Werk & Studie alle pijlers

Onverwacht een vastsvereenkomst, en nu?!

09-02-2017 22:25 471 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week precies een jaar werk ik bij een bedrijf.



Vanmorgen kwam ik op mijn werk en wilde de manager mijn project bespreken. Gezien de inhoud van het werk is dit normaal om regelmatig te doen en ik ging dus redelijk nietsvermoedend de bespreekruimte binnen, om 20minuten later verbouwereerd naar buiten te komen met een zgn. "vaststellingsovereenkomst" in mijn handen.



Paar contractdetails: per direct vrijgesteld van werk, 2 weken bedenktijd, per 1/3 uit dienst (waar is dan mijn maand opzegtermijn??), ontslaguitkering 1070,- bruto.



Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet...



Eea onder het mom van dat de voortgang van mijn project niet vlot genoeg ging. Ik ben het hier in het geheel niet mee eens. Dat heb ik ook geuit. Ook dat ik niet akkoord ga.

Functioneringsgesprekken worden bij ons bedrijf niet gevoerd, onze werkgever, tevens directe leidinggevende, is zeer agressief in zijn uitlatingen en dat maakt eea niet makkelijk nu..



Ik wil niet weg, maar zal dus wel moeten. Of ga ik maandag gewoon naar kantoor onder het mom van: " ik wil werken"..



Hoe doe je dat? Iemand ervaring?



Mijn hart klopt al in mijn keel bij de gedachte dat ik maandag daat gewoon weer achter mijn bureau ga zitten...
Computer says nooooo
Aanvullend op Hayek zou het ook nog kunnen dat ze je in dienst houden en proberen om dossier op te bouwen door slechte beoordelingen te geven en vervolgens een soort verbeter traject willen doen. Daarmee wordt hun dossier sterker als ze later alsnog naar de rechter willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:grutt schreef op 10 februari 2017 @ 11:43:

Aanvullend op Hayek zou het ook nog kunnen dat ze je in dienst houden en proberen om dossier op te bouwen door slechte beoordelingen te geven en vervolgens een soort verbeter traject willen doen. Daarmee wordt hun dossier sterker als ze later alsnog naar de rechter willen.Klopt, maar ook een dossier wordt inhoudelijk beoordeeld. Er zullen concrete, meetbare doelen moeten worden gesteld en er moet uit de onderbouwing blijken dat die doelen daadwerkelijk niet behaald zijn.
anoniem_271947 wijzigde dit bericht op 10-02-2017 11:46
Reden: Typo
% gewijzigd
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel vrouwen.



Ik ga maandag en voel me sterk.

Laat hem maar komen. Ik ga ervoor.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 10 februari 2017 @ 11:47:

vrouwen.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Oké, uit de laatste reacties begrijp ik dus te meer dat ik zelf en detail ga bijhouden wat er zich allemaal af speelt...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Aah Hayek ... Sorry!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 10 februari 2017 @ 11:50:

Oké, uit de laatste reacties begrijp ik dus te meer dat ik zelf en detail ga bijhouden wat er zich allemaal af speelt...Als jij een soort "tegendossier" opbouwt terwijl jouw werkgever probeert een dossier op te bouwen op valse grondslagen, zul je voor de rechter ijzersterk staan.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 10 februari 2017 @ 11:50:

Aah Hayek ... Sorry!
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Hayek: kunnen ze mij met opzet dan proberen een slecht dossier te laten vormen door doelen te stellen die bv niet objectief meetbaar zijn oid?



Ik doe nogal specifiek werk .. De briefing vloog al heen en weer vwb inhoud.. Ik verwacht dat dat nu alleen maar erger zal zijn en ik echt de strijd aan zal moeten gaan.
summer73 wijzigde dit bericht op 10-02-2017 11:53
Reden: Typo
% gewijzigd
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 10 februari 2017 @ 11:53:

Hayek: kunnen ze mij met opzet dan proberen een slecht dossier te laten vormen door doelen te stellen die bv niet objectief meetbaar zijn oid?



Ik doe nogal specifiek werk .. De briefing vloof al heen en weer vwb inhoud.. Ik verwacht dat dat nu alleen maar erger zal zijn en ik echt de strijd aan zal moeten gaan.

Als er doelen worden gesteld die niet objectief meetbaar zijn, is het vrijwel onmogelijk om een rechter ervan te overtuigen dat de werknemer daadwerkelijk niet functioneert.

Uitgangspunt is in feite jouw functie-omschrijving. Daarin staat vermeld wat jouw werkzaamheden zijn en de werkgever zal moeten aantonen dat je dat niet goed doet.
Oh dear, how sad, never mind.
ik zou zeggen: bel een advocaat. Ga niet akkoord met de vaststellingsovereenkomst. Als dit je compleet uit het veld slaat en het ook lichamelijke effecten heeft, zoals hoofdpijn, slapeloosheid, emotionele buien - meld je ziek.

Ga rustig solliciteren. Hier blijven gaat 'm niet worden, dat snap je ook. Maar waarschijnlijk kun je wel op iets hogers uitkomen, bijvoorbeeld over een paar maanden - dan de opzegtermijn, dan een hogere ontslagvergoeding (ik zou beginnen bij 3 maandsalarissen).

De advocaat kan je adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Ok ...



Ik ga gewoon mijn werk zo goed als mogelijk doen.. Mijn functie is creatief en wellicht niet geheel objectief meetbaar.. Ik ga er gewoon voor.



Bedankt voor alle input zo ver! Ik kan hier echt een heleboel mee en het sterkt me! Echt fijn!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
zojuist per aangetekende post nogmaals de overeenkomst ontvangen met verzoek tot ondertekening. Indien niet akkoord, graag contact opnemen met ...

Dus mail gestuurd waarin ik aan geef niet akkoord te gaan en mij nadrukkelijk beschikbaar stel voor overeengekomen werkzaamheden.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal zeg!! Gelukkig heb je rechtsbijstand en denk je goed over je stappen na. Ben heel benieuwd hoe er maandag gereageerd gaat worden
Alle reacties Link kopieren
me too!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 10 februari 2017 @ 14:06:

zojuist per aangetekende post nogmaals de overeenkomst ontvangen met verzoek tot ondertekening. Indien niet akkoord, graag contact opnemen met ...

Dus mail gestuurd waarin ik aan geef niet akkoord te gaan en mij nadrukkelijk beschikbaar stel voor overeengekomen werkzaamheden.



Goeie zet.

Het zou best kunnen dat ze nu reageren met een officiële non-actief stelling, en dan kun je rustig met je advocaat aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wardijntje schreef op 10 februari 2017 @ 15:36:

[...]





Goeie zet.

Het zou best kunnen dat ze nu reageren met een officiële non-actief stelling, en dan kun je rustig met je advocaat aan de slag.thanks, alweer bericht terug: Ik moet maandag om 10:00 op gesprek komen waarin we zullen bespreken hoe we dit naar ieders tevredenheid kunnen oplossen.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 10 februari 2017 @ 16:20:

[...]





thanks, alweer bericht terug: Ik moet maandag om 10:00 op gesprek komen waarin we zullen bespreken hoe we dit naar ieders tevredenheid kunnen oplossen.Ik ben benieuwd! Ik heb een beetje het gevoel dat ze met "ieders tevredenheid" vooral hun eigen tevredenheid bedoelen.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook!
Computer says nooooo
Niets tekenen maandag!
quote:summer73 schreef op 09 februari 2017 @ 22:38:

Hij heeft geen dossier inderdaad, het komt echt als een volslagen verrassing!Bizar Summer. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bizar allemaal.

Hoop dat je desondanks een beetje van je weekend kunt genieten, probeer alles zo goed mogelijk op een rijtje te zetten voor jezelf.

Sterkte alvast voor het gesprek maandag en neem daar geen overhaaste beslissingen, zeg dat je alles eerst met je advocaat wilt bespreken (beetje bluf mag best).
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sws alleen luisteren.



Thnx star!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:-jolijn- schreef op 10 februari 2017 @ 11:57:

ik zou zeggen: bel een advocaat. Ga niet akkoord met de vaststellingsovereenkomst. Als dit je compleet uit het veld slaat en het ook lichamelijke effecten heeft, zoals hoofdpijn, slapeloosheid, emotionele buien - meld je ziek.

Ga rustig solliciteren. Hier blijven gaat 'm niet worden, dat snap je ook. Maar waarschijnlijk kun je wel op iets hogers uitkomen, bijvoorbeeld over een paar maanden - dan de opzegtermijn, dan een hogere ontslagvergoeding (ik zou beginnen bij 3 maandsalarissen).

De advocaat kan je adviseren.





Mee eens.



Ik denken dat TO haar verlies van baan zal moeten aanvaarden met ontslagvergoeding, want als ze zou mogen blijven zal de werksfeer toch al aangetast zijn. En ga je dan nog met plezier naar je werk?



Het kan ook zo zijn dat als TO mag blijven ze uiteindelijk weggepest wordt en dan geen vergoeding meekrijgt omdat ze dan zelf opstapt.
Wat een randdebiel zeg, die werkgever. Goed dat je niet akkoord bent gegaan met die malle vaststellingsovereenkomst. En maak het die eikel nog maar flink lastig, al is het alleen maar omdat het kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven