Als vrouw klaarkomen door penetratie, is dat te leren? Hoe??

29-06-2014 16:52 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal, eindelijk eens tijd om deze prangende vraag aan jullie voor te leggen. Net als iedereen toen dacht ik ‘vroegah’ dat seks hebben betekende dat de man de vrouw penetreerde en dat beiden dan tegelijk spetterend klaarkwamen. Dat leek me mooi. Maar eenmaal zelf in de praktijksituatie aangeland, merkte ik dat het zo simpel niet ligt. Helaas. Penetratie is lekker, erg lekker, maar klaarkomen, nee. En ik leerde dat ik daar niet de enige mee ben, dat in feite meer dan de helft van alle vrouwen voor een orgasme andersoortige prikkels nodig heeft. Weer een illusie armer, maar er viel mee te leven en het was nu eenmaal niet anders. Dacht ik.



Maar al meelezende hier op het forum ontdekte ik dat er toch best veel vrouwen bestaan die dit wel ‘lukt’, en hier en daar meldt iemand dat ze het pas later kon of heeft geleerd! Dus misschien kan het toch! Maar hoe dan? Dat is mijn vraag aan jullie.



Ik heb er natuurlijk al op zitten googlen en de Coital Alignment Technique (CAT) hebben we al eens geprobeerd. Geen succes. Heel lastig om te doen en niet heel fijn. Maar misschien deden we het verkeerd? Of is er nog een ander geheim? Ik merk wel dat ik in mijn nieuwe relatie en inmiddels boven de 40 meer dan ooit van penetratie geniet. Soms is het zo lekker dat ik denk: misschien als precies dít gevoel nu nog heel lang precies zó zou doorgaan, dan… Maar dat is nog nooit gelukt en ik weet niet of het zo wel mogelijk is. Kan ik er iets voor doen, kan mijn vriend een kunstje leren? Ik hoor het heel graag van jullie!

Klaarkomen door penetratie....

Totaal aantal stemmen: 113

met gemak, heb ik altijd gekund (16%)
heb ik later geleerd (14%)
lukt heel soms (16%)
lukt alleen met een bepaalde partner (11%)
lukt nooit (41%)
weet niet (3%)
Alle reacties Link kopieren
Klaarkomen door penetratie lukt inderdaad met een bepaalde kromming en dan bedoel ik geen knak erin naar boven, naar beneden of naar links/rechts maar een pik die een beetje omhoog wijst in erectie.



En ik prefereer het liefst de kleiner geschapen man, zo rond de 12-14 cm is voor mij ideaal. Ik kan niet bij iedere man vaginaal klaarkomen alleen dus die met die bepaalde kromming en die heb ik maar 1 x gezien.



Trouwens wat is jullie ervaring met groot geschapen mannen? Vinden jullie die ook zo slecht in orale seks? Mijn ervaring is dat mannen met wat kleiner materiaal beter orale seks geven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Melodie, bedankt voor je ervaring. Voor jou is het dus hopeloos als hij niet de juiste bocht/maat heeft, dan geen orgasme. En die zijn dan nog zeldzaam ook! Geen goed nieuws maar we moeten het ermee doen



De wet van de groot geschapen mannen kan ik niet niet bevestigen of ontkrachten. Echt goede orale seks is sowieso hard to find, ik heb geen correlatie met de maat kunnen vaststellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DappereGerbera schreef op 01 juli 2014 @ 16:55:

Ok die bijnaam kende ik niet.

Kromming wel liefst naar boven of beneden, te ver naar de zijkant is iet handig (hoog knakrisico bij stevig doorneuken - ja nu weten we ook waarom knakworsten zo heten stoot je hoofd niet aan de tafel hè Lunaloona )



Nee hoor, ik internet veilig!



Alle reacties Link kopieren
quote:ikbeneruit schreef op 01 juli 2014 @ 17:19:



Mijn eigen seksleven kende een lange pauze waarin ik wachtte tot mijn man zin zou krijgen.Vervelend voor je! En dat is niet gebeurd, zeg je al. Ik heb dat ook meegemaakt, gelukkig is het bij ons wel goed gekomen.
Ik vraag me dan weer af of je clitoraal klaarkomen kunt leren....
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 03 juli 2014 @ 18:35:

[...]





Vervelend voor je! En dat is niet gebeurd, zeg je al. Ik heb dat ook meegemaakt, gelukkig is het bij ons wel goed gekomen.Ja, HEEL vervelend, maar zoals mijn nick al zegt: nu niet meer! Dat het bij jullie wel goed is gekomen vind ik fijn voor je maar ook heel bijzonder, misschien heb je nog tips voor de wanhopigen op het Laag Libido Partner-topic?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 03 juli 2014 @ 18:36:

Ik vraag me dan weer af of je clitoraal klaarkomen kunt leren....In een ander topic ging het daar ook zijdelings over, en ik denk dat je het gevoel zeker kunt leren herkennen en dan als het ware 'uitbouwen'. Waardoor het fijner wordt. Ik weet niet of je daar iets aan hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbeneruit schreef op 03 juli 2014 @ 18:58:

[...]





Ja, HEEL vervelend, maar zoals mijn nick al zegt: nu niet meer! Dat het bij jullie wel goed is gekomen vind ik fijn voor je maar ook heel bijzonder, misschien heb je nog tips voor de wanhopigen op het Laag Libido Partner-topic?I wish.... Het was een combinatie van factoren waardoor het allemaal niet lekker ging. Dat zal bij iedereen verschillend zijn. Praten hielp niet, alle andere tips die vaak worden gegeven (sexy lingerie, enz enz) ook niet. Doordat het op een gegeven moment in zijn hoofd beter ging, is ons seksleven ook weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Vaginaal klaarkomen....gut ik dacht dat we daar sinds de jaren '70 wel klaar mee waren.

Volgens Shere Hite, die van dat boek ja, is het net zo makkelijk voor een vrouw om te leren om vaginaal klaar te komen, als dat een man klaar komt door heel zachtjes over zijn scrotum te strelen, zonder dus de eikel aan te raken.....nou veel plezier daarmee!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 06 juli 2014 @ 10:16:

Vaginaal klaarkomen....gut ik dacht dat we daar sinds de jaren '70 wel klaar mee waren.

Volgens Shere Hite, die van dat boek ja, is het net zo makkelijk voor een vrouw om te leren om vaginaal klaar te komen, als dat een man klaar komt door heel zachtjes over zijn scrotum te strelen, zonder dus de eikel aan te raken.....nou veel plezier daarmee!mienietjefietje, zoals ik schreef heb ik dat 'geloof' (dat het niet kan) ook lang aangehangen maar ben ik door het lezen van ervaringen op dit forum toch gaan twijfelen. Er zijn hier dames die het kunnen, en ook die het geleerd hebben. Voortschrijdend inzicht dus, de tijd heeft na de 70s niet stilgestaan. En als het inderdaad kan, dan wil ik dat plezier ook wel eens beleven.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbeneruit schreef op 06 juli 2014 @ 13:54:

[...]





mienietjefietje, zoals ik schreef heb ik dat 'geloof' (dat het niet kan) ook lang aangehangen maar ben ik door het lezen ervaringen op dit forum toch gaan twijfelen. Er zijn hier dames die het kunnen, en ook die het geleerd hebben. Voortschrijdend inzicht dus, de tijd heeft na de 70s niet stilgestaan. En als het inderdaad kan, dan wil ik dat plezier ook wel eens beleven.



Shere Hite ondervroeg meer dan 4000 vrouwen! Hier zitten er uh?

een stuk of 20 die beweren het te kunnen. Ik zeg ook niet dat het niet kan.....maar sexueel genot ligt nou eenmaal in de clit!

Er zijn heus geen mannen die van zachtjes wrijven over hun ballen klaar willen komen of die dat truukje willen leren. Waarom zouden vrouwen dan wel iets tegennatuurlijks moeten kunnen?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
mienietjefietje, bedankt voor je bijdrage. Jij gelooft niet dat het kan zonder stimuleren van de clitoris, prima. Als dat zonder handen of apparaten te bereiken is, lijkt het me ook fijn en ik heb hier al wat interessante tips gelezen in die richting. Jij noemt de wens om klaar te komen door penetratie tegennatuurlijk? En waarom zeg je dat we het zouden 'moeten' kunnen? Lees je iets onvrijwilligs in mijn OP?



De uitslag van de poll tot nu toe is overigens dat 62% het wel ooit heeft meegemaakt, dat zijn 51 deelnemers. Ik zie geen reden waarom al deze vrouwen zouden liegen (of eigenlijk mannen zijn o.i.d.) dus ik vind dat een hoopvolle tussenstand en ik hoop op nog meer ervaringen en informatie!
Alle reacties Link kopieren
Tsja, iedere hoer beweert ook dat ze klaar komt met iedere klant...de traditie brengt geld in het laatje.



En ik denk dat sexueels iets persoonlijks is, wat je niet zou moeten proberen te veranderen. Hoe vind je het als een man/vrouw zegt, gut ik ben herero en dat ging zo maar vanzelf, m.a.w. als iemand homo is kan ie best veranderen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Nu volg ik je niet meer hoor. Wat wil je zeggen, alle vrouwen die beweren dat ze dit ervaren zijn hoeren? Nee toch? En op seksgebied moet je niks willen leren want dat is tegennatuurlijk?? Dan zou een forum als dit eigenlijk niet moeten bestaan. Tja...
Hahaha! Ja ja.



Ik heb de poll nieteens ingevuld want forum mobiel. Maar ik kom echt al vanaf mijn 16e van penetratie klaar, sinds ik seksueel actief ben. Het gaat gewoon vanzelf. En ja, dat komt doordat de man en ik goed samen kunnen bewegen, waardoor hij met zijn (bij voorkeur kromme, knak maar beneden svp) piemel en

schaambeen mijn clit fantastisch kan stimuleren.



Oh, en ik ben geen hoer?!!



Dus: mannen moeten beter leren neuken! :grijns:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas geleerd vaginaal klaar te komen en ik ben 22. Voorheen lukte het alleen clitoriaal. Ik was vast besloten te kijken of het niet met de gspot lukte en ja hoor na een aantal keer oefenen door middel van mn eigen vingers kreeg ik een orgasme! De opeen volgende keren gingen steeds makkelijker en makkelijker. Nu hoop ik met vriendlief dit ooit te kunnen bewerkstelligen tijdens het neuken haha! Ik hang tot nu toe tegen het randje aan. Ik had nooit gedacht dat ik het zou kunnen!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbeneruit schreef op 06 juli 2014 @ 19:52:

Nu volg ik je niet meer hoor. Wat wil je zeggen, alle vrouwen die beweren dat ze dit ervaren zijn hoeren? Nee toch? En op seksgebied moet je niks willen leren want dat is tegennatuurlijk?? Dan zou een forum als dit eigenlijk niet moeten bestaan. Tja... Ik bedoel alleen dat mensen wel meer iets beweren, controle erop is moeilijk!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 07 juli 2014 @ 00:33:

[...]





Ik bedoel alleen dat mensen wel meer iets beweren, controle erop is moeilijk!En exact welk voordeel haal ik er bijvoorbeeld uit als ik schrijf dat ik het per toeval heb ontdekt na x-jaar met dezelfde man? Eeuwige roem? Geen hond die mij kent irl. Een beter gevoel? Geef zelf al aan per ongeluk ontdekt dus geen seksgodin.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
En wat is er dan lekkerder, vaginaal of via de clitoris? Ik heb toch echt een voorkeur voor de 2e. Bij de eerste altijd te sterk het gevoel dat ik moet plassen, wat het hele orgasme weer afzwakt. Nou heb ik wel gelezen dat dat dan in zou houden dat ik moet squirten, maar dat trekt me dan weer niet echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 07 juli 2014 @ 00:33:

[...]





Ik bedoel alleen dat mensen wel meer iets beweren, controle erop is moeilijk!



Maar Shere Hite heeft bij al die 4000 vrouwen persoonlijk gecontroleerd dat ze het echt niet kunnen en ook niet kunnen leren?



Met alle respect voor Shere Hite, het Hite-report is indertijd heel belangrijk geweest en het afbreken van de mythe van het automatische vaginale orgasme was zeker bevrijdend, maar dat is nu 40 jaar geleden en ik begin te denken dat de mythe dat klaarkomen door penetratie onmogelijk is net zo goed beperkend is, En misschien kan worden afgebroken.
Alle reacties Link kopieren
quote:enlighten schreef op 07 juli 2014 @ 00:15:

Ik heb pas geleerd vaginaal klaar te komen en ik ben 22. Voorheen lukte het alleen clitoriaal. Ik was vast besloten te kijken of het niet met de gspot lukte en ja hoor na een aantal keer oefenen door middel van mn eigen vingers kreeg ik een orgasme! De opeen volgende keren gingen steeds makkelijker en makkelijker. Nu hoop ik met vriendlief dit ooit te kunnen bewerkstelligen tijdens het neuken haha! Ik hang tot nu toe tegen het randje aan. Ik had nooit gedacht dat ik het zou kunnen!Thx enlighten! Ik ben dan wel geen 22 meer maar ik hoop dat ook te kunnen leren. Heb je nog tips, hoe heb jij het gedaan? Of weet je een goede website die het beschrijft? Ik vond het tot nu toe (niet vaak geprobeerd) niet echt een heel lekker gevoel maar misschien doe ik iets verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:aphrodisiac_80 schreef op 07 juli 2014 @ 00:50:

En wat is er dan lekkerder, vaginaal of via de clitoris? Ik heb toch echt een voorkeur voor de 2e. Bij de eerste altijd te sterk het gevoel dat ik moet plassen, wat het hele orgasme weer afzwakt. Nou heb ik wel gelezen dat dat dan in zou houden dat ik moet squirten, maar dat trekt me dan weer niet echt.Squirten is weer een verhaal apart. Dat is niet speciaal mijn ambitie. Ik las hier eens dat iemand dat had geleerd en het best onhandig vond maar toch daarna elke keer deed, dat lijkt me niet fijn. Dat plasgevoel ken ik, dat leidt inderdaad af.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbeneruit schreef op 07 juli 2014 @ 10:37:

[...]





Maar Shere Hite heeft bij al die 4000 vrouwen persoonlijk gecontroleerd dat ze het echt niet kunnen en ook niet kunnen leren?



Met alle respect voor Shere Hite, het Hite-report is indertijd heel belangrijk geweest en het afbreken van de mythe van het automatische vaginale orgasme was zeker bevrijdend, maar dat is nu 40 jaar geleden en ik begin te denken dat de mythe dat klaarkomen door penetratie onmogelijk is net zo goed beperkend is, En misschien kan worden afgebroken.



Shere Hite heeft alleen maar 4000 vrouwen een vraag gesteld...hoe kom je klaar?

Uit de gedetailleerde antwoorden heeft ze later pas de conclusie getrokken dat 95% of zoiets van de vrouwen hun clit bewerken om een hoogtepunt te bereiken. Dus tjsa hoezo mythe?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Okee mienietjefietje, mijn laatste reactie op jouw stellingname, want ik zie er niets nieuws meer bij. Hite heeft opgeschreven wat 4000 vrouwen 40 jaar geleden zeiden dat ze deden. Niets meer en niets minder. Dat was toen heel nieuw en waardevol maar het is niet hetzelfde als wat vrouwen anno 2014 doen of zeggen dat ze doen. Blijven geloven dat wat Hite indertijd opschreef het enige mogelijke is, noem ik geloven in een mythe.



Overigens was er toen blijkbaar ook al 5% (of zoiets) bij die iets anders deden. Interessant!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbeneruit schreef op maandag 07 juli 2014 10:39 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="enlighten in "Als vrouw klaarkomen door penetratie, is..."" class="messagelink">enlighten schreef op 07 juli 2014 @ 00:15</a>:</b>

Ik heb pas geleerd vaginaal klaar te komen en ik ben 22. Voorheen lukte het alleen clitoriaal. Ik was vast besloten te kijken of het niet met de gspot lukte en ja hoor na een aantal keer oefenen door middel van mn eigen vingers kreeg ik een orgasme! De opeen volgende keren gingen steeds makkelijker en makkelijker. Nu hoop ik met vriendlief dit ooit te kunnen bewerkstelligen tijdens het neuken haha! Ik hang tot nu toe tegen het randje aan. Ik had nooit gedacht dat ik het zou kunnen!</div></blockquote>Thx enlighten! Ik ben dan wel geen 22 meer maar ik hoop dat ook te kunnen leren. Heb je nog tips, hoe heb jij het gedaan? Of weet je een goede website die het beschrijft? Ik vond het tot nu toe (niet vaak geprobeerd) niet echt een heel lekker gevoel maar misschien doe ik iets verkeerd.



Nee met 8 jaar seksueel actief zijn wist ik ook niet dat ik het kon. Toen ik mn nieuwe vriend leerde kennen vroeg hij zich af waarom ik niet klaar kwam tijdens de seks zonder vingers te gebruiken omdat zijn exvriendin dit wel altijd lukte. Ik legde hem uit dat ik het niet kon en dat eigenlijk vrijwel normaal is. Toch werd ik er heel onzeker van en ik ging wat googlen en kijken op de fora van viva paar weken geleden.

Ik ben toen zelf aan de slag gegaan. Bij mij werkte het om 1 vinger in te brengen en dan tegen de wand van mn vagina richting mijn buik toe te wrijven met een regelmatig ritme. Dus niet versnellen. Na een tijdje door te gaan voelde ik mn hartslag en ademhaling versnellen maar omdat ik dacht he wat gebeurd er nou? Hou je het onbewust een beetje tegen. Het zijn dus rot nu toe nog geen spectaculaire orgasmes maar ze worden steeds beter. Ik weet het nu beter te vinden het gevoel te herkennen. Dus ook tijdens de seks. Het plasgevoel had ik alleen bij mn ex en kon daar ook slecht tegen. Dat heb ik bij mn huidige vriend dan weer niet.

Oefening baart kunst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven