Werk & Studie alle pijlers

Motivatietopic voor studenten

31-10-2016 16:00 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die wel wat motivatie kan gebruiken. Ik heb volgende week tentamenweek en ik moet nog heel veel doen. Gelukkig zijn al mijn tentamens (op twee mondelinge tentamens na) aan het eind van de week. Heb ik nog wat extra tijd.



Zijn er mensen die zin hebben om mee te schrijven voor de nodige schoppen onder je kont? Ik dacht bijvoorbeeld aan doelen per dag opschrijven in dit topic, motiverende woorden van medestudenten als je er even doorheen zit, het delen van successen zoals mooie cijfers, etc.



Ik hoop op meeschrijvers! En dan ga ik nu weer studeren, want dit topic openen is natuurlijk ook gewoon uitstelgedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook wel wat motivatie gebruiken!



Ik moet alleen nog een thesis schrijven voor mijn master, zodat ik kan afstuderen! Onderwerp is goedgekeurd dus nu kan ik beginnen, maar dat wil niet echt. Vaak gaat het wel redelijk als ik bezig ben, maar dat begin hè... Vertoon dus veel studie ontwijkend gedrag haha



Succes iedereen vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer Bedrijfskunde MER en zit dus in de afrondende fase van mijn studie. Op het moment dat ik mijn scriptie af heb zou ik klaar moeten zijn. Helaas kan ik mezelf echt niet zetten tot het afmaken van alleen al mijn theoretisch kader. Ik wil zoooo graag klaar zijn met mijn opleiding, maar die verschrikkelijke laatste loodjes. Vandaag maar eens volop gebruik maken van Pomodoro Time waarbij ik mezelf 5 minuten mag belonen met afwijkend gedrag na 20 min. hard werken. Zeker een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi even een externe motivatie hier neer, voor morgen. Studeer deeltijd, ben vierdejaars en nu bezig met een minor. Over een week is de eerste deadline voor schriftelijk werk en ik moet nog erg veel doen. Morgen is mijn vrije dag a.k.a. studiedag. Die twee verwar ik nogal eens met elkaar



Succes voor degenen die vandaag moeten knallen!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te chillen op de bank, al sinds ik zei dat ik weer aan de slag ging. Schiet echt op enzo! Zucht.
Alle reacties Link kopieren
hahaha hier precies hetzelfde Drackie



Net gegeten en zo maar weer eens een poging wagen! Misschien dat dat pomodoro time ook wel wat voor mij is auw3, zo eens installeren.
Alle reacties Link kopieren
Oh anatomie en fysiologie vond ik zo ontzettend saai! We hadden een kwartaal lang een hele leuke docent welke het goed kon verwoorden, maar helaas werd die ziek en hebben we de rest van het jaar en het jaar daarop een hele saaie piet gekregen!

Ik heb weer een stukje motivatie teruggekregen, gister te horen gekregen dat ik een GO heb op mijn plan van aanpak van scriptie
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Girlybraiding! Heel veel succes!



Wij hebben op zich wel een oké docent, maar het gaat zo razend snel dat ik het 9 van de 10 keer amper bij kan houden. Goed, toch nog even gestudeerd en ook even een succesje delen:



Degene die mijn eerdere topic gelezen hebben, weten dat het studeren me niet al te makkelijk af gaat. Als ik het niet snap, ben ik geneigd om in paniek te raken en de handdoek in de ring te gooien omdat ik gewoon heel veel faalangst heb. Dat gebeurt vaak al na vijf of tien minuten. Best wel ingewikkeld. Maar, ik heb zowel gisteren als vandaag een uur gestudeerd en het ging echt goed! Het is nog niet superlang, maar voelt al als zo'n overwinning dat ik daar weer even op kan teren. Niet één keer zelfs maar de neiging gehad om op te geven. Die boompjes planten (app) helpt ook echt, want ik wil er zoveel mogelijk en ik doe ook steeds langere stukjes achter elkaar omdat het gewoon goed gaat.



Morgen weer en ik begin me er bijna op te verheugen!
Goed bezig Drackie!



Ik kan voor vandaag weer 5 uren bijschrijven voor mijn bachelorproject . Ik zit ondertussen op 20% qua uren, schiet nog niet heel erg op. Maar als het goed is kom ik deze week echt uit op bijna 20 uur, dus dat helpt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 01 november 2016 @ 16:38:

Die boompjes planten (app) helpt ook echt, want ik wil er zoveel mogelijk en ik doe ook steeds langere stukjes achter elkaar omdat het gewoon goed gaat.



Morgen weer en ik begin me er bijna op te verheugen! Je moet dit eens proberen, app downloaden gaat ook

https://tomato-timer.com/#



Je kan dan proberen er 2 achtereen te doen voor je pauze houdt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag die kleine naar mijn moeder gebracht zodat ik een verslag kon schrijven, heeft mijn computer serieus een update van 2,5 uur gedaan



Nu had ik dus nog 1 uurtje over aangezien het voor 5 uur ingeleverd moest worden.



Als ik het al haal is het een 5,5
If you can dream it, you can do it.
Positief blijven! En anders kun je bij de herkansing laten zien dat je in iets meer dan uur toch echt wel beter werk aflevert
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Grey schreef op 01 november 2016 @ 17:24:

Positief blijven! En anders kun je bij de herkansing laten zien dat je in iets meer dan uur toch echt wel beter werk aflevert Haha dat klopt
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat frustrerend Mel.nl! Hopelijk valt het resultaat nog mee en is het net voldoende.



Mijn uitje vanavond ging niet door dus ik zit nu bij een extra college anatomie. Het maakt het tot nu toe alleen niet bepaald duidelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 01 november 2016 @ 18:50:

Oh wat frustrerend Mel.nl! Hopelijk valt het resultaat nog mee en is het net voldoende.



Mijn uitje vanavond ging niet door dus ik zit nu bij een extra college anatomie. Het maakt het tot nu toe alleen niet bepaald duidelijker. Qua inhoud of omdat je nog steeds niet weet hoe je het zou moeten kennen?
Net thuis van een werkcollege, was erg leuk. Volgende week heb ik met dat vak pressure cook op locatie! Dus extra stimulans + we moeten het aan de gemeente presenteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daremanda schreef op 01 november 2016 @ 19:08:

Net thuis van een werkcollege, was erg leuk. Volgende week heb ik met dat vak pressure cook op locatie! Dus extra stimulans + we moeten het aan de gemeente presenteren. Is dat samen koken onder tijdsdruk?
quote:chentolove schreef op 01 november 2016 @ 19:11:

[...]





Is dat samen koken onder tijdsdruk? Haha, nee dat is onder tijdsdruk een plan concreet/concreter maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daremanda schreef op 01 november 2016 @ 19:12:

[...]



Haha, nee dat is onder tijdsdruk een plan concreet/concreter maken.



Haha ik vond het al vreemd

Klinkt wel stressy, maar toch ook heel fijn om dit te gaan doen, zal voelen alsof je echt in het werkveld staat lijkt me!
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 01 november 2016 @ 19:00:

[...]





Qua inhoud of omdat je nog steeds niet weet hoe je het zou moeten kennen?Qua inhoud, maar ik vroeg de docent ook op welke manier je het nou precies moet kennen, en daar kon hij geen eenduidig antwoord op geven. Hij zei dat herkennen het meeste in de buurt komt maar dat je soms ook de plaats en functie moet weten. Dus dat laatste leer ik dan maar denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 01 november 2016 @ 20:31:

[...]





Qua inhoud, maar ik vroeg de docent ook op welke manier je het nou precies moet kennen, en daar kon hij geen eenduidig antwoord op geven. Hij zei dat herkennen het meeste in de buurt komt maar dat je soms ook de plaats en functie moet weten. Dus dat laatste leer ik dan maar denk ik.



Ja, zou ik ook zeker leren dan!

Het aanbod met vragen over inhoud blijft gelden, dan laat je het maar horen

Helpt bij mij vooral om véél te googelen en plaatjes te bekijken. Of plaatjes afprinten en daarop alle structuren aan te duiden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dit topic



Ik studeer voor docent maatschappijleer op het voortgezet onderwijs.

Ik ben 2e jaars.



Volgende week 2 tentamens, maar deze week nog gewoon les, waarbij nog een paar hoofdstukken worden besproken en je dus in 2 dagen de nieuwe stof nog moet toeeigenen
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 01 november 2016 @ 18:50:

Oh wat frustrerend Mel.nl! Hopelijk valt het resultaat nog mee en is het net voldoende.



Mijn uitje vanavond ging niet door dus ik zit nu bij een extra college anatomie. Het maakt het tot nu toe alleen niet bepaald duidelijker.



Toch lijkt anatomie mij wel echt heel leuk

Ik had vroeger gewoon echt beter mijn best moeten doen

Er zijn zo veel andere dingen die ik had willen leren
If you can dream it, you can do it.
quote:lille_girl schreef op 01 november 2016 @ 20:55:

Leuk dit topic



Ik studeer voor docent maatschappijleer op het voortgezet onderwijs.

Ik ben 2e jaars.



Volgende week 2 tentamens, maar deze week nog gewoon les, waarbij nog een paar hoofdstukken worden besproken en je dus in 2 dagen de nieuwe stof nog moet toeeigenen Oh ja, dat is ook altijd fijn ja... Echt verschrikkelijk dat soort vakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mel.nl schreef op 01 november 2016 @ 20:58:

[...]





Toch lijkt anatomie mij wel echt heel leuk

Ik had vroeger gewoon echt beter mijn best moeten doen

Er zijn zo veel andere dingen die ik had willen leren Het is ook echt wel boeiend, maar het is ontzettend veel en je krijgt er veel te weinig tijd voor. Alle stof is in één blok gepropt (na dit blok krijg ik geen anatomie meer) en je krijgt er maar 3 ECTS voor! Het valt onder hetzelfde kopje als geluidsleer, voor dat vak krijg je dus maar 2 ECTS en je moet ze allebei halen, anders krijg je niks. Echt, veel te weinig tijd voor veel teveel stof waardoor je gewoon geen tijd meer hebt voor andere vakken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij wordt anatomie voornamelijk getoetst met plaatjes, gelukkig heb ik nu het GGZ-blok.. Al moet ik zeggen dat mijn voorkeur voor het werken in de GGZ wel een deuk heeft opgelopen, wat is die theorie ontzettend droog, zeg!



Vandaag twee bomen (30 min) en een struik (20 min) laten groeien, dus eindelijk op de helft met mijn geneeskunde samenvatting lezen.



Kopen jullie trouwens ook altijd samenvattingen of maken jullie die zelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven