vriendin zo jaloers.

04-12-2016 19:05 296 berichten
Mijn vriendin die ik sinds kort heb is echt heel jaloers, niet met andere vrouwen praten enzovoort.



Maar er is echt niks waar ze jaloers op hoeft te zijn. Ze mag altijd in mijn telefoon kijken en ook in mijn huis enzovoort.

Binnenkort ga ik een paar weken weg, maar zij is dan bang dat ik daar iemand anders tegen kom. Iemand tips om haar te overtuigen en geruststellende tips. Ik wil haar niet kwijt.
quote:La-bastet schreef op 05 december 2016 @ 11:12:

Liefde maakt blind Stekeblind in dit geval.
Voor je het weet staat ze in je tuin door je raam te gluren omdat je met je buurmeisje praat.
quote:Geelheer schreef op 05 december 2016 @ 11:06:

Wel als ze jou allerlei dingen laat beloven die écht niet redelijk zijn omdat zíj daar een beter gevoel van krijgt.

Daarmee gaat ze totaal voorbij aan jou.



Jij bent zooooo bang om haar kwijt te raken dat je jezelf laat inperken en zal steeds meer en vaker gebeuren zolang jij dat toelaat.Ik laat mezelf niet inperken. Het ging om iets anders.
quote:papi-chulo schreef op 05 december 2016 @ 09:13:

[...]



Nee ik vergeet mezelf niet maar ik wil gewoon graag dat ze me vertrouwt. Dat ze niet bij elke vrouw die ik in mijn vriendenlijst heb staan vraagt wie ze is en of ik iets met haar heb gehad.

En dat ze zichzelf niet zo naar beneden haalt. Ik wil haar gewoon graag helpen.Je helpt haar juist niet door mee te gaan in haar jaloezie. De enige manier om haar te helpen is haar in te laten zien dat haar jaloerse gedrag ongezond is en dat ze issues heeft waar ze aan moet werken.
Komt goed.
quote:papi-chulo schreef op 05 december 2016 @ 07:38:

Ja in de vroege ochtend lijkt het me achteraf gezien een iets te grote belofte

Wat heb je precies beloofd?

Zoiets als dit?

https://www.youtube.com/watch?v=C11MzbEcHlw
Nee iets anders. Maakt ook niet uit wat, het was iets waar ze erg naar verlangt.
Een kind?????

Gebeft worden??

Of gewoon mee naar haar ouders...meer zoiets?

Ik knal bijna uit elkaar van nieuwsgierigheid...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het beste met haar een goed gesprek kan hebben, vraag of ze zelf weet hoe het komt dat ze zo jaloers is. Is het omdat ze je niet vertrouwt? Dan is het gauw klaar, zonder vertrouwen kan je geen relatie voortzetten! Geeft ze aan dat dit bij haar zelf ligt, door onzekerheid bijvoorbeeld, dan zal ze dit ook zelf moeten oplossen. Natuurlijk kan jij haar hier bij helpen, en zij moet zelf ook aangeven wat jij zou kunnen doen. Maar haar jou telefoon steeds laten bekijken of haar elke dag geruststellen gaat dit niet oplossen.



Ze zal moeten proberen de gedachte dat je iemand anders tegenkomt te laten gaan, en als je terugkomt zal ze zien dat dit niet gebeurd is, hierdoor bouw je ook het vertrouwen meer op.
Nee ik heb het afgezegd. Ik wil haar niet alleen laten.
Ik ben dan wel benieuwd waarom jij vindt dat je je niet aan de ketting laat leggen. Wat is het volgende dat je gaat laten voor haar?
Alle reacties Link kopieren
quote:papi-chulo schreef op 05 december 2016 @ 13:16:

Nee ik heb het afgezegd. Ik wil haar niet alleen laten.En dit vind je geen inperken? Of in ieder geval beperken?
Ik had er zelf ook 0 zin in om haar een paar weken alleen te laten.
Alle reacties Link kopieren
Nou fijn, iedereen gelukkig.

Heb je al wel briefjes bij de buren in de bus gedaan dat ze vooral géén koppie suiker moeten komen lenen? Straks gooit ze zichzelf van een brug ofzo.
...
Ach ja, misschien dat je het dan juist ook wel een beetje prettig vindt op de 1 of andere manier dat ze zo bezitterig naar je is?

Dat je je daardoor extra geliefd voelt of zoiets?
Nee zeker niet.

Maar laat maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:papi-chulo schreef op 05 december 2016 @ 14:02:

Nee zeker niet.

Maar laat maar.



Jammer dat je zo reageert, de reacties hier zijn toch duidelijk goed bedoeld?

Ik zit je niet te zieken, ofzo.. ik vind het alleen pijnlijk te lezen dat jij je eigen dingen, je eigen behoeftes, zo opzij zet.

Maargoed, als jij het zo prima vindt.. dat is helemaal aan jou.
quote:Geelheer schreef op 05 december 2016 @ 14:09:

[...]





Jammer dat je zo reageert, de reacties hier zijn toch duidelijk goed bedoeld?

Ik zit je niet te zieken, ofzo.. ik vind het alleen pijnlijk te lezen dat jij je eigen dingen, je eigen behoeftes, zo opzij zet.

Maargoed, als jij het zo prima vindt.. dat is helemaal aan jou. Ja er stonden wel reacties tussen waar ik iets mee kon. Maar ik begin te denken dat ze een veel groter probleem heeft.
Alle reacties Link kopieren
*te herkenbaar*
En hoe is het afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
Dat is helaas nog niet afgelopen, maar de persoon in kwestie is wel met therapie begonnen. Ik heb redelijk goede hoop.
Ook je vriendin?
Alle reacties Link kopieren
*te herkenbaar*
Nee dat hoop ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
We kunnen je vriendin natuurlijk wel voor jaloers wicht uitmaken, maar als je in het echte leven jezelf ook als een papi-chulo opstelt, begrijp ik wel dat je vriendin daar niet happy van wordt.

Een goede vriend van me is met een vriendin op vakantie gegaan, terwijl zijn 'relatie-vriendin' ongelukkig achterbleef. Als er iets vergelijkbaars bij jou is, snap ik je vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven