Ff van de schrik bekomen

29-09-2016 22:40 150 berichten
Mijn man had vanavond een vriend op bezoek en toen hij wegging liet hij mijn hond ontsnappen. Wat een drama.



Hij is zeer ( hond) agressief, is volkomen doof, halfblind maar kan schijnbaar nog keihard rennen en is 16 en heeft werkelijk alles al overleefd.



Dacht echt dat ik gek werd, heb zelf " griep" en heb 2 uur door de wijk rondjes gerend in mijn pyama, allemaal mensen opgetrommeld om te helpen zoeken, heb zelfs in mijn wanhoop de politie gebeld om te helpen zoeken ( wat ze natuurlijk niet deden, logisch maar op dat moment vond ik het echt erg).



Wou het al bijna opgeven tot ik hem zag rennen, bij een heel druk kruispunt. Steekt keihard de weg over toen er een auto aankwam en goddank kon die meneer nog keihard op zijn remmen trappen en kon ik mijn hond pakken.



Gelukkig mankeert hij niets en heeft hij voor zover ik nu weet geen gekkigheid uitgehaald ( heb aantal dierenartsen gebeld om te vragen dat wanneer er honden binnenkomen die aangevallen zijn door een hond zonder baasje dat ze mijn nummer moesten doorgeven).



Maar wat ben ik woest zeg, 100 keer per dag zeg ik tegen iedereen doe die tussendeur dicht en iedereen vergeet het altijd. Mijn hond had wel dood kunnen zijn of andere honden kunnen verwonden. Zit er nog steeds helemaal van te shaken.
quote:Amand schreef op 29 september 2016 @ 23:08:

[...]



Je hebt dus een beest in huis dat bij eerste gelegenheid de deur uitrent, mogelijk verkeersongelukken veroorzaakt en andere honden aanvalt en dan is jouw enige reactie op mijn post dat je me niet serieus neemt?Het enige wat jij doet is mensen afzeiken dus ik snap haar wel.
Zo een tussendeur vergeten dicht te doen is niet zo raar.



Als dit je nachtmerrie was kan je beter een oplossing zoeken die niet afhankelijk is van de oplettendheid van andere mensen. Beetje woest zijn op een ander. Jij hebt een agressieve hond, zij toch niet.
quote:pommiaan schreef op 29 september 2016 @ 23:13:

Oh gatver dat is ook mijn grootste angst, dat mijn hond ergens in zijn eentje ronddwaalt



Alleen de mijne rent overal voor weg, klein schoothondje. Kan zich ook absoluut niet verdedigen als er iets gebeurt met andere hond of mens, hij is echt in 1 hap weg/dood.



Lekker van de schrik bekomen en hem een dikke knuffel geven! Aangezien je hond al 16 is zal zijn agressie wel vastgeroest in zijn karakter zitten, en niet meer weg te trainen zijn. Jammer, maar het is gelukkig goed afgelopen. Relax Ja, er klapte niemand achterop die man die een noodstop maakte en hij raakte gelukkig ook niet de macht over het stuur kwijt, wat zeer nare of zelfs fatale gevolgen had kunnen hebben voor hemzelf, mogelijke andere automobilisten en god verhoede fietsers of voetgangers.
Kun je geen dranger op de deur zetten? Hoeft niemand meer de deur dicht te doen want die valt dan automatisch dicht.



Fijn dat hij ongedeerd terug is en voor zover geen honden heeft verwond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 29 september 2016 @ 23:08:

[...]



Je hebt dus een beest in huis dat bij eerste gelegenheid de deur uitrent, mogelijk verkeersongelukken veroorzaakt en andere honden aanvalt en dan is jouw enige reactie op mijn post dat je me niet serieus neemt?



Deze reactie is nogal overdreven...



Laatst was de hond van mijn buren ook ontsnapt, beest ligt altijd op de loer om te gaan rennen zodra de deur open gaat.

Deze keer is dat dus gelukt, en ging ook een kruispunt over.



Dat is zo'n jachthondje met van die enorme flaporen.



Mijn hond kan ook niet met andere honden, net zoals meerdere honden dat niet kunnen.

Dus de hond van TO is heus geen uitzondering.
quote:Lovely1987 schreef op 29 september 2016 @ 22:49:

[...]



Hij is hond agressief en niet mens agressief gelukkig. Als je hem ziet zou je denken dat het een mak lammetje is, tot hij bij een andere hond kan komen. Wel laat ik hem nooit uit met kinderen erbij.



En een traphekje etc zou allemaal niet nodig zijn als mijn man eens op de deuren zou letten, je moet 3 deuren door voor je buiten bent, 1 deur dichtdoen is hem schijnbaar al teveel moeite.



Ben zo blij dat ik hem weer terug heb, wat een paniek toen hij weg was. Heb echt als een idioot rond gerend met duizenden gedachtes door mijn hoofd.Sjesus. Zoek even een andere forumnaam. Arme man heb je, en een agressieve hond en een vrouw die je als een kleuter toespreekt.
quote:tampontouwtje schreef op 29 september 2016 @ 23:18:

[...]





Sjesus. Zoek even een andere forumnaam. Arme man heb je, en een agressieve hond en een vrouw die je als een kleuter toespreekt.Wat een vooroordelen zeg ken jij toer?
quote:Amand schreef op 29 september 2016 @ 23:16:

[...]



Ja, er klapte niemand achterop die man die een noodstop maakte en hij raakte gelukkig ook niet de macht over het stuur kwijt, wat zeer nare of zelfs fatale gevolgen had kunnen hebben voor hemzelf, mogelijke andere automobilisten en god verhoede fietsers of voetgangers.



Maar als je goed gelezen hebt stond er dat hij normaal nooit wegrent bij een open deur, en iedere hond die wegrent kan een verkeersongeluk veroorzaken. Een agressieve hond niet alleen, want die gaat geen auto's aanvallen lijkt me. Natuurlijk valt er veel te zeggen over dit verhaal, maar als je zelf een hond hebt en je jezelf voor kan stellen wat er kan gebeuren als je hond in zijn eentje over straat loopt.. ik voel dan niet de behoefte om TO te bekritiseren, ik zou ook doodsbang zijn.



Ik zou zelf wijken voor TO's hond tijdens een wandeling met de mijne, want zoals ik al zei is mijn hond in 1 hap weg. Maar aan die agressie is niet veel meer te doen denk ik bij een 16jarige hond.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 29 september 2016 @ 23:18:

[...]





Sjesus. Zoek even een andere forumnaam. Arme man heb je, en een agressieve hond en een vrouw die je als een kleuter toespreekt.



Ach joh,... TO geeft aan dat ze al ziek is.

Haar hond gaat er zoveel uur vandoor.

Ik zou het dan ook wel even gehad hebben ...



Beterschap en geef je ouwe lobbes een dikke knuffel.

Had anders af kunnen lopen.
Ik zit echt met open mond van verbazing, nee verbijstering te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 29 september 2016 @ 23:23:

Ik zit echt met open mond van verbazing, nee verbijstering te lezen.Misschien ben jij dan gewoon raar!
Alle reacties Link kopieren
Puur praktisch bekeken zou ik gaan voor het advies van unlundun: drammers op de binnendeuren. Ben je niet meer afhankelijk van de oplettendheid van anderen. Deuren worden met een tijdsverschil geopend dus dan valt er altijd eentje op tijd dicht (of je hebt in de gaten dat de hond de deur probeert te blokkeren en zich erdoor wil wurmen).



Kan mij er alles bij voorstellen, de schrik en angst. Nu is mijn bejaarde niet agressief maar hij zou het wel presteren om midden op een drukke weg eens uitgebreid zijn rug te gaan liggen 'schuren'.
Nee heb je, ja kun je krijgen
uhm.. hoe zeg ik dit vriendelijk..



hoe erg ik ook van mijn hond zou houden, op het moment dat hij doof, half blind, 16 jaar en agressief naar andere honden is dan is een gesprek met de dierenarts toch op zijn plaats.
quote:newimprovedkitty schreef op 29 september 2016 @ 23:29:

uhm.. hoe zeg ik dit vriendelijk..



hoe erg ik ook van mijn hond zou houden, op het moment dat hij doof, half blind, 16 jaar en agressief naar andere honden is dan is een gesprek met de dierenarts toch op zijn plaats.Lijkt me ook ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 29 september 2016 @ 23:13:

[...]



Het enige wat jij doet is mensen afzeiken dus ik snap haar wel.In dit geval heeft hij behoorlijk gelijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Drammers op de deuren is een veel beter idee dan een hekje. Dank je wel dat moet haalbaar zijn dus ga ik zeker regelen.



En hij is nooit eerder weggelopen in al die jaren niet, doet ook nooit moeite om weg te komen ofzo maar ik ben er wel echt altijd bang voor geweest. Snap ook niet waarom hij er ineens vandoor ging maar goed het zal de leeftijd wel zijn, had ook geen idee dat hij überhaupt nog kon rennen en dan ook nog eens zo hard.



En ja hij had een andere hond aan kunnen vallen of een ongeluk kunnen veroorzaken of aangereden kunnen worden of kunnen verdrinken in de Maas. Maar goddank is dat allemaal niet gebeurd.
..
quote:newimprovedkitty schreef op 29 september 2016 @ 23:29:

uhm.. hoe zeg ik dit vriendelijk..



hoe erg ik ook van mijn hond zou houden, op het moment dat hij doof, half blind, 16 jaar en agressief naar andere honden is dan is een gesprek met de dierenarts toch op zijn plaats.oh heb al meerdere gesprekken met de dierenarts gehad hoor. Die ziet een vrolijke en gelukkige hond die ouderdomskwalen heeft omdat hij stok oud is. En er zijn duizenden honden in Nederland die agressief zijn naar andere honden toe. Geen reden om een hond af te maken. Wat wel een reden is dat is mens agressie of pijn lijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 29 september 2016 @ 23:03:

[...]





Dit dus.

Ook nieuwsgierig naar het ras (niet dat dat nou veel uitmaakt)Een pitbull
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 29 september 2016 @ 23:37:

[...]





Een pitbullAmerikaanse Stafford, een echte pitbull ( en dan bedoel ik een echte!) is nauwelijks aan te komen in Nederland en kost kapitalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 29 september 2016 @ 23:34:

[...]





ik ook hoor....

ik vraag me af: waarom? wat is de toegevoegde waarde dan nog van zo 'n hond? En ik ben een echte dierenliefhebber, ben helaas zelf verschrikkelijk allergisch, maar heb vroeger zelf veel huisdieren gehad, maar ik zou dan toch even achter mijn oren gaan krabben en diep nadenken of dit nog wel te doen is. Voor gezin en voor hond. Zo'n hond is op een gegeven moment toch ook op?



En ja, ik heb mijn laatste hond ook moeten laten inslapen toen deze 16 was omdat zijn lichaam op was, maar zijn hart nog vrolijk doorklopte. Had daar een portie agressie bij gezeten dat was dat waarschijnlijk al jaren eerder gebeurd. Dierenliefde is prima, niks mis mee, maar in mijn ogen zit daar toch echt een grens aan.



Dat het dier 16 jaar lang een gezinslid is geweest zonder doof/blind te zijn?

Als het dier geen pijn heeft, nog kwispelt bij aanhalen en duidelijk zin heeft in het leven... Dan maar platspuiten omdat ouderdom met gebreken komt?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kan me voorstellen dat je dan schrikt.



Die van mij was eens vlakbij een vliegveld en drukke autobaan losgekomen....



Mijn hondje rent ook snel naar buiten en luistert ook niet goed. Wanneer iemand aan de deur komt gaat mijn hondje altijd in de kamer. Ik roep altijd even aan de andere kant van de deur hallo en ik doe even onze Willem in de kamer. Als de persoon binnenkomt dan zeg ik: Doe de deur maar dicht want onze Willem luistert niet zo goed. Ook met het weg gaan van mensen zeg ik nog even kort, de tussendeur dicht want onze Willem luistert niet zo goed of Willem wilt nog wel eens met bezoek mee naar buiten toe.



Willem-Alexander loopt thuis niet echt weg, maar ik wil geen risico nemen.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het ras nou uit? Krijg je die vooroordelen weer. Ik heb een hond van een heel vriendelijk ras, maar die is in het verleden ook meerdere malen gegrepen door andere honden (en nee, geen een daarvan was een pit bull of Stafford) en is daardoor ook hondagressief. Als je al die honden maar moet afmaken dan heeft de dierenarts daar een dagtaak aan.



Wat je er wél aan kan doen, is er voor zorgen dat dit niet meer gebeurt. Dus inderdaad drammers of een traphekje. En man er maar aan herinneren wat er vandaag is gebeurd als hij de deur weer eens open laat.
.



.
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat jij je hond uit zonder kinderen en een man in het buitenland?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven