2017 zwanger worden van 1e of 2e kindje

15-12-2016 09:26 735 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden,



Wij schrijven over zwanger worden in 2017 van ons eerste, tweede of derde kindje.



Meeschrijven mag altijd.



NaamLeeftijd+partnerHoeveelste kindjeRondenodBijzonderhedenXana-9225-302e kindje1 7 mei-83angel33-372e kindje--start september/oktoberBorboletas28-321e kindje-- zwanger Bieno302e kindje--start meiBirdy_123301e kindje--28maartVlammetje-131-342e kindje--lente/zomer Isayez26-301e kindje1-zwanger

Uitgerekend 19 nov.MeisjeLVB 28-272e kindje--start juni/juliStoryofmylife312e kindje--start juni/juliFlower25323-252e kindje129janzwanger koortje14529-291e kindje1931jan-Thjs31-351e kindje721/22feb-Helena8432-352e kindje-19feb zwanger RainIsJustConfetti 25-301e kindje---MajoorZoeteKauw 251e kindje-- zwanger Ukkepuckje2017312e kindje1--King201229-362e kindje1--
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook helemaal niet bezig met zwanger worden. We besloten rond de feestdagen ineens impulsief om te stoppen met condooms. Gewoon nieuwsgierig en maar eens kijken wat er zou gebeuren. Ik was al 3 maanden daarvoor gestopt met de nuvaring omdat ik me er niet meer lekker bij voelde (niet omdat ik al zwanger wilde worden) en de maand daarna was ik alweer ongesteld. Ik had ongeveer 2 cyclussen gehad toen we stopten met condooms. Toen 2 x in de vruchtbare periode seks gehad en dat bleek voldoende. Geen ovulatietesten, niet timen ofzo. Wel hield ik mijn cyclus bij in een app om eens te kijken of die een beetje regelmatig was na jaren pil en nuvaring. En ik merk dat ik in de vruchtbare periode zit omdat ik dan gewoon meer zin heb



Na de bevalling ben ik niet meer met AC begonnen dus we gebruiken nu condooms en vhzdku (jullie weten vast wat ik bedoel)

Ben erg benieuwd of het de tweede keer weer zo snel zal gaan. Ergens denk je dat misschien wel dus zou best even slikken zijn wanneer het maanden zou duren. We gaan het zien!
Alle reacties Link kopieren
Vlammetje, nu je het zegt. Welke app heb jij gebruikt om je cyclus bij te houden en beviel die? Of hebben anderen nog tips daarvoor?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte eerst een andere maar gebruik nu Maya. Die bevalt me heel goed. Maar heb hem natuurlijk nog niet gebruikt om zwanger te worden, alleen om cyclus bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Vlammetje echt super fijn dat het zo snel raak was. Hopelijk de tweede keer ook gewoon weer, zou wel fijn zijn. Had jij een regelmatige cyclus?



Borboletas ik gebruikte de app cyclus volgsysteem. Alleen is dit fijn om ongeveer je cyclus te berekenen als je regelmatig bent. En fijn om alles in bij te houden. Maar het betekend niet dat je ook echt je eisprong hebt, zoals de app aangeeft. Ik heb namelijk ook een lf van 11 dagen en geen van 14 dagen. Dus bij mij klopt het niet dat ik 14 dagen voor menstruatie mijn eisprong heb.



Verder weet ik ongeveer wel wanneer mijn ei is, heb dan veel vruchtbaar afscheiding. ( beetje smerig detail misschien, maar soms ga je op alles letten)
Alle reacties Link kopieren
Heb hem ook even gedownload vlammetje. Fijne app!
Alle reacties Link kopieren
Nou wel aardig regelmatig. Verschilde soms een dagje en heel soms 2. De eerste keer voor ik zwanger werd kon ik nog niet echt veel vergelijken, ben in oktober gestopt met de pil en in december zwanger geraakt. Nu wel vrij regelmatig, laatste 2 cyclussen 28 dagen, die daarvoor 27 dagen en die daar weer voor 28 dagen. Is ook maar net wat je als einde van je menstruatie beschouwt en of je bruinverlies meetelt of niet. Het is puur en alleen berekend op basis van mijn menstruatie. Ik houd verder niets bij, temperatuur niet en doe geen ovulatietesten. Ik denk soms wel mijn ovulatie te voelen en die valt dan wel vaak in 1 van de 3 vruchtbare dagen die de app aangeeft.



Ik probeer straks wanneer ik zwanger wil worden gewoon zoveel mogelijk naar mijn lijft te luisteren en seks te hebben wanneer ik zin heb. Doe ik nu natuurlijk ook Ik ga pas ovulatietesten gebruiken wanneer het maanden niet lukt. Anders weet ik nu al dat ik te obsessief er mee omga. Dat wil niet niet.

Ik heb makkelijk praten hoor dat weet ik maar voor mij werkt dat het beste. Iedereen moet doen waar zij zichzelf goed bij voelt natuurlijk, ik ben niet tegen ovulatietesten ouzo
Alle reacties Link kopieren
Nee dat klopt ook helemaal hoor!! Als je regelmatig bent is t ook niet echt nodig.

Ik wil indd ook eerst proberen zonder en even letten op de signalen van mijn lichaam. Alleen met zo'n onregelmatige cyclus is t wel iets moeilijker helaas
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte de mbk app (mijn biologische klok) vond ik toen heel fijn

En smerig detail haha zal vast nog wel vaker voorkomen hier, ik kan mijn vruchtbare dagen ook heel goed vinden door de vele afscheiding hihi

Ook had ik voor mijn 1e zwangerschap telkens een cyclus van of 27 of 28 dagen dus ben daar net als vlammetje benieuwd naar hoe het nu gaat zijn
Alle reacties Link kopieren
Slikken jullie foliumzuur? Of een combi van meerdere vitamines en foliumzuur
Alle reacties Link kopieren
Bij vorige zwangerschap ben ik 3 maanden voordat ik zwanger werd begonnen met foliumzuur en daarna op een gegeven moment toen ik zwanger was overgestapt naar mama compleet tabletten

Ik denk dat ik nu vanaf maart wil beginnen met foliumzuur
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag foliumzuur halen, en dan volgende pilstrip stoppen. (zit nu in mij stopweek)

En dan eerst even mijn menstruatie afwachten hoe die verloopt.

Dus seks hebben buiten de vruchtbare periode en vhzdku.



Voor in het tabel ik slik 10 januari de laatste pil.
Alle reacties Link kopieren
OK om even terug te komen op vhzdku, dat ging maanden goed bij ons maar gisteravond dus ff niet! Volgens mij was hij net op tijd de kerk uit . Maar kan ook net niet zijn.. pffff dat gaan we dus niet meer doen! Of alleen ver buiten de vruchtbare periode.



We hebben het er even goed over gehad. Ik zit nu op dag 9 van mijn cyclus dus de eisprong is nog niet heel dichtbij. Daarbij weten we bijna zeker dat het net goed ging. Dus ik haal geen morning achter pil en we gokken het erop. Mocht het wel zo zijn dan is het welkom. Toch ben ik benieuwd wat jullie zouden doen?? Heb nog nooit een morning after pil gehad, geen idee of je daar ziek van wordt ofzo?
Alle reacties Link kopieren
OK even gegoogled en daar word ik niet heel erg gerustgesteld. Ik denk dat ik toch maar ff naar de apotheek rij..
Alle reacties Link kopieren
Ik nam alleen foliumzuur gewoon een potje van de etos. Vaak zijn die ook nog 2 halen 1 betalen haha. Toen ik zwanger was ben ik multi zwanger zijn gaan nemen ook van de etos.

Ik ga in mei pas weer nemen, een maand voor we beginnen.



Oeii vlammetje, ja soms lukt het dan niet oeps. Zelf nog nooit een morning after pil genomen. Ga je toch maar een halen? Het zou met een hele kleine kans toch raak nog kunnen zijn. Zul je net zien dat het dan meteen raak is.
Alle reacties Link kopieren
@xana, ik twijfel heel erg. De kans is super klein en ik denk echt dat hij op tijd was. Maar ja, wat als het raak is? Dan komen we er heus wel uit maar ik heb het liever nog niet..
Alle reacties Link kopieren
Ja kans is indd super klein! Maar zoals je zegt je hebt het liever nog niet. Je kan een morning after pil halen. Maar dag 9 cyclus en bijna zeker dat jullie op tijd nog vhzdku waren schat ik het heel klein. Hmm zit zelf nu ook te denken ja shit wat zou ik doen. Je blijft toch een beetje in spanning zitten. Naah ik zou geen pil halen denk ik. Het zou welkom zijn al was het liever nog wat later,en de kans is heel klein. Want de morning after is best troep. Oke weet niet of je echt iets aan mij hebt haha. Had namelijk een maand geleden precies t zelfde, en was ook bang en wou echt nog niet zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ooh jeetje wat een lastige situatie!

Persoonlijk denk ik dat je beter geen map kan halen daar zit ook een hoop troep in..

Je denkt zelf een kleine kans, en mocht het zo zijn, dan redden jullie het ook wel!



Succes met je keuze!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie adviezen! Ben zo'n twijfelkont! Wat heb jij een maand geleden gedaan xana? Geen pil genomen denk ik? We neigen nu naar niets doen. Mocht dit tot een zwangerschap leiden dan is dat wel een kindje dat er heel graag wil komen!
Alle reacties Link kopieren
Heb indd geen pil genomen. Precies, mocht het zo zijn dan is het kindje welkom en heeft het gewoon zo moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Hoe gaat het met iedereen, nog wat leuks gedaan in het weekend?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat alles ze gangetje,

Gisteren een verjaardag gehad

En vandaag Amsterdam in geweest, en smiddags lekker met de hond weg

En jij? Nog wat leuks?
Alle reacties Link kopieren
Aaah heerlijk met de hond wandelen. Wat heb je voor een????? Wij hebben zelf een bruine labrador.

Woon je in Amsterdam?

Wij zijn gisteren bij vrienden gaan eten,zelf pizza's maken. Dat was wel erg gezellig om te doen.

Vandaan is manlief samen met mijn vader naar Ajax-psv geweest, en ik met mijn dochter en moeder over winter wonderland gelopen. Maar was niet te doen, het was zo druk.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig weekend dus!

Wij hebben een Amerikaanse bulldog van 6,5 maand nog erg jong dus haha

Is super enthousiast en vrolijk altijd.

Woon naast Amsterdam, en jij?

Ik word wel ongeduldig nu ik weet wanneer de stopdatum is..

Was al ongeduldig maar nu helemaal haha.

Als ik het voor het zeggen had, zou ik graag rond april of mei zwanger willen worden..

Hoe gaat het bij jullie? Hebben jullie moeite met wachten?
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat lief, wel nog heel druk dus haha.

Ik woon in Maastricht, even wat verder .

Jaaa dat snap ik hoor. Wil je nog een paar maanden wachten met proberen dan? Of gaan jullie er meteen voor?

Bij mij is het nu ook wel erg aan het kriebelen hoor, maar wil toch nog even wachten. En dat gevoel is toch wel iets sterker. Maar in juni/juli gaan we er toch echt voor.
Alle reacties Link kopieren
Na lang twijfelen besloten geen pil te nemen. Is het raak dan is het maar zo. Wordt wel even spannend begin januari al blijft de kans erg klein.



Ik zou denk ik graag in de zomer zwanger willen worden zodat ik rond april/mei uitgerekend ben. Heb nu geen moeite met wachten, sta daar helemaal achter.



Klinkt als een gezellig weekend! Hier ook druk gehad, zaterdag een kerstmarkt bezocht en zondag film plus eten met de schoonfamilie voor kerst. En 's avonds nog naar de sauna met een vriendin, heerlijk was dat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven