Huis uitbouwen: afwijken bestemmingsplan?

17-12-2015 07:58 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan verhuizen omdat mijn zoontje van bijna 4 afgelopen zomer een dwarslaesie heeft opgelopen na een operatie. We willen dichterbij de revalidatie/school gaan wonen en een huis waarbij we meer vierkante meters op de begane grond hebben of kunnen uitbouwen.



Nu hebben we een heel interessant huis gezien met een groter perceeloppervlak (ruim 400m2). Het huis zelf heeft van oorsprong maar 65m2 op de begane grond en wij zouden daar 90m2 willen bijvoegen (2 slaapkamers, een aangepaste badkamer, een speelkamer).



In het bestemmingsplan staat dat je tot 50% van het perceel mag bebouwen met een maximum van 60m2 voor alle bijbouw. Wat wij willen kan dus niet. Ik heb al gesproken met een adviseur van de afdeling bouw en wonen en die gaf mij weinig kans. We kunnen een bestemmingsplan wijziging indienen maar dat kost 3.500 euro en kan tot 6 maanden duren. Maar we mogen ook een schetsplan indienen en dan kijken wat er gebeurd.



In eerste instantie dachten we dat dit huis het dan niet gaat worden maar dat zou waarschijnlijk betekenen dat we het hele dorp kunnen afschrijven want binnen ons budget zijn het allemaal geen grote huizen en voor elk perceel gelden dezelfde regels. En we willen gewoon echt heel graag dit dorp.



Dus iemand adviseerde ons om het gewoon te proberen. We hebben een architect gevonden die zelf 5 jaar geleden een dwarslaesie heeft opgelopen en die gaat een schetsplan maken. Maar waar gaan we daar dan mee heen? Bij die ambtenaar die ik al heb gesproken geef ik ons weinig kans maar wellicht zijn er andere wegen te bewandelen. Iemand ervaring met zo'n traject? Hoe heb je dit aangepakt? Tips?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! Ik hoop dat de verbouwing snel en soepel gaat!
...
Alle reacties Link kopieren
post weggehaald. Niet meer relevant.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 25 juni 2016 @ 18:04:

Misschien leuk om te melden dat we vorige week de bouwvergunning voor de aanbouw goedgekeurd hebben gekregen. Dus de koop van het huis kan eindelijk doorgaan.



Uiteindelijk bleek gewoon een goed en compleet dossier aanleveren bij de gemeente icm goede bouwtekeningen (gemaakt door een architect) de manier te zijn.



Gefeliciteerd!

Wanneer denken jullie dat het allemaal klaar is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand de overdracht en hopelijk voor de feestdagen verhuizen
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 26 juni 2016 @ 09:15:

Volgende maand de overdracht en hopelijk voor de feestdagen verhuizen



Fijn!!

Als er geholpen moet worden met dommetjes-werk (ik hartje behang weghalen ) dan geef je tzt maar een gil.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws, gefeliciteerd!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 26 juni 2016 @ 09:43:

[...]





Fijn!!

Als er geholpen moet worden met dommetjes-werk (ik hartje behang weghalen ) dan geef je tzt maar een gil.Held
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven