Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Kamille wat erg! Veel sterkte meid!



Zou fijn zijn als er weer een doorstromer komt! Fingers crossed voor de meiden daar!



Er zullen wel weer 2 kindjes aangekondigd worden binnenkort idd!



Kissy, Lekker bijna met verlof! ik hoef ook nog maar 7 weken te werken. Gaat ineens heel snel!

Spannend van je suiker, hopelijk is alles goed als je nuchter gaat prikken.

Inmiddels is de laatste 3d echo gelukt he! Gaaf hoor, wij hebben er nog geen afspraak voor gemaakt, maar ik neig er toch wel naar om t ook te doen. Het is gewoon zo leuk!



Eetstokje, dootje en Florine alles goed?



Iedereen een fijn weekend en tot snel weer!
@ hopen; nog 6 weekjes moet ik werken! Vind het nog niet echt bijna haha. Alles gaat zo langzaam en met de suiker was alles goed hoor :-) kwam echt door net ontbijten en een heel zoet drankje voor de obstipatie. Daar ook alles goed? Geeft het minder werken je meer rust?



Ben gisteravond naar een evenement hier geweest wat altijd voor (toen nog) koninginnedag was. Erg leuk maar ik kan mijn benen en bekken nu erg goed voelen dus een beetje rustig aan vandaag.



Fijne Koningsdag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik kom me hier voorzichtig aanmelden

Ik had eigenlijk willen wachten tot de echo met bijna 8 weken, maar ben zo ongelooflijk misselijk sinds een paar dagen dat ik het nu wel aan durf.

Zegt misschien helemaal niks natuurlijk, maar bij mijn miskramen ben ik nooit zo beroerd geweest.

Als ik van de dag van de inseminatie uit ga ben ik nu 6.1 weken zwanger.



Kamillethee, wat erg zeg..oneerlijk en ik wens je heel veel sterkte meid
Hoera!!! Welkom FF!!

Ik wens je een hele gezonde en voorspoedige zwangerschap meid. Hopelijk voel je je hier snel thuis. Je mag alles hier delen he, we weten allemaal hoe spannend het is. Wanneer heb je e eerste echo?

Geef maar aan als je in de tabel wil!



Kissy fijn dat t niks was met die suiker.

6 weken, heerlijk joh.

Ik ga vanaf dinsdag minder werken, morgen ben ik nog vrij want dan gaan we in ondertrouw!

Verder alles goed voor nu. Donderdag weer naar de vk, zin in. Vind ik altijd weer zo'n heerlijke bevestiging als alles goed is!
Alle reacties Link kopieren
Welkom forest fruit!! En gefeliciteerd!! Ook ik wens je een fijne zwangerschap toe!



Kamillethee: een hele dikke knuffel voor jou!



@hopen leuke dag morgen dus! Alvast veel plezier!!



Hebben jullie gisteren nog wat leuks gedaan?

Ik ben even hier in het dorp in de feesttent geweest maar was zo weer thuis. Was toch vermoeiend.

Verder gaat het hier prima. M'n to do list is bijna af :-)

Vandaag veel harde buiken en krampen. Voorweeen denk ik. Tenminste, de vk zei dat dat het waren. Slapen is een drama momenteel en hou veel vocht vast. De laatste loodjes zijn nu echt begonnen :-)

Ik kan bijna niet meer wachten!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Forestfruit!!!!!!!!!! en fijn dat de misselijkheid een soort 'bevestiging' is maar hoop voor je natuurlijk dat het niet te veel erger wordt!
@ Forestfruit; gefeliciteerd en welkom in dit topic!! Zelf een goed gevoel is al heel belangrijk ;-)! Ik had deze keer ook een goed gevoel en nu gaat het ook goed.



@ Hopen; gefeliciteerd met je ondertrouw!! Gaan jullie nog trouwen voordat de kleine komt of daarna pas? Spannend hoor! Trouwen is erg leuk :-)!



@ Dominoo; je bent echt aan de laatste loodjes begonnen hè. Spannend zeg!! Hier op Koningsdag zelf weinig gedaan, de avond ervoor wel. 3 uur gestaan en ik was daarna echt op en kon mijn bekken voelen. Dag erna dus rustig aan gedaan en nu gaat het wel weer.

Slapen gaat hier ook steeds minder. Kan niet fijn liggen (ook niet met een voedingskussen) en moet er regelmatig uit om te plassen. Ach het is voor een goed doel!



Vanmorgen ook nog wat urine ingeleverd bij de huisarts omdat ik bang was voor weer een blaasontsteking (paar weken geleden ook gehad en toen een kuurtje gekregen). Ik had nu naar mijn idee zelfs meer last. Heel veel aandrang en maar kleine beetjes kunnen en zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Maar mijn urine is gewoon schoon blijkbaar... Beetje vreemd maar ja. Eigenlijk gelukkig maar!



Merk ook dat mijn buik steeds 'zwaarder' wordt. Apart gevoel is dat.



A.s. vrijdag de 30w echo. Ben benieuwd!



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hopen, dankje wel!!

Heel lief welkom van je en ja het is inderdaad nog spannend zo de eerste weken weer, maar op zich gaan de dagen redelijk vlot voorbij.

Alleen dat misselijke poe, is nu wel heftig de hele dag door, kan niet meer zo goed functioneren en heb van de huisarts tabletjes gekregen.

Ik heb de eerste echo op 9 mei, nog anderhalve week dus.

Nou eerst dacht ik zet me maar niet in de tabel tot de eerste echo, maar aan de andere kant ik ben nog nooit zo misselijk geweest, dus heb er meer vertrouwen in.

Gegevens voor tabel leeftijd 32, 1e kind (hopelijk) uitgerekende datum moet ik nog even afwachten (ben nu 6.3 weken). Bijzonderheden drager chromosoomafwijking.



Veel plezier gewenst vandaag met het in ondertrouw gaan! Wanneer gaan jullie trouwen?

Ik zie dat je al 25 weken bent, heb je al een mooie buik?



Dominoo, dank je , ik voel me hier al erg welkom

Spannend nog maar 5 weken, kan me voorstellen dat je nu wel heel nieuwsgierig bent naar dat minimensje!

Ik hoop dat je gauw weer beter slaapt, je zal je krachten straks wel nodig hebben.



Florine, bedankt! Inderdaad is het een soort bevestiging, maar sinds gisteren is het bijna niet meer te doen.

Gelukkig tabletjes gekregen en zojuist de eerst ingenomen, zal zo blij zijn als het helpt, dan kan ik weer avondeten.

Leef nu tijdelijk even op crackers en appels.



Kissyfur, dank je! Heb jij ook miskramen gehad? Wat super dat het zo goed gaat bij jou.

Wat klinkt dat ook al ver 30 weken zeg.. Kan het me nu niet eens voorstellen dat ik misschien over 13,5 week ook zo ver ben.

Fijn dat je urine schoon was.
Alle reacties Link kopieren
@ff nog 4 weken hier ;)

Klinkt toch wat stuk korter dan 5.. Haha



Ik zie dat je drager bent van een chromosoomafwijking. Wil je daar eens meer over vertellen? En heeft dat waarsch invloed op je zwangerschap?

Ik hoop voor je dat de pilletjes gaan helpen tegen de misselijkheid.

Zelf had ik 0,0 kwaaltjes. Echt niks. Vond het doodeng. Misselijk en overgeven doe ik nu pas





@kissy hier ook veel aandrang om te plassen en uiteindelijk maar weinig wat eruit komt.

Schijnt ook vanaf dat termijn dat de baby erop ligt te drukken.



@hopen Gefeliciteerd met je ondertrouw! Leuk gehad?
Alle reacties Link kopieren
@ FF van harte gefeliciteerd!! Welkom!!

Hopelijk neemt de misselijkheid snel af, en heb je snel een goede echo!



@ kamillethee, wat vreselijk meid!! Heel veel sterkte..dikke knuffel! Hopelijk zien we jou snel weer terug, en heb je veel steun van jouw vriend/naasten.



@ dominoo, jeej wat gaat het opeens snel! Ben je nog de rust den zelve, of? Hoe vul je jouw dagen eigenlijk in nu, of moet je nu veel rusten zo op het einde?

Moeten jullie nog wat dingetjes regelen/afronden?



@ hopen, gefeliciteerd met de ondertrouw! Hebben jullie een leuke dag gehad?



@ kissy, fijn dat jouw urie schoon is! Nog maar 6 weken werken, wat gaat het opeens snel! voor mijn gevoel schelen wij niet extreem veel maar ik ben nog totaal niet aan het 'aftellen' want soms moet ik me zelf nog steeds herinneren dat ik zwanger ben. Ik geloof het soms gewoon nog steeds niet.

Gaat het slapen al iets beter?



@ hier. Sorry voor de radiostilte. Ik ben 5 dagen weg geweest ivm stedentrip met een ander stel. Het was super gezellig! Met koningsdag waren we dus niet in Nederland.

ook veel gezien en gelopen en nergens last van gehad gelukkig! Voel me weer helemaal de oude.

Mijn buik groeit wel opeens heel hard. zo vanaf de 21 weken heeft hij opeens een groeispurt.



algemeen vraagje. ik ben morgen 24 weken zwanger en we zijn nog niet uit de naam.We hebben wel 1 naam die we beiden leuk vinden maar ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar wie weet dat het de naam wel wordt. En we zijn ook nog totaal niet bezig met het geboortekaartje...

als ik zo rondlees op internet schrik ik opeens (omdat ik ergens las dat de meeste er rond de 20-25 weken mee beginnen..) en denk ik van owww ik geloof dat ik daar laat mee ben..of vergis ik me?

Ik wil eerst het kamertje helemaal af hebben (moet nog gordijnen, muren en accessoires, meubels hebben we wel al alles) en dan pas doorgaan naar het volgende ' project'..
Ja, onze ondertrouw was leuk! Wij kregen te horen dat de burgemeester heeft goedgekeurd dat mijn zus ons trouwt!!! Zo leuk!! Dus lekker uit eten geweest en daarna naar de notaris om onze gekozen voogden in ons testament te laten zetten. Je wilt er niet aan denken, maar ben blij dat we t geregeld hebben.



Zojuist mijn "trouwjurk" besteld! Helemaal leuk, lila kniejurkje van kant. Jippie!!



Eetstokje fijn dat t goed gaat!! Wij hebben ook nog geen naam en dus ook geen kaartje en ik ben al ruim 26 weken... Heb er geen stress van, bestellen doe je toch pas als t is geboren en mocht t dan langer duren dan hebben we nog wat rust na de geboorte ;)



Forrest, hoe voel je je? Zo leuk dat je er bent! Ik zal je in de tabel zetten.

Ik forum nu mobiel, maar volgens mij vroeg je naar mijn buik; nou die is groot en vooruit!! Hihi, had ik al heel snel en ik ben er heel blij mee. Nog maar 4 kilo aangekomen en iedereen zegt dat ik mooi zwanger ben, dat is best leuk om te horen!



Dominoo wauw, 4 weken... Spannend joh!!



Verder weet ik t even niet meer uit mijn hoofd, dus volgende keer meer! Weltrusten allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik wijzig later de rest van de tabel, nu snel slapen!
Alle reacties Link kopieren
De tabel is weer bijgewerkt! Binnenkort zullen er 3 baby's geboren gaan worden of wellicht zijn er al weer 1 of 2 geboren! Spannend!! Succes met de laatste loodjes meiden!
Alle reacties Link kopieren
Even gauw klagen. Ik heb vanmorgen m'n teen gebroken. Buiten dat het ontzettend pijnlijk is, kan ik ook nog eens niet lopen of m'n schoen aan. Zelfs een slipper lukt niet. Wat een timing zeg!
Nee Dominoo! Wat een ellende! Veel beterschap ermee! Hoe kwam t?
Alle reacties Link kopieren
auww! Hopelijk valt de pijn mee en kun je snel weer wat lopen?

Nu verplicht binnen zitten? of kan je vriend een rolstoel o.i.d. regelen zodat je wel nog af en toe buiten komt, als het allemaal te lang duurt? Beterschap!
Hee allemaal,



Forum ook mobiel dus ga proberen op iedereen te reageren



@ ff; heb twee miskramen gehad voor deze zwangerschap. Drie keer was gelukkig scheepsrecht :-). Vervelend dat je je zo misselijk voelt! Hopelijk helpen de pilletjes en is het snel over.



@ eetstokje; wij waren wel vrij snel uit de naam maar kaartje zijn we nog niet helemaal uit. Komt wel goed . Niet druk maken daar om!



@ dominoo; neeeee je teen gebroken wat naar... Hoe heb je dat gedaan? Wordt dat met een voet in het gips bevallen?



@ hopen; spannend dat jullie twee hele mooie dingen tegemoet gaan de komende periode!

Lekker van genieten!



@ hier; gister 30w echo gehad. Alles goed gelukkig. Baby is mogelijk al iets aan het indalen wat het drukkende gevoel daar beneden kan verklaren en inderdaad ook drukkend gevoel tegen de blaas. Ik plas me rot haha. Na een half glas drinken (bij wijze van) moet ik alweer naar de wc..



Slapen gaat wisselend. Ik kan in ieder geval niet uitslapen want kan gewoon echt niet lekker liggen. De ene nacht gaat beter dan de andere.



Fijn weekend allemaal nog!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben lang stil geweest omdat ik het eng vind om te gaan schrijven, stel dat het mis gaat. Maar de behoefte om met andere zwangere vrouwen te praten is er wel degelijk. In mijn omgeving hebben mensen allemaal al jaren geleden kinderen gekregen. Dus vandaar dat ik toch heel graag met jullie meeschrijf.

Ik ben nu 5 weken ( morgen 6) en het is gelukt met de tweede pogig IUI. Wat een blijdschap, maar ook angst dat het fout gaat. Ik ben 38 en mijn eerste echo heb ik op 20 mei.

Vrijdag had ik een beetje bloedverlies ( bij het afvegen 2 keer) en dat deed me wel wat. Gelukkig is het verder rustig gebleven. Hebben jullie dat ook ooit gehad? Je hoort er van alles over. Op dit moment probeer ik positief te blijven en vooral rustig.

Verder met vlagen heel erg misselijk.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
@avaeyebrow Welkom hier!!! En gefeliciteerd!! Het is ook allemaal doodeng! Logisch! Ik wens je een goede zwangerschap!

Zelf heb ik 2x bloedverlies gehad. In het begin en met 17 wk.

Het wilt niks zeggen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vond het doodeng!

Je kan niet meer dan afwachten. De eerste weken zijn slopend!



@hier pffff ik vind de laatste loodjes zwaaaar!! Ben er even klaar mee!

Heb nog een ongemak erbij: aambeien. Jee wie verzint die dingen? Hoop dat het verdwenen is als ik moet bevallen.



M'n teen zit niet in het gips. Is ingetaped. Kunnen ze verder niks aan doen. Maar het gaat al beter. Kan alleen geen schoen aan dus op slippers.



Morgen weer controle bij de vk. Altijd weer spannend en ook leuk.

Vind het allemaal erg spannend worden nu hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dank dominoo voor het welkom Ik zie dat je op je mijn verjaardag bent uitgerekend! Leuk Heel veel succes met de laatste loodjes. Ga je thuis bevallen of in het ziekenhuis? Kan me zo goed vorstellen hoe spannend het moet zijn voor je!



Ik wacht ook rustig af. Elke keer als ik in een paniek modus kom zet ik een kopje thee en luister naar rustige muziek. Tot nu toe kan ik mezelf aardig rustig houden.
Welkom Avaeyebrow!!

Wat een spannende tijd he?! En bloedverlies is echt niet leuk idd! Ik heb t 1 x gehad en inmiddels alweer 27 weken zwanger. Dus idd het hoeft niks te betekenen, maar t blijft super spannend! Wel heel fijn voor je dat je na de tweede IUI zwanger bent geworden! Is dit de eerste keer dat je zwanger bent?

Ikzelf ben geen dag misselijk geweest, een enkele keer als ik lang niet had gegeten moest ik kokhalzen maar verder niks. Ik kan me wel zo voorstellen dat misselijkheid je wel wat zekerder maakt hoe stom t ook is ;)



Ik hoop dat je een hele fijne en gezonde zwangerschap mag hebben en je mag hier alles schrijven hoor!! Ik duim voor je.



Dominoo gelukkig zit je niet in t gips! Maar lekker is vast anders ja!

Ik vind ook dat t lang heeft geduurd voordat je er ff klaar mee was ;) ik heb t nu al een beetje eigenlijk. Ik heb zoveel harde buiken ik vind t doodeng en echt helemaal niet leuk. Ik kan niet wachten tot ik zo'n 35 weken ben, dan is de overlevingskans al zo groot. Nu met 27 weken vind ik het nog heel spannend en zou ik willen dat t augustus is en gezond geboren wordt!

Hij trappelt gelukkig wel veel dus hij doet t goed verder.



Er was hier toch nog iemand met veel harde buiken? Iemand tips of trucs?



Vandaag lekker in de tuin gezeten in een jurkje. Toen zag ik ineens mijn benen... Oeps! Ik kan de haren erop vlechten! Wat erg!! Ik schaam me dood en ga ze nu eerst scheren hihi! ;)



Fijne avond iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Dank je hopen en ja het is zeker een spannende tijd! Dit is de eerste keer dat ik zwanger ben. We hadden al bijna 2 jaar geprobeerd maar helaas. Moet eerlijk zeggen dat ik de moed bijna had opgegeven dat mijn lichaam het kon. Dus nu zo blij dat het met extra hormonen en IUI wel is gelukt!

Klinkt helemaal niet stom hoor dat het misselijk zijn me iets zekerder maakt. Heb nu ook dagen dat ik me heel lekker voel en dan maak ik me juist weer zorgen hahaha maak mezelf soms een beetje gek.

Heb toevallig dit weekeinde ook maar eens mijn benen gedaan , zag er tres charmant uit

Fijn dat het kindje wel flink trappelt dat geeft de burger moed! Mijn zus had heel veel last van harde buiken en die masseerde elke avond met lavendel olie. Heb geen idee of het helpt maar je weet maar nooit. Kindje was er trouwens pas na 42 weken.



Liefs
Wat een fijne reactie Ava! Dat geeft ook moed. Ik heb ook olie en ga daar dus vanaf nu zeer uitgebreid mee smeren elke avond ;)

Volgende week ook op zwangerschapsyoga, misschien dat dat ook wel helpt ontspannen.



Wat fijn dat het nu toch gelukt is na zo'n lange tijd! Kan me voorstellen dat je bijna de moed had opgegeven.

Ik hoop dat je je hoofd koel kunt houden tot 20 mei! Nog maar 2 weekjes meid!

Ik moet nodig gaan slapen nu. Morgen om 6 uur de wekker, ik moet voor mijn opleiding namelijk op stage 4 dagen, ik heb er niks mee op...

Tot horens en weltrusten!!
O en goed van ons he, die benen eindelijk eens aangepakt te hebben ;)
Welkom Ava! Wat fijn dat je eindelijk zwanger bent! En heel herkenbaar hoor dat eerste keer schrijven hier. Ik had dat toen ook best erg. Komt allemaal goed . Wat het bloedverlies betreft. Ik heb deze zwangerschap rond de 8,5 week ook (onverklaarbaar) bloedverlies gehad. Bij mijn eerste mk ook wat bloedverlies en bij de tweede mk weer helemaal niks. Dus het hoeft echt helemaal niet negatief te zijn.



@ Dominoo; oohh geen gips dat is in ieder geval fijn! Heb je veel pijn of valt het nu het ingetapet is wel mee? Kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Ik begin dat nu zelfs al een beetje te krijgen, haha. En moet nog ruim 9 weken.



@ Benen scheren; ik probeer het wel zo veel mogelijk bij te houden, maar het wordt steeds lastiger omdat bukken veel maagzuur opwekt. Vraag het soms wel eens aan mijn man



Hier verder op zich alles prima. Alleen merk wel dat het zwaarder wordt allemaal. Ze is al wat aan het indalen en dat geeft een erg drukkend (op sommige momenten pijnlijk) gevoel daar beneden. Ook heb ik mogelijk zwangerschapsisiashes (beknelde/ontstoken zenuw). Ik heb vooral veel last van de achterkant van mijn rechterbovenbeen als ik gelegen heb op mijn rug of mijn rechterzij. Heb er maar weer eens contact over opgenomen met de fysio, maar lees vooral op internet dat het vanzelf over gaat en het vooral vervelend is..



Hoe gaat het met de rest allemaal? Fijne avond! Eens kijken of Nederland weer in de finale van het songfestival komt vanavond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven