2017 zwanger worden van 1e of 2e kindje

15-12-2016 09:26 735 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden,



Wij schrijven over zwanger worden in 2017 van ons eerste, tweede of derde kindje.



Meeschrijven mag altijd.



NaamLeeftijd+partnerHoeveelste kindjeRondenodBijzonderhedenXana-9225-302e kindje1 7 mei-83angel33-372e kindje--start september/oktoberBorboletas28-321e kindje-- zwanger Bieno302e kindje--start meiBirdy_123301e kindje--28maartVlammetje-131-342e kindje--lente/zomer Isayez26-301e kindje1-zwanger

Uitgerekend 19 nov.MeisjeLVB 28-272e kindje--start juni/juliStoryofmylife312e kindje--start juni/juliFlower25323-252e kindje129janzwanger koortje14529-291e kindje1931jan-Thjs31-351e kindje721/22feb-Helena8432-352e kindje-19feb zwanger RainIsJustConfetti 25-301e kindje---MajoorZoeteKauw 251e kindje-- zwanger Ukkepuckje2017312e kindje1--King201229-362e kindje1--
Alle reacties Link kopieren
Hé Vlammetje, gezellig dat je hier ook mee schrijft :-)



Onze dochter loopt al wel trouwens, vanaf ongeveer 9,5 maand denk ik dat ze ging staan/stappen langs de tafel en met 12,5 maand ongeveer echt loslopen.
Heb even dilemma... ik kom er niet uit wanneer het beste is om te stoppen met de pil: aanstaande zondag laatste pil van de strip en dan tijdens Kerstdagen ongesteld zijn.... of doorslikken (nieuwe strip aanbreken) en tot 31 december en dan stoppen als nieuwe start van het 2017 hormoon vrij zegmaar... Of gewoon die nieuwe aangebroken strip dan helemaal opmaken en die is dan 8 januari klaar... pff lastig lastig wat zouden jullie doen? (wil liefst z.s.m. van die hormonen af.. maar wil wel makkelijk kunnen uitrekenen wat en wanneer ...)
Alle reacties Link kopieren
quote:SparklingLemon schreef op 15 december 2016 @ 12:37:

Heb even dilemma... ik kom er niet uit wanneer het beste is om te stoppen met de pil: aanstaande zondag laatste pil van de strip en dan tijdens Kerstdagen ongesteld zijn.... of doorslikken (nieuwe strip aanbreken) en tot 31 december en dan stoppen als nieuwe start van het 2017 hormoon vrij zegmaar... Of gewoon die nieuwe aangebroken strip dan helemaal opmaken en die is dan 8 januari klaar... pff lastig lastig wat zouden jullie doen? (wil liefst z.s.m. van die hormonen af.. maar wil wel makkelijk kunnen uitrekenen wat en wanneer ...)Je cyclus is nu toch niet natuurlijk. Het kán zijn dat je regelmatig blijft in het ritme van de pil, maar het kan ook weer volledige gereset moeten worden. Dus makkelijk uitrekenen....weet je toch niet zeker.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Hai Vlammetje, leuk dat je er bent.

Ik heb je wel alvast ik n de tabel gezet. Wat rot dat je dochter slecht slaapt, snap dat dat best zwaar is. Word ze vaak wakker, of valt ze moeilijk in slaap?



Wow bieno wat is je dochter snel zeg.

Hoop dat mijn meisje ook snel loopt. Lijkt mij zo leuk, en zo veel beter voor de broeken hahaha.



Ik heb een tabel gemaakt meiden, zet alles even in een berichtje of als iets niet klopt, dan pas ik dit aan.
Alle reacties Link kopieren
SparklingLemon ik zou stoppen nu na de laatste pil of 8 januari, maar niet midden in de strip.

Het blijft toch even afwachten hoe je cyclus zal gaan worden zonder pil. Best spannend dat je eigen lichaam het dan moet gaan doen, en niet de hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Xana het is zo leuk als ze gaan lopen, wel meer opletten want ze wil nu ook zelf op de bank klimmen en eergisteren kukelde ze er dus behoorlijk hard af, maar goed, daar leren ze ook van natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
wow, nieuw op dit forum, en merk meteen dat je vaak moet kijken om uip to date te blijven!



Bedankt voor de reactie allemaal! mijn prive leven gaat trouwens altijd voor mijn werk, dus ik ga niet wachten met zwanger worden vanwege werk ofzo, maar vind het best lastig om de veiligheid van een vast contract los te laten juist in deze spannende periode, merk ik. maar goed, eerst maar eens brieven gaan schrijven en dan zien we wel weer verder.



oh en fijn zo'n tabel! ik ben 30 trouwens
Alle reacties Link kopieren
@SparklingLemon: ik zou gewoon na deze strip stoppen, maar ligt er natuurlijk wel aan hoe graag je snel zwanger wil worden (ik moet wachten tot het verwijderen van mn spiraal en duuuuuuuurt lang tot de afspraak!) en hoe je menstruatie is (ik zou er zelf geen problemen mee hebben om met kerst ongesteld te zijn, maar kan me voorstellen dat als je superzware menstruaties hebt, dat anders ligt)
Mijn menstruatie stelt nu met de pil echt super weinig voor... wil nog niet snel zwanger worden maar wel eerst mijn cyclus beetje zijn gang laten gaan en dan half volgend jaar er voor gaan proberen. Tijdens Kerst ongesteld is ook niet het grootste probleem.. heb meestal 2 /3 dagen wat meer bloedverlies en 1e dag veel rug en buikpijn maar daarna is het echt een eitje... Denk ook wel dat ik al stop na deze strip het is mooi geweest met die hormonen... wil wel eens zien hoe mijn lichaam het zelf allemaal gaat oppakken.
Bij mij gaat ook privé voor werk.. heb wel het geluk van een vast contract... maar dat is ook schijnzekerheid ze kunnen je toch wel ontslaan als ze echt van je af willen... dus voor een baan zou ik iedereen het advies geven vooral niet te laten afhangen van een contract...
Alle reacties Link kopieren
Ladies, nog een free spot over in de tabel? Schrijf ook in een ander topic (waar Vlammetje ook schrijft), maar lijkt me ook gezellig om bij jullie aan te sluiten Ben over een paar weken 26, vriend 34, en hebben een dochter van maart 2015. Vlammetje en ik zitten een beetje in het zelfde schuitje voor wat betreft de wens voor een tweede



De wens is er, vriend wilde er al wel weer voor gaan, maar ik zie zelf nogal op tegen de praktische kant van een tweede haha. Wellicht ook een klein stukje koudwatervrees, want toen ik zwanger was van mijn dochter zag ik ook niets dan beren op de weg, en dat terwijl, als ik alles zo op een rijtje zet, van mijn oude leventje niet eens zo heel gek veel ''ingeleverd'' heb sinds haar komst. Denk dus aan werk, sociaal leven, sport etc. Mijn vriend en ik hebben wat dat betreft echt nog heel veel vrijheid, en daar genieten we ook van, zowel individueel als gezin zijnde, en ergens ben ik wellicht een beetje bang dat ik dat na de komst van een tweede kwijt ben. Want voor 1 kindje regel je tenslotte een stuk makkelijker oppas dan voor 2, om maar even een praktisch voorbeeld te noemen. Wellicht klinkt het wat zwart/witter dan bedoeld, maar ik moet altijd erg wennen aan een verandering haha, en dat terwijl veranderingen het enige constante in het leven zijn, om er maar even een cliché in te gooien



Anyway, dochter wordt dus 2 in maart, en omdat voor mijn vriend gevoelsmatig de jaren gaan tellen (althans, dat ervaart hij zo. Omdat zijn ouders hem op relatief late leeftijd kregen ''ambieert'' hij een soortgelijke situatie niet) hebben we besloten om er na de zomer weer voor te gaan. Ben na de geboorte van dochter niet meer aan de AC gegaan, dus mochten de kriebels toch eerder komen dan kan ik alsnog het startschot geven hier thuis, haha.



Sparkling, ik zou zondag na je laatste pil van de strip stoppen, mooi moment toch? En kun je alvast zonder pil het nieuwe jaar in! Ongesteld zijn tijdens de kerstdagen geeft alleen maar een goede reden om extra veel kerstkransjes weg te werken, haha!
quote:CodeBlack schreef op 15 december 2016 @ 14:50:



Sparkling, ik zou zondag na je laatste pil van de strip stoppen, mooi moment toch? En kun je alvast zonder pil het nieuwe jaar in! Ongesteld zijn tijdens de kerstdagen geeft alleen maar een goede reden om extra veel kerstkransjes weg te werken, haha!Zo had ik het nog niet eens bekeken! Je hebt hartstikke gelijk!
Alle reacties Link kopieren
CodeBlack, ik herken deels wel wat je schrijft, ik wil graag een 2e, zou zelfs een derde ontzettend leuk vinden, maar voor nu ben ik wel eens 'bang' voor de drukte die een 2e erbij geeft. Vandaar dat ik ook echt wil wachten tot dochter net iets ouder is, bij veel mensen in de omgeving die 2 kinderen binnen de 2 jaar hebben merk ik dat zij het als druk ervaren. Al vraag ik me dan ook weer af of dat niet altijd zo is als er een 2e bij komt. Maar goed, aan de andere kant als ik zie hoe snel dit eerste jaar is gegaan bedenk ik voor mezelf maar dat het misschien 1 jaar echt pittig is en het dan alleen maar beter kan gaan (lekker naïef misschien maar goed). De wens voor een 2e is er sowieso bij ons dus die drukte moet ik dan maar even voor lief nemen (en misschien valt het hartstikke mee en zie ik gewoon beren op de weg).
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_232299 wijzigde dit bericht op 15-12-2016 15:33
Reden: Verkeerd account
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry dit hier boven was ik . Hier heb ik de tabel uit gepakt, was van een groep waar ik eerst in sprak.



Bieno haha je hebt helemaak gelijk. Die van mij kan nu net zelf van de bank af, op komt ze nog niet. Maar ze is wel al gevallen. *oeps



Codeblack, zeker kun je nog in de tabel! Wat gezellig. En ook ik vraag mij dat af hoor. En hoe zal het allemaal gaan met een tweede. Vraag mij zelfs soms af, hoe kun je eigenlijk van een tweede zo gaan houden als van het eerste. Er is zo veel liefde. (Al zegt iedereen dat dat gewoon kan) dus komt vast helemaal goed. Het kriebelt hier al goed. Maar wil echt minimaal 2,5 tussen de kindjes hebben.
Alle reacties Link kopieren
@xana, soms slaapt ze moeilijk in maar dat gaat meestal goed. Ze slaapt alleen erg licht en onrustig en wordt steeds wakker. Dat is het grootste probleem. Nu ze kan staan gaat ze in bed staan en meteen huilen. Ze laat zich wel weer terugleggen maar dan moeten we erbij blijven. Dan valt ze weer in slaap om een paar uur later weer wakker te worden en hetzelfde riedeltje begint overnieuw.



Vanwaar die 2,5 jaar ertussen? Ben ik even benieuwd naar. Omdat je zo specifiek 2,5 jaar aangeeft.



@codeblack, gezellig! Leuk dat je hier ook meeschrijft! Ik ben ook niet meer aan de A-C gegaan en ik houd mijn cyclus bij. Dus wanneer we beginnen is dat wel direct voor t echie.



@bieno, je omschrijft het precies goed! Al die gedachten heb ik ook! Of het niet juist slimmer is om nu te beginnen, je zit er nu toch nog middenin. Of wachten slimmer is zodat de kleine wat zelfstandiger is. Ik ben er nog niet uit!



Toevallig, dochter is gisteren van de bank gevallen. Ik draaide me heel even van haar weg en toen viel ze. Ze laat zich ook gewoon voorover vallen! Maar vandaag merk ik dat ze al voorzichtiger is en ze eerst op haar buik gaat en dan haar beentjes op de grond zet. Dus ze heeft er wel van geleerd!
Het lijkt me zo vreemd en raar om zwanger te zijn... kan mij er niet goed iets bij voorstellen... voel mij zelf nog soms zo kinderachtig en klein... maar aan de andere kant wanneer ben ik er dan wel volwassen en zelfstandig genoeg voor? over 5 jaar? Misschien voel ik dan precies hetzelfde als nu... jaartje terug wilde ik het echt heel graag.. nu twijfel ik wel eens.. want je leven veranderd voorgoed en ik ben ook bang om veel "vrijheid" te verliezen... ben net paar jaar "vrij" (uit huis)... Heb altijd jong moeder willen worden (liefst voor 25) en wie weet of het mij wel gegund is? dus kan wel nog 10 jaar wachten en misschien lukt het dan wel allemaal niet... het leven is soms zo ingewikkeld en soms kan het ook zo mooi zijn... vreemde wereld.
Alle reacties Link kopieren
Vlammetje, klinkt miss stom maar hebben jullie al eens geprobeerd om het bedje anders te zetten op de kamer? Heb al eens gehoord dat dit hielp. Ik vind 2.5 gewoon mooie leeftijd. Ze zijn wat meer zelfstandig. Heb er verder niet echt een reden voor. Wil nu nog even van mijn dochter genieten. Miss beginnen we wel wat eerder of later. Weet natuurlijk ook niet hoe lang het deze keer gaat duren voor het lukt.



En dat vallen, daar leren ze indd van. Kindjes groeien op met vallen en stoten haha.



Sparklinglemon, zwanger zijn is zo mooi en bijzonder. Op het begin is het nog onwerkelijk, maar als je dan een echt mensje ziet op de echo en je hoort het hartje dan ben je verkocht. En dan die schopjes voele en gewoon weten dat er een heel nieuw leven in je buik zit.

Dat gevoel van jong gaat zelf over als je een kindje hebt. Echt.
Alle reacties Link kopieren
Op de vraag of onze kleintjes al lope: hier wel!



Ze is gaan lopen met 14 maanden en nu met 15,5 maanden al een ware klim geit! Ze klimt overal op en pakt daardoor ook al alles van kasten enzo af.



Ik heb altijd gezegd dat ik geen 2 kinderen onder de 2 wil en nu weet ik weer waarom. Een kindje onder de twee vraagt gewoon nog heel veelvaandacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk 3 jaar ertussen in mijn hoofd als ideaal. Misschien omdat mijn broertje bijna 3 jaar jonger is. 2,5 tot 3 jaar zou heel mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
@vlammetje &xana: jullie "planningen" maakt me nieuwsgierig hoe de eerste zwangerschap ging dan: waren jullie meteen zwanger toen je het wilde? Ik ken nl bijna alleen maar andere verhalen uit mn omgeving (lukt niet of duurt heel lang en vaak dus ook meer dan 3 jaar tussen de kids... Hopelijk loopt bij mij anders!)
Alle reacties Link kopieren
Haha eenhoorn dan kom je ogen te kort.



Vlammetje precies dat vind ik ook een mooie leeftijd.

Maar dan moet je wel met mij mee gaan doen haha
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor birdy, ik heb er een half jaar over gedaan. Ik had namelijk een hele lange cyclus, 35 tot 43 dagen. Ik was erg bang dat ik met zo'n lange cyclus geen eisprong had. Ook wachte ik dus ong 4 weken soms voor er een eisprong was. Wij zijn in juni 2014 begonnen, in november zijn wij even gestopt omdat ik ziek was. In januari zijn we er weer voor gegaan en was ik meteen zwanger, wel met mijn eisprong op dag 27. Ik ben gaan temperaturen en heb ovulatietesten gebruikt, omdat ik zo onregelmatige was. Daarom wil ik rond juni/juli weer beginnen en dan is mijn dochter 2.5 miss 3 jaar of ouder. En dat vind ik wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog niet of ik echt mee ga schrijven, omdat ik dan nog minder geduld ga hebben dan ik nu al heb. Haha

Mijn vriend is 30 en ik ben 26.

Hij heeft al een dochtertje van 1,5 (begin zwangerschap gingen zijn uit elkaar)



Vanaf februari start mijn laatsfe schooljaar (doe een BBL opleiding)

Dus heb gewoon recht op zwangerschapsverlof.. Al zou ik niet willen bevallen voor mijn opleiding klaar is..

Maar wanneer kan ik stoppen... Omdat je van te voren niet weet Hoelang het zal duren vind ik het zo lastig..

Soms denk ik, ik stop lekker al in januari kijken hoe mijn menstruatie is en dan rond maart echt beginnen,

En dan denk ik weer om in maart te gaan stoppen...

Als het aan mijn vriend lag waren we al begonnen, maar wacht tot ik het aangeef.



Is eigenlijk wel even fijn om het te typen in plaats van zoveel in mijn hoofd ermee bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven? Man en ik gaan in januari/februari voor de eerste. Ik ben eind september al gestopt met de pil om er voor te zorgen dat de hormonen er alvast een beetje uit zijn. In november netjes na een maand ongesteld geworden, maar deze maand nog niet. Ben al 12 dagen over tijd dus m'n cyclus ligt toch nog een beetje overhoop helaas. We gaan in januari op vakantie en dan wil ik misschien nog alcohol kunnen drinken dus ik verwacht eerder dat het februari gaat worden. Hoe doen jullie dat? Pas weer alcohol drinken als je ongesteld bent, helemaal niet of pas stoppen bij een positieve test?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven