Geen roze wolk..

15-02-2017 20:19 409 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden,



Ik ben op dit moment precies 9 weken zwanger, helemaal gepland en elke maand dat het niet lukte was een domper, uiteindelijk was ik toch snel zwanger ( half jaar )

Ik schrijf gezellig mee in andere topics maar daar vind ik niet helemaal aansluiting, omdat ik helaas niet echt op een roze wolk zit.

Vanaf ongeveer de 5de week begon ik heel extreem te piekeren en voelde ik mij somber, dit heb ik helaas nog steeds waardoor ik slecht blij kan zijn, en dit frustreert vervolgens weer.

Ik had verwacht dat zodra ik zwanger was ik lekker in tijdschriften zou gaan neuzen en weg zou zwijmelen bij babypakjes ed. Maar helaas is dit dus niet helemaal zo.

Inmiddels aangemeld bij pop poli en tot die tijd loop ik bij een psycholoog.



Zijn er meer die dit herkennen? Bij hoeveel weken nam dit bij jullie af? Tips wat wel of niet te doen?

Ik hoor graag van andere!
Alle reacties Link kopieren
Jane, fijn dat het goed gegaan is! Nu idd hopen dat het je gaat helpen. En zeker fijn dat je weer "babydingen" wilt doen. De eerste keer dat ik in een bag winkel liep, kreeg ik het redelijk benauwd



Danny, in mijn omgeving zijn ook wel positieve verhalen. Ik zie er ook wel tegen op, maar probeer er niet al te veel bij na te denken. Ik heb geen verwachtingen, behalve veel pijn, en de rest zie ik wel hoe het loopt. Merk dat dat wel iets helpt.



Hier vandaag bij de vk geweest, alles goed, dus dat is heel fijn natuurlijk, maar toch ben ik niet blij ofzo. Ik wil gewoon niet meer zwanger zijn en zie echt heel erg op tegen de aankomende 8 weken. Kan mijn eigen schoenen al bijna niet eens meer aan doen en dat irriteert me
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me zo indenken dat die lichanelijke kwaaltjes ook niet echt mee werken om te genieten!



Dnk ik hoop voor je dat de weken omvliegen! Jij een mooi kindje in handen, en ik hoop met 8 weken mij beter te voelen! We tellen samen af!
Alle reacties Link kopieren
Joostisandersgeaard, ik ben heel benieuwd hoe het met jou gaat? Jij was in het begin van schrijven 16 weken zwanger, zijn de hormonen nog verder rustiger geworden?
Alle reacties Link kopieren
Just_sabina ik hoop het voor jou ook natuurlijk! Vandaag ging je naar het hartje luisteren toch? Dat is altijd wel een mooi moment. Hoe laat mag je? Veel plezier in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Ja vanavond om 1900! Vriendlief komt er ook voor naar huis, dus ook lekker dat hij een extra nachtje thuis is.

Hoop ook dat het dan allemaal wat werkelijker wordt.
DNK heel veel sterkte en succes de komende weken. Kan me echt voorstellen dat je er klaar mee bent.

Just Sabrina spannend en wat fijn dat je vriend een extra nachtje thuis is. Ik hoop dat je je hierdoor beter gaat voelen.



Spannende dag voor ons vandaag, dé datum van de keizersnede is ingepland. Éindelijk een eindpunt in zicht. Krijg wel nog een aantal afspraken om vanalles te bespreken en medisch te onderzoeken, maar we hebben er een ontzettend goed gevoel aan over overgehouden en onze zorgen zijn grotendeels weggenomen.
Alle reacties Link kopieren
Hai dames,



Thanks voor de tips, ik laat de afspr dan ook doorgaan, heb er toch wel behoefte aan. Moest deze week naar de vk voor controle en gesprek over 20 weken echo en dan merk ik dat ik toch volschiet en het gewoon allemaal te spannend en te eng vind. Weekend was leuk maar kan me maar niet happy voelen tegenover mijn beste vriendinnen. Echt zo vaag...

Controle was goed en ik heb het hartje weer horen kloppen en ben dan wel blij heel eventjes maar daarna komen de negatieve gevoelens weer.

Vk heeft me gerust gesteld dat ik echt niet de enige ben en dat ze bij de pop poli echt wel tips hebben om me goed door deze periode en daarna te helpen.

Ik voel me gewoon schuldig dat ik niet kan genieten en vertrouw niet op mijn lichaam. Bijna de 20 weken echo en hoop dat ik daarna wat meer lucht krijg en vertrouwen in mijn lichaam en de zwangerschap. Worden 5 lange maanden zo :(



Fijn Xervy dat er een datum bekend is en dat je je daarop kan richten.



Justsabine hoop dat het hartje luisteren je goed heeft gedaan.
Slowly getting there....
Alle reacties Link kopieren
Hartje luisteren was een mooi emtioneel moment gister avond! Kon er op dat momentnook echt even van genieten, was fijn!



Wanhopia ik hoop ook dat je wat meer rust krijgt na dev20 weken echo, en goed dat je toch naar de pop gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden ik breek even in ik heb niet alles gelezen nog maar wat vervelend dat jullie je naar voelen je bent zeker niet de enige hoor.. Bij mijn vorige zwangerschap was ik echt flink van het padje af allee maar huilen overal zag ik gevaren en angsten.. Dat liep uiteindelijk niet goed maar de wens voor een kindje bleef ik ben gaan zoeken en ook op een pop poli gekomen en er ging een wereld voor me open ik ben helemaal niet de enige het is juist heel voorkomend.. Ik heb een arts die elke week even belt hoe het gaat volg via hun haptonomie en fysio om te kunnen ontspannen en in heel erge gevallen kun je daar zelfs hele dagen begeleiding krijgen echt meiden praat erover zoek op zwangerschap en depressie en angsten en oplossingen en je kan een poli zoeken in jouw buurt ik heb ook echt zelf moeten speuren maar zo blij dat ik dat gedaan heb alleen de zekerheid die het me bied van zo een vangnet maakt het al fijn succes
Alle reacties Link kopieren
Loisje: ben je tevreden met de haptonomie? Mij hebben ze dat ook aangeraden alleen het kwam op mij juist heel eng over! Contact maken met je kindje en stel het gaat dan weer mis.. Ik durfde dat niet aan maar heb nooit ervaringen van iemand gehoord. Zou je jouw ervaring willen delen met mij (ons)?
Alle reacties Link kopieren
Loisje, thanks voor je ervaringen met de pop poli, heb namelijk geen idee wat ik ervan moet verwachten en het is daarnaast ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Slowly getting there....
Wanhopia, goed dat je toch gaat! Schrijf eventueel wat punten die je wilt bespreken of vragen op (handig als je ook al vergeetachtig bent) en maak eventueel aantekeningen tijdens het gesprek. Gaat er iemand met je mee? Dat kan ook fijn zijn, die zien het vaak wat anders en kunnen je ook aanvullen indien nodig.

En je hoeft je ook niet happy te voelen tegenover anderen. Als het echt vriendinnen zijn, dan steunen ze je. Als je gemaakt happy bent, ga je je waarschijnlijk alleen slechter voelen. Dat had ik altijd, zo vermoeiend om er altijd maar omheen te praten en toen doen alsof alles goed is. Het leven is niet alleen maar leuk. FISH (zoals op je plaatje!)!



Sabina, fijn dat je van het hartje kon genieten! Ben je nu ook geruster?



Vanavond hebben wij een orientatieavond van de verloskundige. Dan kun je een rondleiding krijgen bij het kraamhotel en nog naar het hartje luisteren. Volgens mij zijn er ook wat kraampjes. Ik vind het best spannend. Ik kan niet zo goed tegen drukte en dan ben ik ook bang dat we niet alles kunnen zien en doen. Je moet voor het hartje en de rondleiding kaartjes halen en dan denk ik dat we natuurlijk net te laat zijn en niet mee kunnen. Ik weet ook niet waarom er kaartjes zijn, misschien om te zorgen dat iedereen 1 keer gaat ipv meerdere keren?

Maar ik probeer het om te denken: het wordt vast leuk, als het niet leuk is zijn we zo weer thuis en als we dingen missen hebben we pech of kunnen we bij de volgende bijeenkomst meedoen.



Vandaag heb ik me ook aangemeld voor een minicursus bevallen, 4 bijeenkomsten van 2 uur. Het is pas in juli (ik ben 14 augustus uitgerekend), maar ik vind het prettig om te weten dat ik straks meer informatie krijg en controle kan houden. Beetje een controlfreak hier



Ik volg ook een gratis online cursus van zelfbewustzwanger, iemand daar ervaring mee? Je krijgt elke weer 1 of meerdere modules met een filmpje (10 minuten oid) en een werkboek. Je bent er denk ik een half uurtje per keer mee bezig. Het gaat er echt om dat je je bewust wordt van je zwangerschap, hoe je je voelt, wat je doet etc.

Ik heb nu drie modules gedaan en hoewel het me niet erg leuk leek en wat zweverig vond, vind ik het eigenlijk best leuk! Misschien is het voor jullie ook wel leuk: www.zelfbewustzwanger.nl Alleen even aanmelden.



Oh, en ik ben op aanraden van de pop ook begonnen met mijn gedachten op te schrijven en wat ik erbij voel en hoe ik het kan omdenken. Ook weer bewust worden van alles en tegen mezelf zeggen dat het ook anders kan.



Volgende week hebben wij ook de uitgebreide 20-weken echo. Ik ben benieuwd.



Edit: ik ben wel steeds langdradig van stof zeg...
Alle reacties Link kopieren
Just_sabina dat is fijn om te horen! De eerste keer had ik bijna tranen in m'n ogen hahha.



Fijn dat jullie ervaringen met de pop poli goed zijn, hopen dat het helpt voor jullie



JaneBunny het komt wel goed vanavond joh! Gewoon zorgen dat je op tijd bent en dan kun je alles doen wat je daar wilt doen.



Ik doe overigens een cursus zwangerfit. Het zijn wat oefeningen en daarna nog een stukje theorie. Wat ik er fijn aan vind is dat je het gevoel hebt een soort van "voorbereid" te zijn op wat komen gaat. Dat is misschien ook wel waar de meeste bang voor zijn, niet weten wat er staat te gebeuren ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het mooi het hartje te horen, maar gaf verder geen geruststellender gevoel dan wat ik al had. Heb namelijk geen onzekerheid oid als het om de zwangerschap gaat.

Kan er alleen slecht van genieten omdat ik zo'n vol hoofd heb.
Sabina, heb je wel eens een piekerdagboek geprobeerd? Ik heb ooit een werkboek gehad met allerlei oefeningen, zoals jezelf 3x per dag 10 minuten toestaan te piekeren. Ik heb er wel veel aan gehad.



De orientatieavond was goed verlopen, de kraamafdeling was leuk om te zien, wel een raar idee dat ik daar straks ook lig.

Het 'stoomlocomotiefje' in mijn buik was goed op dreef!
Alle reacties Link kopieren
Janebunny, dat ken ik niet. Schrijf nu wel veel van me af in de vorm van ouderwets een dagboek. Vraag me alleen soms af of dat helpt.

Kan mij voorstellen dat het een raar idee is dat je daar straks ligt, haha.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend een hele fijne intake bij de pop poli gehad! Ik wordt de komende tijd begeleid door een verpleegkundige dmv gesprekken en over 3 maanden weer een gesprek bij de psychiater. Medicatie wilde hij gelukkig nog even mee wachten tot ik ong de 16 weken voorbij ben om te kijken hoe het dan gaat.

Het gaf gelukkig een goed gevoel! Nu genieten vd zon!
Fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden! Hoe vaak ga je naar de verpleegkundige of kijk je per afspraak wanneer de volgende is?



Ik heb nog even dat piekerboek opgezocht. Het heet Piekeren van Ad Kerkhof. Er is eerst een algemeen deel, dan 28 dagen oefeningen en achterin staan nog de meest voorkomende piekergedachten (bv: Dat kan ik niet) met een uitdaging en een alternatief.
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden ik wil best graag met jullie mee schrijven hoor... Ik heb nog geen zwanger clubje waar ik bij hoor hier hihi.. Wel een zwanger willen worden groepje en andere keren wel ook in een uitgerekende datum groep maar nu nog niet gedaan vond niet iets voor mij en toen kwamen jullie voorbij haha



Janebunny wat goed dat je er heen gegaan bent ik snap je hoor ik hou ook niet van ruimtes waar het heel. Druk. Is... Fijn dat je wel. Een beetje leuke avond hebt gehad



Sabrina fijn dat het positief was op de pop poli 1 vast gezicht is wel prettig vind ik.. Ik slik wel medicijnen maar dat deed ik voor de zwangerschap ook al.. Al sinds mijn 18e dit word mijn derde kindje bij de andere twee slikte ik ze ook al..



Zal nog wat over mezelf vertellen ik ben al 39 ik had graag wat eerder zwanger geweest helaas ging het twee keer mis en juist toen ik zoiets had van nu ben ik 39 dat vind ik te oud ik stop ermee bleek ik zwanger te zijn..

11weken nu ongeveer morgen de termijn echo altijd weer spannend.. Ik ben getrouwd en heb een druk samengesteld gezin ik had al een zoon die is nu 14 mijn man twee. Dochters van 11 en 14 samen hebben we een dochter van 4 dit word dus het 5e kindje binnen ons gezin drukke boel hé maar dat vind ik wel gezellig..



Volgen jullie het nog haha ik ben ook best lang van stof haha
Alle reacties Link kopieren
Loisje hoe kom je tot nu toe je zwangerschap door, wat in je vorige stukje vertelde je dat je bij de vorige zwangerschap je slecht voelde?

Hopelijk kom je deze zwangerschap goed door.

Misschien een brutale vraag, sorry daarvoor, maar hebben jou kinderen iets opgelopen door de medicatie? Psychiater vertelde dat er een kleine kans op aangeboren afwijkingen is bij het slikken van medicatie. Als je het niet wil vertellen snap ik dat ook!



Janebunny, bedankt! Ik ga er naar op zoek!

Heb geen idee nog hoe het zit met de afspraken, verpleegkundige neemt binnenkort met mij contact op! De psychiater zelf moet ik pas eind mei weer naar terug. Blijf nu onder behandeling tot 6 mnd na de bevalling omdat ik een verhoogd risico heb op postnatale depressie. Vind het een fijn idee dat ik een vangnet heb nu.
Ik vraag me ook af hoe je kinderen reageerden op de medicijnen, Loisje. Kon je na de geboorte iets merken? Zijn jij en je babies geobserveerd en hoe lang? Mocht je borstvoeding geven?



Prettig om te weten dat je ook nog na de bevalling onder behandeling blijft, Sabina, dat geeft vast ook wat rust.
Alle reacties Link kopieren
Sabrina en Jane bunny mag je altijd vragen ben er heel open in..



Mijn zoon heeft adhd of dat door medicatie komt geen idee is ook erfelijk.. Mijn dochter merk je niks aan..



Zoon had flesvoeding moest 24 uur blijven niet geobserveerd niks aan gemerkt



Dochter heb ik bv geprobeerd maar had niet genoeg ik slikte toen twee soorten mediacatoe een antidepresiva en een rustgevend medicijn de rustgevende heb ik afgebouwd voor de bevalling beide keren daar hebben ze meest last van toen ik stopte met bv stopte ook medicatie toevoer en was ze dagje erg slaperig maar ook dat kon weer komen door gebrek aan voeding punt blijft ze weten het niet ik ben wel voor ik zwanger werd overgegaan op de. Meest gangbare medicatie deze blijft ook heel lang in bloed waardoor het ook heel geleidelijk verdwijnt dus minder last bij deze zwangerschap is 48 uur observatie gewoon op kraamafdeling verplicht.. En een medische 20 weken echo word aangeboden



Soms voel ik me wel erg schuldig hoor aan andere kant zegt de psych ook we weten niet wat de spanning en stress zonder medicatie doet dus een keus tussen twee kwaden zeg maar..



Ik voel me nu goed het idee van een vangnet is heel fijn voor elke controle ben ik wel nerveus zal het nu wel goed zijn spannend elke keer..verder alleen lichamelijk ongemak op ogenblik misselijk overgeven als ik me te druk maak.. Ik werk bijna niet dat maakt het wat makkelijker ik doe vrijwilligers werk en werk mee in ons eigen bedrijf.. Dat geeft ook weer minder stress de drukte van de kinderen vind ik alleen maar leuk
Alle reacties Link kopieren
Loisje bedankt dat je je verhaal deelt!



De psychiater zei vanmiddag idd ook dat op lange termijn de stress waarschijnlijk schadelijker is dan de medicatie.

Hij vertelde alleen dat sommige baby's ( het percentage ligt heel laag ) een afwijking aan de hartklep kunnen krijgen vd medicatie, daar schrok ik wel van.

Maar in mijn geval zal dat percentage nog lager liggen omdat ik in de aanleg van alles ( eerste 12 weken ) geen medicatie slik.

Toch vind ik dat dan wel weer een moeilijke afweging, het is dan idd kiezen tussen 2 kwaden.
Alle reacties Link kopieren
Ja lastige is dat hé.. Die van mij gaf verhoogde kans op hazelipjes maar idd stress is erger zeggen ze
Alle reacties Link kopieren
Ennn voor mij ist ook wel fijn om ergens te schrijven lastig om te schrijven hoe je je voelt als andere zich dat niet voor kunnen stellen je wil dit zo graag en dan voel je je zo en dat wil je juist niet maar eigenlijk is zwanger zijn gewoon heel hard werken voor je lichaam en soms. Lijkt het wel dat je daar dan niet over mag mopperen maar eigenlijk is het zo dat metendeel van vrouwe gewoon niet fit zijn en geen roze wolk hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven