2017 zwanger worden van 1e of 2e kindje

15-12-2016 09:26 735 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden,



Wij schrijven over zwanger worden in 2017 van ons eerste, tweede of derde kindje.



Meeschrijven mag altijd.



NaamLeeftijd+partnerHoeveelste kindjeRondenodBijzonderhedenXana-9225-302e kindje1 7 mei-83angel33-372e kindje--start september/oktoberBorboletas28-321e kindje-- zwanger Bieno302e kindje--start meiBirdy_123301e kindje--28maartVlammetje-131-342e kindje--lente/zomer Isayez26-301e kindje1-zwanger

Uitgerekend 19 nov.MeisjeLVB 28-272e kindje--start juni/juliStoryofmylife312e kindje--start juni/juliFlower25323-252e kindje129janzwanger koortje14529-291e kindje1931jan-Thjs31-351e kindje721/22feb-Helena8432-352e kindje-19feb zwanger RainIsJustConfetti 25-301e kindje---MajoorZoeteKauw 251e kindje-- zwanger Ukkepuckje2017312e kindje1--King201229-362e kindje1--
Alle reacties Link kopieren
Klinkt echt als een heerlijk weekend vlammetje!

Even lekker kunnen relaxen.

Toch maar geen pil genomen, snap je helemaal. Spannend, maar kleine kans dat je zwanger bent. Ik vind dat ook een mooie tijd om te bevallen. Ga er dan ook niet vanuit dat het meteen raak is. Is het wel zo, ook geen probleem.
Goedemorgen, hier ook een goed weekend gehad.. niets bijzonders gedaan.

Gisteravond de laatste pil genomen en dan wordt ik deze week ergens "ongesteld" en dan zullen we wel zien hoe mijn eigen cyclus gaat worden... ben erg benieuwd. Ik wil liefst ook ergens rond juni / juli beginnen... mocht het mei worden of zelfs later is dat ook niet erg.. Wil voor nu graag eerst mijn cyclus zijn gang laten gaan na 8 jaar pil.. even mijn lichaam ontgiften van die zooi... Condooms zijn wel in huis maar het zou mij niets verbazen als we na paar keer er voor kiezen om vhzdku te doen...
Beetje rare vraag misschien alleen ik vind het lastig om te berekenen wanneer ik nu zonder pil ongesteld zou moeten worden na deze week... Gister laatste pil.. zal waarschijnlijk donderdagochtend / middag onttrekkingsbloeding hebben en dat is zo meestal dan maandagavond/ dinsdagochtend klaar... ( dus 26 of 27 december..) normaal gesproken zou ik maandag 26 december weer nieuwe pil strip starten maar doe dit dus niet... wanneer moet ik dan eigenlijk ongesteld worden?
Alle reacties Link kopieren
@sparkling lemon, volgens mij is dat heel verschillend per vrouw. De 1 wordt een maand later gewoon ongesteld en de ander moet een aantal maanden wachten voordat de natuurlijke cyclus op gang komt. Afwachten dus! Ik zou je cyclus dan gaan bijhouden in een app, dan heb je een beetje een idee hoe regelmatig hij is.



Mijn eigen ervaring is dat ik de maand na stoppen direct netjes ongesteld werd. Maar ik gebruikte de nuvaring en die werkt erg plaatselijk. Ze zeggen dat je natuurlijke cyclus dan eerder weer op gang komt omdat de hormonen sneller uit je lijf zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:xana-92 schreef op 19 december 2016 @ 08:05:

Ooh wat lief, wel nog heel druk dus haha.

Ik woon in Maastricht, even wat verder .

Jaaa dat snap ik hoor. Wil je nog een paar maanden wachten met proberen dan? Of gaan jullie er meteen voor?

Bij mij is het nu ook wel erg aan het kriebelen hoor, maar wil toch nog even wachten. En dat gevoel is toch wel iets sterker. Maar in juni/juli gaan we er toch echt voor.

Knap dat je dat onder controle heb! Ik heb het ook heel lang kunnen onderdrukken, maar nu mijn laatste schooljaar begint (bbl opleiding) willen we nu toch eraan gaan beginnen. Iig vast stoppen met de pil op 10 januari, en dan kijken hoe cyclus is



Hond is Heel druk ja haha, al lijkt ze langzaam aan al iets sneller rustiger te worden.
Alle reacties Link kopieren
Sparklinglemon dat is toch wel spannend om te stoppen met de pil he. Maar zoals vlammetje al zegt, dit kan heel verschillend zijn. Ligt er maar net aan hoe snel je lichaam het zelf weer op pakt en wat je cyclus van jezelf is. Maar zou hem indd bijhouden. Ga er gewoon vanuit dat hij 28 dagen is, en dan zie je het wel . Stel je zou donderdag 22dec. ongesteld worden, met een cyclus van 28 dagen zou je donderdag 19jan je menstruatie weer krijgen. Maar dat is nu maar even afwachten.



Dat snap ik wel isayes, bij een eerst was het gevoel ook al veel sterker. Kon aan bijna niks anders meer denken haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:SparklingLemon schreef op 19 december 2016 @ 10:54:

Beetje rare vraag misschien alleen ik vind het lastig om te berekenen wanneer ik nu zonder pil ongesteld zou moeten worden na deze week... Gister laatste pil.. zal waarschijnlijk donderdagochtend / middag onttrekkingsbloeding hebben en dat is zo meestal dan maandagavond/ dinsdagochtend klaar... ( dus 26 of 27 december..) normaal gesproken zou ik maandag 26 december weer nieuwe pil strip starten maar doe dit dus niet... wanneer moet ik dan eigenlijk ongesteld worden?

Spannend zeg! Ik kan je geen antwoord geven, ben ook erg nieuwsgierig.

Laat je weten hoe het verloopt?

En wil je meteen proberen om zwanger te worden? Of wacht je nog even?
quote:Isayez schreef op 20 december 2016 @ 06:51:

[...]



Spannend zeg! Ik kan je geen antwoord geven, ben ook erg nieuwsgierig.

Laat je weten hoe het verloopt?

En wil je meteen proberen om zwanger te worden? Of wacht je nog even?Wil zeker nog een half jaar minstens wachten het liefst tot juli denk ik... we zien het wel... wil niet gelijk beginnen in ieder geval.. Ik laat het weten..
Alle reacties Link kopieren
Sparklinglemon wat gezellig doe je gewoon met mij mee!! Haha
Alle reacties Link kopieren
quote:SparklingLemon schreef op 20 december 2016 @ 09:28:

[...]





Wil zeker nog een half jaar minstens wachten het liefst tot juli denk ik... we zien het wel... wil niet gelijk beginnen in ieder geval.. Ik laat het weten..

Ooh genoeg tijd om te ontpillen dus haha. Maar je komt denkt vanzelf op het moment van Nu beginnen we!

Ben vandaag aan de laatste pilstrip begonnen

Hoop dat ik snel een normale cyclus heb, heb meet dan 10 jaar de pil geslikt, zou ook niet weten hoe mijn cyclus voor de pil was
Alle reacties Link kopieren
Kan ik meeschrijven?



Ik ben 31 en heb een zoontje van 9 maanden. Rond juni/ juli willen we er weer voor gaan. Tussen de 2 en 3 jaar leeftijdsverschil lijkt me mooi . Ik ga vrijdag met de laatste pilstrip beginnen. De vorige zwangerschappen (1e werd een vroege miskraam) had ik echt het idee dat ik moest ontpillen. De ovulatietesten werden gaandeweg steeds duidelijker. Ik ga tzt ook gelijk maar vast starten met foliumzuur, tegelijk met het stoppen met de pil.

Bevallen richting het voorjaar bleek bij mijn zoontje de beste periode voor mij; veel wandelen en naar buiten kunnen hielp me psychisch langzaamaan weer in balans te komen (nou ja, zo emotioneel stabiel als ik was ben ik nooit meer geworden ). Dus ik hoop dat door te ontpillen en rond juni/juli te starten, het een voorjaarskindje wordt. Al ben ik me er ook zeker van bewust dat het maar zo heel anders kan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Isayes, ook spannnend bij jou. Benieuwd wat je cyclus gaat doen. Gelukkig kunnen we elkaar een beetje helpen met dingen en vragen stellen. Had er veel aan de vorige x.



Tuurlijk! Welkom story of my life. Mag ik vragen wat je had dan psychisch naar de zwangerschap? Lijkt mij moeilijk.

Leuk dat je ook in juni/juli weer wil gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig! Nog iemand erbij!



Ik vind ook erg fijn om de ervaringen te delen en naar jullie ervaringen te vragen.

Vind het best wel spannend allemaal haha



Weet jullie omgeving dat jullie (weer) gaan beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Nee hier niet! Vind het leuk als het straks weer als verrassing komt. En bij jullie?

Ben mij nu ook al aan het bedenken hoe ik het ga vertellen enzo haha.
Alle reacties Link kopieren
1 vriendin heb ik er over verteld, de rest weet wel dat we willen want daar heb ik nooit een geheim van gemaakt. Wilde voor mijn 25e moeder worden zei ik vroeger altijd ak

Maar heb niet gezegd wanneer tegen de buitenwereld.
Alle reacties Link kopieren
Isayes voor je 25ste is het niet geworden.

Maar het is dus toch een verrassing straks voor iedereen.



Story of my life, je staat in de tabel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Even een update van mijn kant.



Ik ben nog steeds niet ongesteld. Voor mijn miskraam had ik een hele reglematige cyclus van 28 dagen. Miskraam was in de week van 21 november, dus nu zo'n 4 weken geleden. Maar nog geen tekenen dat m'n menstruatie er aan komt.



Pfffff, wat duurt wachten toch lang. We willen graag weer proberen voor een volgende zwangerschap. Door mijn leeftijd (ik ben 38) heb ik het gevoel dat ik niet veel tijd meer heb. Ik weet ook wel dat dat gevoel wat overdreven is, want een paar weken mee of minder maakt echt niets uit. Maar het gevoel wordt er niet minder van.
Alle reacties Link kopieren
[quote]xana-92 schreef op 20 december 2016 @ 21:23:

Isayes, ook spannnend bij jou. Benieuwd wat je cyclus gaat doen. Gelukkig kunnen we elkaar een beetje helpen met dingen en vragen stellen. Had er veel aan de vorige x.



Tuurlijk! Welkom story of my life. Mag ik vragen wat je had dan psychisch naar de zwangerschap? Lijkt mij moeilijk.

Leuk dat je ook in juni/juli weer wil gaan proberen.[/quot]



Ik had niks ernstigs hoor, alleen wisselende emoties. Kunnen wandelen is dan erg fijn .
Alle reacties Link kopieren
quote:eenhoorn schreef op 21 december 2016 @ 12:48:

Even een update van mijn kant.



Ik ben nog steeds niet ongesteld. Voor mijn miskraam had ik een hele reglematige cyclus van 28 dagen. Miskraam was in de week van 21 november, dus nu zo'n 4 weken geleden. Maar nog geen tekenen dat m'n menstruatie er aan komt.



Pfffff, wat duurt wachten toch lang. We willen graag weer proberen voor een volgende zwangerschap. Door mijn leeftijd (ik ben 38) heb ik het gevoel dat ik niet veel tijd meer heb. Ik weet ook wel dat dat gevoel wat overdreven is, want een paar weken mee of minder maakt echt niets uit. Maar het gevoel wordt er niet minder van.Heb je een specifieke reden om te wachten tot na je menstruatie? Ik ben namelijk na mn miskraam gelijk opnieuw zwanger geworden. Geen menstruatie tussen de twee zwangerschappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:eenhoorn schreef op 21 december 2016 @ 12:48:

Even een update van mijn kant.



Ik ben nog steeds niet ongesteld. Voor mijn miskraam had ik een hele reglematige cyclus van 28 dagen. Miskraam was in de week van 21 november, dus nu zo'n 4 weken geleden. Maar nog geen tekenen dat m'n menstruatie er aan komt.



Pfffff, wat duurt wachten toch lang. We willen graag weer proberen voor een volgende zwangerschap. Door mijn leeftijd (ik ben 38) heb ik het gevoel dat ik niet veel tijd meer heb. Ik weet ook wel dat dat gevoel wat overdreven is, want een paar weken mee of minder maakt echt niets uit. Maar het gevoel wordt er niet minder van..

Jeetje wat vervelend van je miskraam!

Hoop dat het snel raak is!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Eenhoorn!! Als je zwanger wil raken duur alles te lang, ik begrijp t hoor is niet gek.

Kan t niet zijn dat je weer opnieuw in verwachting bent? Of hebben jullie veilig gevreeën. Hopelijk word je snel ongesteld, dan weet je waar je aan toe bent & kunnen jullie verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Story-of-my-life schreef op 21 december 2016 @ 17:13:

[...]Heb je een specifieke reden om te wachten tot na je menstruatie? Ik ben namelijk na mn miskraam gelijk opnieuw zwanger geworden. Geen menstruatie tussen de twee zwangerschappen.



Ik vind het prettig om te weten dat m'n lichaam weer (of nog steeds) naar behoren werkt. Ook heb ik ergens op intenet gelezen dat het beter is voor zowel moeder als het nieuwe kindje om eerst weer een menstruatie af te wachten. Geen idee of dit waar is, maar het kan in ieder geval geen kwaad om een menstruatie af te wachten.



O ja, sinds de miskraam gebruiken we condooms. Dus de kans dat ik opnieuw zwanger ben is wel heel erg klein (geen problemen gehad met gescheurde condooms of zoiets).
Alle reacties Link kopieren
Vroeger dacht men inderdaad dat wachten beter was. Volgens de assistente van mijn VK geven zij dat advies niet meer en komt het meer voor dat vrouwen gelijk opnieuw zwanger raken. Maar het belangrijkste is natuurlijk te doen waar je je het meest prettig bij voelt. Ik had geen geduld ;).
Alle reacties Link kopieren
Dag dames! Zou ik mee mogen schrijven?

We willen rond mei/juni gaan voor een tweede, we hebben een zoontje van bijna 10 maanden en het kriebelt toch wel aan de ene kant en nog wat twijfel aan de andere kant. Want ik vind het ook fijn zoals het nu is :p allemaal vragen..

Merk dat ik er meer mee bezig ben dan ik zou willen, dus erover schrijven helpt me misschien wel.



Ik ben 23 en man is 25, als we er weer voor gaan zijn we 24 en 26.
Everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Fijne kerstdagen allemaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven