2017 zwanger worden van 1e of 2e kindje

15-12-2016 09:26 735 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden,



Wij schrijven over zwanger worden in 2017 van ons eerste, tweede of derde kindje.



Meeschrijven mag altijd.



NaamLeeftijd+partnerHoeveelste kindjeRondenodBijzonderhedenXana-9225-302e kindje1 7 mei-83angel33-372e kindje--start september/oktoberBorboletas28-321e kindje-- zwanger Bieno302e kindje--start meiBirdy_123301e kindje--28maartVlammetje-131-342e kindje--lente/zomer Isayez26-301e kindje1-zwanger

Uitgerekend 19 nov.MeisjeLVB 28-272e kindje--start juni/juliStoryofmylife312e kindje--start juni/juliFlower25323-252e kindje129janzwanger koortje14529-291e kindje1931jan-Thjs31-351e kindje721/22feb-Helena8432-352e kindje-19feb zwanger RainIsJustConfetti 25-301e kindje---MajoorZoeteKauw 251e kindje-- zwanger Ukkepuckje2017312e kindje1--King201229-362e kindje1--
Alle reacties Link kopieren
Zomerbloem, ik lust best een wijntje maar het hoeft niet per se van mij, dat scheelt wel natuurlijk, ik heb bij mijn vorige zwangerschap met oud en nieuw wel een wijntje gedronken, maar wel rustig aan gedaan en fris tussendoor gedronken (10 dagen later had ik een positieve test). Dus tja, ik heb eigenlijk gedronken tot ik de positieve test in handen had maar het ligt wel aan de gelegenheid die er tussendoor komt. Of ik het nu weer zo zou doen geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Isayes moet ik je wel in de tabel zetten? Leuk dat het zo kriebeld. Het is indd fijn om hier alles te kunnen schrijven, dan ee alleen mee bezig te zijn.



Tuurlijk zomerbloem, geef even wat meer informatie dan zet ik je in de tabel. Ik had de vorige x de dag voor ik positief teste nog wat gedronken. Ik ga bij de volgende het ook niet laten als ik eens een glaasje wijn wil. Je weet nooit hoe lang het duurt, en dan zou je al alles verbieden. Kan ook echt geen kwaad als je dan meteen stopt als je weet dat je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Je mag mij er wel in zetten, wanneer ik toch niet meer wil dan laat ik het wel weten!



Ik vind het stiekem erg fijn om erover te praten, dan voelt het toch wat lichter aan, en komt het weer een stapje dichterbij.



Ik slikte de pil eerste standaard 2 tot 3 maanden door. Sinds de zomer ben ik daar mee gestopt en heb ik elke maand een stopweek om weer een beetje te wennen aan elke maand te menstrueren. Slaat misschien nergens op, maar voor mijn gevoel was dit al een stapje in de richting haha
Alle reacties Link kopieren
@xana, dat sluit ik ook nog niet uit hoor! Misschien starten we wel in de zomer.



@birdy, ik was direct zwanger. Had ik absoluut niet verwacht dus was best ff slikken dat het zo snel raak was. Ik hou daar dus rekening mee bij de volgende zwangerschap al weet ik best dat het niet weer zo snel hoeft te gaan. Om mij heen zie ik dat eigenlijk iedereen die bij de eerste direct zwanger was dat bij de tweede ook was. Maar goed, we gaan het gewoon zien. Ik hou rekening met alle scenario's.



@alcohol, beetje hetzelfde als bieno. Ik drink wel maar wanneer ik weet dat het raak kan zijn wel heel weinig, max 1 glaasje. Ik stop helemaal zodra de test positief is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Is er nog een plekje vrij?

Ik zou graag mee willen schrijven:)

Wij willen volgend jaar rond juni/juli starten voor een 2e kindje! We hebben al een dochter en ze wordt 26 december 1 jaar oud. As zondag vieren we haar feestje, superleuk maar oh het jaar is voorbij gevlogen.

Ik ben trouwens getrouwd met mijn lieve man en ik ben 28 jaar mijn man is 27;)

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ah ja Xana, logisch. Nouja vind zelf 2,5-3 jaar ertussen ook mooi hoor, maar is ooknog ver van mijn bed show met nu pas beginnen aan een eerste natuurlijk!



Oh en over alcohol, hoorde laatst van een arts dat die eerste weken als je nog niet eens weet of je zwanger bent niet eens per se slecht zijn voor de embryo, omdat die dan nog niet via jouw eten voedingsstoffen binnenkrijg. Maar heb me er niet verder in verdiept, dus geen idee hoe dat dan precies zit...
Heb nog niet alles terug gelezen, kan het bijna niet bijhouden .

Vind het weer spannend om ervoor te gaan, zeker voor een derde.

Onze wens is groot, alleen roept ook veel vragen op: kan ik het combineren met werk?, Hoe overleef ik de nachten? (Dochter is nu nog vaak wakker en zoon ook om vaak om half 6 en dan straks nog een nachtvoeding erbij) ..en stel er is iets met het kindje, wat voor weerslag heeft dat op de rest van het gezin?

Ondanks de vragen blijft de wens er wel, het idee dat mijn laatste zwangerschap de laatste was gaat er bij mij nog niet helemaal in.

De start van mijn dochter is totaal niet vlekkeloos gegaan, daar ben ik erg van geschrokken.

Ook heb ik 2 miskramen gehad, daarom liefst voor 35 jaar zwanger, mocht dat lukken...

Verder is het allemaal Zooooo prachtig om twee mooie kindjes te hebben en zoooo gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, welkom meisjeLVB wat gezellig om hier weer samen te schrijven.



Birdy haha, nog maar heel even en dan gaan jullie voor kindje 1! Spannend!!



Evda poh 2 miskramen wat erg. Denk dat het altijd spannend blijft, hoeveelste kindje je ook krijgt.

Zou jij nog een vierde willen dan? Of bedoel je meer dat je het niet kan bevatten, dat het dan de laatste zwangerschap is?



Mijn dochter heeft maandag haar 14 maanden spuitjes gekregen. Volgens mij had ze hier vannacht wat last van. Heb haar om half 3 maar een zetpil gegeven, en toen sliep ze zo. Heeft ze maar bij ons geslapen.

Altijd zo zielig. Gelukkig nu tot 4 jaar geen spuit meer.
Alle reacties Link kopieren
Even voor de tabel: ik ben zelf 28 en mijn man is 32. Tegen de tijd dat we gaan beginnen allebei een jaartje ouder.



Ik ben bang dat ik me snel ga verraden door de alcohol. Ik drink graag wijn, eigenlijk ieder weekend wel een paar glazen. Dus de mensen die me kennen gaan wel doorhebben voor ik het officieel vertel denk ik.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
@borboletas: heb ik ook! Vind het dan ook niet erg dat ik nog niet zwanger ben met kerst, want de hele familie zou weten dat er maar 1 reden zou zijn waarom ik niet zou drinken haha (blijven slapen, dus het excuus van de bob zou ik niet kunnen gebruiken..)
Alle reacties Link kopieren
Woehoe!!! We hebben ons vanochtend verslapen omdat de kleine voor het eerst in 4 weken een nacht heeft doorgeslapen! We zetten de wekker al niet meer, is niet nodig. Maar vannacht heeft ze heerlijk doorgeslapen en we moeten haar wakker maken om kwart over 8. Ben zoo blij. Maar heb nu wel koppijn van het diepe slapen, zijn we echt niet meer gewend. Ik merk ook echt dat ze nieuwe dingen kan. Gisteren was mijn dag met haar en ze legt nieuwe verbanden en kijkt weer anders uit haar oogjes, kan niet helemaal uitleggen wat ik bedoel maar het is net weer anders. Ook eet ze eindelijk weer goed. Ik hoop echt dat we door het sprongetje en de ziektes heen zijn en we nu weer lekker kunnen gaan slapen in de nacht. (duim duim duim).



@xana, wij zien op tegen de 14 maanden prikjes. Onze dochter heeft daar altijd veel last van. Ze moest eigenlijk een paar weken geleden al maar toen was ze ziek en had ze koorts. Dan geven ze geen vaccinaties. Wij moeten nu 3 januari. Ben benieuwd. Is het dan echt tot 4 jaar voorbij?? Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Borboletas en birdy dan drinken jullie toch appelsap of wijn met 0% alcohol hahaha.



Yeaaaaah wat super vlammetje! Heerlijk hoor. En ik begrijp je, heb dat soms ook van de een op de andere dag is het net of ze zo veranderd is en weer meer kan. Ik duim voor je mee! En dan hallo baby2 haha.

Ja hier gelukkig nooit echt veel last, hier zouden ze een week later ziek van kunnen worden+ rode vlekken. Is het dan miss niet wat vroeg om last van de spuitjes te hebben? miss toch nog van haar verkoudheid of een sprongetje. We zullen zien.

En jaaaa gelukkig tot 4 jaar van de spuiten af. Alleen met 2 en 3 jaar gewoon controle. Best raar om een jaar niet meer te hoeven gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het nu toe echt stipt 4 uur na de prikjes helemaal overstuur en koortsig. En de nacht daarna is onrustig. Maar is dat bij deze specifieke vaccinatie zo? Dat ze er een week later ziek van kunnen worden? Goed om te weten!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is wel vervelend dan. Zielig dat sommige kindjes zo heftig reageren eigenlijk.

Ja bij deze kunnen ze er 5 tot 10 dagen later ziek van worden en rode vlekken. Hoop het tochbecht van niet. Ze is nu al super lang verkouden, wat ook maar niet helemaal weg wil gaan. Bah!

Zelf nu ook super verkouden, maarjah wat wil je met dit weer.
Alle reacties Link kopieren
Voor de gene die voor nummer 2 of meer gaan,

Hoelang duurde het de eerste keer voordat je zwanger raakte? Het is altijd zo verschillend, ben hier nieuwsgierig naar haha
Alle reacties Link kopieren
Ik was direct zwanger.. had ik helemaal niet verwacht! En zeker geen rekening mee gehouden!
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook de 1e ronde zwanger, dus een totale verrassing ik had me ingesteld op een half jaar of langer! Ik ben wel al in november gestopt met de pil, om te ontdekken hoe mijn cyclus zou zijn. Ben nu dus ook weer heel benieuwd hoe het deze keer gaat zijn qua cyclus.

Nog even 3 maandjes de pil en dan stoppen we er weer mee en ga ik eerst weer op ontdekking ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:xana-92 schreef op 16 december 2016 @ 10:34:

Borboletas en birdy dan drinken jullie toch appelsap of wijn met 0% alcohol hahaha. Als je het zelf inschenkt bij je thuis, dan kan dat ja. Maar zeker bij mijn schoonouders is het redelijk gebruikelijk dat er bij een maaltijd een fles wijn open gaat. En als ik dat opeens ga weigeren...dat valt wel op hoor.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Wow vlammetje en meisje dat is erg snel haha!

Ik wil of volgende maand of die maand erop stoppen met de pil, en kijken hoe mijn cyclus is.

En dan gewoon kijken hoe het gaat, nog niet gaan kijken naar de vruchtbare dagen omdat het absoluut geen haast heeft om zwanger te worden.

Maar wil gewoon echt van de pil af.
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier trouwens meiden die ervaring hebben met een Mirenaspiraal? Of beter, het verwijderen ervan en hoe lang het duurde voor je cyclus weer op gang kwam? Ik heb nu een Mirena en word, op soms wat drupjes na, eigenlijk nooit ongesteld. Dus ben een beetje bang dat het lang duurt voor ik weer een normale cyclus heb.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Ja borboletas dat is waar haha. Word een beetje moeilijk.

Heb daar helaas geen ervaring mee. Hoor wel dat het soms wat langer kan duren tot je cyclus weer een beetje op gang komt.



Hier ongeveer 6 maanden bezig geweest. Even gestopt en toen meteen zwanger.
Alle reacties Link kopieren
@evda ik heb 1 miskraam gehad en hier ook een grote wens om nog voor mijn 35e zwanger te zijn. In ieder geval nog op mijn 35e bevallen betekent dat ik vanaf dat we starten maar 9 maanden de tijd hebben.



@borbolotas ik had voor de eerste ook een mirena. In mei eruit gehaald vanaf toen meteen cyclus van 30 dagen maar hoe langer we er mee bezig waren hoe langer mijn cyclus was. In juli zijn wij pas bezig gegaan met zwanger worden. Doordat mijn cyclus langer was en ik voordat ik anticonceptie gebruikte ook een lange cyclus had (6 weken tot 2 maanden) zijn wij in november al naar het ziekenhuis gegaan. Hier bezig gegaan met bloedonderzoeken en voordat ik alle onderzoeken had gehad was ik tegen alle verwachtingen in zwanger (altijdgedacht onvruchtbaar te zijn). Dit werd helaas een miskraam. Daarna afgesproken met ziekenhuis dat ik bij de volgende menstruatie met clomid zou beginnen om cyclus te verkorten. Ook dit was weer niet nodig want ik was weer zwanger. Ik had ineens een cyclus van 28 dagen heb dat nog nooit in mijn leven gehad. Het kan dus raar lopen allemaal. Volgens mij kan het tot een half jaar duren voordat je weer een goede cyclus hebt. Nu geen anticonceptie aangezien ik niet eerst de hormonen kwijt wil raken als wij besluiten ervoor te gaan.
Alle reacties Link kopieren
ps voor de tabel. mijn man is 37 en we starten sep/okt.
Alle reacties Link kopieren
83angel dat had ik ook met mijn cyclus, daarom nu ook geen anticonceptie. Naar de zwangerschap meeste cyclus van 30/35 dagen soms 40. Deze laatste opeens heeeeel lang 53 dagen, had al een zwangerschapstest gedaan. Hopelijk niet vaker weer zo'n lange cyclus.



Waar komt iedereen vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de eerste ronde zwanger, manlief geloofde het niet en ik moest een nog een test halen van een ander merk, toen pas begon het een beetje door te dringen bij hem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven