vriendin zo jaloers.

04-12-2016 19:05 296 berichten
Mijn vriendin die ik sinds kort heb is echt heel jaloers, niet met andere vrouwen praten enzovoort.



Maar er is echt niks waar ze jaloers op hoeft te zijn. Ze mag altijd in mijn telefoon kijken en ook in mijn huis enzovoort.

Binnenkort ga ik een paar weken weg, maar zij is dan bang dat ik daar iemand anders tegen kom. Iemand tips om haar te overtuigen en geruststellende tips. Ik wil haar niet kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Nee klopt. Zij moet er iets aan/mee doen.

Kutsituatie, TO!
Hoe kan ik dit het beste zeggen? Ik wil niet dat ze weer gaat huilen, daar kan ik niet zo goed tegen.
Vermoeiend lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Huilen is niets anders dan een emotie die met tranen en snikken gepaard gaat. Als je denkt te kunnen voorkomen dat mensen huilen heb je het mis. Je hoeft daar ook helemaal niks mee.



Ik denk dat je je af en toe iets harder mag opstellen om je punt te maken, anders heb je straks echt geen leven. Nogmaals, jaloerse mensen zijn enorm manipulatief, jij kunt je niet dusdanig gedragen dat zij nooit meer onzeker zal zijn. Je kunt haar bevestigen, complimenteren, laten weten dat je haar ziet en waardeert en dat is het.

Verder zal ze zelf aan de slag moeten, dit is voor haar ook niet fijn neem ik aan.
...
Alle reacties Link kopieren
Goed vantevoren bedenken wat je precies wil zeggen en op welke manier, en je daar ook aan proberen te houden.

Ik denk dat ze nu het meest geholpen is met duidelijkheid. Al zal ze dat waarschijnlijk niet zo leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik het zo uitleggen: het is de kwestie niet dat zij jóu niet vertrouwt, zij heeft een probleem met haar vermógen om mensen te kúnnen vertrouwen.

Zij is daar niet toe in staat blijkbaar.

Háár vertrouwen in het algemeen dus (in "betrouwbaarheid van partners iha, in de liefde, in trouw, in dat (haar) relaties een goede afloop en duurzaam toekomstperspectief hebben, in dat je ook in de toekomst dus altijd bij haar zult blijven en de relatie nooit stuk zal lopen, dat soort vertrouwen staat bij haar standaard op uit: angstig/onzeker, en dat heeft niks met jou te maken.

Je kunt bijv alleen maar beloven dat je haar nooit zal verlaten, dat kun je nu niet met zekerheid zeggen of bewijzen en daar gaat het oa om: dat ís niet gerust te stellen als zij dat gewoonweg niet kán geloven.



Dat heeft te maken met hechtingsmechanismen.

Dat zit dus in haar systeem.

Dat kun je ook niet wegnemen door bepaalde situaties uit de weg te gaan, te sussen en gerust te stellen, dat komt steeds opnieuw terug in andere situaties (als idd onveilige hechting in haar systeem/basis heeft als het om vertrouwen binnen een relatie gaat.

Dat kún jij niet repareren door goed gedrag, dat moet je blijven(d) bewijzen als dat van haar onveilige hechting is.

(lees anders als je wilt op dat andere topic dat stuk wat ik daarover geschreven heb, oa over die amygdala: jaloezie die totaal nergens op gegrond is, komt door een overaktief "alarmsysteem" in haar, wat



Dus jij kunt je zometeen in allerlei bochten wringen (bijv op straat in het voorbijgaan naar haar idee te naar een leuke vrouw die voorbijloopt kijkt, of zelfs jaloers op een vrouw op televisie, je eigen zus op een feestje te lang met jou danst, en dat breidt zich waarschijnlijk alleen maar uit, zodat ze straks elke minuut dat jij naar je werk bent en je daar ff niet bereikbaar bent of niet snel genoeg je mobiel opneemt zij bang zal zijn dat je iets met een collegaatje begint, jou ondervraagt wat je allemaal gedaan hebt vandaag en je straks elke seconde mag gaan verantwoorden naar haar.



Door mee te gaan in haar angsten bevestig je eigenlijk dat ze gelijk heeft en dat het bijv maar beter is dat jij die trip niet maakt, en geen andere vrouwen meer spreekt, ipv die overtrokken reakties en alarmbellen/overtuigingen van haar tegen te spreken.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
En dat huilen is zelfmedelijden?

Besef dat ze daarmee een heel krachtige manipulatiemethode heeft tov iemand als jij die daar slecht tegen kan!

Je stelt haar niet gerust met toegeven, maar geeft haar haar zin, dat is iets anders.

Net als een klein kind in de supermarkt gaat huilen als ie geen snoep krijgt, omdat ie weet dat ie daar succes mee heeft, zijn moeder daar moeite mee heeft met al die mensen eromheen en dan maar snel toegeeft, zodat het kind stopt.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Daar komt het wel op neer.
Alle reacties Link kopieren
quote:papi-chulo schreef op 05 december 2016 @ 21:07:

Ik zal nog een keer met haar praten. Meer kan ik ook niet doen heb ik het idee.Jawel je kunt voor jezelf kiezen, je moet voor jezelf kiezen. En dat weet je donders goed.
En haar dumpen zeker? Dacht het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet over dumpen. Ik heb het over wat je die paar weken gaat doen en dat weet je heel goed.
Schei uit.
Alle reacties Link kopieren
Het een kan toch naast het ander bestaan of heeft zij gedreigd de relatie te stoppen als jij wel je oorspronkelijke plan trekt?
Hatsjikideee...
Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Zou je zelf nog wel willen gaan? Als ze het geen probleem had gevonden?
Dan was ik waarschijnlijk wel gewoon heen gegaan. Maar ik wil haar zo absoluut niet achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:papi-chulo schreef op 05 december 2016 @ 21:43:

Schei uit.Schei uit is te makkelijk. Je zou weggaan met een bepaald doel. Daarbij staat zij m.i. op de laatste plaats, maar een ander persoon op de eerste plaats naast jou. Vergeten? Of draait het weer om haar gedrag, waarbij jij je aanpast?
quote:papi-chulo schreef op 05 december 2016 @ 21:48:

Zoiets.Jezus papi. Je hebt toch wel ballen he. Wat muscle zegt. De andere persoon zou op de erste plek moeten staan. Wat erg dit.
quote:papi-chulo schreef op 05 december 2016 @ 21:54:

Dan was ik waarschijnlijk wel gewoon heen gegaan. Maar ik wil haar zo absoluut niet achterlaten.Tering papi,schop onder je reet en gaan.!
quote:MsMuscle50enmeer schreef op 05 december 2016 @ 21:54:



[...]



Schei uit is te makkelijk. Je zou weggaan met een bepaald doel. Daarbij staat zij m.i. op de laatste plaats, maar een ander persoon op de eerste plaats naast jou. Vergeten? Of draait het weer om haar gedrag, waarbij jij je aanpast?Nee dat ben ik niet vergeten. Ik kom er zelf ook wel.
In de tijd dat jij weg bent kan zij ook mooi eens met haar eigen issues aan de slag gaan.

win win situatie.!
quote:papi-chulo schreef op 05 december 2016 @ 22:05:

[...]



Nee dat ben ik niet vergeten. Ik kom er zelf ook wel.Nee je komt er zelf niet dat is de laatste tijd wel gebleken.!
quote:YellowDiamond schreef op 05 december 2016 @ 22:05:

In de tijd dat jij weg bent kan zij ook mooi eens met haar eigen issues aan de slag gaan.

win win situatie.!Of ze dumpt me en dan ben ik zo weer terug bij af.
Alle reacties Link kopieren
Dat je er zelf ook komt heb je al bewezen, maar niet heus. Joh dat jij jezelf naar de tering helpt PRIMA. Maar er is iemand waar jij verantwoordelijk voor bent en die stel je nu achter bij je zgn jaloerse (lees manipulerende) vriendin waar je misschien nu 5 weken een relatie mee hebt.
quote:papi-chulo schreef op 05 december 2016 @ 22:07:

[...]



Of ze dumpt me en dan ben ik zo weer terug bij af.

Of je komt weer bij je positieven en komt erachter dat je beter verdient.!

Lijkt mij veel waarschijnlijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven