Voor het eerst in mijn leven geslagen

13-10-2014 15:39 324 berichten
Ik heb een andere nick aangemaakt, omdat ik niet herkend wil worden. Ik geneer me namelijk het schompes, hoewel ik ook best weet dat ík mij nergens voor hoef te schamen. En toch, en toch: zo was ik toch niet? Ik wist altijd wel wat ik moest doen...



Ik ben 7,5 maand zwanger van mijn eerste kind. De zwangerschap was ongepland, maar na lang en goed nadenken en afwegen is het kind meer dan welkom.



Vriend en ik woonden zijn in de afgelopen maanden gaan samenwonen: we zijn al lang bij elkaar, maar woonden vooralsnog allebei in onze eigen huizen. Samenwonen was voor ons allebei niet echt de droomsituatie, maar met het kind op komst leek het ons beter.



Ik ga een lang verhaal wat korter maken, ben zelf nogal allergisch voor lange OP's



Vriend is dit weekend gestopt met roken en drinken. Eerdere pogingen daartoe hebben altijd voor problemen gezorgd: hij reageert nogal slecht op afkicken. Maar zo erg als vanochtend was het nog nooit. Na een agressieve woordenwisseling kreeg ik een schop tegen mijn been. Toen ik daarop zei dat hij belachelijk deed, flipte hij helemaal en heeft hij me geslagen. Niet verschrikkelijk hard, ik heb er niks aan overgehouden. Maar de angst is me nogal bijgebleven.



Ik wéét: slaan is onacceptabel. Ik weet ook: dit is ongezond. Ik weet echt niet: wat de fuck ik moet doen. Ik heb geen eigen huis meer, mijn contract is afgelopen toen bleek dat ik zwanger was. Over anderhalve maand is het kind er. Ik voel me iemand uit sixteen and pregnant, maar ik ben volwassen en hoogopgeleid.



Ik ken mezelf niet meer terug! Wát moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Overigens, als je verder afhankelijk bent nu van hem én hij heeft verslavingsproblematiek, dan zou ik dáár als de wiedeweerga eens iets aan gaan doen. Waarom is hij eigenlijk niet gaan afkicken vóór het samenwonen? Ik geloof dat ik in jouw situatie dat als een voorwaarde had gesteld voor samenwonen-met-een-kind: géén middelenmisbruik.



Zorg dat je onafhankelijk bent in een relatie, zeker als diegene verslaafd is. Dus... Zorg de komende weken/maanden dat je je zaakjes op orde krijgt. Dat is stukken handiger als het toch allemaal misloopt in de toekomst.



Realiseer je dat een baby en slapeloze nachten ook een flinke stressfactor kunnen zijn met mogelijk een uitwerking op de agressie van je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Doe aangifte!!

Neem contact op met blijf van mijn lijf. Vandaar gaat het balletje rollen. Word een vreselijk moeilijke tijd, zeker net een kleintje op komt.



Maar zorg dat je daar weg bent.
quote:liara schreef op 13 oktober 2014 @ 16:53:

Juist omdat ze zwanger is, vind ik dat je er eerst over moet praten (evt. met hulpverlening), maar zeker niet gelijk je koffers pakken en hysterisch de deur uitrennen. Ik vind de tips van Frizz wel goed.



Juist als je zwanger bent snel wegwezen, je hebt namelijk een kind in je buik en die verdient beter. Als je al vrouw je lekker wil laten slaan of zin hebt in een slechte relatie met een verslaafde prima.. maar als er kinderen komen juist maken dat je wegkomt.

Alle reacties Link kopieren
Georgette, vraag jij je wel eens af hoe het kan dat vrouwen 25 jaar lang in een geweldaddige relatie blijven zitten? Dat zou niet mogelijk zijn zonder jouw redenatie 'Alles hangt af van hoe het verder gaat toch? Heeft hij spijt? etc.'



just sayin'



edit - oh ik zie dat je je post hebt aangepast.
pluk de nacht
Het is pertinent niet waar dat per defenitie één klap meteen een voorbode is voor jarenlang blauwe plekken en geschop. Wat een kul, als dat zo was had ik dus nu al bijna 30 jaar regelmatig slaag gehad, niks is minder waar!

Ik vind een aantal posts meer dan geweldig maar sommige ook gejank, TO heeft niet eens verteld of ze een gesprek hebben gehad en of hij wel of niet totaal van de kaart was na het voorval. Ik vind het tenenkrommend dat iedereen maar klakkeloos uit gaat van één eenzijdig verhaal zonder update en sommigen er zelfs de politie en weet ik niet wat bijhalen. Voor hetzelfde geld zit TO nu met vriend te praten, is die ook helemaal stuk van zijn explosie en blijft het daarbij. Nondedju zeg, alles is meteen al duidelijk hier blijkbaar, hij is een kloothommel en zij is zielig. Ik kan jullie uit ervaring (geen eigen ervaring) vertellen dat er zat vrouwen zijn die het leven van hun man half onmogelijk maken met hun getreiter en sterker nog, ik begeleide een gezin waarvan de moeder van 3 stelselmatig pa om de meest onzinnige redenen nogal wat klappen verkoopt en dat zijn bepaald geen Tokkies. Hij doet serieus alles goed maar zij is een wandelende nogal agressieve tijdbom. En wat denk je? Hij heeft nooit die wegen bewandeld die jullie to aanraden, enkel omdat zij een vrouw is? Het zijn dus niet altijd de mannen die niet sporen.
Heeft vriend spijt wordt er door sommigen gevraagd.

Bijna alle mannen (en vrouwen) die slaan en schoppen hebben naderhand spijt en beloven het nooit meer te doen maar de volgende keer doen ze het weer en weer.

Als ze spijt hebben en meteen de hulpverlening bellen om een afspraak te maken en ze werken er aan dan geloof ik het pas, eerder niet.



Hoe makkelijk is het niet om te zeggen: schat, het spijt me (maar het is je eigen schuld want jij maakte mij boos.)
quote:thaorchid schreef op 13 oktober 2014 @ 17:04:

Het is pertinent niet waar dat per defenitie één klap meteen een voorbode is voor jarenlang blauwe plekken en geschop. Wat een kul, als dat zo was had ik dus nu al bijna 30 jaar regelmatig slaag gehad, niks is minder waar!

Ik vind een aantal posts meer dan geweldig maar sommige ook gejank, TO heeft niet eens verteld of ze een gesprek hebben gehad en of hij wel of niet totaal van de kaart was na het voorval. Ik vind het tenenkrommend dat iedereen maar klakkeloos uit gaat van één eenzijdig verhaal zonder update en sommigen er zelfs de politie en weet ik niet wat bijhalen. Voor hetzelfde geld zit TO nu met vriend te praten, is die ook helemaal stuk van zijn explosie en blijft het daarbij. Nondedju zeg, alles is meteen al duidelijk hier blijkbaar, hij is een kloothommel en zij is zielig. Ik kan jullie uit ervaring (geen eigen ervaring) vertellen dat er zat vrouwen zijn die het leven van hun man half onmogelijk maken met hun getreiter en sterker nog, ik begeleide een gezin waarvan de moeder van 3 stelselmatig pa om de meest onzinnige redenen nogal wat klappen verkoopt en dat zijn bepaald geen Tokkies. Hij doet serieus alles goed maar zij is een wandelende nogal agressieve tijdbom. En wat denk je? Hij heeft nooit die wegen bewandeld die jullie to aanraden, enkel omdat zij een vrouw is? Het zijn dus niet altijd de mannen die niet sporen.



TO's vent is verslaafd en slaat zwangere vrouwen, lijkt me meer dan genoeg reden om te vertrekken.. Ik had geen baby gemaakt met zo'n kwal maar goed, het kindje komt er, dus als goede moder zorg je voor een fijne veilige omgeving.



En of er nou andere mensen zijn die ook niet sporen is dan toch niet relevant?
Alle reacties Link kopieren
quote:annemariem schreef op 13 oktober 2014 @ 16:55:

@tha orchid, Miss.Innuendo, rover37 en liara



Het gaat niet om schuld, het gaat om een destructieve situatie beëindigen. Daar is niets anti-man of slaps aan. Dat heet gezond verstand en is juist een teken van zelfverantwoordelijkheid. Het betekent dat je uit een relatie stapt die niet goed is voor jou (en duidelijk ook niet voor de ander), om door te kunnen en je eigen leven op te bouwen.



Ik praat uit ervaring: ik ben ooit bij een man weggegaan nadat onze vreselijk slechte relatie (we haalden letterlijk het slechtst in elkaar naar boven) uitliep op geweld van zijn kant. Niet dat het een slechte jongen was hoor, hij was niet per se gewelddadig aangelegd en ik begrijp wel hoe hij ertoe kwam en tegenwoordig spreek ik hem af en toe als goede kennis. Maar het was een uiting van hoe diep wij waren gezonken en voor mij het ultieme teken om op te stappen. Dat was uiteindelijk voor ons allebei het best.



Dat TO in deze potentiele crisissituatie zou moeten blijven hangen omdat ze niet per direct een fulltime baan en eigen huis heeft is aperte onzin. Als er één geval is waarin ik iemand een uitkering gun dan is dit het wel. Ik ben oprecht blij dat dit vangnet bestaat voor mensen die zich tijdelijk in een klotesituatie als TO bevinden - geen enkel bezwaar dat mijn belastinggeld zo wordt aangewend. Maar dat is geheel terzijde even mijn particuliere mening.



Ik kom zelf uit een gezin waar geweld voorkwam. Ik heb een ex die dronk en losse handjes had en aan geestelijke mishandeling deed.

En nog steeds geloof ik erin dat iemand soms dingen doet die niet direct hoeven te leiden tot het pakken van je koffers.



Zelf heb ik dat wel gedaan uiteindelijk, maar pas nadat ik zeker wist dat hij niet ging veranderen en hij ook bij mij het slechtste in mij naar boven bracht. Dus ik weet waar ik het over heb



Maar ik geloof er wel in dat je eerst heel zeker moet weten dat het gedrag niet zal veranderen voordat je definitief die deur dicht moet gooien. Zéker als er kinderen in het spel zijn.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Als een man boos wordt doordat zijn vrouw treitert dan gaat hij maar een blokje om. Het is geen vrijbrief om dat te mogen slaan en schoppen.
Alle reacties Link kopieren
Heftig wat je hebt meegemaakt TO! Je schrijft dat hij is gestopt met drinken, hebben we hier te maken met iemand die ook echt verslaafd is? Dat is sowieso al heel heftig.



Ik zou in ieder geval even afstand creëren door ergens anders te gaan logeren. Dan is er altijd nog ruimte om te praten. Nu is er van alles aan de hand, de emoties zijn nog heftig.
Alle reacties Link kopieren
DappereGerbera, 6 minuten geleden



Waar blijft BellatrixVanDetta als je haar nodig hebt? 





Het spijt me Gerbera.



Maar ik reageer niet meer in topics als deze.



Ik ben te vaak als een hysterica weggezet en de reacties van sommigen hier maken mij kotsmisselijk.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:Miss.Innuendo schreef op 13 oktober 2014 @ 17:07:

[...]





Ik kom zelf uit een gezin waar geweld voorkwam. Ik heb een ex die dronk en losse handjes had. En nog steeds geloof ik erin dat iemand soms dingen doet die niet direct hoeven te leiden tot het pakken van je koffers.



Zelf heb ik dat wel gedaan uiteindelijk, maar pas nadat ik zeker wist dat hij niet ging veranderen en hij ook bij mij het slechtste in mij naar boven bracht. Dus ik weet waar ik het over heb



Maar ik geloof er wel in dat je eerst heel zeker moet weten dat het gedrag niet zal veranderen voordat je definitief die deur dicht moet gooien. Zéker als er kinderen in het spel zijn.Ja lekker je kinderen langer dan nodig in zo'n relatie meenemen. Ik zou mezelf ook op de borst kloppen.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 13 oktober 2014 @ 17:08:

DappereGerbera, 6 minuten geleden



Waar blijft BellatrixVanDetta als je haar nodig hebt? 





Het spijt me Gerbera.



Maar ik reageer niet meer in topics als deze.



Ik ben te vaak als een hysterica weggezet en de reacties van sommigen hier maken mij kotsmisselijk.Ja mij ook.
Alle reacties Link kopieren
dat zou voor mij direct de laatste keer zijn. Ik laat me niet slaan.. wat er ook aan vooraf is gegaan.. Je laat je niet slaan en je slaat zelf niet.



.Het begint hiermee en voor je het weet slaat hij je om ieder ding wat hem niet aanstaat.. Er is geen enkel excuus.. er valt niets goed te praten..



Als mijn man mij slaat kan hij gaan.. heel simpel.
quote:Annapalona schreef op 13 oktober 2014 @ 17:02:

[...]





Juist als je zwanger bent snel wegwezen, je hebt namelijk een kind in je buik en die verdient beter. Als je al vrouw je lekker wil laten slaan of zin hebt in een slechte relatie met een verslaafde prima.. maar als er kinderen komen juist maken dat je wegkomt.

Je hebt ook de verantwoordelijkheid naar je kind om een goede relatie met de vader op te bouwen, of tenminste te proberen of dat mogelijk is. Djeez, we kennen niet eens het hele verhaal, maar iedereen gaat hier meteen maar gillen dat vriend een klootzak is en dat de politie erbij gehaald moet worden. Zelfs een blijf-van-mijn-lijfhuis zie ik al voorbijkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 13 oktober 2014 @ 17:08:

[...]





Ja lekker je kinderen langer dan nodig in zo'n relatie meenemen. Ik zou mezelf ook op de borst kloppen.



Helaas waren het niet mijn kinderen, maar zijn kinderen

Ik kon er voor hun helaas niets aan veranderen. Hij is nog steeds zo.

Gelukkig zijn ze inmiddels volwassen en kunnen ze hun eigen keuzes maken en hun eigen mening vormen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Dus jij vindt dat je het waard bent om mishandeld te worden Miss omdat het misschien wel een keer op houdt?

Ik hoop echt dat ik je verkeerd begrijp want wat geeft jij je kinderen als voorbeeld mee.

Onbegrijpelijk en ergens vindt jij dit ook want anders was je nog bij je ex gebleven want stel je voor dat hij misschien toch ietsje pietsje ging veranderen.



Ik ben blij dat vrouwen zich niet zo laten behandelen als jij en er eerder uitstappen. Het is helaas vaak veel te laat wat voor veel problemen bij zowel de vrouw als kinderen geeft.

Ook al waren het zijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 13 oktober 2014 @ 17:08:

[...]





Ja mij ook.+1
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 13 oktober 2014 @ 17:07:

Als een man boos wordt doordat zijn vrouw treitert dan gaat hij maar een blokje om. Het is geen vrijbrief om dat te mogen slaan en schoppen.



Dat klopt. Maar het kan heel goed dat beide partners een aandeel hebben in het geweld. En dat ze dus sámen iets moeten doen aan hun manier van communicatie.



Bovenstaande slaat niet op TO maar even in het algemeen over huiselijk geweld.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 13 oktober 2014 @ 17:09:

dat zou voor mij direct de laatste keer zijn. Ik laat me niet slaan.. wat er ook aan vooraf is gegaan.. Je laat je niet slaan en je slaat zelf niet.



.Het begint hiermee en voor je het weet slaat hij je om ieder ding wat hem niet aanstaat.. Er is geen enkel excuus.. er valt niets goed te praten..



Als mijn man mij slaat kan hij gaan.. heel simpel.Dit dus.
Life is short. Eat dessert first.
Ik vind en denk een heleboel. Maar ik weet ook nog wat voor monster mijn eigen zus was toen ze zwanger was. Dat mijn zwager dat heeft kunnen volhouden, daar staan we nu allemaal nog van te kijken. Horrormonen zeggen ze hier op het forum wel eens, en ik vind het een jeukwoord maar ow, soms dekken ze de lading.

En het ergste was; zus had zelf echt niet in de gaten wat voor etterheks ze was.



Meteen direct onmiddellijk wegrennen van de relatie is misschien wat overtrokken, maar je moet wel je verantwoordelijkheid nemen. Kun jij of hij ergens een paar dagen terecht? Een time-out om duidelijk te maken dat hier echt een grens overschreden is lijkt mij wel op zijn plaats.



Om te beginnen, zorg ervoor dat je niet alleen bent straks. Ik snap best wel dat je je schaamt, je vertelt je omgeving liever leuke dingen. Maar in dit geval zou ik er iemand bij willen hebben, voor het geval hij weer begint te meppen. Let ook op zijn reactie. Heeft hij er spijt van, of reageert hij gelaten? Wil hij er oprecht iets aan doen, of is het allemaal jouw schuld?



Ga een paar dagen weg en spreek daarna af op neutraal terrein. Dan zul je samen moeten bespreken hoe jullie de toekomst voor je zien. Heeft hij een koophuis? Een flat? Is er misschien een mogelijkheid om twee flats naast of onder elkaar te huren? Of om het huis zodanig te verdelen dat je elk een paar eigen ruimtes hebt?



En besef goed; dat ´afkicken´ duurt een tijdje. Wat gaat er gebeuren als je kindje te vroeg komt en hij er nog niet doorheen is????? Want een pasgeboren baby vraagt veel aandacht, huilt omdat ie niet kan zeggen wat er is, je hebt meer huishouden, meer visite, meer drukte, een kraamhulp, hij moet koffie zetten, beschuitjes smeren (die kraamhulp doet niet álles in haar uppie), moeders komen te pas en te onpas langs.... Een baby is een relatietest van jewelste, als het niet goed zit, verbetert er meestal maar weinig en als het wel goed zit, heb je er evengoed een flinke dobber aan. In combinatie met agressie is echt geen goed plan.
quote:liara schreef op 13 oktober 2014 @ 17:09:

[...]





Je hebt ook de verantwoordelijkheid naar je kind om een goede relatie met de vader op te bouwen, of tenminste te proberen of dat mogelijk is. Djeez, we kennen niet eens het hele verhaal, maar iedereen gaat hier meteen maar gillen dat vriend een klootzak is en dat de politie erbij gehaald moet worden. Zelfs een blijf-van-mijn-lijfhuis zie ik al voorbijkomen.



Nee die verantwoordelijkheid hebben zij samen en slaan en verslaafd zijn betekend dat hij die niet neemt.



En die kan best zonder relatie met de moeder, en de moeder heeft maar een hoofddoel en dat is je kind veilig laten opgroeien.

Ik snap vrouwen die dit niet zo zien echt niet.



Maak het uit TO, en als hij echt wil gaat hij werken aan zijn verslaving en neemt therapie ook voor zijn woede aanvallen.

Als hij op lange termijn vorderingen maakt kan je kijken of er een relatie mogelijk is tussen hem en zijn kind en eventueel nog met jou ooit.



Maar ik zou nu maken dat ik wegkom, dit klinkt gewoon heel slecht.
Alle reacties Link kopieren
maar er is geen excuus.. er zijn geen verzachtende omstandigheden..HIj heeft haar eerst geschopt, toen geslagen.. omdat hij geirriteerd was..



Dan kunnen er 3 kinderen zijn.. 1 kind of geen kind.. Je laat je niet slaan ... daar zit toch niets tussen ?



En misschien heeft TO wel het bloed onder zijn nagels vandaan gehaald.. misschien ook wel niet.. Dat maakt geen reet uit.. Dan had hij maar even weg moeten lopen, rond lopen, stukje fietsen, stukje auto rijden of weet ik veel.. maar je houdt je handen bij je.. simpel..
Alle reacties Link kopieren
quote:annemariem schreef op 13 oktober 2014 @ 17:03:

Georgette, vraag jij je wel eens af hoe het kan dat vrouwen 25 jaar lang in een geweldaddige relatie blijven zitten? Dat zou niet mogelijk zijn zonder jouw redenatie 'Alles hangt af van hoe het verder gaat toch? Heeft hij spijt? etc.'



just sayin'



edit - oh ik zie dat je je post hebt aangepast.



Ja klopt.



Ik heb mijn reactie omdat ik vind dat die op gaat voor één enkele klap. Ik geef eerlijk toe, ik heb mijn vriend jaren geleden ook wel eens een mep gegeven uit onmacht, op zijn arm. Niet hard, maar toch. Slaan is slaan. Daarna had ik echt enorm veel spijt. Het is een eenmalig incident geweest, voortkomend uit een combinatie van factoren op dat moment. Later hebben we het erover gehad en het was daarmee klaar. Het is nooit meer gebeurd, einde verhaal.



Gelukkig is hij niet meteen opgestapt. En dat probeerde ik met mijn post te zeggen: alles staat of valt met hoe hij er verder mee omgaat. Heeft hij vreselijk veel spijt en wil hij erover praten: dan zou ik het zeker nog een kans geven. Maar bagatelliseert hij het of reageert hij er lauw op... Niet goed!



Alleen, toen ik mijn post had getypt las ik de OP nog een keer en las ik ook over het schoppen, dat ze dus zwanger is en de term 'afkicken.' Ik vraag me af of er dus niet meer speelt en zodoende heb ik mijn post gewist.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Het blijft volkomen vreemd dat het 'stand by you man' gehalte in deze tijd nog zo hoog is. Geweld is nooit acceptabel, en als vriendlief problemen heeft met afkicken zoekt ie gewoon hulp. Dat had hij allang kunnen doen natuurlijk.



Wat voor problemen iemand ook heeft en als het uiteindelijk ontaard in; verbaal of lichamelijk geweld dan is het een machts factoor niet meer en niet minder. Dat het nog goed wordt gepraat is duidelijk een teken dat de emancipatie nog lang niet is doorgeschoten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven