Verliefd - dilemma

18-04-2014 20:34 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,





Tijd terug heb ik een meid leren kennen. In het begin liet ze me koud, bovendien heeft ze een vriend. Dus een dubbele reden om haar links te laten liggen. We hadden echter eerst wat gewoon contact. Dat is uitgelopen tot ik durf wel te zeggen een goede vriendschap. We kunnen het erg goed met elkaar vinden, doen zo nu en dan wat samen. Vond ik ook leuk, wat onderbreking en wat gezelligheid, maar het is voor mij nu meer dan een vriendschap geworden. Ik ben verliefd.



Ik merk aan haar dat zij mij ook zo nu en dan meer dan leuk vind. Zij gooit bijvoorbeeld geen barrière op als dichtbij sta. Ze deinst niet terug...we lachen veel met elkaar, we hebben erg veel gemeen. Als zij geen relatie had gehad, dan hadden wij denk ik nu een relatie gehad.



Alleen nu ik vlinders in mijn buik krijg, begin ik onzeker te worden. Ik durf ook niet verder te gaan, omdat ik ook niet de vriendschap om zeep zou willen helpen.

Maar ik wil ook niet dat zij denkt dat ik wil dat het alleen bij vriendschap blijft. Zij heeft immers een relatie en zal naar mijn idee ook iets minder snel het initiatief durven nemen.

Ik heb haar als een heel leuk, spontaan, gezellig iemand leren kennen. Als mijn gelijke. Iemand waar ik verder mee wil in het leven.



Hebben jullie tips? Hoe kan ik subtiel als het ware pushen?

Of gewoon het gesprek brengen op dat ik gevoelens voor haar begin te krijgen? Ik ben begin gewoon zo onzeker te worden dat ik dat soort dingen gewoon minder goed durf.
Alle reacties Link kopieren
quote:oldspice schreef op 27 april 2014 @ 19:36:





In al die tijd dat ik met haar te maken heb gehad, heb ik geen flauw benul gehad van hoe hij verder was IS of überhaupt wat hij deed DOETin het leven.



Mijn geweten is schoon.FYI, hij is er gewoon nog hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oh wat erg dit, heb zitten smullen van dit topic
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 27 april 2014 @ 18:44:

[...]



Ik zal je vertellen hoe het gaat: *tune van Doctor Who* (das mijn beltoon

Heyy de fietser! (zegt tegen vriendin, 2 tellen even vriend afwimpelen) We zaten Mannenharten te kijken met flessen wijn

Ik: Hi Fiestert!

Hij: Hi Sum...bla bla bla bla fiets, berg op, bla bla bla, berg af.....( ik maak ondertussen de bla bla gebaren met mijn hand)

Ik: Euhh...schat....do I Look like I care?

Hij: Nog steeds niet hè Sum

Ik: Nope

Hij: Dan zie je me woensdag

Ik: Tot woensdag



Einde gesprek



Nou, de romantiek spat eraf hè?



Ja. En dat meen ik oprecht. Zal je er doorheen lopen. Jouw eerste reactie al van "Heyy de fietser!" spreekt boekdelen. Blij en enthousiast om te zien dat je vriend je belt. Ik kan me niet voorstellen hoe jij anders heel negatief zou moeten zeggen "Heyy de fietser!"



Wil je haar reactie weten toen van haar de telefoon over ging en ze op haar schermpje keek? "Oh..."

Neemt op...ik kijk een beetje om mij heen. Zij laat haar schouders zakken in een (verder onhoorbare) zucht en neemt een houding aan van "nee hè.."

Dan, in de emotie die ze zojuist vertoonde doet ze dat "bla bla bla.." met haar hand...net zolang totdat ik het op merk, zij merkt dat ik kijk...er komt een glimlach op haar gezicht en ze begint ook een beetje te lachen.



Dan vertel ze tegen haar vriend dat zij er verder niets aan heeft (wat hij haar vertelde) en hing toen op. Toen zei ze, zonder echt te lachen dat het soms net een vrouw was met zijn geklets.



Dat terwijl jij waarschijnlijk met een breedste glimlach de telefoon hebt opgehangen...



Het is nogal een contrast, vind je niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 27 april 2014 @ 19:40:

[...]



FYI, hij is er gewoon nog hoor Erg lollig, maar het is volstrekt juist hoe ik het zeg. Ik heb niet geweten hoe hij verder was of wat hij deed. Verleden tijd, omdat ik het nu wel weet. Ik weet nu wel wat hij doet en hoe hij in omgang is naar haar toe. Destijds niet. Ik heb mijn gedrag daardoor ook niet kunnen laten beïnvloeden.



Daarom. Mijn geweten is schoon.
quote:highlander schreef op 27 april 2014 @ 18:07:

[...]

[sarcasm]Dat mòet wel Summerdance!

Je weet toch dat alleen mensen die elkaars "perfecte liefde" zijn diepzinnige gesprekken met elkaar kunnen hebben.

En dat je je weleens irriteert aan het gedrag van je partner dat komt in een "droomrelatie" al helemáal niet voor.



Je weet toch; in een perfecte liefde met je droompartner ben je het nooit oneens met elkaar, doe je altijd àlles samen met een glimlach van oor tot oor en zodra je elkaar ziet ren je als in een alpenweidescène naar elkaar toe om als een Siamese tweeling bij de heupen met elkaar te versmelten.[/sarcasm]



Seabert, zoals jij jouw beste vriend omschrijft heb ik ook een aantal vriendinnen. Romantische gevoelens spelen geen rol, zelfs niet nu we allemaal alleenstaand zijn.



Ik ben het met je eens dat Oldspice beter echt afstand kan nemen.

Dit is geen zuivere vriendschap.

Elk detail wat zij hem in vertrouwen vertelt over haar relatie gebruikt hij als voeding voor zijn verliefdheid op haar.

Hij is de laatste met wie zij over haar relatie zou moeten praten.

Alleen weet zij dat nu niet en vertrouwt zij erop dat hij een goede vriend is.

Hij bedondert haar waar ze bij staat.Dat bedoel ik exact highlander! TO vind zichzelf zo 'respectvol' dat hij niet door heeft dat hij het tegendeel doet; eerlijk, oprecht en zuiver uit de weg gaan en achter elk woord en gebaar zijn eigen waarheid zoeken. Heb zo'n 'vriend' gehad en dat was echt de grootste fout van mijn leven zo far. Ging alleen voor zijn interpretatie, zijn emotie, zijn gevoel... En kon prachtig lullen net als TO. Heeft mij veel gekost, gelukkig was ik op een haartje na op tijd weg. Maar goed, we hoeven elkaar hier niet te overtuigen, volgens mij zitten we allemaal op hetzelfde level en wil allen TO niets aannemen
Alle reacties Link kopieren
Het is zondagavond, onze kinderen zijn de hort op en ik zit hier ongegeneerd te reageren.

Oldspice, het is niet mijn zorg of probleem wat jij doet of laat met mijn raad.



Ik weet al dat niemand hier jou nog iets aan jouw gezonde verstand kan peuteren.

Jij bent verblind door jouw roze wolk.

Verdooft door de droom dat jij een leven met haar zou kunnen hebben.

Alles wat wij zeggen is tegen jouw dovemansoren gericht.



De nuchtere realiteit heb jij allang uit jouw oog verloren.

Zij is bezet, zij heeft al een relatie, zij gaat met hem de toekomst in en heeft geen behoefte haar toekomst te bespreken met een huisgenoot.



Jij verliest jezelf in allerlei toekomstscenario's en analyses van haar gedrag.

Alles wat zij in vertrouwen wel met jou deelt zie jij rozekleurig in als weer een bouwsteentje voor de droomrelatie die jullie in jouw hoofd al hebben.

Jij bouwt kinderlijk met denkbeeldige lego en ziet haar relatie met hem al als verleden tijd.

Hele epistels vol dagdromen schrijf jij over haar.

Over hoe slecht haar vriend is en hoe perfect jij bent voor haar.

Het vóelt zo echt voor jou.

Niet elk gevoel leid naar een glansrijke toekomst.

Jouw gevoel voor haar is een eenrichtingsweg naar teleurstelling.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Mooie post High!

Al lees ik die wel vaker van jou!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
dystania, 48 minuten geleden



Oh wat erg dit, heb zitten smullen van dit topic :rofl:





Dysta, dat kunje ook maar het beste doen!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:seabert81 schreef op 27 april 2014 @ 20:16:

[...]





Dat bedoel ik exact highlander! TO vind zichzelf zo 'respectvol' dat hij niet door heeft dat hij het tegendeel doet; eerlijk, oprecht en zuiver uit de weg gaan en achter elk woord en gebaar zijn eigen waarheid zoeken. Heb zo'n 'vriend' gehad en dat was echt de grootste fout van mijn leven zo far. Ging alleen voor zijn interpretatie, zijn emotie, zijn gevoel... En kon prachtig lullen net als TO. Heeft mij veel gekost, gelukkig was ik op een haartje na op tijd weg. Maar goed, we hoeven elkaar hier niet te overtuigen, volgens mij zitten we allemaal op hetzelfde level en wil allen TO niets aannemen



Geef mij nou eens aan, waarom zou het niet kunnen kloppen wat ik zeg?



Waarom zou mijn gevoel verkeerd zijn? En kom niet aanzetten dat het oh zo vaak gebeurd, zoals jezelf ook aanhaalt dat je ook zo'n vriend hebt gehad.



Vaak is nog niet altijd en het merendeel wil (blijkbaar) gewoon niet met een "open mind" lezen want ik merk dat ik mij nog al te vaak dingen nader moet uitleggen, dat het veel genuanceerder ligt.



Neem het voorbeeld van Summerdance d'r telefoongesprek. Zet dat tegenover hoe het telefoongesprek ging waar ik bij was.

Merk het verschil...en dat is niet het enige, want ik noem hele reeksen van dingen. Het kost me alleen ontzettend veel tijd en moeite om de context en de uitingen zo exact en eerlijk mogelijk te omschrijven. Het zelf zien zou een heel stuk schelen. Om een voorbeeld te geven. Vertel mij eens hoe de kleur rood eruit ziet...



Als buitenstaander is het altijd lastig om in te beelden hoe iets is. Zeker als je er niet bij bent geweest, of ooit hebt meegemaakt.

Denk je dat je een blinde kunt vertellen hoe rood eruit ziet?



Je kan het omschrijven als de kleur van stoppen, de kleur van bloed, de kleur van rode rozen, van rode lippen, maar iemand die zulk soort dingen nooit heeft gezien heeft geen flauw benul wat rood exact is.



Hier net zo. Ik kan jullie alles vertellen over de hele gang van zaken, tot in detail alles proberen uit te leggen, maar jullie zijn er niet bij.....ik wel. Mijn visie is anders....en komt dat door die "roze bril"die ik draag? Het hunkeren naar een relatie...? Nee....want ik heb al meermaals proberen uit te leggen hoe ik er in sta.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 27 april 2014 @ 20:29:

Het is zondagavond, onze kinderen zijn de hort op en ik zit hier ongegeneerd te reageren.

Oldspice, het is niet mijn zorg of probleem wat jij doet of laat met mijn raad.



Ik weet al dat niemand hier jou nog iets aan jouw gezonde verstand kan peuteren.

Jij bent verblind door jouw roze wolk.

Verdooft door de droom dat jij een toekomst met haar zou kunnen hebben.

Alles wat wij zeggen is tegen jouw dovemansoren gericht.



De nuchtere realiteit heb jij allang uit jouw oog verloren.

Zij is bezet, zij heeft al een relatie, zij gaat met hem de toekomst in en heeft geen behoefte haar toekomst te bespreken met een huisgenoot.



Jij verliest jezelf in allerlei toekomstscenario's en analyses van haar gedrag.

Alles wat zij in vertrouwen wel met jou deelt zie jij rozekleurig in als weer een bouwsteentje voor de droomrelatie die jullie in jouw hoofd al hebben.

Jij bouwt kinderlijk met denkbeeldige lego en ziet haar relatie met hem al als verleden tijd.

Hele epistels vol dagdromen schrijf jij over haar.

Over hoe slecht haar vriend is en hoe perfect jij bent voor haar.

Het vóelt zo echt voor jou.

Niet elk gevoel leid naar een glansrijke toekomst.

Jouw gevoel voor haar is een eenrichtingsweg naar teleurstelling.



Dagdromen? Quote mij over een dagdroom...



Quote mij waar ik een toekomst met haar uitstippel?



Ik daag je uit om jouw gelijk te halen...en als je niets kan vinden. Wees dan ook eerlijk dat je het nergens kan vinden en wie weet realiseer jij je dan dat jij aan het dagdromen bent.....
Alle reacties Link kopieren
quote:oldspice schreef op 27 april 2014 @ 20:45:Dagdromen? Quote mij over een dagdroom...Quote mij waar ik een toekomst met haar uitstippel? Ik daag je uit om jouw gelijk te halen.. Ik hou van uitdagingen!



Ik heb geen zin om àl jouw dromelarij weer door te ploegen, dus even een kleine greep uit jouw geluchtfiets:

quote:oldspice schreef op 18 april 2014 @ 20:34:Ik merk aan haar dat zij mij ook zo nu en dan meer dan leuk vind. Zij gooit bijvoorbeeld geen barrière op als dichtbij sta. Ze deinst niet terug...we lachen veel met elkaar, we hebben erg veel gemeen. Als zij geen relatie had gehad, dan hadden wij denk ik nu een relatie gehad.quote:oldspice schreef op 18 april 2014 @ 20:42:Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat het voor haar ook zo nu en dan meer is. Ze zoekt me soms als het ware gewoon op. Wat ik zeg...als zij niet in een relatie zat, dikke kans dat wij nu een relatie hadden. De chemie als twee singles elkaar ontmoeten en een relatie gaan beginnen, dat speelt zich nu ook af. Ik voel het gewoon.quote:oldspice schreef op 18 april 2014 @ 23:43:Ik zou toch niet willen dat het heimelijk zou gebeuren, want dan zou ze zoiets (later) ook bij mij kunnen flikken en dat zijn dingen waar ik dan op af zou knappen. Vertrouwen is de basis van elke relatie. Wel zou ik een soort van overgangsfase kunnen waarderen. Zij hoeft van mij nu niet gelijk tegen haar huidige vriend te zeggen. [...] Ondertussen beginnen bij mij de gevoelens steeds meer te komen dat dit iemand is waar ik de rest van mijn leven mee zou kunnen delen en ik denk dat zij ook wel meer in mij ziet dan een vriend.quote:oldspice schreef op 19 april 2014 @ 11:29:Nu heeft ze mij weer gevraagd om iets samen te beleven. De gevoelens van verliefdheid gieren door mijn lijf. Als zij single was, dan was dit gewoon overduidelijk. We zijn aan elkaar gewaagd, we voelen elkaar goed aan. Dit is gewoon het begin van een relatie.quote:oldspice schreef op 20 april 2014 @ 12:41:het zou ook nog kunnen dat, omdat we het verder erg goed met elkaar kunnen vinden, dat zij zo nu en dan ook het gevoel begint te krijgen...? Alleen zij zit nog wel in een relatiequote:oldspice schreef op 19 april 2014 @ 16:06:Wie weet loopt ze inderdaad gewoon met dezelfde gedachtes rond.quote:oldspice schreef op 20 april 2014 @ 11:18:als ik haar tegen kom vraag ik dikwijls hoe alles is, praten we over de dingen die we beleefd hebben. Kijken we voorruit op de dingen die komen gaan.Zij is een heel zelfstandig iemand, ze weet van aanpakken...eigenlijk net zoals ik. We hebben op die manier ook al lol kunnen beleven. [..] ik heb voor mijzelf de dingen goed op orde. Ik heb qua cv goede competenties die mij (als ik straks klaar ben) goed op weg zullen helpen. Ik heb voor mijzelf alles op een rijtje...zij weet dat ik een doorzetter ben. Ze weet dat ik er ben als dat nodig zou zijn. Verder hebben we het gewoon erg gezellig, we kunnen veel met elkaar lachen. En af en toe....af en toe glundert ze helemaal, dat ik weet dat het verder gewoon goed zitquote:oldspice schreef op 20 april 2014 @ 11:41:In principe voel ik mij gewoon erg goed bij haar en ik heb mij afgevraagd hoe ik subtiel kon laten merken aan haar "Hé...ik begin meer te voelen dan vriendschap"...dat zij gewoon genoeg weet. Gewoon zoals je elk andere relatie met elkaar zou beginnen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Als je iemand ontmoet die bezet blijkt ondanks zelfs als ze echt met je zouden flirten, daarvan moet je er altijd vanuit gaan dat ze inderdaad niet zomaar hun relatie zullen verlaten voor jou. Soms lijkt het er erg op dat iemand dat wel zou willen doen en heel soms weet je het bijna wel zeker door wat ze zeggen en willen en soms ook doen (en soms ook al eerder hebben gedaan) en ze aan het kijken zijn of ze gelijk met zekerheid over kunnen stappen...



Maar ik vind dat als hun relatie niet goed zit, die ander het eerst zelf maar uit moet maken omdát die relatie niet goed meer zit.



Daarin wil je niet gaan trekken, valse hoop hebben of hem losweken. Als die ander je echt leuk vindt en echt in een relatie zit die niet goed genoeg bevredigend werkt, dan moeten ze het eerst zelf maar uitmaken in hun relatie.



En daarna zie je wel weer verder. Soms gebeurt dat, maken ze het uit. Maar dan duurt het vaak ook nog weer een tijd voordat ze over hun relatie echt heen zijn, het afgerond is en voor je het weet waren er al meer kapers op de kust en gaan ze alsnog verder met een ander, wat al dan niet wel of niet gaat werken.



Maar al die tijd is hoop hebben niet goed voor jezelf. Zolang die ander nog een relatie heeft, kun jij er niet op hopen dat het ook een relatie wordt met jou. En hoef je ook nog niet aan die scenario's te denken maar doorgaan met je leven. En mocht die ander echt met jou flirten zonder dat hun partner dat goedkeurt en jou iets voorhouden wat ze je niet kunnen geven, dan zou je zo iemand al helemaal niet moeten willen hebben.



Dit speelt nu 2 weken, dat is nog vroeg, in het heel erg uiterste geval kan iemand al die tijd al in een slechte relatie zitten en jij net de druppel zijn die hen doet beseffen dat het niets wordt waarbij er wellicht even een vonk tussen jullie per ongeluk ontstond. Maar dan maken ze het ook echt binnen heel korte tijd uit en moet je niet alsnog weer weken gaan wachten waarin ze blijven twijfelen. Vaak zie je ook wel dat relaties om je hen niet altijd goed zitten en iemand al snel een vonk krijgt met een ander omdat hun relatie toch ergens niet goed genoeg zit en dan kun je vaak ook wel inschatten dat ze zeer waarschijnlijk niet eeuwigdurend bij elkaar blijven, dat kun je soms vrij goed inschatten, maar de periode waarin uiteindelijk zoiets zich afspeelt is een lastig te voorspellen factor die bijna altijd toch behoorlijk langer duurt dan de situatie rechtvaardigt waarin ze meer proberen te krijgen met een ander en soms ook een heel stuk, zo niet zelfs tientallen jaren, op zich kan laten wachten tot wellicht wel nooit en ze voort blijven modderen.



Maar dat is niet aan jou. Je kan het nog dan een week aanzien of zo en daarna voor jezelf de conclusie trekken waarbij vervolgscenario's iets is waar je nog helemaal niet aan zou moeten denken. En als ze echt ook te veel met jou flirt, zou ik het als ik jou was kwalijk nemen als ze echt zou weten dat jij vrijgezel bent, jij graag een relatie wilt in het algemeen en ze bewust jouw hoofd op hol brengt voor meer door bijvoorbeeld bewust af te geven op haar vriend en te doen alsof ze ook echt de relatie zou willen verbreken voor jou maar ondertussen niet uit zichzelf doet.



Je bent nu even verliefd maar zo te horen komt je verstand al aardig snel binnen 2 weken terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 27 april 2014 @ 21:58:

...



Wauw...eindelijk iemand die beseft dat wat ik zeg ook nog gewoon waar kan zijn. Dit is advies waar ik gewoon wat aan heb.



Anderen gaven ook wel aan dat het verstandig is afstand te nemen, maar gooide daarbij het nog altijd op een hoop van "Het is gewoon iets wat je je inbeeldt". Waarop ik meer dan eens geprobeerd heb het goed heb willen uitleggen, waar het verschil nou in zat.



Ik zal zien hoe het verloopt. Ik ga haar toch niet extra opzoeken, extra aandacht proberen te schenken, of wat dan ook. Ik ben altijd gewoon mijzelf gebleven en heb nog altijd de dingen gedaan die ik moest en wilde doen. Het is gegaan zoals het is gegaan en dat zal ik blijven doen.



Tijd zal het gaan uitwijzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven