Werk & Studie alle pijlers

Onverwacht een vastsvereenkomst, en nu?!

09-02-2017 22:25 471 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week precies een jaar werk ik bij een bedrijf.



Vanmorgen kwam ik op mijn werk en wilde de manager mijn project bespreken. Gezien de inhoud van het werk is dit normaal om regelmatig te doen en ik ging dus redelijk nietsvermoedend de bespreekruimte binnen, om 20minuten later verbouwereerd naar buiten te komen met een zgn. "vaststellingsovereenkomst" in mijn handen.



Paar contractdetails: per direct vrijgesteld van werk, 2 weken bedenktijd, per 1/3 uit dienst (waar is dan mijn maand opzegtermijn??), ontslaguitkering 1070,- bruto.



Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet...



Eea onder het mom van dat de voortgang van mijn project niet vlot genoeg ging. Ik ben het hier in het geheel niet mee eens. Dat heb ik ook geuit. Ook dat ik niet akkoord ga.

Functioneringsgesprekken worden bij ons bedrijf niet gevoerd, onze werkgever, tevens directe leidinggevende, is zeer agressief in zijn uitlatingen en dat maakt eea niet makkelijk nu..



Ik wil niet weg, maar zal dus wel moeten. Of ga ik maandag gewoon naar kantoor onder het mom van: " ik wil werken"..



Hoe doe je dat? Iemand ervaring?



Mijn hart klopt al in mijn keel bij de gedachte dat ik maandag daat gewoon weer achter mijn bureau ga zitten...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren




Laat je niet kisten vrouw!



Chin up en



Moeilijk is het wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat bizar zeg, geluk gewenst met het verloop.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg, wat een kinderachtig gedoe joh

Niemand vertrouwen en je jurist aan het werk laten gaan: prima plan van aanpak!



Alle reacties Link kopieren
Net bijgelezen. Succes vandaag, summer!
Oh dear, how sad, never mind.
Pfff hou je taai!
Alle reacties Link kopieren
Ach summer, wat rot voor je!

Hou voet bij stuk en laat je niet kisten! Nu is het moment om voor jezelf op te komen en voor jezelf te zorgen. Ook dit gaat voorbij!



Heb je al meer contact met een adviseur?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er! ... Mijn rug is recht. Eerste horde is genomen!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
En hoe gaat het nu?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Kreeg zoals verwacht bij binnenkomst nu een functioneringsgesprek ;)



En ik blijf werken en leiding over project houden ... Gaan ze nu dossier proberen op te bouwen..



Gekkerds
Computer says nooooo
Ondertussen loopt jouw dossier met al dit geneuzel er lekker naast.



Geen leuke plek om te werken nu, top dat je je niet hebt laten wegsturen!
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 14 februari 2017 @ 11:21:

Kreeg zoals verwacht bij binnenkomst nu een functioneringsgesprek ;)



En ik blijf werken en leiding over project houden ... Gaan ze nu dossier proberen op te bouwen..



Gekkerds



Wauw!

Gaan ze je het nu heel moeilijk maken?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je erg stoer! En laat ze maar eens proberen een dossier op te bouwen, jij bent ze al een stap voor met je eigen dossier! Succes de komende tijd!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Alsof je in een hele rare film bent beland..
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 14 februari 2017 @ 11:23:

[...]





Wauw!

Gaan ze je het nu heel moeilijk maken?

Ik verwacht van wel.



Kreeg als eerste een opsomming van hele gekke dingen die ik allemaal niet goed zou doen



En ik mag geen oortelefoontjes meer in hebben
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier af en toe mee als je het niet erg vind Summer! Mij is exact hetzelfde overkomen afgelopen oktober. Ook ineens uit het niets paste ik niet meer bij de organisatie. Sloeg in als een bom met als gevolg dat ik helaas alsnog ziek ben uitgevallen en dat wilde ik juist zo graag voorkomen maar dit was de druppel.



Het aanbod is nu per 1 december een vaststellingsovereenkomst en dan uit dienst. Tot die tijd aan de slag met een loopbaancoach. Maar als ik alles zo lees begin ik toch wel te twijfelen of ik daar meteen mee akkoord moet gaan. Uiteraard wil ik er niet meer werken na alle toestanden.
Alle reacties Link kopieren
Je houdt je goed! Mij is ooit iets vergelijkbaars overkomen. Belangrijkste is om je juridisch goed bij te laten staan. Mijn advocaat heeft er uiteindelijk een goede deal voor mij uit weten te slepen, hopelijk lukt dat jou ook. Dit klinkt niet als een prettige, werkbare situatie. Hopelijk kan je er zo snel mogelijk met opgeheven hoofd weg!
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Hey cupcake, is dat afgelopen december of aankomende? Want dat lijkt me toch zo slecht niet? Of moet je dan nog tot einde jaar ook 'vrolijk'je werk blijven doen, na alle gedoe?

Anyway, fijn als je mee leest en we elkaar kunnen steunen.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Tialtngo, mag ik vragen hoe bij jou globaal het verloop was? Zat jij intussen thuis of werkte je nog? En hoe was dat?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Tot er een deal was heb ik doorgewerkt. Heel ongemakkelijk, werkgever had dit ook niet verwacht viel aan alles te merken. Ik wilde me koste wat kost niet laten kennen. Dat was mijn stille wraak
I would rather shit in my hands and clap
quote:tialtngo schreef op 14 februari 2017 @ 19:07:

Tot er een deal was heb ik doorgewerkt. Heel ongemakkelijk, werkgever had dit ook niet verwacht viel aan alles te merken. Ik wilde me koste wat kost niet laten kennen. Dat was mijn stille wraak Herkenbaar. Ik ben ook elke dag naar m'n werk blijven gaan met veel, voor m'n baas erg irritant, zichtbaar plezier. Als ik hem nu nog wel eens tegenkom begroet ik hem met luid enthousiast, waarna hij zich echt geen houding weet te geven van schaamte. Hij is echt als de dood dat ik tijdens zo'n ontmoeting aan ons gezamenlijk netwerk vertel op welke rotmanier ik eruit ben gezet. Haha, de stakker. Ik heb inmiddels veel leuker werk en hij zit nog steeds met een rotbedrijf. Wie het laatst lacht......
Alle reacties Link kopieren
Haha .. Herkenbaar ...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren nl echt gebroken. Heb een pestverleden op school dat dan ineens weer boven komt. Mijn man heeft me even gecoached tot ik er weer tegen kon



... Zometeen de rest wel, eerst eten met de kinderen
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Haha Eames, ieder woord wat je zegt is herkenbaar. Ben hem nooit meer tegen gekomen, maar mocht het ooit gebeuren zal ik het op jouw manier aanpakken



Voor mij waren het ook echt de moeilijkste 2 tot 3 weken, maar de opluchting toen het eenmaal rond was? Met geen pen te beschrijven!
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het aankomende december maar eerder is ook nog niet mogelijk. Op dit moment ziek thuis en zwanger. Het laatste was gepland, mijn ziekte en ontslag helaas niet. Er is eerder geen mogelijkheid tot vaststelling ivm de duur van het psychologische traject dat ik doorloop en aansluitend zwangerschapsverlof.



Van de andere kant denk ik laat maar komen die overeenkomst dan ben ik er vanaf en 'vrij'. Van de andere kant wordt de bal nu elke keer bij mij neer gelegd terwijl mijn werkgever toch echt de veroorzaker van deze situatie en al dit leed is. Ik heb naar mijn weten altijd echt prima gefunctioneerd. Ik ben overgenomen van mijn vorige werk samen met nog wat collega's maar stuk voor stuk worden we nu allemaal bij onze nieuwe werkgever aan de kant gezet.
Wat houd je je goed. Complimenten en sterkte met de situatie. Logisch dat je gesloopt was, een dergelijke situatie kost ontzettend veel energie. Ik hoop dat je snel tot een voor jouw goede oplossing komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven