Ff van de schrik bekomen

29-09-2016 22:40 150 berichten
Mijn man had vanavond een vriend op bezoek en toen hij wegging liet hij mijn hond ontsnappen. Wat een drama.



Hij is zeer ( hond) agressief, is volkomen doof, halfblind maar kan schijnbaar nog keihard rennen en is 16 en heeft werkelijk alles al overleefd.



Dacht echt dat ik gek werd, heb zelf " griep" en heb 2 uur door de wijk rondjes gerend in mijn pyama, allemaal mensen opgetrommeld om te helpen zoeken, heb zelfs in mijn wanhoop de politie gebeld om te helpen zoeken ( wat ze natuurlijk niet deden, logisch maar op dat moment vond ik het echt erg).



Wou het al bijna opgeven tot ik hem zag rennen, bij een heel druk kruispunt. Steekt keihard de weg over toen er een auto aankwam en goddank kon die meneer nog keihard op zijn remmen trappen en kon ik mijn hond pakken.



Gelukkig mankeert hij niets en heeft hij voor zover ik nu weet geen gekkigheid uitgehaald ( heb aantal dierenartsen gebeld om te vragen dat wanneer er honden binnenkomen die aangevallen zijn door een hond zonder baasje dat ze mijn nummer moesten doorgeven).



Maar wat ben ik woest zeg, 100 keer per dag zeg ik tegen iedereen doe die tussendeur dicht en iedereen vergeet het altijd. Mijn hond had wel dood kunnen zijn of andere honden kunnen verwonden. Zit er nog steeds helemaal van te shaken.
Alle reacties Link kopieren
De relatief jonge hond van vrienden is ook een keer ontsnapt. En dood gereden. Hadden ze die ook preventief moeten laten inslapen omdat het kon zijn dat ze ontsnapte en een ongeluk veroorzaakte?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 30 september 2016 @ 11:11:

De relatief jonge hond van vrienden is ook een keer ontsnapt. En dood gereden. Hadden ze die ook preventief moeten laten inslapen omdat het kon zijn dat ze ontsnapte en een ongeluk veroorzaakte?



Je voert een discussie terwijl je volledig voorbij gaat aan eerder genoemde argumenten.

Niet alle (oude) honden moeten worden laten ingeslapen

Niet alle hond agressieve honden moeten worden laten ingeslapen

Niet alle bull achtige honden moeten worden laten ingeslapen

Niet alle dove honden moeten worden laten ingeslapen

Niet alle bijna blinde honden moeten worden laten ingeslapen

Niet alle ouders met kleine kinderen moeten hun hond weg doen of laten inslapen



Maar als je een hond hebt met zo veel risicofactoren dan moet je je als baasje afvragen of je het risico aanvaardbaar vindt. Voor jezelf, je kinderen en je omgeving. En kennelijk vindt TO dat
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 29 september 2016 @ 23:38:

[...]



Amerikaanse Stafford, een echte pitbull ( en dan bedoel ik een echte!) is nauwelijks aan te komen in Nederland en kost kapitalen.



Had dat nou niet geschreven. Komt er weer een 24 pagina's durende kutdiscussie over dit soort honden.



Haters gonna hate...
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 30 september 2016 @ 10:00:

[...]



Ja, en? Als ik een hond had zou ik niet naast zo'n moordmachine willen wonen. Zeker niet als hij graag ontsnapt en de eigenaars geen garantie kunnen geven dat hij nooit zal ontsnappen.





Ja, en? Stap jij op de fiets, of in de auto? Niemand die jou garandeert dat je niet te pletter wordt gereden. Steek je de straat weleens over? Stap je in een vliegtuig? Kook je? Niemand die garandeert dat je het gas nooit open laat staan, het huis affikt met al je gezinsleden erin.



Dit is gewoon een bevolkte aardkloot met mensen en dieren en apparaten en dus ook risico's in alle soorten en maten. Van leven ga je dood, punt. We kunnen niet alles verbieden en beteugelen omdat jij een bange schijtbak bent.
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 30 september 2016 @ 11:33:

[...]





Had dat nou niet geschreven. Komt er weer een 24 pagina's durende kutdiscussie over dit soort honden.



Haters gonna hate...Ik heb alleen de openingspost gelezen, niet eens over welk ras dit ging.
Well that escalated ...
Alle reacties Link kopieren
quote:juul29 schreef op 30 september 2016 @ 11:29:

[...]





Je voert een discussie terwijl je volledig voorbij gaat aan eerder genoemde argumenten.

Niet alle (oude) honden moeten worden laten ingeslapen

Niet alle hond agressieve honden moeten worden laten ingeslapen

Niet alle bull achtige honden moeten worden laten ingeslapen

Niet alle dove honden moeten worden laten ingeslapen

Niet alle bijna blinde honden moeten worden laten ingeslapen

Niet alle ouders met kleine kinderen moeten hun hond weg doen of laten inslapen



Maar als je een hond hebt met zo veel risicofactoren dan moet je je als baasje afvragen of je het risico aanvaardbaar vindt. Voor jezelf, je kinderen en je omgeving. En kennelijk vindt TO datDat kunnen wij helemaal niet beoordelen op basis van wat ze schrijft. De hond is ontsnapt. Hij is doof en blind. TO was nogal in paniek. Tot zo ver niets raars. Het enige echt spannende hier is dat de hond agressief is naar andere honden. Dat is inderdaad vervelend en een reden waarom ze extra voorzichtig moet zijn dat hij niet ontsnapt. Ik lees nergens dat de hond agressief is tegen mensen. Maar als ik dit lees heeft hij haar kinderen al bijna opgegeten.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 30 september 2016 @ 11:55:

[...]





Dat kunnen wij helemaal niet beoordelen op basis van wat ze schrijft. De hond is ontsnapt. Hij is doof en blind. TO was nogal in paniek. Tot zo ver niets raars. Het enige echt spannende hier is dat de hond agressief is naar andere honden. Dat is inderdaad vervelend en een reden waarom ze extra voorzichtig moet zijn dat hij niet ontsnapt. Ik lees nergens dat de hond agressief is tegen mensen. Maar als ik dit lees heeft hij haar kinderen al bijna opgegeten.Maar een dove en of blinde hond kan op die leeftijd toch schrikken van een klein kind? En als een grote hond, nee ik benoem het ras expres niet, een keer uithaalt brengt dat meer schade toe dan een kleintje. Soms is het ook een optelsom van factoren, en ik stel TO gewoon die vraag, omdat het idd lastig oordelen is op basis wat iemand schrijft.
Jouw topic lopen altijd als een trein, het maakt een hoop los bij de menschen.

Wordt je ze zelf nooit beu die boze reacties to want je blijft ze wel openen?!



Neem je na deze weer een hond trouwens?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 30 september 2016 @ 11:48:

Well that escalated ...

Ja dat weet je. Hier op dit forum worden de Stafford honden gezien als de hond van de asociale mensen.



Ik zie dat niet zo, of je nou een poedel had die ontsnapt is en agressief is naar andere honden of zoals jij een Stafford.

Het zijn allebei honden.



En over dat inslapen vind ik echt belachelijk, TO weet wat het probleem is, houd de hond al goed in de gaten en weet zelf wel in te schatten wanneer het klaar is.

Ze komt even stoom afblazen omdat het haar hoog zat en hier ontploft de discussie over inslapen.
quote:lemoos2 schreef op 29 september 2016 @ 23:44:

[...]





Dat het dier 16 jaar lang een gezinslid is geweest zonder doof/blind te zijn?

Als het dier geen pijn heeft, nog kwispelt bij aanhalen en duidelijk zin heeft in het leven... Dan maar platspuiten omdat ouderdom met gebreken komt?Echt hè, hoe verzin je het?
quote:Tr0tter schreef op 30 september 2016 @ 10:30:

[...]

Omdat de man van TO de deur honderd keer per dag open laat staan. Dat kan volgende week weer gebeuren.





[...]

Drangers! Die dingen heten deurdrangers!!
Alle reacties Link kopieren
In het gebied waar ik woon maakt het een enorm verschil of je het hebt over deurdrangers of deurdrammers.



Maar daar wil ik niet te lang over deurdrammen...
Alle reacties Link kopieren
Zeg wat je wil, maar TO is zich er in ieder geval bewust van dat haar hond een risicogeval is; er zijn zat mensen die hun hond gerust ongemuilkorft laten rondhuppelen en zeggen 'hij doet niks hoor' en dan een ander de schuld geven als hun dier een ander dier aanvalt. Dan heb ik het nog niet eens over de randdebielen die een hond in huis halen en niets investeren in training en opvoeding en er alleen een beetje stoer mee lopen, met alle gevolgen van dien.



Ben het wel met de rest eens om toch extra voorzorgsmaatregelen te treffen, you never know. Je kan jezelf wel vertrouwen maar anderen zijn vaak toch nonchalanter of vergeten het simpelweg. (zeg ik als iemand met binnenkatten, door mij zijn ze nog nooit ontsnapt, maar bezoek moet je bijna op de voet volgen want sommigen laten echt elke deur openstaan, hoevaak je het ook zegt).



Er zitten in div. asiels honden waar wat aan mankeert, sommige dieren wachten jaren op een baas. de nieuwe baasjes krijgen uitgebreide instructies mee om hoe met de hond om te gaan, nummer van hondentrainer, nummer voor tips etc. Waarschuwing dat de hond altijd aan de lijn moet, liefst met muilkorf, niet in de buurt van katten/andere honden etc. 'Ja hoor' zeggen ze dan. Asiel blij dat een hond die lastig plaatsbaar is eindelijk een warme mand krijgt. Dan krijgen sommigen het nog voor elkaar om de hond gewoon te laten loslopen, geen muilkorf etc. Dan gebeurt er wat en zijn ze verbaasd. Hond terug naar asiel, terwijl de hond een prima leven had kunnen hebben als het baasje zich aan de instructies had gehouden. Zulke typen moeten echt een schop hebben.
quote:alinea schreef op 30 september 2016 @ 12:05:

Jouw topic lopen altijd als een trein, het maakt een hoop los bij de menschen.

Wordt je ze zelf nooit beu die boze reacties to want je blijft ze wel openen?!



Neem je na deze weer een hond trouwens? joh dit is een forum, het is maar internet. Ik kan mij er allemaal niet zo druk om maken hoe mensen reageren want echt niemand in mijn omgeving heeft zulke dingen ooit gezegd ( ja behalve de kraamzorg maar die was anti huisdier).



En of ik na hem nog een hond neem weet ik eigenlijk niet. Ik denk het wel want heb nog nooit geen hond gehad maar aan de andere kant zouden we ook wel weer een keer op vakantie willen enzo.
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 30 september 2016 @ 11:38:

[...]





Ja, en? Stap jij op de fiets, of in de auto? Niemand die jou garandeert dat je niet te pletter wordt gereden. Steek je de straat weleens over? Stap je in een vliegtuig? Kook je? Niemand die garandeert dat je het gas nooit open laat staan, het huis affikt met al je gezinsleden erin.



Dit is gewoon een bevolkte aardkloot met mensen en dieren en apparaten en dus ook risico's in alle soorten en maten. Van leven ga je dood, punt. We kunnen niet alles verbieden en beteugelen omdat jij een bange schijtbak bent.



Ja, hoi, bange schijtbak hier. En zoals mijn schoonvader zijn landbouwgif niet in de keukenkastjes bewaart, mijn oom zijn jachtgeweer niet in zijn nachtkastje bewaarde, zal ik niet zonder gordel autorijden. Heel logisch lijkt me. Want alhoewel het leven ontegenzeggelijk risico's kent, proberen we elke dag weer de risico's die we kunnen omzeilen, te vermijden. Daarom hebben we verkeerslichten, wandcontactdoosbeveiligers en fietsverlichting. En daarom mag ik ook verwachten dat iemand met een gevaarlijke hond die hond niet los laat lopen.

Dus je vergelijking klopt niet, vrees ik.
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-09-2016 14:53
Reden: verwijderd iv schelden
% gewijzigd
quote:tampontouwtje schreef op 30 september 2016 @ 13:13:

-Dat soort reacties snap ik nou nooit he, lijkt wel een stoer woord te zijn hier ofzo. Maar goed ik zal wel ff 200 kilo aankomen, hele dagen bier gaan drinken bij de voordeur en dan heb je gelijk hoor meid.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-09-2016 14:53
Reden: verwijderd ivm schelden
% gewijzigd
quote:Lovely1987 schreef op 30 september 2016 @ 13:21:

[...]



Dat soort reacties snap ik nou nooit he, lijkt wel een stoer woord te zijn hier ofzo. Maar goed ik zal wel ff 200 kilo aankomen, hele dagen bier gaan drinken bij de voordeur en dan heb je gelijk hoor meid.Zo te lezen ben je bekomen van de schrik, maar wil je geen commentaar horen.
Goedkope deurdranger: postelastiek : spijker op deur, spijker op kozijn , postelastiek ertussen en voila!
quote:1234512345 schreef op 30 september 2016 @ 13:23:

[...]



Zo te lezen ben je bekomen van de schrik, maar wil je geen commentaar horen.Commentaar mag hoor, alleen iemand tokkie noemen vind ik zelf nogal asociaal en mensen die dat zo brengen kan ik al niet eens meer serieus nemen.
quote:Lovely1987 schreef op 30 september 2016 @ 13:30:

[...]



Commentaar mag hoor, alleen iemand tokkie noemen vind ik zelf nogal asociaal en mensen die dat zo brengen kan ik al niet eens meer serieus nemen.

De goed bedoelde reactie van Amand vond je ook niet goed genoeg.

Maar goed, volgende keer eerst van de schrik bekomen, dan denken óf je wel een topic wil openen vanwege de reacties.
quote:Lovely1987 schreef op 30 september 2016 @ 13:21:

Maar goed ik zal wel ff 200 kilo aankomenWant of je tokkie bent of niet hangt af van hoe zwaar je bent?
quote:Tr0tter schreef op 30 september 2016 @ 13:37:

[...]



Want of je tokkie bent of niet hangt af van hoe zwaar je bent? Nee, ook glitteruggs.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 30 september 2016 @ 13:13:

[...]





En daarom mag ik ook verwachten dat iemand met een gevaarlijke hond die hond niet los laat lopen.





Deed ze ook niet, toch? Ze heeft hekjes, licht de visite voor, houdt rekening met haar hond. Net als die stoplichten, haaientanden, snelheidsaanduidingen.



En toen liet bezoek per ongeluk het hekje openstaan.



Net als dat er mensen zijn die per ongeluk door rood rijden en een andere finaal invalide rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven