Ff van de schrik bekomen

29-09-2016 22:40 150 berichten
Mijn man had vanavond een vriend op bezoek en toen hij wegging liet hij mijn hond ontsnappen. Wat een drama.



Hij is zeer ( hond) agressief, is volkomen doof, halfblind maar kan schijnbaar nog keihard rennen en is 16 en heeft werkelijk alles al overleefd.



Dacht echt dat ik gek werd, heb zelf " griep" en heb 2 uur door de wijk rondjes gerend in mijn pyama, allemaal mensen opgetrommeld om te helpen zoeken, heb zelfs in mijn wanhoop de politie gebeld om te helpen zoeken ( wat ze natuurlijk niet deden, logisch maar op dat moment vond ik het echt erg).



Wou het al bijna opgeven tot ik hem zag rennen, bij een heel druk kruispunt. Steekt keihard de weg over toen er een auto aankwam en goddank kon die meneer nog keihard op zijn remmen trappen en kon ik mijn hond pakken.



Gelukkig mankeert hij niets en heeft hij voor zover ik nu weet geen gekkigheid uitgehaald ( heb aantal dierenartsen gebeld om te vragen dat wanneer er honden binnenkomen die aangevallen zijn door een hond zonder baasje dat ze mijn nummer moesten doorgeven).



Maar wat ben ik woest zeg, 100 keer per dag zeg ik tegen iedereen doe die tussendeur dicht en iedereen vergeet het altijd. Mijn hond had wel dood kunnen zijn of andere honden kunnen verwonden. Zit er nog steeds helemaal van te shaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 30 september 2016 @ 06:36:

[...]



Nou met hamsters kunnen er ook onverwachtte dingen gebeuren die je niet in de hand hebt, heel even de kooi open laten staan kan al het einde betekenen voor die beesjesMaar die veroorzaken bij weglopen meestal geen auto-ongeluk, en bijten doorgaans ook niet iemand zoals een stafford dat kan...
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
quote:OliviaMoore schreef op 30 september 2016 @ 07:15:

[...]





Maar die veroorzaken bij weglopen meestal geen auto-ongeluk, en bijten doorgaans ook niet iemand zoals een stafford dat kan...Dat snap ik, maar toer zegt dat ieder huisdier een risico is en dat is gewoon ook zo, je kunt het niet 24 uur per dag in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 30 september 2016 @ 07:22:

[...]



Dat snap ik, maar toer zegt dat ieder huisdier een risico is en dat is gewoon ook zo, je kunt het niet 24 uur per dag in de gaten houden.Ik vind er nogal een verschil in zitten of dat huisdier dan een hamster is of een hond. Risico voor het dier zelf is dan nog weer iets anders dan risico's voor derden.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
Toer leest trouwens heel raar. Topicopenerer, dan?
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 30 september 2016 @ 06:36:

[...]



Nou met hamsters kunnen er ook onverwachtte dingen gebeuren die je niet in de hand hebt, heel even de kooi open laten staan kan al het einde betekenen voor die beesjes



Het gaat hier om derden, niet om het beest zelf. Een hamster lijkt mij geen gevaar voor de maatschappij, hooguit voor zichzelf.



To, vervelend, maar neem de adviezen over de leeftijd en het welzijn van je hond wel mee. Ik had een familielid die hun hond ook niet los kon laten. Super lief beest, maar hij liep helemaal mank. Zij zorgden er op allerlei manier voor dat hun hond nog kon bewegen: medicijnen, sokjes, tillen, etc. Als hij wilde gaan liggen, draaide hij eerst 50 keer om z'n as voordat hij kon gaan liggen. Het lukte hem gewoon niet meer. Gelukkig was er familie die er iets van zei. Het werd ze niet in dank afgenomen, maar het was voor de hond de allerbeste beslissing.

Kijk goed naar je hond alsof het niet jouw hond is. Wat zou jij een ander adviseren. Succes!
De hond is 16 jaar, zeer agressief en doof, je hebt er ook nog kinderen bij, en je vind dit verantwoordelijk?

Tijd om de juiste beslissingen te nemen voor de hond én je gezin.
Oh ik val van de ene verbazing in de andere. Jeetje TO, jouw kijk op de wereld en hoe je dingen doet...

Verschillende topics van je voorbij zien komen die ik op z'n zachtst gezegd, bijzonder vind.



Ook deze. Jouw hond is agressief, half blind en doof. Hij ontsnapt, auto kon nog net volop op de rem, honden kunnen verwond zijn door hem. Serieus?!

Automobilist had kunnen verongelukken, ben je je daar van bewust?

Andere honden hadden de dupe kunnen zijn. En zoals ik lees ben je ook nog eens afhankelijk van bezoek, anders ontsnapt je hond. Daarnaast dagelijks 100keer er mee bezig zijn?



Soms moet je keuzes maken die niet leuk zijn, maar ik vind dat je hier echt een vreemde kijk op na houdt.

Gisteren avond had er van alles kunnen gebeuren. Zorg dat dat beest nooit ontsnappen kan als hij zo agressief is en uit alle macht ontsnappen wil.

Of geef hem een spuitje en verlos hem van een opgesloten leven. Zoals ik het lees leeft die hond in een behoorlijk paniekerige omgeving. Dat heeft zijn invloed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 30 september 2016 @ 08:13:

Oh ik val van de ene verbazing in de andere. Jeetje TO, jouw kijk op de wereld en hoe je dingen doet...

Verschillende topics van je voorbij zien komen die ik op z'n zachtst gezegd, bijzonder vind.



Ook deze. Jouw hond is agressief, half blind en doof. Hij ontsnapt, auto kon nog net volop op de rem, honden kunnen verwond zijn door hem. Serieus?!

Automobilist had kunnen verongelukken, ben je je daar van bewust?

Andere honden hadden de dupe kunnen zijn. En zoals ik lees ben je ook nog eens afhankelijk van bezoek, anders ontsnapt je hond. Daarnaast dagelijks 100keer er mee bezig zijn?



Soms moet je keuzes maken die niet leuk zijn, maar ik vind dat je hier echt een vreemde kijk op na houdt.

Gisteren avond had er van alles kunnen gebeuren. Zorg dat dat beest nooit ontsnappen kan als hij zo agressief is en uit alle macht ontsnappen wil.

Of geef hem een spuitje en verlos hem van een opgesloten leven. Zoals ik het lees leeft die hond in een behoorlijk paniekerige omgeving. Dat heeft zijn invloed.



Waar heb jij vandaan gehaald dat een auto vol in de rem moest met alle mogelijke gevolgen van dien?



Overigens kan elk wezen potentieel gevaar opleveren in het verkeer. Zowel jij als ik, maar ook alle katten, honden, eenden, egels, enz.



In je post vind ik dat jij er een vreemde kijk op na houd. Met heel veel vreemde uitspraken gestaafd op wat niet geschreven is door TO.
quote:little_angel89 schreef op 30 september 2016 @ 09:15:

[...]





Waar heb jij vandaan gehaald dat een auto vol in de rem moest



Dat staat in de OP.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 30 september 2016 @ 09:23:

[...]



Dat staat in de OP.



Mijn excuus dan.

Neemt niet weg dat elke dolle Mina de weg over kan kletteren. Oud en ontsnapt of niet.
quote:little_angel89 schreef op 30 september 2016 @ 09:15:

In je post vind ik dat jij er een vreemde kijk op na houd. Met heel veel vreemde uitspraken gestaafd op wat niet geschreven is door TO.Heel veel vreemde uitspraken? TO heeft toch echt zelf verteld dat haar hond bijna een ongeluk veroorzaakte, en dat ze vreesde dat hij andere honden zou hebben aangevallen. Vind je dat normaal?
quote:little_angel89 schreef op 30 september 2016 @ 09:25:

Mijn excuus dan.

Neemt niet weg dat elke dolle Mina de weg over kan kletteren. Oud en ontsnapt of niet.Natuurlijk niet. Ik neem tenminste aan dat honden normaal gesproken aan de lijn lopen als ze bij een drukke weg worden uitgelaten.
In een ander topic ging het over hondagressieve honden, toen was er geen probleem, want de hond werd toch altijd binnen gehouden en zou nooooooit ontsnappen.

Mwah.

Nu weet men wel hoe ik over agressieve honden denk (en ik ben wel een zogenaamde "hondenkenner"), maar daar schiet TO ook niets mee op. Hekje halen, drangers plaatsen, wellicht briefje op de deur als extra reminder ("deur dicht, pipo!").
quote:barbaracartland schreef op 30 september 2016 @ 09:32:

In een ander topic ging het over hondagressieve honden, toen was er geen probleem, want de hond werd toch altijd binnen gehouden en zou nooooooit ontsnappen.

Mwah.Goh. Ik neem aan dat TO haar man er toen ook al 'honderd keer per dag' aan moest herinneren. Fijn, je zal in de buurt wonen van zo'n gezin met zo'n hond.
Staffords zijn hond-agressief, niet mens-agressief. Dat is iig meestal zo. Het zijn vechthonden en die fokken ze zo. Anders gaan ze hun eigen baas bijten.
quote:Ameliaaa schreef op 30 september 2016 @ 09:47:

Staffords zijn hond-agressief, niet mens-agressief.Ja, en? Als ik een hond had zou ik niet naast zo'n moordmachine willen wonen. Zeker niet als hij graag ontsnapt en de eigenaars geen garantie kunnen geven dat hij nooit zal ontsnappen.
Alle reacties Link kopieren
Als het dier zo oud en doof zal hij in een vreselijke wereld leven waarin hij van zich af moet bijten. Hij heeft weinig kracht meer, geen toekomst.



Anders dan mensen mist zo'n dier troostende herinneringen aan betere tijden; hij leeft alleen maar in het moment.



Ik zou zeggen: zorg voor een fijne mand, lekker eten en mocht hij ziek worden, wacht dan niet te lang om de dierenarts hem een zacht einde te laten geven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 30 september 2016 @ 10:00:

[...]



Ja, en? Als ik een hond had zou ik niet naast zo'n moordmachine willen wonen. Zeker niet als hij graag ontsnapt en de eigenaars geen garantie kunnen geven dat hij nooit zal ontsnappen.



Misschien is je buurman ook een serie moordenaar.



Doe even normaal zeg!

Door deze denkwijze te hanteren kan je straks de deur niet meer.



Wat als ....
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 30 september 2016 @ 08:13:

Oh ik val van de ene verbazing in de andere. Jeetje TO, jouw kijk op de wereld en hoe je dingen doet...

Verschillende topics van je voorbij zien komen die ik op z'n zachtst gezegd, bijzonder vind.



Ook deze. Jouw hond is agressief, half blind en doof. Hij ontsnapt, auto kon nog net volop op de rem, honden kunnen verwond zijn door hem. Serieus?!

Automobilist had kunnen verongelukken, ben je je daar van bewust?

Andere honden hadden de dupe kunnen zijn. En zoals ik lees ben je ook nog eens afhankelijk van bezoek, anders ontsnapt je hond. Daarnaast dagelijks 100keer er mee bezig zijn?



Soms moet je keuzes maken die niet leuk zijn, maar ik vind dat je hier echt een vreemde kijk op na houdt.

Gisteren avond had er van alles kunnen gebeuren. Zorg dat dat beest nooit ontsnappen kan als hij zo agressief is en uit alle macht ontsnappen wil.

Of geef hem een spuitje en verlos hem van een opgesloten leven. Zoals ik het lees leeft die hond in een behoorlijk paniekerige omgeving. Dat heeft zijn invloed.



Nou precies dit!



Maar al deze reacties lijken toch aan dovemansoren gericht te zijn, want TO komt sowieso niet al te snugger over.

Mevrouw heeft de hond al jaren en honderden keren per dag moet ze schreeuwen dat de deuren gesloten blijven, en pas nu ga je nadenken over een oplossing (hekje/dranger)?
Vivo per lei
quote:ecam2015 schreef op 30 september 2016 @ 10:10:

Misschien is je buurman ook een serie moordenaar.



Doe even normaal zeg!

Door deze denkwijze te hanteren kan je straks de deur niet meer.



Wat als ....Ik vind een agressieve hond die zomaar kan ontsnappen anders een reëel risico hoor. Waarom zou je dat bagatelliseren?
Alle reacties Link kopieren
zet een deurdranger op je tussendeur!
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zou een hond zomaar ontsnappen?



Het was een ongeluk...

Dit is misschien de eerste ontsnapping in 16 jaar tijd?



Die dingen kunnen gebeuren, hoeveel traphekjes of deurdrammers je ook neemt.
quote:ecam2015 schreef op 30 september 2016 @ 10:26:

Maar waarom zou een hond zomaar ontsnappen?Omdat de man van TO de deur honderd keer per dag open laat staan. Dat kan volgende week weer gebeuren.quote:Die dingen kunnen gebeuren, hoeveel traphekjes of deurdrammers je ook neemt.Drangers! Die dingen heten deurdrangers!!
quote:little_angel89 schreef op 30 september 2016 @ 09:15:

[...]





Waar heb jij vandaan gehaald dat een auto vol in de rem moest met alle mogelijke gevolgen van dien?



Overigens kan elk wezen potentieel gevaar opleveren in het verkeer. Zowel jij als ik, maar ook alle katten, honden, eenden, egels, enz.



In je post vind ik dat jij er een vreemde kijk op na houd. Met heel veel vreemde uitspraken gestaafd op wat niet geschreven is door TO.Ik denk dat je beter moet lezen. Alles wat in mijn reactie staat is geschreven door TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 30 september 2016 @ 10:30:

[...]

Omdat de man van TO de deur honderd keer per dag open laat staan. Dat kan volgende week weer gebeuren.





[...]

Drangers! Die dingen heten deurdrangers!!



Maak je niet zo druk

Tegenwoordig heb je spellingscontrole, helaas maakte die van mij er drammers van ipv drangers!



Ook al zo iets wat gewoon ongemerkt kan gebeuren Trotter!



So what?

Je begrijpt toch wat ik bedoel?

Of ga je nu op alle slakken zout leggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven