Werk & Studie alle pijlers

Motivatietopic voor studenten

31-10-2016 16:00 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die wel wat motivatie kan gebruiken. Ik heb volgende week tentamenweek en ik moet nog heel veel doen. Gelukkig zijn al mijn tentamens (op twee mondelinge tentamens na) aan het eind van de week. Heb ik nog wat extra tijd.



Zijn er mensen die zin hebben om mee te schrijven voor de nodige schoppen onder je kont? Ik dacht bijvoorbeeld aan doelen per dag opschrijven in dit topic, motiverende woorden van medestudenten als je er even doorheen zit, het delen van successen zoals mooie cijfers, etc.



Ik hoop op meeschrijvers! En dan ga ik nu weer studeren, want dit topic openen is natuurlijk ook gewoon uitstelgedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net als een wervelwind toch even het huis opgeruimd. Het was hier op z'n zachtst gezegd nogal een zooi. Morgen komt mijn schoonmaakster (ik heb sinds ik studeer een schoonmaakster aangenomen: beste investering ooit!) en dan wil ik het altijd een beetje opgeruimd hebben zodat ze dat niet ook nog hoeft te doen. Ook de tafel vrijgemaakt zodat ik morgen in alle rust daaraan kan studeren. Vandaag op de bank gestudeerd. Dat schoot niet echt op heb ik gemerkt.



Morgen terwijl mijn schoonmaakster er is ga ik studeren heb ik bedacht. Normaal ben ik er nooit als zij komt, maar ivm de tentamens volgende week ben ik deze week grotendeels vrij. Als het me dan lukt om alle drie de uren dat zij er is te studeren, kan ik flink wat doen! Hoef ik me niet schuldig te voelen dat ik morgenavond naar de kerstmarkt in het tuincentrum ga.



Logopedie is ook echt een leuke studie. Het past nog veel beter bij me dan ik had gedacht. Het is veel taliger dan ik dacht en dat vind ik echt onwijs interessant. Vooral het vak linguïstiek vind ik leuk. Ik hou van taal.



Goed, ik ga nog even wat studeren en daarna lekker ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Drackie, klinkt goed! Taal is fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
quote:auw3 schreef op 31 oktober 2016 @ 16:38:

Jaa, hier wil ik wel meeschrijven. Ik ben bezig met mijn scriptie en heb echt helemaal geen motivatie meer om ook maar iets te doen. Dit komt wel nadat ze alles afgekeurd hebben nadat het de eerste keer is goedgekeurd. Voor nu maak ik altijd afspraken met mezelf die ik dan weer niet haal en dan baal ik. Dus ja een schop onder de kont als deze kan ik wel gebruiken.Ik zit in exact dezelfde situatie. Ik schrijf mee dus!
Alle reacties Link kopieren
@Drackie Ik studeer ook logopedie Ik moet tot de kerst stagelopen en m'n scriptie halen. Dan ben ik afgestudeerd Ik moet maandag scriptie inleveren, daarna heb ik weer een leven. Mocht je een keer (logopedische) vragen hebben, dan mag je me altijd een berichtje doen hier!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 31 oktober 2016 @ 19:20:

@Drackie Ik studeer ook logopedie Ik moet tot de kerst stagelopen en m'n scriptie halen. Dan ben ik afgestudeerd Ik moet maandag scriptie inleveren, daarna heb ik weer een leven. Mocht je een keer (logopedische) vragen hebben, dan mag je me altijd een berichtje doen hier!Oh wat leuk zeg! Ben je goed in geluidsleer?
Alle reacties Link kopieren
Jaaa dit heb ik ook nodig! haha

Moet een logboek afmaken voor woensdag en een verslag herkansen en daarna 3 pittige tentamens.

Met verslagen heb ik helaas altijd last van faalangst, en dan ook last van uitstelgedrag hahaha. Het is ook nog eens achter de computer dus zo verleidelijk om even op internet te kijken.



Ik doe een laboratoriumstudie, derde jaars nu.
quote:lesmis schreef op 31 oktober 2016 @ 17:40:

Ladygrey - doe je dan 30 studiepunten per blok? :O



Ik doe er momenteen 20 en dat vind ik al pittig!Nou ja, het verschilt een beetje eigenlijk! Ik heb nu het eerste blok bijna afgerond, en dan heb ik 10 ECTS daadwerkelijk gehaald als het goed is. Maar ik heb ook een vak wat twee blokken duurt, dus die ECTS doe ik wel al dit blok (het zijn er 10) maar die krijg ik pas in blok 2. Dus na blok 1 heb ik 10 ECTS, na blok 2 30 ECTS, na blok 3 25 ECTS en na blok 4 45, omdat daar een stage en mijn bachelorproject bij in zit. Maar goed, dat bachelorproject ben ik nu al mee bezig, en zal ik waarschijnlijk grotendeels al gedaan hebben tegen die tijd . Ik kom hoe dan ook uit op 110 ECTS in totaal als ik alles ga halen, dan heb je dus bijna een dubbele studielast. Maar het is allemaal zo leuk om te doen! Echt superinteressante vakken. Ik heb juist een dubbele minor gekozen omdat de een nogal zwaarbeladen onderwerp is, en de ander juist veel lichter en "voor de leuk" zeg maar. Fijne afwisseling juist.
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 31 oktober 2016 @ 19:26:

[...]

Oh wat leuk zeg! Ben je goed in geluidsleer? Neee dat vond ik verschrikkelijk! Gehaald met een 5,5 haha! Sorry...
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 31 oktober 2016 @ 19:40:

[...]





Neee dat vond ik verschrikkelijk! Gehaald met een 5,5 haha! Sorry... Dat snap ik helemaal. Wat een rotvak! En anatomie? Had je daar een goed cijfer voor?
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 31 oktober 2016 @ 20:03:

[...]

Dat snap ik helemaal. Wat een rotvak! En anatomie? Had je daar een goed cijfer voor?



Ik zit op een andere hogeschool dan jij denk ik. Wij hadden geen specifiek vak anatomie. Anatomie (en fysiologie) was bij ons een onderdeel van de vakken stem, spraak, dysfagie etc. Vind het zelf ook wel fijner om het op die manier op te delen. Daar had ik allemaal wel goede cijfers voor. Ik vind fonetiek nog steeds het minst interessante onderdeel van de logopedie. Ik ben ook helemaal niet wiskundig, heb dat inzicht niet. Gelukkig doe ik er in de praktijk ook niets mee.



Een app (via google chrome) die ik toen gebruikte was https://human.biodigital.com/index.html

maar volgens mij doet 'ie het niet meer? Bij mij zie ik alleen een zwevend skelettenhoofd...
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 31 oktober 2016 @ 20:33:

[...]





Ik zit op een andere hogeschool dan jij. Wij hadden geen specifiek vak anatomie. Anatomie (en fysiologie) was bij ons een onderdeel van de vakken stem, spraak, dysfagie etc. Vind het zelf ook wel fijner om het op die manier op te delen.



Een app (via google chrome) die ik toen gebruikte was https://human.biodigital.com/index.html

maar volgens mij doet 'ie het niet meer? Bij mij zie ik alleen een zwevend skelettenhoofd...Wat een mazzel! Het is wel interessant, maar zooo moeilijk. Hoe krijg ik al die stof ooit in mijn hoofd?! Ik krijg die app ook niet aan de praat, jammer! YouTube is mijn beste vriend op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gebruiken er wel deze site voor anatomie : https://zygotebody.com/

Over welke anatomie ben je aan het leren?
Alle reacties Link kopieren
Woei! alle afbeeldingen en plaatjes in mijn logboek, nu nog wat resultaten beschrijven en dan alleen nog conclusie en discussie :D
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 31 oktober 2016 @ 20:57:

Bij ons gebruiken er wel deze site voor anatomie : https://zygotebody.com/

Over welke anatomie ben je aan het leren?Alles wat belangrijk is om te weten voor een logopedist. Het oor, de hersenen, de mond, de hals, het gebit, het zenuwstelsel. Dat was het geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook nog meeschrijven? Ik heb echt behoefte aan motivatie



Ik volg de deeltijd opleiding SPH, doe nu het derde jaar voor de tweede keer.

Volgend jaar aan het begin van het derde jaar is mijn dochter geboren, niet allemaal vlekkeloos verlopen waardoor ik het heel slecht heb gedaan.



Verslagen schrijven is nu tijdens haar slaapjes, maar ik heb zelf zo'n behoefte aan rust tijdens haar slaapjes



Wat mijn probleem ook is, ik heb zo ontzettend veel uitstelgedrag. Het hele blok moet ik aan het verslag al beginnen, maar heb het dan nog druk met het huiswerk op dat moment...
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 31 oktober 2016 @ 22:10:

[...]





Alles wat belangrijk is om te weten voor een logopedist. Het oor, de hersenen, de mond, de hals, het gebit, het zenuwstelsel. Dat was het geloof ik.Ik doe verpleegkunde, maar volgens mij kun je wel iets vinden over deze onderwerpen op de website van anatomie en fysiologie. Dat boek hebben wij in ieder geval en die hebben een website met oefentoetsen e.d.
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 31 oktober 2016 @ 22:10:

[...]





Alles wat belangrijk is om te weten voor een logopedist. Het oor, de hersenen, de mond, de hals, het gebit, het zenuwstelsel. Dat was het geloof ik.



Brr



quote:mel.nl schreef op 31 oktober 2016 @ 22:22:

Mag ik ook nog meeschrijven? Ik heb echt behoefte aan motivatie



Ik volg de deeltijd opleiding SPH, doe nu het derde jaar voor de tweede keer.

Volgend jaar aan het begin van het derde jaar is mijn dochter geboren, niet allemaal vlekkeloos verlopen waardoor ik het heel slecht heb gedaan.



Verslagen schrijven is nu tijdens haar slaapjes, maar ik heb zelf zo'n behoefte aan rust tijdens haar slaapjes



Wat mijn probleem ook is, ik heb zo ontzettend veel uitstelgedrag. Het hele blok moet ik aan het verslag al beginnen, maar heb het dan nog druk met het huiswerk op dat moment...



Lijkt me niet gemakkelijk inderdaad ... moe studeren is vreselijk !

Studeer je fulltime of combineer je het nog met een job?

Kan me wel voorstellen dat je zodra je een kindje hebt, nog liever wilt afgestudeerd zijn ...
Alle reacties Link kopieren
quote:hartjeJynx schreef op 31 oktober 2016 @ 22:28:

[...]





Ik doe verpleegkunde, maar volgens mij kun je wel iets vinden over deze onderwerpen op de website van anatomie en fysiologie. Dat boek hebben wij in ieder geval en die hebben een website met oefentoetsen e.d.



Thanks!



Chentolove, vind ik ook. Mijn studie is heel leuk hoor, maar zodra ik bezig ben met dat vak word ik echt agressief.
Alle reacties Link kopieren
Welkom mel.nl! Leuke studie, maar pittig met kind! Ik vind studeren zonder kind al niet makkelijk, en je zal inderdaad wel moe zijn. Uitstelgedrag wordt ook erger door die vermoeidheid lijkt me. Succes hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 31 oktober 2016 @ 22:29:

[...]





Brr





[...]





Lijkt me niet gemakkelijk inderdaad ... moe studeren is vreselijk !

Studeer je fulltime of combineer je het nog met een job?

Kan me wel voorstellen dat je zodra je een kindje hebt, nog liever wilt afgestudeerd zijn ...



Ik studeer deeltijd, werk daarnaast als woonbegeleider.



Ik wil inderdaad heel graag klaar zijn, maar ik wil het ook echt heel graag afmaken. Mijn dochter is nu 14 maanden maar ik geloof heel sterk dat het voor haar een goed voorbeeld is dat ik dit doe, ook al maakt het niet bewust mee
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 31 oktober 2016 @ 22:35:

Welkom mel.nl! Leuke studie, maar pittig met kind! Ik vind studeren zonder kind al niet makkelijk, en je zal inderdaad wel moe zijn. Uitstelgedrag wordt ook erger door die vermoeidheid lijkt me. Succes hoor!Thanx! Ik hoop heel erg dat het dit jaar wel gaat lukken
If you can dream it, you can do it.
Knap hoor mel.nl!



Ik ben aan het leren maar de stof is zo droog, pff
Ik heb me ontzettend hard verslapen . Maar goed, ik heb om 12 uur iets staan voor m'n bachelorproject, dus daar ben ik nog wel op tijd voor. Had alleen vanochtend iets meer willen doen, dus zo meteen dan maar echt even turbo modus aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al vanaf zes uur aan de slag. Kon niet meer slapen :( tentamen is vanavond. Misschien nog een hazenslaapje tussendoor. Ik ben wel lekker bezig :-)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig! Ik ben ook alweer aan de studie en het gaat best lekker. Ik vind alleen de kennisdoelen zo vaag! Vanavond is er gelukkig nog een responsiecollege over anatomie. Ik kan daar zelf niet heen, maar ik heb wel een klasgenoot die mijn vragen wil stellen. Heel veel doelen zijn geformuleerd als volgt: 'de student kent de volgende structuren' en dan een hele opsomming. Maar wat is kennen? Moet je weten dat ze bestaan? Moet je ze herkennen op een afbeelding? Moet je ze zelf aanwijzen op een afbeelding? Moet je de functie weten? Mijn klasgenoot wist het ook niet dus een goede vraag voor vanavond.



Goed, ik ga weer verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven