Ff van de schrik bekomen

29-09-2016 22:40 150 berichten
Mijn man had vanavond een vriend op bezoek en toen hij wegging liet hij mijn hond ontsnappen. Wat een drama.



Hij is zeer ( hond) agressief, is volkomen doof, halfblind maar kan schijnbaar nog keihard rennen en is 16 en heeft werkelijk alles al overleefd.



Dacht echt dat ik gek werd, heb zelf " griep" en heb 2 uur door de wijk rondjes gerend in mijn pyama, allemaal mensen opgetrommeld om te helpen zoeken, heb zelfs in mijn wanhoop de politie gebeld om te helpen zoeken ( wat ze natuurlijk niet deden, logisch maar op dat moment vond ik het echt erg).



Wou het al bijna opgeven tot ik hem zag rennen, bij een heel druk kruispunt. Steekt keihard de weg over toen er een auto aankwam en goddank kon die meneer nog keihard op zijn remmen trappen en kon ik mijn hond pakken.



Gelukkig mankeert hij niets en heeft hij voor zover ik nu weet geen gekkigheid uitgehaald ( heb aantal dierenartsen gebeld om te vragen dat wanneer er honden binnenkomen die aangevallen zijn door een hond zonder baasje dat ze mijn nummer moesten doorgeven).



Maar wat ben ik woest zeg, 100 keer per dag zeg ik tegen iedereen doe die tussendeur dicht en iedereen vergeet het altijd. Mijn hond had wel dood kunnen zijn of andere honden kunnen verwonden. Zit er nog steeds helemaal van te shaken.
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 30 september 2016 @ 13:59:

[...]





Deed ze ook niet, toch? Ze heeft hekjes, licht de visite voor, houdt rekening met haar hond. Net als die stoplichten, haaientanden, snelheidsaanduidingen.



En toen liet bezoek per ongeluk het hekje openstaan.



Net als dat er mensen zijn die per ongeluk door rood rijden en een andere finaal invalide rijden.



Ze heeft geen hekje, ze gaat een hekje kopen. En het frappante is dat ik, in een eerder topic, al hierover geconverseerd heb. Bij ons liet het bezoek namelijk ook wel eens de honden ontsnappen. Onze honden waren echter niet hond- of mensagressief. Toen was ze er echter stellig in dat dat bij haar noooooit zou gebeuren.

Per ongeluk door rood rijden ken ik niet.
quote:barbaracartland schreef op 30 september 2016 @ 13:39:

[...]





Nee, ook glitteruggs.Ook een huispak aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 30 september 2016 @ 14:05:

[...]





Ze heeft geen hekje, ze gaat een hekje kopen. En het frappante is dat ik, in een eerder topic, al hierover geconverseerd heb. Bij ons liet het bezoek namelijk ook wel eens de honden ontsnappen. Onze honden waren echter niet hond- of mensagressief. Toen was ze er echter stellig in dat dat bij haar noooooit zou gebeuren.

Per ongeluk door rood rijden ken ik niet.



Jawel joh, die zie je toch ook bij wegmisbruikers enzo? "Ik dacht dat het nog kon, want het was oranje." Dat soort dingen.



Weet je, ik vind elk dier onberekenbaar. En alles dat onberekenbaar is, kan gevaarlijk zijn. Oorzaak hoeft niet eens karakter of agressie te zijn, maar schrikreactie, weglopen, zomaar straat over steken. Dat is niet enkel voorbehouden aan specifieke rassen of eigenaren. Echt niet.
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 30 september 2016 @ 14:26:

[...]





Jawel joh, die zie je toch ook bij wegmisbruikers enzo? "Ik dacht dat het nog kon, want het was oranje." Dat soort dingen.



Weet je, ik vind elk dier onberekenbaar. En alles dat onberekenbaar is, kan gevaarlijk zijn. Oorzaak hoeft niet eens karakter of agressie te zijn, maar schrikreactie, weglopen, zomaar straat over steken. Dat is niet enkel voorbehouden aan specifieke rassen of eigenaren. Echt niet.Ik zou een hond, hoe zo'n lobbes ook, nooit alleen laten met kinderen. Maar ik denk wel dat een hond die tijdens het wandelen niet met andere honden wil spelen, maar ze wil doodbijten, gevaarlijker is.
quote:Lovely1987 schreef op 30 september 2016 @ 14:06:

[...]



Ook een huispak aan?Ja. Een een sigarettenapparaat met filterhulzen van Aldi, want sjek roken is niet netjes voor een vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Maar even on topic, waarom muilkorf je je hond niet met uitlaten ?



Ik dacht net ergens te lezen dat je je hond niet kan uitlaten in het bijzijn van je kinderen?



Wat gebeurt er dan?

Is hij agressief naar je kinderen?
Hij heeft wel een muilkorf om, meer voor mijn vertrouwen aangezien het hier stikt van de agressieve loslopers en ik geen zin heb dat de mijne bijt omdat een ander nooit van een riem heeft gehoord.



En ik zou mijn hond prima uit kunnen laten met mijn kinderen erbij. Ik doe het alleen niet want als er dan een losloper op hem afstormt heb ik mijn handen eraan vol om die hond weg te houden. Dat doe ik liever niet met kinderen erbij waar ik dan ook op moet letten.



En hoe komen jullie wr toch bij dat hij agressief is naar mijn kinderen toe? Wordt er wel gelezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 30 september 2016 @ 16:02:

Hij heeft wel een muilkorf om, meer voor mijn vertrouwen aangezien het hier stikt van de agressieve loslopers en ik geen zin heb dat de mijne bijt omdat een ander nooit van een riem heeft gehoord.



En ik zou mijn hond prima uit kunnen laten met mijn kinderen erbij. Ik doe het alleen niet want als er dan een losloper op hem afstormt heb ik mijn handen eraan vol om die hond weg te houden. Dat doe ik liever niet met kinderen erbij waar ik dan ook op moet letten.



En hoe komen jullie wr toch bij dat hij agressief is naar mijn kinderen toe? Wordt er wel gelezen?





Nee dat is een vraag of hij agressief is naar je kinderen toe.

Staat een vraagteken achter ....
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je hond weer terug is! En gelukkig nog goed afgelopen.

Tja, toen ik aangevallen werd door een Stafford zeiden die eigenaren achteraf dat hij dat normaal nooit deed, hij was nooit agressief naar mensen. Hond bleek wel agressief te zijn naar andere honden. Triest dat ik ik slachtoffer werd van deze hond en de rest van mijn leven met zichtbare littekens zit. Hond was toch zo lief, ook voor de kinderen. Helaas ook zeer onvoorspelbaar. Een hond van een ras dat bekend is als agressief en dan ook nog doof, (half) blind en al 16 jaar.....ik zou heel voorzichtig zijn ,zeker met kinderen in zijn buurt. Ik mis nu een deel zicht, en hoe lief de hond ook nog lijkt, ze zijn gewoon onvoorspelbaar, zeker dit ras.
Alle reacties Link kopieren
quote:kippetje29 schreef op 01 oktober 2016 @ 02:00:

Tja, toen ik aangevallen werd door een Stafford zeiden die eigenaren achteraf dat hij dat normaal nooit deed, hij was nooit agressief naar mensen. Hond bleek wel agressief te zijn naar andere honden. Triest dat ik ik slachtoffer werd van deze hond en de rest van mijn leven met zichtbare littekens zit. Hond was toch zo lief, ook voor de kinderen. Helaas ook zeer onvoorspelbaar. Een hond van een ras dat bekend is als agressief en dan ook nog doof, (half) blind en al 16 jaar.....ik zou heel voorzichtig zijn ,zeker met kinderen in zijn buurt. Ik mis nu een deel zicht, en hoe lief de hond ook nog lijkt, ze zijn gewoon onvoorspelbaar, zeker dit ras.



Wat verschrikkelijk!

Deze hond is direct ingeslapen lijkt mij toch?



Ben je buiten op straat zomaar aangevallen?



Ik heb ook een soort gelijk iets gezien dat een Stafford een klein hondje aanviel, de eigenaar tilde haar kleine hondje op uit bescherming en werd toen zelf verschrikkelijk toegetakeld door de Stafford.
Alle reacties Link kopieren
Verder niets gelezen, maar geef je hond alsjeblieft rust en laat hem inslapen. Agressief, blind, doof en oud. Hij heeft genoeg geleefd
quote:Lovely1987 schreef op 29 september 2016 @ 23:38:

[...]



Amerikaanse Stafford, een echte pitbull ( en dan bedoel ik een echte!) is nauwelijks aan te komen in Nederland en kost kapitalen.



Toen ik dit bericht las moest ik meteen weer aan dit topic denken.....



http://m.telegraaf.nl/art ... /politie-schiet-hond-dood
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 04 oktober 2016 @ 18:19:

[...]





Toen ik dit bericht las moest ik meteen weer aan dit topic denken.....



http://m.telegraaf.nl/art ... /politie-schiet-hond-doodWaarom precies?
quote:little_angel89 schreef op 04 oktober 2016 @ 18:46:

Waarom precies?Dat lijkt me duidelijk. 'Een loslopende agressieve hond'. Laat dat nou precies zijn waar dit topic over gaat!
quote:little_angel89 schreef op 04 oktober 2016 @ 18:46:

[...]





Waarom precies?



Een loslopende Amerikaanse Stafford om precies te zijn....... Zelfde (type) als de hond van TO, waarvan de eigenaar onbekend is (dus in geen velden of wegen te bekennen).



Heb je het topic überhaupt wel gelezen?
Mijn hond is het niet hoor! En wel een groot verschil dat deze hond ook MENSEN aanvalt maar goed....maak er maar van dat het mijn hond is joh.
quote:Lovely1987 schreef op 04 oktober 2016 @ 19:55:

maak er maar van dat het mijn hond is joh.Wie maakt dat ervan?
quote:Lovely1987 schreef op 04 oktober 2016 @ 19:55:

Mijn hond is het niet hoor! En wel een groot verschil dat deze hond ook MENSEN aanvalt maar goed....maak er maar van dat het mijn hond is joh.



Dat zeg ik niet..... Ik vond de overeenkomsten alleen verdacht groot.



Bovendien weet je helemaal niet of jouw hond geen mensen aanvalt. Als jouw hond in een gevecht met een andere hond terecht komt en die baas probeert te interveniëren sluit ik niet uit dat jouw hond dat mens ook bijt. Misschien zou dit incident je eens aan het denken moeten zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 04 oktober 2016 @ 19:11:

[...]





Een loslopende Amerikaanse Stafford om precies te zijn....... Zelfde (type) als de hond van TO, waarvan de eigenaar onbekend is (dus in geen velden of wegen te bekennen).



Heb je het topic überhaupt wel gelezen?



Ja hoor heb het topic gevolgd.

Maar ik leg de link nietdirect omdat het om schijnbaar hetzelfde ras gaat.



Ik lees een hond die los loopt in het artikel,met een onbekende eigenaar. En die hond had elk ras kunnen hebben. Die hond kan op alle mogelijke manieren los aan de wandel zijn gegaan.

Sterker nog, het had evengoed de mijne kunnen zijn. Of de jouwe. Of die van wie dan ook. Om welke reden dan ook.



De gelijkenis is alleen dat beide honden los liepen zonder eigenaar in de buurt. Maar dat kan mijn gup dus ook, zonder dat ik per definitie daar direct iets aan kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn het wel altijd bepaalde type honden die op deze manier in het nieuws komen. En dat kan twee dingen betekenen: of zij zijn inderdaad de enige die dit gedrag vertonen of de media ziet alleen nieuws bij dit soort rassen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens kom ik ook vaak alleen lopende honden tegen, van alle soorten en maten. Ik vind het in alle gevallen vervelend, want je hebt geen idee wat een hond kan gaan doen.
quote:jules schreef op 04 oktober 2016 @ 22:51:

Helaas zijn het wel altijd bepaalde type honden die op deze manier in het nieuws komen. En dat kan twee dingen betekenen: of zij zijn inderdaad de enige die dit gedrag vertonen of de media ziet alleen nieuws bij dit soort rassen.heel toevallig is er nu een hond vermist na een aanval van een ander. In de vermiste dieren groepen op Facebook wordt nu overal gezegd dat het om een Stafford ging die aangevallen heeft, maar toevallig weet ik dat het helemaal niet om een Stafford ging. Het is idd deels de media en deels verkeerde eigenaren ( waar ik nu ook toe behoor).
quote:jules schreef op 04 oktober 2016 @ 22:54:

Overigens kom ik ook vaak alleen lopende honden tegen, van alle soorten en maten. Ik vind het in alle gevallen vervelend, want je hebt geen idee wat een hond kan gaan doen.Doodeng vind ik dat, hier is laatst een gezin komen wonen met een valse bouvier die mens en dier bijt. En ze laten dat beest gewoon los naar buiten lopen het veldje op. Is in een week tijd al 2 keer fout gegaan.
Vanavond nog gezien, een loslopende hond, denk een stafford, die werd gegrepen door een aangelijnde herder. Die loslopende hond ging er ook wel nogal onbesuisd op af, grote herder. Zucht. Ze hadden niks, geloof ik, maar niemand wist van wie de losloper was. Die ging er meteen weer vandoor. Domme mensen hoor, echt, het schijnt dat ie wel vaker los loopt. Er is daar een drukke weg! Hij ontsnapt steeds, ja, honden kunnen ook zo 2 meter hoog springen. Sommige nog hoger. Dan moet je wel een hele hoge schutting maken om die binnen te houden. Laat hem dan gewoon niet in de tuin, denk ik dan. Die hond gaat vast niet oud worden zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven