Als vrouw klaarkomen door penetratie, is dat te leren? Hoe??

29-06-2014 16:52 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal, eindelijk eens tijd om deze prangende vraag aan jullie voor te leggen. Net als iedereen toen dacht ik ‘vroegah’ dat seks hebben betekende dat de man de vrouw penetreerde en dat beiden dan tegelijk spetterend klaarkwamen. Dat leek me mooi. Maar eenmaal zelf in de praktijksituatie aangeland, merkte ik dat het zo simpel niet ligt. Helaas. Penetratie is lekker, erg lekker, maar klaarkomen, nee. En ik leerde dat ik daar niet de enige mee ben, dat in feite meer dan de helft van alle vrouwen voor een orgasme andersoortige prikkels nodig heeft. Weer een illusie armer, maar er viel mee te leven en het was nu eenmaal niet anders. Dacht ik.



Maar al meelezende hier op het forum ontdekte ik dat er toch best veel vrouwen bestaan die dit wel ‘lukt’, en hier en daar meldt iemand dat ze het pas later kon of heeft geleerd! Dus misschien kan het toch! Maar hoe dan? Dat is mijn vraag aan jullie.



Ik heb er natuurlijk al op zitten googlen en de Coital Alignment Technique (CAT) hebben we al eens geprobeerd. Geen succes. Heel lastig om te doen en niet heel fijn. Maar misschien deden we het verkeerd? Of is er nog een ander geheim? Ik merk wel dat ik in mijn nieuwe relatie en inmiddels boven de 40 meer dan ooit van penetratie geniet. Soms is het zo lekker dat ik denk: misschien als precies dít gevoel nu nog heel lang precies zó zou doorgaan, dan… Maar dat is nog nooit gelukt en ik weet niet of het zo wel mogelijk is. Kan ik er iets voor doen, kan mijn vriend een kunstje leren? Ik hoor het heel graag van jullie!

Klaarkomen door penetratie....

Totaal aantal stemmen: 113

met gemak, heb ik altijd gekund (16%)
heb ik later geleerd (14%)
lukt heel soms (16%)
lukt alleen met een bepaalde partner (11%)
lukt nooit (41%)
weet niet (3%)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lastig om te zeggen hoe je dit moet "leren", omdat het naar mijn idee moeilijker wordt als je er te veel op focust. Zelf heb ik het meer ervaren als iets dat langzamerhand kwam, door van positie te wisselen, iets te verschuiven en het te laten gebeuren zonder me erop te richten. Maar dat is dus niet een eenduidige handleiding met stappen die ervoor zorgen dat het gebeurt. Want ik heb ook nog steeds weleens dat het me niet lukt (en dat lijkt ook af te hangen van hoe m'n hormonen die dag staan).



Wat betreft tegelijk klaarkomen: bij ons gebeurt dat ongeveer de helft van de keren, meestal is het het makkelijkst als ik daarvoor al een keer was klaargekomen (want dan ben ik gevoeliger). Maar ik vind het wel belangrijk om te zeggen dat tegelijk klaarkomen wat mij betreft niet per se het beste is: het is heel bijzonder, maar alle keren waarbij het niet tegelijk is, is het juist leuk om het van elkaar wat intenser te kunnen beleven. Dus dat heeft net zo goed een voordeel.
Alleen met 'n vibrator, een lul trilt niet, daar heb je minder aan.
Ik kan het alleen als ik 'het op weg help' dmv zelfbevrediging als mijn vriend in me zit.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gelukt maar ik heb er ook nooit een studie naar gedaan :-) Ik vind de manier waarop helemaal niet zo boeiend, eerlijk gezegd.



Eigenlijk vind ik het wel heel leuk om vriend te zien klaarkomen en hij mij. Tegelijkertijd is nog nooit ons doel geweest.
Als ik al op het randje ben kan een enkele stoot me al laten ontploffen. Zonder verdere toevoegingen kan ik het alleen als ik bovenop zit op een stoel bijvoorbeeld. Ik heb vaag het idee dat het iets met mijn urinebuisuiteinde te maken heeft. Denk dat het een kwestie van uitproberen, draaien, keren, wenden en wiebelen is. En als het niet kan; nahja, dan niet. Ook prima toch, er zijn nog zoveel andere manieren ...
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin slaagde er voor het eerst in toen ze een keer bovenop mij zat. Waarschijnlijk omdat ze op die manier goed kon "sturen" hoe ze het deed. En later ben ik erin geslaagd om haar klaar te laten komen door penetratie als ik bovenop lig. Maar het heeft dus wel even geduurd voor ik dat bij haar kon.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 29 juni 2014 @ 17:42:

Als ik al op het randje ben kan een enkele stoot me al laten ontploffen. Zonder verdere toevoegingen kan ik het alleen als ik bovenop zit op een stoel bijvoorbeeld. Ik heb vaag het idee dat het iets met mijn urinebuisuiteinde te maken heeft. Denk dat het een kwestie van uitproberen, draaien, keren, wenden en wiebelen is. En als het niet kan; nahja, dan niet. Ook prima toch, er zijn nog zoveel andere manieren ...Ja, dat is een goede. Als je op hem zit terwijl hij op een stoel of op de bank zit. Dat werkte bij mij tenminste het makkelijkst, zeker in het begin toen ik het klaarkomen zonder vingers nog een beetje moest ontdekken. Maar later kon ik het ook op bed, als hij lag en ik bovenop zat. En inmiddels kan hij het veroorzaken als hij op mij ligt. Voor mij was het een hele ontwikkeling, in een jaar of drie.
Alle reacties Link kopieren
quote:marco321 schreef op 29 juni 2014 @ 17:44:

Mijn vriendin slaagde er voor het eerst in toen ze een keer bovenop mij zat. Waarschijnlijk omdat ze op die manier goed kon "sturen" hoe ze het deed. En later ben ik erin geslaagd om haar klaar te laten komen door penetratie als ik bovenop lig. Maar het heeft dus wel even geduurd voor ik dat bij haar kon.



Bij mij/ons idem dito.



Maar uiteindelijk komt het er dan toch op neer dat er iig enige mate van clitorale stimulatie is. Dan is de penetratie erbij wel fijn, maar voor mijn gevoel niet hetgeen dat nou echt tot het orgasme leidt.
Alle reacties Link kopieren
Koop een vibrator met met een clitoresstimulator,gegarandeerd heb je feest in bed echt waar.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, zo veel reacties al! Femke, interessant wat je vertelt. Dus het was iets wat groeide, dat klinkt toch hoopvol. Op een stoel zittend vind ik een goede suggestie, misspoez, dat gaan we zeker eens proberen. Ik voel bovenop hem zittend ook vaak het meest, maar dan kan ik niet zo goed sturen. Moet ik misschien nog oefenen, ik heb er nog niet zo veel ervaring mee



Het kan best zijn, dat het uiteindelijk op clitorale stimulatie neerkomt, amby, hoewel ik ook vaak van allerlei fijns 'van binnen' voel! Dat is echt wel anders, en ook erg lekker.



Het is zeker niet zo dat ik dit superbelangrijk vind, en er mijn levensgeluk of seksplezier van af laat hangen. Het is tot nu toe ook geweldig, maar dit lijkt me wel een fijne toevoeging.



Tegelijkertijd klaarkomen is meer een romantisch idee, dat hoeft van mij niet zo nodig, hoewel het wel eens leuk zou zijn om mee te maken. Maar dat kan eventueel ook met andere methoden bereikt worden. Ik vind dat nogal afleidend eigenlijk, focus liever om de beurt op zijn genot en het mijne.



Er zijn op het web allerlei cursussen en dvd-sets te koop, maar daar hangt een beetje een ranzig engemannensfeertje om heen vind ik. Riekt naar oplichterij. Of heeft iemand er wel goede ervaring mee?
Ik heb ooit eens een man horen opscheppen over zijn vriendin die al na 5 minuten penetratie (en verder niets erbij) klaarkwam. Dikke kans dat ze fakete om er zo snel mogelijk klaar mee te zijn
Alle reacties Link kopieren
Sowieso is een orgasme door penetratie een ander orgasme dan een orgasme door het stimuleren van je clitoris.



Ik heb het idee dat klaarkomen tijdens penetratie te maken heeft met stimulatie van je G-spot.

Misschien moet je eens proberen of hij je kan laten klaarkomen door het stimuleren van je G-spot met zijn vingers.

Als dat lukt, dan lukt het daarna misschien ook wel door penetratie omdat je dan het gevoel herkent.



Een beetje 'als één schaap over de dam is dan volgen er meer'-idee
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Het heeft manlief heel wat tijd en energie gekost om mij vaginaal klaar te laten komen. Met zn vingers/hand dan wel, kan hij net wat beter 'de hoek om' dan bij penetratie. Clitoraal is echt anders en (in ieder geval voor mij) een stuk makkelijker te bewerkstelligen.

Misschien een goede dildo met zo'n 'knik' met je partner proberen? Het bleek bij ons ook een schaap over de dam verhaal trouwens



Veel plezier met oefenen in de tussentijd!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het alleen (en ook makkelijk) als hij zijn heupen kantelt en zijn bekken goed tegen mij aanduwt. Het is dan toch een vorm van clitorale stimulatie. Puur van binnen in de schede gebeurt er niks. Het lukt dus alleen in de missionarisstand en niet op z'n hondjes. Ik bovenop kan ook, dan maak ik de wrijfbeweging,
.
Ik kan dan weer niet clitoraal klaarkomen. Ik ben zo'n freak die wel in 5 minuten vaginaal klaarkomt.
Alle reacties Link kopieren
Vaginaal klaarkomen heb ik eigenlijk per ongeluk ontdekt na 17 jaar relatie. Ik zou ook niet kunnen vertellen hoe of wat, ik denk dat het heeft te maken met de baarmoedermond.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je moet zelf zoeken hoe je dit gaat lukken. Je kunt je vriend geen kunstje leren. Het beste is denk door te beginnen met jij bovenop zodat je zelf kunt sturen naar wat voor jou fijn is.

Ik kan wel klaarkomen door penetratie, dat wil niet zeggen dat het altijd lukt. Dan maar anders een keer, is ook niet erg toch.

Soms is hij hij gewoon veel eerder en heb ik meer tijd nodig dan gebruik ik zijn bovenbeen. Lekker lui
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Het heeft (voor mij) alles met de dikte van de penis te maken.

Met een stevige penis lukt het makkelijk. Een dunnere penis voel ik niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen zijn er echt (minstens) twee verschillende orgasmes die tijdens penetratie kunnen voorkomen: via de g-spot en via de clitoris. Die laatste is niet wat ik zoek, wrijving doet het niet zo voor mij, gaat snel irriteren dus dat blijft toch meer iets voor manuele of orale stimulatie.



De g-spot, heb ik natuurlijk wel eens naar gezocht maar nog niet echt gevonden. Ik ken wel het gevoel van 'moeten plassen' dat erbij schijnt te horen, maar daar is het tot nu toe bij gebleven, erg lekker werd het niet. Hebben jullie nog tips? Er moet blijkbaar een schaapje over een dam geholpen worden Dat is een boeiend gegeven, dat als je het gevoel eenmaal kent, je er blijkbaar steeds beter in wordt om het te vinden! Dat is nou het leerproces dat ik bedoel. Het kan dus, maar kan ik het ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het wel hoor. Kun je niet zelf oefenen met dildo? Kijken hoe dat voelt. (zonder trillen dus).
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Beetje gek misschien, maar ik heb afgelopen periode geëxperimenteerd met niet meer klaargekomen - dat was wel afkicken-.

Nu veel seksuele energie... Ik heb nu geen vriend/SV, maar denk dat als ik nu seks zou hebben met een man die ik leuk vind, er nu weinig nodig is...
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbeneruit schreef op 29 juni 2014 @ 20:35:

Zo te horen zijn er echt (minstens) twee verschillende orgasmes die tijdens penetratie kunnen voorkomen: via de g-spot en via de clitoris. Die laatste is niet wat ik zoek, wrijving doet het niet zo voor mij, gaat snel irriteren dus dat blijft toch meer iets voor manuele of orale stimulatie.



)



Een ciltoraal orgasme komt niet perse door wrijving van het uiteinde van de clitoris an sich, dat gaat mij ook snel irriteren en is ook 'te direct'. Het gaat om een veel groter gebied, dat daaraan vast /eromheen zit. (Helaas snappen veel mannen dat ook niet goed).



De g-spot heb ik wel gevonden, maar doet bij mij niet zoveel. Een dildo vind ik ook niet boeiend, bij mij gebeurt het echt meer aan de buitenkant.
.
quote:Taralina schreef op 29 juni 2014 @ 17:38:

Ik kan het alleen als ik 'het op weg help' dmv zelfbevrediging als mijn vriend in me zit.Dit...anders lukt het bij ons ook niet.
Ik kom bij "samen seks" altijd het makkelijkst in missionaris. Bij andere standjes is een vibrator nodig.



Niet jaloers zijn, vingeren en beffen kunnen mij weer niet zo bekoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven