Werk & Studie alle pijlers

Onverwacht een vastsvereenkomst, en nu?!

09-02-2017 22:25 471 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week precies een jaar werk ik bij een bedrijf.



Vanmorgen kwam ik op mijn werk en wilde de manager mijn project bespreken. Gezien de inhoud van het werk is dit normaal om regelmatig te doen en ik ging dus redelijk nietsvermoedend de bespreekruimte binnen, om 20minuten later verbouwereerd naar buiten te komen met een zgn. "vaststellingsovereenkomst" in mijn handen.



Paar contractdetails: per direct vrijgesteld van werk, 2 weken bedenktijd, per 1/3 uit dienst (waar is dan mijn maand opzegtermijn??), ontslaguitkering 1070,- bruto.



Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet...



Eea onder het mom van dat de voortgang van mijn project niet vlot genoeg ging. Ik ben het hier in het geheel niet mee eens. Dat heb ik ook geuit. Ook dat ik niet akkoord ga.

Functioneringsgesprekken worden bij ons bedrijf niet gevoerd, onze werkgever, tevens directe leidinggevende, is zeer agressief in zijn uitlatingen en dat maakt eea niet makkelijk nu..



Ik wil niet weg, maar zal dus wel moeten. Of ga ik maandag gewoon naar kantoor onder het mom van: " ik wil werken"..



Hoe doe je dat? Iemand ervaring?



Mijn hart klopt al in mijn keel bij de gedachte dat ik maandag daat gewoon weer achter mijn bureau ga zitten...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO. Ik heb ervaring met jouw verhaal. Goed om te lezen dat Das jouw zaak oppakt.

Een paar tips. Ik zag al voorbij komen dat je moet gaan solliciteren. Dat is een goeie tip, maar ik kan alleen maar benadrukken: doe alles stap voor stap. Eerst met je huidige werkgever kijken hoe en wat.

Verder raad ik je voor as maandag het volgende aan. Zeg zo weinig mogelijk. Alleen dat het een grote verrassing was voor jou en niet weet wat je moet.

En het allerbelangrijkste: niets tekenen. Speel het spel mee. Zeg dat je, sinds je hiermee plotsklaps mee geconfronteerd bent, een vol hoofd hebt en niet helder kunt nadenken. Met andere woorden, geef aan dat je over het voorgestelde gaat nadenken en daar later die week op terugkomt. Niets tekenen!

Dus doe een beetje mat en niet te veel zeggen. Het kan een slopend traject worden maar zie het als enige mogelijkheid om er zelf zo goed mogelijk uit te komen.

Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Bah, nare bedoeling Summer. Sterkte en succes gewenst.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Ow nou ik denk dat het wel fijn is dat je maandag niet op je werk hoeft te komen en dat je leidinggevende stom verbaasd is dat je er bent dat lijkt me erg ongemakkelijk.



Volgens mij bewandel je alle goede stappen al. Maandag inderdaad zo min mogelijk wat zeggen, absoluut niets tekenen en het verder over je heen laten komen. Wel balen voor je hoor dat er zo met je wordt omgegaan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO, ik lees even mee omdat ik dinsdag een gesprek heb en bang ben ook met een overeenkomst de deur uit te lopen. Bedrijf moet bezuinigen en reorganiseren dus er gaan mensen ontslagen worden wegens bedrijfseconomische redenen. Ook een creatief beroep overigens.



Ik hoop dat ze bij Das je zaak goed oppakken, knap hoe je het tot nu toe hebt aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
Neem iemand mee maandag ter ondersteuning!

Al is het alleen maar om niet in je eentje tegenover een panel te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Spannend, pindakaas! Ik hoop voor jou op een goede afloop!



lBlobvivia: dat is inderdaad precies hetgeen ik gespannen over ben: wg laat min of meer weten dat ik pas om 10 uur welkom ben, en ik ga om 09:09 "aan het werk"., ik ben benieuwd naar de reacties.

Hij heeft nu eenmaal niet laten weten dat ik op non-actief sta, dus tja...



Een hele goede vriendin kan gelukkig mee, maandag. Ik ben heel benieuwd naar het verloop van het gesprek.



Ineens schoot het net door mijn hoofd: "wat als ze er dan ineens toch nog een soort functioneringsgesprek van maken, en dat ik dan (moet) blijf(ven) werken daar.. Dat ze het werkinhoudelijk insteken??



Dat station is gepasseerd, toch??



Als het al klopt, had dat gesprek absoluut willen hebben, maar dan eerder. Nu is het allemaal erg op scherp gesteld...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik merk vandaag dat het me onbewust lichamelijk echt veel doet... Ik ben enorm moe, maagpijn, geen eetlust... Het is ook gewoon stom. Ik vind mijn werk echt heel erg leuk en ik denk dat ik best goed in ben. Dat ik het nu niet meer kan doen vind ik ingewikkeld. Dit werk is zo dun bezaaid.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Summer, veel succes maandag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Summier, Het is normaal dat het veel met je doet, deed het bij mij ook. Probeer te tanden op elkaar te zetten en op jezelf te vertrouwen. Je werkgever had nooit op zo'n korte termijn mogen opzeggen. Jij staat in je recht. Gewoon maandag gaan zitten met een stalen gezicht en de emotie uit . Sterkte, het lukt je.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Summer, wat ontzettend balen allemaal.

Hou in je achterhoofd dat jij volledig in je recht staat en dat je nergens toe verplicht bent maandag en kijk of je voor vanavond en morgen nog wat afleiding en ontspanning kan vinden. Heel veel succes maandag!
Laat overigens elk voorstel van hun kant op papier of op mail zetten.

Bewijsvorming voor moest het tot een proces komen.



En als ze er echt naar zouden vragen ... Geef die vriendin desnoods de titel "juridisch medewerker" ofzoiets.

Weten zij veel dat dat mogelijk niet zo is.

Zo lang zij niet tussenkomt in 't gesprek en alleen luistert, kunnen ze daar weinig mee.

Maar beseffen ze hopelijk wel dat jij je niet zomaar gaat laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan Summer?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ook benieuwd.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Het ging zoals ik verwachtte... Heel erg proberen mij te intimideren.

Toen ze mij om 09 binnen zagen komen negeerden ze me eerst en vorvolgens wilden ze ook maar gelijk 'zitten'.



Vriendin mocht ik niet op wachten werden ze heel boos om, geen sprake van dat die erbij kon zijn. "Als we het zo gaan spelen, gaat dit héél vervelend worden."

Meermaals herhaald dat ze geen verdere samenwerking zagen. Ik herhaald dat ik het oneens was met overeenkomst. "Het hele team had geklaagd tegen hen dat ik niet presteerde"

Was ook nieuw voor mij.



Jurist was nog niet klaar met voorstel en ik mocht v haar niets zeggen.



In eerste instantie dus naar huis gestuurd voor de week met behoud v loon en om eea te overdenken.



Echter toen ik later vandaag een bericht stuurde dat ik een jurist had gecontact meteen het bericht dat die van hen de mijne dan wel zou contacten en ik morgenochtend weer om 9 verwacht wordt om werk te hervatten.



Dus dat wordt gezellig.
summer73 wijzigde dit bericht op 13-02-2017 23:08
Reden: Typos
% gewijzigd
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
ze spelen het hard :(

Heb je ook collega's gesproken / zijn die op de hoogte?

Sterkte met morgen weer gaan werken, hoop dat je er snel weg kunt MET een goede vergoeding
Alle reacties Link kopieren
Yep :(



Niemand gesproken .. Kleine organisatie en ik vertrouw niemand meer..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Zijn overigens wel op de hoogte.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je, dat ze niet op een fatsoenlijke manier uit elkaar willen gaan.

Sterkte morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ach wat vervelend summer

laat je niet op de kast jagen, ook al levert het op dit moment veel stress op
Heel rot dat het zo loopt, maar ik denk dat het heel goed is dat jij het nu eens via de officiele weg wilt laten lopen, als ze je voorgangers wel iedere keer zo hebben weten te intimideren. Hun advocaat zal inderdaad wel duidelijk maken dat ze het niet helemaal juist aanpakken.

Laat de advocaten het maar uitvechten. Ga je werk morgen doen, je zult wel moeten helaas, maar hou je verder afzijdig.
Alle reacties Link kopieren
en mocht er daadwerkelijke intimidatie of manipulatie plaatsvinden, opnemen met je telefoon voor je weet maar nooit
Alle reacties Link kopieren
Ai summer wat naar dat je zo behandeld wordt maar wat enorm knap dat je je niet laat intimideren! Hopelijk lukt het je om het vol te houden en je recht te behalen.



Heb je ondersteuning voor jezelf dus niet alleen juridisch maar iemand waarbij je terecht kan voor, tijdens en na je werkdag?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, tnx.

Ik heb een hele lieve man en hele lieve vrienden, dat zit gelukkig meer dan goed!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 13 februari 2017 @ 23:16:

Wat lief, tnx.

Ik heb een hele lieve man en hele lieve vrienden, dat zit gelukkig meer dan goed!Gelukkig maar!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven