verkondigen hè



Oh, dat zal best dat jullie een nogal uitgesproken mening hebben, maar helpt jouw mening in dit geval mij verder? Nee. Dus misschien (en dat is ook maar een mening) moet je je mening over het hebben van een mening en deze ook nogal stellig uitspreken maar herzien.



Ik kan op deze manier niks met jouw mening....
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 20 april 2014 @ 12:12:

Je verwart aardig doen met verliefd zijn.



Dat zou kunnen Fame, maar daarmee zit ik nog wel met mijn dilemma. Bij mij is een gevoel van verliefdheid gekomen. Ik heb er verder niets mee gedaan. Altijd nog wel mijzelf gebleven, maar nu ik het gevoel van verliefdheid aan het opzeggen ben, merk ik soms dat ik wat afstandelijker kan zijn.



Is niet leuk als zij verder zich van geen kwaad bewust is en misschien heeft van "hè...waarom doet hij nu zo"..

Het zet verder de goede vriendschap die we hebben op het spel.



Maar het zou ook nog kunnen dat, omdat we het verder erg goed met elkaar kunnen vinden, dat zij zo nu en dan ook het gevoel begint te krijgen...? Alleen zij zit nog wel in een relatie, dus voor haar, om voor zichzelf te zeggen...het is uit en ik begin een nieuwe relatie...welk mens zou dat nou zo doen? Je hebt een relatie...die blijkbaar toch goed verloopt (alleen maar mooi natuurlijk...) en je komt iemand tegen waarvan je denkt..."dat is gewoon ook een heel leuk iemand.." Er kunnen tientallen, honderden anderen zijn die even leuk zijn als je huidige partner of misschien nog iets leuker.



Als je relatie met je huidige partner goed is, waarom zou je alles wat je tot dan toe samen hebt gedeeld, zomaar opgeven?

Ik neem het haar echt niet kwalijk dat ze in haar huidige relatie blijft.



Alleen het is voor mij wel beter om gewoon afstand te nemen. Kan nog steeds gezellig zijn en leuke dingen doen, maar ik neem afstand. Geef ik haar verder ook de ruimte (die ik sowieso al wel gaf), maar dan weet ze gewoon heel duidelijk....hij (ik dus) zit met dat dilemma en wil zo nu en dan afstand...prima!



Dan weet ze ook dat ze er vaker alleen voor staat. Ze zit nu in een wat lange afstand relatie...dan weet ze ook of haar huidige vriend nog wel de dingen te bieden heeft die ze denkt dat hij biedt.

Je weet soms pas wat je mist als je het kwijt bent...



Voor hetzelfde geldt is haar huidige vriend toch haar man voor het leven. Het kan allemaal, maar dan ben ik voor mijzelf in ieder geval verder gegaan. En dat is nu heel het punt, hoe ga ik de stap maken?



Zal ik het kenbaar maken? Of zal ik het toch voor me houden, wat ik hiervoor ook heb geprobeerd en hopen dat onze vriendschap niet al teveel lijdt als ik even niet meer zo enthousiast naar haar kan zijn...ondanks dat ik het verder wel goed met haar kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je maar een naar mannetje dat niet tegen tegenspraak kan. Zodra er iets weerklank is spring je als een bok op de haverkist om uit te leggen hoe fout de mening van een ander wel niet is. En ook nog even voor een ander willen bepalen hoe stellig ze mogen zijn. Je bent hier niet de baas hoor op het forum. Als je er niet tegen kan dat sommige mensen het niet met je eens zijn moet je hier ni komen.



Zomaar, gratis feedback. Doe er je voordeel mee (om je eigen woorden maar even te gebruiken).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 20 april 2014 @ 12:46:

Ik vind je maar een naar mannetje dat niet tegen tegenspraak kan. Zodra er iets weerklank is spring je als een bok op de haverkist om uit te leggen hoe fout de mening van een ander wel niet is. En ook nog even voor een ander willen bepalen hoe stellig ze mogen zijn. Je bent hier niet de baas hoor op het forum. Als je er niet tegen kan dat sommige mensen het niet met je eens zijn moet je hier ni komen.



Zomaar, gratis feedback. Doe er je voordeel mee (om je eigen woorden maar even te gebruiken).





Ik dacht dat je hier terecht kon met vragen over relaties en waar anderen je zo nodig kunnen helpen door ervaringen en tips uit te delen. Niet dat er mensen zijn die gewoon een lading stront uitgooien, valse beschuldigingen doen en even denken hoe de vork precies in de steel steekt. Zonder verdere opbouwende kritiek.



Dit is een openbaar forum en iedereen kan hier komen en posten wat die vindt, maar niet iedereen zal dat kunnen waarderen of tolereren en zal hier (zoals ik) er tegen in gaan. Als je er niet tegen kan, moet je hier niet komen..



Ook dat is zomaar gratis feedback
Alle reacties Link kopieren
Woehahaha hoe lang ben jij hier al smart ass.



If you can't stand the heat, stay out en ga naar Fok.



Je krijgt deze reacties wellicht omdat je nou op zijn zachtst gezegd niet zo sympathiek overkomt.

Lees je posts eens terug Peterbeterweter.



En succes verder.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 20 april 2014 @ 13:03:

Woehahaha hoe lang ben jij hier al smart ass.



If you can't stand the heat, stay out en ga naar Fok.



Je krijgt deze reacties wellicht omdat je nou op zijn zachtst gezegd niet zo sympathiek overkomt.

Lees je posts eens terug Peterbeterweter.



En succes verder.

Nu al uitgekeken op het leuke wat je ging doen?



Ik heb er verder geen problemen mee als jij je tijd aan mij wilt verdoen met nietszeggende berichten. Ik geloof wel dat ik nog altijd oprecht en zonder scheldpartijen de dingen heb gezegd zoals ik ze vind. Dat jij er niet noodzakelijkerwijs mee eens bent, of me zelfs onsympathiek vindt...



Tja, ik kan er weinig aan veranderen. Maar dan nog, ik hoef ook niet met iedereen vrienden te zijn. En als je me nu verder excuseert zal ik voortaan alleen nog op berichten gaan reageren die er wel toe doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen haar zeggen dat je meer voor haar voelt. Open kaart spelen dus. Dan kan zij kijken wat ze er mee doet. Het kan wat eerder al gezegd is, inderdaad gewoon een amicaal meisje zijn. Zo'n meisje ben ik ook, er hebben al meerdere keren mannen/vrienden gedacht dat ik verliefd op ze was.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe, 1 uur geleden



Ik vind je maar een naar mannetje dat niet tegen tegenspraak kan. Zodra er iets weerklank is spring je als een bok op de haverkist om uit te leggen hoe fout de mening van een ander wel niet is. En ook nog even voor een ander willen bepalen hoe stellig ze mogen zijn. Je bent hier niet de baas hoor op het forum. Als je er niet tegen kan dat sommige mensen het niet met je eens zijn moet je hier ni komen. Zomaar, gratis feedback. Doe er je voordeel mee (om je eigen woorden maar even te gebruiken).





Lees dit nog maar eens.

Al zal het paarlen voor de zwijnen zijn.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:muts87 schreef op 20 april 2014 @ 13:58:

Ik zou tegen haar zeggen dat je meer voor haar voelt. Open kaart spelen dus. Dan kan zij kijken wat ze er mee doet. Het kan wat eerder al gezegd is, inderdaad gewoon een amicaal meisje zijn. Zo'n meisje ben ik ook, er hebben al meerdere keren mannen/vrienden gedacht dat ik verliefd op ze was.



Ja, dat denk ik ook...en ik heb voor mijzelf nu wel zo'n beetje in gedachten hoe ik het ga doen. We moesten elkaar sowieso nog even spreken. En we zijn verder open en eerlijk naar elkaar toe geweest....ik zal nu niet anders doen dan eerlijkheid tonen.



Ik ben alleen sinds gister een stukje afstandelijker geworden. Was nog wel mijzelf, maar het was toch wat meer bekoeld...

Ik heb voor de rest niets geprobeerd, of wat dan ook....maar ik voelde gewoon aan hoe de vlag er bij hangt.



Midden in de nacht kwam ik terug, wat je ook ziet aan de tijd van mijn posts, en ik zat toen heel erg te denken hoe ik hier mee om zou moeten gaan. Ik ben begonnen met schrijven...gewoon de gedachten op papier zetten. Ik heb het een paar keer opnieuw geschreven...gewoon omdat ik het niet goed op papier kon krijgen...



Inmiddels weet ik voor mijzelf dat ik nu de afstand wil bewaren. We mogen elkaar in ieder geval graag. Dat heeft zij veel eerder ook kenbaar gemaakt. Dat is gewoon fijn dat we verder gewoon goed met elkaar kunnen opschieten.

Alleen tijd zal het uitwijzen of zij er net zo in heeft gestaan als ik, zonder dat zij zich dat besefte...



Ik ga er verder in ieder geval niet over piekeren/fantaseren/wakker liggen. Ik had hiervoor al een prima leventje en ik heb dat nog steeds. Ik val dus gewoon terug op de dingen die ik al heb en verder zie ik wel verder wat er op mijn pad komt.Mocht zij dat weer zijn....tja, dan zien we het dan wel weer.



Mochten jullie nog tips hebben...maak ze maar kenbaar...anders...wens me succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:oldspice schreef op 20 april 2014 @ 10:58:Ik ken haar bijna 3 maand en de verliefdheid speelt een rol sinds ongeveer twee weken.quote:oldspice schreef op 20 april 2014 @ 11:41:Het enige wat ik weet is dat ze een relatie heeft en zoals je zegt, die wil ik inderdaad niet verpesten. Ik ga en wil niet lopen stoken daarin. [...] Ik merk aan mijzelf dat ik niet helemaal meer mezelf ben op sommige momenten en gewoon wat afstandelijker ben. Het vlammetje dooft nu langzaam. Jij zit deze situatie voor jezelf moeilijk te máken.

Wat een zwaar op de hand teksten schrijf jij over iemand die jij 3 maanden geleden nog niet eens kende!

Probeer alles weer helder in perspectief te zien.



Het is zinloos haar te gaan belasten met jouw verliefde vlaag omdat jij niet wilt lopen stoken in haar relatie en bij jou het vlammetje na 2 weken toch alweer aan het doven is.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 20 april 2014 @ 15:52:

[...]





[...]

Jij zit deze situatie voor jezelf moeilijk te máken.

Wat een zwaar op de hand teksten schrijf jij over iemand die jij 3 maanden geleden nog niet eens kende!

Probeer alles weer helder in perspectief te zien.



Het is zinloos haar te gaan belasten met jouw verliefde vlaag omdat jij niet wilt lopen stoken in haar relatie en bij jou het vlammetje na 2 weken toch alweer aan het doven is.Strijdbaar zou ik nog zeker wel zijn, maar wat zou jij doen als je merkt dat je gevoelens hebt voor iemand die nog in een relatie zit?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen hangt af van of zij een open relatie heeft of niet.

Heeft zij geen open relatie dan ga ik mijn handen niet meer branden aan een bezette vrouw.



Door haar te vertellen dat jij verliefd op haar bent probeer jij haar te manipuleren dat zij jou en haar partner met elkaar gaat vergelijken.

Natuurlijk ga jij tijdens die 'overgangsfase' alleen jouw leuke kanten laten zien en vallen daardoor de niet leuke kanten van haar nietsvermoedende partner extra goed op.

Zodat jij het beste uit de vergelijking komt.



Door op die slinkse subtiele manier te gaan stoken in haar relatie ga jij jezelf tegen werken.

Jij kan niet eeuwig jouw 'beste beentje' voor zetten en zij zal door die manipulatie veel krijgen wat zij jou kan gaan verwijten.



Daarbij, in die 3 maand dat jij haar nu kent heb jij ook alleen haar leuke, spontane, gezellige kanten gezien.

Natuurlijk heb jij haar nu door jouw roze bril kijkend gebombardeerd tot jouw droomvrouw.

Jij kan niet eeuwig op jouw 'roze wolk' zitten en het kan zijn dat zodra 'de buit' binnen is jij zwaar teleurgesteld word van de niet leuke, niet spontane, ongezellige kanten die zij óók heeft.



Dan heb jij inmiddels wel haar relatie om zeep geholpen en ook daardoor zal zij veel krijgen wat zij jou kan gaan verwijten.



Denk na.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 20 april 2014 @ 18:49:

Wat ik zou doen hangt af van of zij een open relatie heeft of niet.

Heeft zij geen open relatie dan ga ik mijn handen niet meer branden aan een bezette vrouw.



Door haar te vertellen dat jij verliefd op haar bent probeer jij haar te manipuleren dat zij jou en haar partner met elkaar gaat vergelijken.

Natuurlijk ga jij tijdens die 'overgangsfase' alleen jouw leuke kanten laten zien en vallen daardoor de niet leuke kanten van haar nietsvermoedende partner extra goed op.

Zodat jij het beste uit de vergelijking komt.



Door op die slinkse subtiele manier te gaan stoken in haar relatie ga jij jezelf tegen werken.

Jij kan niet eeuwig jouw 'beste beentje' voor zetten en zij zal veel krijgen wat zij jou kan gaan verwijten.



Daarbij, in die 3 maand dat jij haar nu kent heb jij ook alleen haar leuke, spontane, gezellige kanten gezien.

Natuurlijk heb jij haar nu door jouw roze bril kijkend gebombardeerd tot jouw droomvrouw.

Jij kan niet eeuwig op jouw 'roze wolk' zitten en het kan zijn dat zodra 'de buit' binnen is jij zwaar teleurgesteld word van de niet leuke, niet spontane, ongezellige kanten die zij óók heeft.



Dan heb jij inmiddels wel haar relatie om zeep geholpen en ook daardoor zal zij veel krijgen wat zij jou kan gaan verwijten.



Denk na.



Ik snap wat je bedoelt, maar zover ik weet bekoelt in elke relatie de liefde na een tijd. Er komen in elke relatie vanzelf de moeilijke tijden aan. Maar wat moet ik dan? Mijn gevoelens proberen weg te stoppen? Ik merkte al een bekoeling...en ik zou ook niet willen dat ze denkt dat ik gewoon geen vrienden meer zou willen zijn.



Dan snap je nu misschien mijn dilemma...
Alle reacties Link kopieren
De verliefdheid bekoelt idd na een tijd.

Die bekoeling merk jij na 2 weken verliefdheid al.

Zo diep zit die verliefdheid bij jou dus niet.



In de dagelijkse praktijk van de relatie kwamen mijn vrouw en ik er pas ná de verliefdheid achter dat wij seksueel tot elkaar aangetrokken bleven en genoeg raakvlakken hadden om met elkaar te kunnen leven. Toen waren we geen 2 weken verder, wel ruim 2 jáár samenwonen. De verliefdheid had blijkbaar geleidelijk plaats gemaakt voor houden van.



Verliefdheid is wat anders dan liefde.

Verliefdheid is vluchtiger dan liefde.



Zij heeft er niets aan te weten dat jij 2 weken lang verliefdheid voor haar voelde en jouw gevoelens nu alweer aan het vervliegen zijn.



Probeer tevreden te zijn met de vriendschap die zij jou wel kan geven.



Plan jouw agenda vol met afleidende activiteiten zodat jij de komende tijd èn geen tijd hebt voor haar èn de kans hebt om die verliefde gevoelens helemaal te laten bekoelen.



Dan kun jij daarna jullie vriendschap weer als vanouds oppakken.

Een echte vriendschap overleeft een tijd lang geen contact wel.

.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 20 april 2014 @ 19:19:

De verliefdheid bekoelt idd na een tijd.

Die bekoeling merk jij na 2 weken verliefdheid al.

Zo diep zit die verliefdheid bij jou dus niet.



In de dagelijkse praktijk van de relatie kwamen mijn vrouw en ik er pas achter dat wij ook ná de verliefdheid seksueel tot elkaar aangetrokken bleven en genoeg raakvlakken hadden om met elkaar te kunnen leven. Toen waren we geen 2 weken verder, wel ruim 2 jáár. De verliefdheid maakte geleidelijk plaats voor houden van.



Verliefdheid is wat anders dan liefde.

Verliefdheid is vluchtiger dan liefde.



Zij heeft er niets aan te weten dat jij 2 weken lang verliefdheid voor haar voelde en jouw gevoelens nu alweer aan het weg vliegen zijn.



Probeer tevreden te zijn met de vriendschap die zij jou wel kan geven.

Plan jouw agenda vol met afleidende activiteiten zodat jij de komende tijd èn minder tijd hebt voor haar èn de kans hebt om die verliefde gevoelens helemaal te laten bekoelen.

Dan kun jij daarna jullie vriendschap weer als vanouds oppakken.



Je moet begrijpen dat ik zelf nu de verliefdheid de das om wil draaien. Omdat ik me anders zelf ga lopen opeten. Ik merk meer dan genoeg raakvlakken, daarom hebben we verder in korte tijd ook een zeer hechte vriendschap opgebouwd.



Ik weet niet alleen wat ik met die verliefdheid moet doen...zij zit in een relatie...wat kan ik er mee doen? Dat is ook het hele punt wat ik aan het maken ben...
Alle reacties Link kopieren
Jij moet helemaal niks met jouw verliefdheid!



Draai het de das om door het de komende tijd te druk te hebben voor haar en houd op met al jouw dramatisch gedraai over dat deze situatie zo moeilijk is.



Jij máákt het jezelf moeilijk door je vast te willen bijten in een vrouw die al bezet is en hoogstwaarschijnlijk niet eens overweegt om haar al bestaande relatie op te geven voor een man die zij niet goed - net 3 maanden- kent om van een hechte relatie te spreken. Realistisch gezien.



Al snap ik ook wel dat jouw verliefde bril maakt dat jij het idee hebt dat jullie elkaar al eeuwen kennen, elkaar zo goed begrijpen, jullie contact meer bijzonder is dan haar relatie, jullie perfect bij elkaar passen en dat jullie samen oud gaan worden.

Dat is wat verliefdheid doet namelijk, je projecteert een rozekleurig droombeeld over die ander en ziet enkel overeenkomsten, zelfs als die treffende gelijkenissen alleen in jouw luchtfietserij bestaan.



Bovendien is van een vriendschap nu géén sprake, want jij verlangt heimelijk ook verliefdheid van haar.



Laat haar met rust.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Oldspice, voor je iets onderneemt, laat het even een paar weken bezinken. Neem geen overhaaste beslissingen. Schrijf desnoods een brief die je niet opstuurt. Maar wacht even af hoe je gevoel zich ontwikkelt. 3 maanden is kort, en 2 weken is nog veel korter. Wie weet denk je er over een maand alweer heel anders over. Ik herken het gevoel van urgentie, dat je denkt NU iets te moeten doen want dat je het niet trekt. Maar dat levert niet altijd de meest slimme doordachte acties op en maakt wellicht meer kapot dan noodzakelijk. En meestal zakt het na een tijdje ook wel weer af. Als je je over 3 maanden nog steeds zo voelt moet je het misschien echt doen, maar ik zou het denk ik nog even aankijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 20 april 2014 @ 21:12:

Jij moet helemaal niks met jouw verliefdheid!



Draai het de das om door het de komende tijd te druk te hebben voor haar en houd op met al jouw dramatisch gedraai over dat deze situatie zo moeilijk is.



Jij máákt het jezelf moeilijk door je vast te willen bijten in een vrouw die al bezet is en jou na 3 maanden echt niet goed kent om van een hechte relatie te spreken. Realistisch gezien.



Al snap ik ook wel dat jouw verliefde bril maakt dat jij het idee hebt dat jullie elkaar al eeuwen kennen, elkaar zo goed begrijpen, jullie contact meer bijzonder is dan haar relatie, jullie perfect bij elkaar passen en dat jullie samen oud gaan worden.

Dat is wat verliefdheid doet namelijk, je projecteert een rozekleurig droombeeld over die ander en ziet enkel overeenkomsten, zelfs als die treffende gelijkenissen niet werkelijk bestaan.



Bovendien is van een vriendschap nu géén sprake, want jij verlangt heimelijk ook verliefdheid van haar.



Laat haar met rust.



Jij typeert een profiel van een stalker en alsof zij lijdt onder het contact. Ik ben er altijd nuchter onder gebleven en heb altijd de realiteit onder ogen gezien.

Ik heb tegen je gezegd, het is een dilemma...geen drama. Ik ben verliefd geworden, maar heb er verder niets mee gedaan.

Is het daarmee heimelijk? Alles wat je denkt is per definitie heimelijk. Niemand die ooit weet wat jij daadwerkelijk denkt, totdat je het uitspreekt.



De eerste twee seconden bepalen de eerste indruk. De eerste 5 seconden leggen die eerste indruk vast. In de eerste 10 minuten dat je iemand spreekt bepaal je of je iemand aardig vindt de ja of de nee.



Ik zal je een topic geven van hier over wat andere mensen er van vinden.

hoelang daten voordat je een relatie aangaat?

TO date amper 2 maanden en bijna iedereen zegt...het is al een relatie.



Wat een schril contrast met jouw idee dat 3 maanden nog geen hechte vriendschap kan betekenen.

Je denkt misschien dat we elkaar amper zien en dat ik allerlei dingen in m'n kop haal, maar dat is niet zo. En of die vriendschap ook echt zo hecht is dat deze tientallen jaren blijft...tijd zal het uitwijzen.



De enige andere persoon die je hier verder over zou kunnen vertellen is zij zelf. Maar zij doet niet mee aan dit gesprek.



Ik zal het dus toch zelf moeten rooien.



Arrivederci!
Alle reacties Link kopieren
Door jouw verliefdheid haal jij jezelf inderdaad allerlei dingen in jouw hoofd die er niet zijn.

Ik denk dat jij doordat zij aardig tegen jou doet jij jou in jouw hoofd haalt dat zij ook verliefd is op jou.



Die keren dat jij haar ziet zijn namelijk geen dates om een relatie op te bouwen zoals jij dat zo graag wilt zien in al jouw verliefdheid.

Zij weet niet eens dat jij met allerlei 'ik wil met haar verder als gelijke' plannen in jouw hoofd rond loopt, zij gaat voor zover jij kan zien niet bij haar partner weg en dus wel de toekomst in met hem. Dat is de realiteit die jij te respecteren hebt.



Ga vooral dat 'ben jij ook verliefd op mij?' gesprek met haar aan als jij die "hechte vriendschap" met haar die jij zo claimt te koesteren op het spel wilt zetten.

Ik denk dat zij zich knap genaaid zal voelen als jij haar verteld dat elk moment dat zij jou ziet voor jou eigenlijk daten en het opbouwen van een relatie is.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:cowgirl2 schreef op 20 april 2014 @ 22:05:

Oldspice, voor je iets onderneemt, laat het even een paar weken bezinken. Neem geen overhaaste beslissingen. Schrijf desnoods een brief die je niet opstuurt. Maar wacht even af hoe je gevoel zich ontwikkelt. 3 maanden is kort, en 2 weken is nog veel korter. Wie weet denk je er over een maand alweer heel anders over. Ik herken het gevoel van urgentie, dat je denkt NU iets te moeten doen want dat je het niet trekt. Maar dat levert niet altijd de meest slimme doordachte acties op en maakt wellicht meer kapot dan noodzakelijk. En meestal zakt het na een tijdje ook wel weer af. Als je je over 3 maanden nog steeds zo voelt moet je het misschien echt doen, maar ik zou het denk ik nog even aankijken.



Dank je cowgirl...ik zal het gaan aanzien. Ik ben over niet al te lange tijd door het lot uit haar buurt. Ik koester ondertussen wel de vriendschap, maar zoals Highlander het denk ik bedoelde (besef ik me nu)...de verliefdheid hindert de vriendschap.



Het is niet zoals highlander zegt dat er geen sprake kan zijn van vriendschap, want de basis van de goede vriendschap ligt er wel degelijk.



Ik weet alleen niet of het verstandig is om haar dan bijvoorbeeld op facebook toe te gaan voegen. In principe stuur ik dan gewoon op een vriendschap aan. Ik weet gewoon niet hoe zij er verder over denkt...



Als zij denkt dat het gewoon goede vriendschap is en ik laat haar verder koud...dan help ik de vriendschap om zeep. In principe heb ik niet veel vrienden. Ik heb er sowieso niet veel nodig, maar ook gewoon omdat ik van hot naar haar ga. Nu zit ik ook in het buitenland. Straks weer in Nederland, daarna waarschijnlijk weer in het buitenland. Dus het is gewoon leuk om wat vast contact te hebben met mensen waarmee ik het goed kan vinden.

Zij zou er één van kunnen zijn.



Of misschien gewoon toevoegen en een paar maanden laten rusten? Want ja ik ben ook "druk" (gelukkig niet 24/7....maar goed). Zie ik dan wel verder.. toch?
Alle reacties Link kopieren
Als ik trouwens verliefd op iemand zou zijn zou ik het juist zo snel mogelijk out in the open willen hebben

Dat in stilte verliefd zitten zijn zet ook zo verdomde weinig zoden aan de dijk.



Dan loop ik liever in een vroeg stadium een blauwtje als na maanden omcirkelende bewegingen maken.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 20 april 2014 @ 22:53:

Door jouw verliefdheid haal jij jezelf inderdaad allerlei dingen in jouw hoofd die er niet zijn.

Ik denk dat jij doordat zij aardig tegen jou doet jij jou in jouw hoofd haalt dat zij ook verliefd is op jou.



Die keren dat jij haar ziet zijn namelijk geen dates om een relatie op te bouwen zoals jij dat zo graag wilt zien in al jouw verliefdheid.

Zij weet niet eens dat jij met allerlei 'ik wil met haar verder als gelijke' plannen in jouw hoofd rond loopt, zij gaat voor zover jij kan zien niet bij haar partner weg en dus wel de toekomst in met hem. Dat is de realiteit die jij te respecteren hebt. Dat is de realiteit die ik ook onder ogen (heb willen) zie(n) en (heb) wil(len) respecteren, maar ik kan mijn eigen gevoel niet uit de weg gaan.



Dat is soms het lastige.
Alle reacties Link kopieren
IK ZOU HET WILLEN WETEN!



Je kunt niet wachten want dan kom je veel te laat
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 20 april 2014 @ 22:56:

Als ik trouwens verliefd op iemand zou zijn zou ik het juist zo snel mogelijk out in the open willen hebben

Dat in stilte verliefd zitten zijn zet ook zo verdomde weinig zoden aan de dijk.



Dan loop ik liever in een vroeg stadium een blauwtje als na maanden omcirkelende bewegingen maken.



Ja, dat zou inderdaad mijn insteek zijn als het iemand was die ook vrijgezel was. Gewoon hupsakee....maar hier begon het voor mij gewoon een dilemma te worden. Omdat dit een bezet iemand is.



Eerlijk gezegd. Ik zou nog steeds niet goed weten hoe zij er verder tegen aan kijkt. Maar dat neem ik op de koop toe. Spreken is zilver, zwijgen is goud...laat ik het daar maar op gaan houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven