Wie is wat aan het haken? Deel 3

16-12-2012 22:21 2781 berichten
Wie is wat aan het haken nummertje 3 alweer!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Kleur wisselen



Deze manier is mooi zonder dat je steeds af moet hechten .
quote:Lena27 schreef op 16 september 2013 @ 13:08:

Beste haaksters,

Ik breek even in met een vraagje:

Binnenkort ga ik met het vliegtuig naar Amerika en het leek mee ideaal om tijdens de vlucht lekker te haken. Een tijdje geleden las ik hier dat iemand een soort schaartje had, dat mee mag in de handbagage. Weet iemand welk schaartje ik bedoel?



Is heel erg afhankelijk van de persoon die je bagage checkt. Heb zelfs een keer bijna mijn nagelvijl moeten inleveren bij een tussenlanding. Heb dat toch mogen houden na het tonen van de slechte conditie van mijn nagels (very weak) met een smekend gezicht erbij.

Misschien een kinderschaartje? Die liggen zelfs bij de action voor weinig geld. Kan je wel haren mee knippen. Oppassen dus als je die aan kinderen geeft. (Ik heb er zelf een in de vorm van een gele olifant voor kinderen die komen spelen. De scherpe punten zijn bekleed met plastic. Maar die is niet van de Action. Die heb ik al zeker 20 jaar.)
Wat is het stil hier !



Net een Myboshi muts afgemaakt haakt lekker snel weg had zin in een tussendoor project .

Ben al weken geleden met Bill the black rooster begonnen maar weinig tijd overdag en 's avonds haakt zwart zo moeilijk .
quote:Tumtummetje schreef op 18 september 2013 @ 10:04:

Mag je wel een doosje flosdraad meenemen? Dan kan je het "mesje" waarmee je de draad doorsnijd gebruiken. Wat een fantastische tip Tumtummetje! Ik heb het net even gecheckt en ik mag inderdaad "dental floss" meenemen in de handbagage!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Lena27!



@Pretzel66; echt stil hè? Ik kijk elke dag een paar keer (in het weekend) of er al wat bijgeschreven is, maar het was stil... Maarja, heb zelf ook niet zoveel te melden.

Lastig dat je met zwart bezig bent...de dagen worden al een stuk korter merk ik...

Ik ben begonnen aan een lading Pluisjes van Stip en Haak. Ik ben nu bezig met nr. 4!
Pluis heb ik ook wel eens gemaakt gaat lekker snel heb je een bepaalde reden dat je er zoveel maakt ?
Ik was enthousiast begonnen met een "hysterische deken", veel kleurtjes, veel verschillende steken maar na mijn eerste blokken granny squares ben ik iets minder enthousiast. Toch maar weer opnieuw beginnen... :(
Lena, super dat het flosdraad wel mee mag!

Silver, wat gaat er niet goed met je deken? Of is hij te hysterisch?



Dit zijn mijn haaksels van de afgelopen tijd:













ik ben nu bezig met een legopoppetje.
Alle reacties Link kopieren
Silver, volgens mij moet jij gewoon een deken helemaal in 1 kleur haken... heel rustig... tegenpool... wie weet werkt dat wel...
Haha, Peetje. Dat lukt haar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om weer lekker jullie berichtjes te lezen!!quote:Pretzel66 schreef op 23 september 2013 @ 17:50:

Pluis heb ik ook wel eens gemaakt gaat lekker snel heb je een bepaalde reden dat je er zoveel maakt ?



Ik wil ze gaan verkopen voor een goed doel. Op dierendag wil ik er eigenlijk sowieso 10 klaar hebben (en daarna nog veel meer haken). Maar dan wil ik het op mijn Facebook en omgeving bekend gaan maken. Hopelijk kan ik er heel veel verkopen! :D



Ik ben stiekem wel benieuwd naar die 'hysterische deken'!



Mooie haaksels Tumtummetje! Waarvan is die roze? Ik vind hem erg leuk en heb hem nog niet eerder gezien!



Ik ben net thuis van een informatieavond (ik sta voor de klas en gaf een informatieavond voor ouders). Ik moet nog eventjes mijn hoofd leegmaken, dus na het douchen ga ik nog eventjes een stel oortjes haken in bed :D.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 23 september 2013 @ 12:57:

Wat is het stil hier !



Net een Myboshi muts afgemaakt haakt lekker snel weg had zin in een tussendoor project .

Ben al weken geleden met Bill the black rooster begonnen maar weinig tijd overdag en 's avonds haakt zwart zo moeilijk .Ken het probleem. Morgen een extra dag vrij, dan het zwarte deel maar haken..
In één kleur?????? Als je me nog idioter wil hebben moet ik dat gaan doen...

Nee, wat ik bedacht had bleek toch niet zo leuk in de realiteit. Gewoon dingen proberen en dan besluiten dat het beter kan, creatief proces hoor, zo'n hysterische deken.
Alle reacties Link kopieren
Heb weer een vraagje

Als in het patroon staat: 2x 2st in de volgende v

Ik heb 2 stokjes gemaakt in de eerste v, maar wat bedoelen ze met 2x? Moet ik in de volgende v weer 2 stokjes maken? Anders krijg ik toch 4 stokjes in 1v?
Ja zo te horen heb je gelijk, zo zou ik het ook opvatten
Alle reacties Link kopieren
Even een "schopje" voor ons topic, want we stonden al bijna op pagina 3!



Hier ligt het haken eventjes een beetje stil, want we hebben een hele drukke werkweek! Zondag ga ik wel naar een kreabeurs toe, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Mijn pinguïn Pip vordert al best redelijk ;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk Mirjam, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!



Ik wilde op dierendag 10 Pluisjes klaarhebben, maar ik ben nog maar op de helft... Ik ben bang dat het er wat minder worden ;), maarja, dat maakt ook niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd José. Ik ben al blij als ik 1 beestje klaar heb over een week ofzo..
Alle reacties Link kopieren
@Mirjam; deze Pluisjes zijn heel klein hoor! En ze hebben alleen maar een lijfje, twee oortjes, snuitje en een ministaartje. Dus die gaan wat sneller dan de andere knuffels!



Ik ben vandaag op de creatieve beurs in Hardenberg geweest. Erg leuk om alles te zien! Weinig haakkraampjes, maar ik maak ook wel kaarten, dus dat vind ik ook leuk om te bekijken!

We hebben wat katoen gekocht en wat hangertjes voor aan een gehaakt potje oid. Ik wilde eigenlijk twee Clover Amour haaknaalden kopen, maar die heb ik helaas niet gezien. Dus die ga ik dan nog maar bestellen ;).
Wat een rust hier!



Mirjam, pip is lief!

jose, leuk idee die pluisjes!



Ik heb afgelopen zondag ook een clover amour gekocht (was mijn naald 5 vergeten). Ik moest er wel even aan wennen maar nu gaat het als een speer. (Ik heb maat 1.00 tm 4.5 in de gewone clover)



Verder weinig te melden eigenlijk. Ik ben nog steeds bezig met een deken voor mijn dochter. En een hondje en een legopoppetje voor opdrachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wel een leuk patroon van een prachtig hondje Tum



Ik zal hier binnenkort mijn foto's plaatsen, inclusief het hondje gevalletje eens maar nooit weer!!
Haha, nou die hond mag je houden. Ik ben bezig met een knuffelbare hond (geen baksteen ). Is hij al naar zijn nieuwe baas of ligt hij nog steeds in je haakmand?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha nou als je van gedachte veranderd dan hoor ik het wel



Heb hem inmiddels helemaal af! Net foto geappt naar degene die hem besteld had dus hopelijk is die nu helemaal goedgekeurd
Alle reacties Link kopieren
Ach Zaph, hij is wel lillek, maar stiekem toch ook wel een beetje schattig hoor ;)



ff wat anders... Zal ik eens een deeltje 4 gaan openen hier...? Want we zitten alweer dik boven de 3000 berichten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven